Co mohu řídit s oprávněním skupiny B?

Diskuze o čemkoli.

Co mohu řídit s oprávněním skupiny B?

Příspěvekod Mefisto » 23 črc 2007, 14:00

Muzu s beckem ridit maxika do 25kW?
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 18:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod marioX9 » 23 črc 2007, 15:28

[quote=Mefisto]Muzu s beckem ridit maxika do 25kW?[/quote]

Co máš za kategorii pro motorky ? A 150???

pokud jo tak na nic jinýho než na 50ku nelez pokud nemáš dost peněz na pokuty.Pokud máš jenom skupinu B tak ani tu padinu nekočíruj na silnici. :)
B650 EXECUTIVE K5 - (EX - PIAGGIO X9 250 EVO - JEZDÍ UŽ TEĎ PO BUDĚJICÍCH TAK AŽ JI UVIDÍTE TAK JI POZDRAVUJTE :-) )
Uživatelský avatar
marioX9

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 132
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Karle Varle
Skútr / moto: B650 Executive K5

Příspěvekod Mefisto » 23 črc 2007, 16:46

Z ceho tak usuzujes? Od 1.7.2006 plati:

Od 1. července dochází k na první drobné, ale ve skutečnosti velmi významné změně ve vymezení řidičského oprávnění skupiny B.

Od 1. července 2006 budou všichni držitelé řidičského oprávnění skupiny B, tedy i ti stávající, přímo ze zákona oprávněni k řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h. Zatímco doposud (od 1. ledna 2001) bylo nutné mít samostatné řidičské oprávnění skupiny AM, nyní již nebude potřeba, neboť skupina B ho v sobě plně zahrne. Nebude tudíž nutné, aby řidiči mopedů, kteří jsou držiteli oprávnění skupiny B, byli vedle současně držiteli oprávnění skupiny AM.

Důležitou informací také je, že tuto novinku nebude nutné žádným způsobem zapisovat ani do starých, ani do nově vydávaných řidičských průkazů. Změna rozsahu oprávnění totiž vyplývá přímo ze zákona, obsah zápisu do řidičského průkazu se nijak nemění.
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 18:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod Mefisto » 23 črc 2007, 16:48

Ale me zajima jina vec a to vyklad zakona 361 a to Paragraf 81, odstavec 4
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

No a ted me rekni na jakou motorku je kazdy Becko.
Do 25kW???
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 18:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod smates » 23 črc 2007, 17:04

Tak to me taky zajima jak to je
Yamaha Aerox/70ccm Motoforce Racing,klapky Stage6 V-Force,klika Malossi,karbec 19mm DO,Fuk BigOne Racing,vario Malossi multivar,Spojka Motoforce racing+S6 zvon,Pumpa S6,S6 teplomer.Chysta se el.cerpadlo Bosch,pridavny chladic a ventilator+led svetla.
smates

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 137
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Usti n.Labem
Skútr / moto: Yamaha Aerox
Tuning / úpravy: Něco tam je

Příspěvekod Mefisto » 23 črc 2007, 17:12

Pokud vezmes ten muj prvni prizpevek tak poikud nemas A1 tak kdyz te na skutru zmeri ze jedes 60km/h tak je to jizda bez ridicskeho opravneni.

Pokud vemu ten druhy tam muzu jezdit na motorce ktera ma vice jak 125ccm, ale min jak 25kW
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 18:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod petridas » 23 črc 2007, 20:50

pokud mas jen B tak muzes ridit motocykl z konstrukcni rychlosti max 45km/hod to znamena ze treba simsona ktery ma vetsi kon. rychlost tak ridit nemuzes!! a pokud jedes na skutru ktery ma v papirech 45 a ty jedes treba 60 tak ti podle mne nic nemuzou udelat teda pokud si neprekrocil rychlost v danem useku.
APRILIA LEONARDO 150 a APRILIA ATLANTIK 500 a nakitovanej punta CAGIVA MITO 125. vice info na http://petridas.webnode.cz nova sluzba : odvezu cokoli kamkoli motku ,skrin nebo az 7 lidi piste volejte
Uživatelský avatar
petridas

1500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1738
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Havirov
Skútr / moto: punťa 125 , aprilia atlantic 500

Příspěvekod marioX9 » 23 črc 2007, 20:58

Ok jednoduchý řešení vem, telefon a zavolej do první autoškoly v telefonním seznamu, ať ti to vysvětlí, bo když zavoláš na magistrát tak tam bude sedět nějakej judla, kterej ti stejně nic neřekne a v autoškole to musí vědět 100%.A napiš sem konečně správně jak to má být bo už se to tady řešilo tolikrát, až to neni hezký. :)
B650 EXECUTIVE K5 - (EX - PIAGGIO X9 250 EVO - JEZDÍ UŽ TEĎ PO BUDĚJICÍCH TAK AŽ JI UVIDÍTE TAK JI POZDRAVUJTE :-) )
Uživatelský avatar
marioX9

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 132
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Karle Varle
Skútr / moto: B650 Executive K5

Příspěvekod Mefisto » 23 črc 2007, 21:12

No kdyz vsak nikam nezavolam a budu vychazet ze zakona 361 tak muzu ridit motocykl, ktery nema vic jak 25kW nebo 25kW a vic jak 150kg (coz je tech 0,16 kW/kg).

Jo snad si nemyslis ze by ti to v autoskole rekli, to uz jsem takhle parkrat zkousel nejaky dotaz, kdyz delame kazdorocni povinne skoleni a vi houbeles a nebo se jim nechce premyslet.
To se radeji zeptam svestky co na to reknou jako dopravka, ti me budou haltovat.

Ale zajimalo by mne jak se tam ta motorka do 25kW dostala :)
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 18:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod roman.mara » 24 črc 2007, 06:13

tak to máte na školení pěkného ........ , co máme my každoroční referenčky, tak na dotazy je přímo natěšený. A to se neboj, že jsem na Vše, co mě okolo řízení a třeba i parkování motocyklu zajímalo. U nás to není jen bezduché vytrpění nějakého povinného školení.

tak že pokud máš v řidčáku B, tak na maxíka nesmíš. Malou motorku si asi dostal automaticky.

u nových ŘP se to tam ještě doplňuje v řádku 12 kódem 150, což vlastně nahrazuje původní oprávnění cos asi možná dostal automaticky k osobáku, tedy skupině B. Abys nemusel toho Simsona krotit na 45 km/h.

chceš-li řídit něco s vyšším obsahem, musíš mít skupinu A 1 do 125cm3 do 11 kW, dále A s omezením do 25 KW a pak A bez omezení

dnes bych to raději neriskoval, ne jen kvůli možné pokutě a ztrátě bodů, ale navíc, když se staneš účastníkem dopravní nehody a zjistí se, že nemáš na patřičný dopravní prostředek řidické oprávnění, i když máš na slabší kubatůru, je to považováno, jako řízení bez řidického opravnění a vina a škoda padá na tebe.

nechat se pak trefit nějakou luxusní sedmičkou bavorem a pak to cálovat ze svýho ?????
Honda CB SevenFifty

členem Scooter clubu KMK telefon: 724775546
Uživatelský avatar
roman.mara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 949
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Hostouň u Prahy
Skútr / moto: Honda CB SevenFifty
Tuning / úpravy: dva super laďáčky

Příspěvekod Cpujky » 24 črc 2007, 07:01

[quote=petridas]pokud mas jen B tak muzes ridit motocykl z konstrukcni rychlosti max 45km/hod to znamena ze treba simsona ktery ma vetsi kon. rychlost tak ridit nemuzes!! a pokud jedes na skutru ktery ma v papirech 45 a ty jedes treba 60 tak ti podle mne nic nemuzou udelat teda pokud si neprekrocil rychlost v danem useku.[/quote]
Jak jsem v dubnu delal papira, tak jsem se ptal na urade jak to s tim je. Ten kdo ma Bcko do roku 2001 mel automaticky papiry i na male motorky do 50ccm! Bacha na to! Je v tom napriklad pincek,Simsony atd...tzn 50ccm a jakakoli rychlost. Od roku 2001 se to uz nedavvalo,ale zpetne ti lide ted muzou ridit skutry co maji max technickou rychlsot 45km/h. Tzn ze muzou ridit nove skutry, ale ne vsechny 50ccm!Tak bacha na to. Jak jsem psal, ptal jsem se na to v autoskole a pak na urade...
Naposledy upravil Cpujky dne 24 črc 2007, 07:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Cpujky

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 635
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Palkovice
Skútr / moto: Honda SilverWing,Honda Jazz 290 ccm a Simson SR 50

Příspěvekod mrokar » 24 črc 2007, 07:46

A u nas je ten chaos este trochu prikrmeny nutnostou dosiahnut vek. Ak nemas 21, tak vodicak na velku moto s istym (teraz v tejto cvhili neviem, akym, tusim nad 20 kw) vykonom nedostanes...
Keby nieco, na inych forach som aj mPershing...
Obrázek
Uživatelský avatar
mrokar

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 422
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: ZV
Skútr / moto: Burgman AN250

Příspěvekod marioX9 » 24 črc 2007, 08:54

[quote=roman.mara]
chceš-li řídit něco s vyšším obsahem, musíš mít skupinu A 1 do 125cm3 do 11 kW, dále A s omezením do 25 KW a pak A bez omezení
[/quote]

Je to tak já mám papíry B 13 let a když jsem chtěl velkou mašinu vloni musel jsem dělat jízdy a zkoušky na dvou motorkách do 25kW a nad 25kW a testy samozřejmě jenom jedny.Jezdil jsem Jawu 350 a CB600.Kdyby to bylo jak píše Mef tak nemusim dělat tu 25ku.A absolutně souhlasim s Romanem nechtěl bych potom platit náhradu způsobené škody nejen na sedmičkový Bávo ale ani na blbou felinu.To těch 5 litrů za papíry na mašinu neušetříš.
Naposledy upravil marioX9 dne 24 črc 2007, 08:54, celkově upraveno 1
B650 EXECUTIVE K5 - (EX - PIAGGIO X9 250 EVO - JEZDÍ UŽ TEĎ PO BUDĚJICÍCH TAK AŽ JI UVIDÍTE TAK JI POZDRAVUJTE :-) )
Uživatelský avatar
marioX9

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 132
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Karle Varle
Skútr / moto: B650 Executive K5

Příspěvekod Cpujky » 24 črc 2007, 09:55

[quote=marioX9][quote=roman.mara]
chceš-li řídit něco s vyšším obsahem, musíš mít skupinu A 1 do 125cm3 do 11 kW, dále A s omezením do 25 KW a pak A bez omezení
[/quote]

Je to tak já mám papíry B 13 let a když jsem chtěl velkou mašinu vloni musel jsem dělat jízdy a zkoušky na dvou motorkách do 25kW a nad 25kW a testy samozřejmě jenom jedny.Jezdil jsem Jawu 350 a CB600.Kdyby to bylo jak píše Mef tak nemusim dělat tu 25ku.A absolutně souhlasim s Romanem nechtěl bych potom platit náhradu způsobené škody nejen na sedmičkový Bávo ale ani na blbou felinu.To těch 5 litrů za papíry na mašinu neušetříš.[/quote]
Ja mam B 6 let a ja jsem delal papiry rovnou na 5tikilu co melo nejakych 29kw, takze nevim, proc jsi musel delat 2x jizdy
Uživatelský avatar
Cpujky

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 635
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Palkovice
Skútr / moto: Honda SilverWing,Honda Jazz 290 ccm a Simson SR 50

Příspěvekod Mefisto » 24 črc 2007, 13:47

Panove vase nazory jsem mel take, nez jsem si otevrel zakon 361 a tam prislusny paragraf a v nem je:
§ 81
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle
skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů
s postranním vozíkem nebo bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých
motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3
a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím
0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost
přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje
3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto
motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné
hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná
hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b)
a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy
nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla
nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.

Tak, a co tedy je to za motocykl do 25kW, ktery muzu ridit???
Naposledy upravil Mefisto dne 24 črc 2007, 13:49, celkově upraveno 1
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 18:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Další

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků