Burgman 125 - Experimentování s válečky

Diskuze o čemkoli.

Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod Jiřík » 11 zář 2014, 16:55

Nechci se zbytečně zabývat experimentováním s hmotností válečků. Pokud máte někdo cenné poznatky, sdělte je, prosím.
Na Burgmanu 125 (tak jako na všech skůtrech) mě vadí absence volnoběžky. Člověk jede 8 km z kopce a zatímco na motocyklu by jej sjel na volnoběh, na skůtru musí trápit motor ve vysokých otáčkách (a zbytečně pálit benzín). Také max. rychlost je vzhledem k celkem slušnému výkonu motoru celkem nic moc.
Rád bych problém alespoň trochu vyřešil snížením otáček motoru. Předpokládám, že by se mohla i zvýšit max. rychlost - špička kroutícího momentu se odehrává již při 6500 ot/min - a snížit spotřeba. Zhoršenou dynamiku bych musel akceptovat.
Válečky mají standardně hmotnost 13 g. Kladu si otázku, jak by se skůtr choval s válečky 14,5 g, případně 15,5 g.
Pište své poznatky (spotřeba, max. rychlost, dynamika, ostatní dojmy).
Jiřík

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 11 zář 2014, 16:09
Skútr / moto: Burgman 125
Tuning / úpravy: Experimenty s válečky

Re: Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod Panker » 11 zář 2014, 17:19

Myslím, že s laborováním tohoto typu by mohl pomoct třeba Scootland. V Brně mají motorovou brzdu, kde by měly být tyhle parametry vidět. Třeba Burgmana testovali a podělí se o zkušenosti. :wink:
Uživatelský avatar
Panker

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 04 srp 2011, 23:24
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 125i (2008)
Tuning / úpravy: bez úprav

Re: Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod Hasmann » 11 zář 2014, 18:11

Vyměň klasické válečky za Dr.Pulley (pulíky) a máš po starostech...Doporučuje výrobce dát o cca 10% lehčí než originál a také mírně tvrdší kontrastku. Jestli tam máš origo 13g, tak tam dej 12 nebo 11,5g a budeš spokojený...Dynamika se zvýší nepatrně, ale zvýší se maximálka a sníží otáčky v celém spektru jízdy...Za mě naprostá spokojenost.. :wink:
EDIT: nemluvě o daleko větší výdrži Pulíků oproti normálním válečkům.
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod dreamer » 11 zář 2014, 20:31

No s tymi Dr. Pulley a ich odporucanou vahou to nie je take jednoznacne. Ja som si tu namahu dal a skusal som na mojej Aprilke 4 rozne vahy, nakoniec som tam nechal o chlp tazsie puliky ako original valceky. Original boli 13,8g valceky a k mojmu motoru s origo variatorom mne pasuju najlepsie 14g Dr. Pulley. Skusal som este 12,5g, 13g a 13,5g. S nizsou vahou bol motor zbytocne uvrestany ale dynamikou nic moc. Treba ladit podla charakteru motora, priebehu krutiaceho momentu a vykonu, vahy jazdca, ale aj podla toho co od toho kto ocakava.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod Hasmann » 11 zář 2014, 20:41

To je samozřejmě pravda, ale od něčeho se musí tazatel odpíchnout.... Já vsadil na jednu váhu a trefil jsem to dle mých představ ;)

Odesláno z mého SM-G350 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod dreamer » 11 zář 2014, 22:49

Suhlasim, okrem toho je lahsie vahu valcekov pridat ako ubrat. Na ladenie a hladanie vhodnej vahy netreba ani kupovat niekolko sad valcekov, najma pri cene Dr. Pulley by to bol trochu drahy spas. Staci vahu zvysit vlozenim napr. kusku hadice vhodneho priemeru do stredu valceku. Na vazenie odporucam digitalnu vahu s presnostou 0,01 gramu (na ebay za par kacek).
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod Jiřík » 11 zář 2014, 22:52

Dík za rady. Domnívám se však, že nižší hmnotnost válečků znamená pravý opak toho, co chci - motor bude točit ještě více.
Myslím, že motor pracuje ve zbytečně vysokých otáčkách. Na rovině dosahuji rychlosti 105 km/h a když jedu z Mohelničáku na Mor. Třebovou (docela prudký a táhlý kopec), tak se motor točí jako turbína a na tachometru max. 120. Myslím, že se motor přetáčí (pracuje v oblasti za výkonovou špičkou).
Jiřík

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 11 zář 2014, 16:09
Skútr / moto: Burgman 125
Tuning / úpravy: Experimenty s válečky

Re: Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod dreamer » 11 zář 2014, 23:12

Maximalna rychlost je dana prevodom (variator + prevodovka + priemer zadneho kolesa). Ladenim variatora bez zmeny prevodu maximalnu rychlost neovplyvnis. Ak chces len znizit otacky tak potrebujes tazsie valceky za cenu zhorsenej akceleracie. Dr Pulley umoznuju vyssie otacky pri rozbehu a zaroven nizsie pri ustalenej rychlosti. Zaroven mozu mierne zvysit maximalku, nakolko vdaka svojmu tvaru vytlacaju remen vyssie ako standardne valceky, cim sa zmeni prevod v prospech vyssej maximalnej rychlosti.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Burgman 125 - Experimentování s válečky

Příspěvekod Jiřík » 11 zář 2014, 23:26

Máš pravdu. Max. rychlost asi válečky neovlivním. Těžší válečky nevytlačí řemen výše, než umožňuje tvar řemenice. Otáčky, spotřeba a dynamika se ovšem změní. Protože nemám k dispozici brzdu, budu asi muset experimentovat.
Jiřík

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 11 zář 2014, 16:09
Skútr / moto: Burgman 125
Tuning / úpravy: Experimenty s válečky


Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků