Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 02 úno 2017, 17:23

Tohle téma ožije vždy v cyklických vlnách, zpravidla když některý "nováček" chce vědět a nechce se mu číst nebo doufá, že se vyskytlo něco nového. Pak už stačí jediný, vždy jistě dobře míněný, příspěvek Ačkaře a je to jako kopnout do vosího hnízda.

Ale jistě by stálo za úvahu, jestli by některý moderátor nemohl do 1. příspěvku vlákna zkopírovat relevantní informaci Mirka nebo jiného znalce problematiky a dále už tolerovat jen věcné informace k tématu - tedy skutečně jen nové státy v Evropě dostupné pro Bčkaře :) Ale je to práce navíc pro moda nebo admina...
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod krizik1 » 02 úno 2017, 18:04

Ok, téma promazávat nebudu, to momentálně není nutné. Pokud má kdokoli souhrnné aktuální informace, nechť mi je neprodleně pošle přes SZ a já je doplním do prvního příspěvku. Prosím o srozumitelnou minimalistickou formu, kterou jen překopíruji, děkuji :wink:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2300
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vratas » 02 úno 2017, 18:59

lzqpmt píše:Já myslím že stačí trochu googlit. Během chvilky jsem zjistil jednu věc, že všude se řeší motocykl 125 do 11 kW (nikoli skútr). V DE nelze, v AT musí být v ŘP zanesen kód 111, Španělsko - s B min 3 roky starým, Portugalsko - věk nad 25 let, ČR - musí být automatická převodovka, Itálie a Litva - s B ano. V ostat zemích musí být A1. Slovensko asi jako ČR, Polsko údajně taky (i pro moto 125) a tak dále. V čem je teda problém? Já to řešit nemusím, krom D má ŘP kompletní.


Ano, stačí trošku googlit a už KONEČNĚ vzít na vědomí, že kromě obecných regulí EU má každý stát určitou míru autonomie v úpravách oprávnění pro danou skupinu. To znamená, a to už tady já osobně opakuji po několikáté, že naše české béčko není rovnocenné jako např to německé, což je ostatně vidno dosti jasně. Záleží vždy na zákonech konkrétní země, do které se vydáme bez ohledu na to, jestli jsem Čech, Slovák, Polák anebo Maďar. Malinká odbočka osvětlující tuto problematiku - v arabských zemích také platí (sice pošahané) zákony např. o líbání žen na veřejnosti nebo sexuálním styku s partnerem, pokud nejsou manželé. Ukamenují tam stejně Čecha, Poláka, Turka, Achmeda z kebabu z Mnichova, je to jedno. Takže ještě jednou, co nás musí zajímat? ZÁKON ZEMĚ DO KTERÉ JEDU

Nicméně dovolím si vznést malý požadavek vůči redakci Skútrportálu, jakožto oficiálního reprezentanta skútr komunity v ČR, zda by na toto téma nemohl vyjít oficiální článek vycházející ze zněních platných legislativ zemí EU.

To je vše, držte tu diskusi v klidu kluci :D
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod castielo » 09 úno 2017, 17:09

Z BANovej dovolenky som spet ... akurat vcas, zrovna som dostal odpoved od rumunskeho veduceho ... v skratke - Romaniu si mozme skrtnut
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod VlČek » 10 úno 2017, 06:16

Ahoj, nechci prudit, ale ani v ČR nesmíš s Béčkem řídit 125 ccm motorku, protože to musí splňovat následující do 125 ccm, do 11 kW a automat, to je to nejpodstatnější. Možná jsi se nezeptal přesně, neviděl jsem Tvůj dotaz anebo Ti neodpověděli na Tvou otázku...

Odesláno z mého ONEPLUS A3003 pomocí Tapatalk
Začal jsem s tátovou Jawetou - podivný Stadion, Jawa 23 Mustang, Jawa 350, Suzuki Bandit 600 (ojetý), Yamaha XJR 1300, Honda SH150 je už pryč, PCX 125 se ani neohřálo a šlo, a nyní drandím Yamaha Tracer 900 GT a vysněný T-max 530 snad bude další...
Uživatelský avatar
VlČek

100+
 
Reputace: 93
Příspěvky: 202
Registrován: 10 lis 2014, 13:43
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: SH 150 je už pryč, co bude dál ...
Tuning / úpravy: Výrobce ví co dělá.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod zdeny65 » 10 úno 2017, 08:23

Castielo:Jak píše Vlček.Tam je stroze napsáno,že nesmíš řídit motocykl.Což je totéž,jako u nás.
Mimochodem,kdyby jsi neby líný,tak se podíváš do odkazu http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32014D0209 ,kde si najdeš Rumunsko a tam jsou shodnosti skupin z českými řidičskými průkazy.Alespoň pak nebudeš posílat do světa bludy.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod josuk » 10 úno 2017, 09:02

Směrnice evropského parlamentu a rady 2006/126/ES
Pro řízení na svém území mohou členské země stanovit tuto rovnocennost:
..
b) motocyklů skupiny A1 v rámci průkazu skupiny B.
Jelikož tento odstavec platí pouze na jejich území, členské státy na řidičském průkazu neuvádějí, že držitel je oprávněn řídit tato vozidla.


Přijde mi to jako mlácení prázdné slámy! Víme dobře jak je to obecně s úctou k EU a jejím směrnicím, je taky napsáno jasně, že členské země mohou (a nemusí!), vyjádření policejní mluvčí je takové, takže přeji každému hodně štěstí při domluvě s rumunským policistou :-D

(ty směrnice jsou strašně dlouhý, nepřehledný, odkazují jedna do druhé, právo má určitou hieararchii, něco je nadřazeno směrnicím a naopak, google na správný právní výklad opravdu nestačí!!)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod zdeny65 » 10 úno 2017, 09:18

V odkazu je tabulka rovnocennosti jednotlivých skupin,tak se na směrnice vykašli a nezačínej zase dělat z komára velblouda.
Rumunský vzor 5 (ROU5)

Vydávaný v Rumunsku od roku 2008 do 19. 1. 2013

Popis: Vzor řidičského průkazu ROU5 podle směrnice 2006/126/ES. Polykarbonátová karta v souladu s normami ISO 7810 a ISO 7816-1. Opatření proti padělání: zakázkové hologramy; viditelný a neviditelný UV inkoust; infračervené a fosforeskující pigmenty; hmatová pole; materiály bez optických zjasňovačů; pozadí s ochrannými vzory; opticky proměnlivé prvky; laserové rytí; ochranné pozadí v místě fotografie.

Další prvky: průhledné okénko, vlnovky.
Tabulka rovnocennosti
Skupiny vzoru ROU5

Když si laskavě zájemce o cestu do zahraničí najde v odkazu konkrétní stát,tak se dozví,konkrétní informace.Harmonizační kódy v odkazu,který jsem dříve umístil do příspěvku,jsou shodné pro VŠECHNY členské státy EU.
Jednoduše nepochopím,že se v tom furt šťouráte.Žádné vyjímky,díry v zákonech nejsou nikde.Všude je to stejné a pakliže je nějaká vyjímka,či zpřísnění,tak je to pod tabulkou jasně napsáno.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod castielo » 10 úno 2017, 10:50

@ Vlcek: Moj dotaz bol na skuter, nepouzil som slovo motorbike

@Zdeny65: Liny som neni, tie odkazy a krajiny som uz prezeral. Ked tam sledujem tu tabulku napr. CR, tak tam nikde nevidim pri B odpovedajucu skupinu A1, ale mozno som len menej chapavy ?

@Josuk: aka prazdna slama? To, ze zakon limituje na domovsku krajinu dobre vieme, ale co dobre neviem(e) je, ako sa stavia zakon pre obcanov inych EU krajin. Ak to napr. Rumuni zavedene nemaju ani pre svojich obcanov, tak asi tazko budu uznavat nase zakony ktore platia len na uzemi SR. Ale co ak take Polsko ci Portugalsko ma podobny zakon? Sme v eu a ja ich rovnaky zakon splnam, takze mozem ci nie?

O co sa znazim je, aktualizovat zoznam od roku 2014 (ale tusim ziadna krajina sa nepridala) + zistit ci je legalne pre nas jazdit v krajine kde to zakonom povolene maju.
Zatial zijem v tom ,ze do Polska, Ceska mozem legalne na skutri vycestovat. V Portugalsku, Spanielsku, Taliansku si viem legalne 125ku skuter poziciat. Vynechal som nieco?
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod zdeny65 » 10 úno 2017, 20:50

Fakt už to nechápu.Do řiti,jestli chcete cestovat po EU,tak si laskavě dodělejte papíry na A1,nebo rovnou A.To fakt už nikdo nechápe,že k rohlíku za dvě kačky nedostanu batoh za dva litry,ale obyčejný mikrotenový pytlík :?:
Naposledy upravil zdeny65 dne 11 úno 2017, 08:13, celkově upraveno 1
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod forester » 10 úno 2017, 23:32

Nie si sám Zdeny65,čo to nechápe,ale ja každému z B prajem aby precestoval toho čo najviac a aby to nebolo len v teoretickej rovine.
Naposledy upravil forester dne 11 úno 2017, 11:29, celkově upraveno 1
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 654
Příspěvky: 5476
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Sokolík » 11 úno 2017, 11:14

Já tohle téma přečetl přes Vánoce celé. Těch rád typu: Chceš jezdit po EU? - udělej si A je v tomto vlákmě moc. Už mě to irituje!
Já po Evropě ježdit s B nechci, ale přece jen mě zajímá, jestli při svých výletech mohu zabrousit i přes čáru do Rakouska (mám to za humny), vydat se na trip na Slovenko nedej bože až do Polska. Těch pár km za čárou mi nestojí za to, abych vyhazoval korunky za autoškolu. Tohle vlákno je nejsnazší zcesta k informacím, kam B-čkaři mohou za hranice a jsem za to rád. Až budu chtít cestovat po celé EU, tak si A jistě udělám. Možná na to dojde, ale teď mi 125 ccm vyhovuje.
Uživatelský avatar
Sokolík

50+
 
Reputace: 13
Příspěvky: 76
Registrován: 01 črc 2013, 22:56
Skútr / moto: Honda SH 125i 2007
Tuning / úpravy: ctím originál

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod castielo » 11 úno 2017, 12:24

Radsej to nekomentujem, dostal by som asi zase ban za "nemiestne kecy" ...aj ked teraz mi to ako kecy nepridu lebo sa ukazuje, ze zase sme pri tom istom. Ja naopak nechapem ,ze poniektori nie su schopni nijak raz pochopit, ze je tu moznost jazdit v urcitych krajinach bez A a ze sa snazime dopatrat k nejakym novym poznatkom ohladom toho.

Mojim cielom ja jazdit len tam a len so 125kou kde to zakony povoluju, nemyslim si, ze sa niekedy dozijem Bckom po celej EU, ale ak budem mat zaujem cestovat po europe na dvoch kolesach, tak to si kupim poriadnu motorku a spravim si k tomu A. Zatial o to zaujem nemam, a preto neni nutne ma tu dookola presviedcat k niecomu co momentalne skutocne nepotrebujem ... a urcite nebudem sam.

Zistit, ci sa v dannej krajine moze jazdit s Bckom nie je mission impossible, chce to len trosku hladania ci interakcie s uradmi. Je to casovo mozno nadlhsie, ale aspon to nestoji 500 €.
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vratas » 11 úno 2017, 12:47

Tak jelikož tu byl tedy dotaz na tzv. "cestu za humny" v rámci ČR, tak to sem napíšu.

Německo - nesmíme
Polsko - smíme s podmínkou držení skupiny B po minimálně 3 roky
Rakousko - nesmíme
Slovensko - smíme s podmínkou držení skupiny B po minimálně 2 roky


Naši slovenští spolubojovníci k nám do ČR smí bez problému s béčkem také a jako bonus ho nemusí držet ony 2 roky. To samé platí i pro jiné cizí státní příslušníky.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Mirus1 » 11 úno 2017, 14:26

Tak vidíte, zazvonil zvonec a pohádky je konec :D Včera jsem chtěl přesně v tomto smyslu jako Vratas napsat prakticky to samé, jenže zase by mě tady přesvědčovali a nutili dodělat velké A. Doufám, že po moderátorově příspěvku už s tím přestanou opruzovat. Jinak plný souhlas s castielo a Sokolíkem.
Takže fungují zatím ty tři výše uvedené státy, my, slovakia,polisch, jestli časem budou další se neví...tečka
Naposledy upravil Mirus1 dne 11 úno 2017, 14:37, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků