Autoškola - zkoušky z techniky

Diskuze o čemkoli.

Autoškola - zkoušky z techniky

Příspěvekod jackm » 16 zář 2011, 15:12

Ahoj,
bylo mi oznámeno, že k testům jdu již v pondělí, což je pro mě fakt šok, protože jsem nestihl dnes ani zaplatit magistrátu, ale prej to hold zaplatím v pondělí, taky mi začla včera rýma, tak jako nevím, jak to udělám když nepřejde do pondělka, tak ject s tím bude dost blbý, když mi bude týct z nosu do helmy :D .
No každopádně, na internetu jsem techniku k motorkám nenašel ani na offic. webu Ministerstva dopravy, kde jsou on-line testy. Techniku na papíru mají v autoškole, ale půjčujou je jen na požádání a ani nikoho neupozornili, že si o ně máme říct. Koukal jsem v rámci výuky 2 vyuč. hodiny na techniku, ale auta.. Každopádně já je teda nemám ty papíry, když mi to oznámili dneska odpoledne. Proto se ptám, jestli je někdo nemáte a jak to probíhalo z čeho Vás zkoušel komisař.. No v nejhorším je to tuším nejlevnější z opravek 100Kč anebo se to budu snažit nějak okecat, ale komisaře asi těžko, tak hlavně když dám jízdy a testy a pak si techniku opravím.
PS: Dělám AM tu úplně nejhorší skupinu od 15 let a do 45 km/h max. :D
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Zkouška z techniky AutoŠkola

Příspěvekod foky » 16 zář 2011, 15:15

Kód: Vybrat vše
Otázky pro zkoušku z
OVLÁDÁNÍ A ÚDRŽBY MOTOCYKLU

Popište úkony kontroly motocyklu před jízdou
Kontrola provozních náplní
hladina motorového oleje – kontrolujeme u čtyřdobých motorů a u moderních dvoudobých motorů se samostatnou nádrží na olej
hladina převodového oleje – u strojů s dvoudobým motorem nebo u čtyřtaktu, jehož pře vodovka nemá společnou náplň s motorem
hladina paliva – kontrola na palivoměru nebo pohledem do nádrže
hladina chladicí kapaliny – hladinu kontrolujeme pohledem, motocykl má být v kolmé poloze
hladina brzdové kapaliny u hydraulických brzd – v kolmé poloze pohledem na kontr. okénko
Kontrola tlaku v pneumatikách
Kontrola osvětlení, zjevné poškození, únik kapalin, funkčnost brzd, spojky a plynu.

Popište kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách a hloubku drážek dezénu penumatiky
tlak v pneumatikách měříme u studených pneumatik pneuměřičem, předepsaný tlak udává výrobce
hloubku drážek dezénu min. 1,6 mm

Jakým způsobem se kontroluje stopa motocyklu a co může být příčinou nepřesného vedení?
Stopa motocyklu se kontroluje přiložením latě podélně ke kolům tak, aby se stejnoměrně dotýkala obou ráfků ve všech čtyřech bodech. Kontrolu provádíme vždy po napnutí sekundárního řetězu a po těžkém pádu stroje, jinak namátkově.
Příčina nepřesného vedení – pád motocyklu, vůle v ložiscích kol, řízení zadní vidlice (deformace rámu).

Popište napnutí sekundárního hnacího řetězu
Obvykle uvolníme matici hřídele zadního kola a seřizovacími matkami nebo šrouby na obou stranách kyvné vidlice otáčíme tak dlouho, dokud nedosáhneme správného prověšení řetězu, potom utáhneme matici hřídele zadního kola předepsaným momentem.

Popište, jak se provádí kontrola vůle řízení a vůle ložisek v kolech
Kontrola vyžaduje postavení motocyklu na stojan a pomocníka. Pomocník odlehčí přední kolo, řidítka se musí lehce a bez odporu otáčet z jedné krajní polohy do druhé. Oběma rukama uchopíme teleskopické vidlice řízení na spodním konci a silou jimi pohybujeme vpřed a vzad, přičemž nesmí mít žádnou vůli. Ani ložiska v kolech nesmějí mít žádnou vůli. Příslušné kolo odlehčíme, uchopíme oběma rukama pneumatiku na protilehlých stranách a snažíme se jí pohybovat do stran. Kola musí pevně a bez jakékoli vůle sedět ve své ose.

Popište seřízení mechanické brzdy předního kola a její ošetřování
Kontrolu a seřízení páčky mechanické brzdy předního kola provádíme, je-li stroj na stojanu. Krok páčky přední brzdy by měl být 1 až 2 cm, po uvolnění páčky se musí kolo volně otáčet. Krok brzdové páčky seřizujeme upravením délky lanovodu nebo seřizovací maticí na páce klíče přední brzdy.

Popište seřízení mechanické brzdy zadního kola a její ošetřování
Kontrolu a seřízení pedálu mechanické brzdy zadního kola rovněž provádíme na motocyklu na stojanu. Sešlápneme pedál zadní brzdy, měl by jeho krok být 1 až 3 cm, po uvolnění páky se musí kolo volně otáčet. Krok pedálu zadní brzdy upravujeme pomocí seřizovací matice u páky klíče zadní brzdy.

Popište rozdíl mezi kotoučovou a bubnovou (čelisťovou) brzdou, jejich výhody a nevýhody
Kotoučová – destičky tlačí z obou stran na kotouč – jsou účinnější – náchylnější na vniknutí nečistot
Bubnové – brzdový váleček roztahuje čelisti (pakny) v bubnu – nenáročné na údržbu




Popište způsob kontroly množství brzdové kapaliny u kapalinových brzd, popište jejich ošetřování
Nádržka kapaliny přední brzdy je na přední straně řidítek, při kontrole musí stát motocykl kolmo. Pohledem na kontrolní okénko zjistíme, zda hladina kapaliny není pod spodní značkou. Kontrolujeme, zda kapalina nikde neuniká a zda hadice a upínací prvky nejsou poškozené, popraskané apod.

Popište rozdíl v mazání dvoudobého a čtyřdobého motoru motocyklu
U většiny čtyřdobých motorů je mazání řešeno stálou oelejovou náplní v klikové skříni, u některých strojů může být tato olejová náplň společná i pro mazání převedovky, existují i čtyřtakty se samostatnou olejovou nádobkou mimo motor ( viz návod k obsluze).
U dvoudobých motorů se olej přilévá přímo do paliva.

Popište jakým způsobem se provádí výměna žárovek vnějšího osvětlení
Jak se k žárovce dostat. Lze najít v návodu k obsluze stroje. Samotné žárovky jsou opatřeny bajonetovým závitem a zajištěny pérovou pojistkou. Sejmeme konektor s vodiči, uvolníme pojistku, pootočíme žárovkou a vyjmeme ji. Nasadíme novou žárovku, pootočením utáhneme a zajistíme pérovou pojistku. Pozor u halogenové žárovky nesmíme sáhnout na sklo.

Popište způsob ošetřování vzduchového a kapalinového chlazení motoru motocyklu
Kapalinové chlazení – péče spočívá v kontrole a doplňování náplně do uzavřeného chladicícho systému, množství se musí pohybovat mezi ryskami expanzní nádobky. Nejvhodnější je směs destilované vody s kapalinou s přísadami bránící korozi (druh, který předepisuje výrobce). Čistý chladič, funkční ventilátor.
Vzduchové chlazení – je nenáročné, dbáme jen na to, že povrch motoru a chladicí žebra musí být čistá, aby odvod tepla byl účinný.

Popište způsob kontroly olejových náplní motocyklu
Při kontrole olejových náplní musí stát kolmo a na pevném a vodorovném podkladu. Kontrolujeme vždy před jízdou olejovou měrku (hladina mezi ryskami). Moderní stroje bývají pro kontrolu oleje vybaveny olejoznakem (okénkem), stav oleje zjistíme pohledem na olejoznak. U moderních dvoudobých motorů stačí dbát jen an to, aby vždy byl v olejové nádržce dostatek oleje předepsaného výrobcem, u starších dvoudobých motorů se olej přidává přímo do paliva (poměr obvykle 1:30 až 1:50). Nakonec zkontrolujeme, zda olej někde neuniká.
Kontrola olejové náplně převodovky připadá v úvahu u strojů s dvoudobým motorem nebo u čtyřtaktu, jehož převodovka nemá společnou náplň s motorem. Ke kontrole slouží kontrolní otvor (šroub) na hraně převodovky, hladina musí dosahovat k jeho dolní hraně.

Popište postup při ošetřování akumulátoru motocyklu a faktory ovlivňující jeho životnost
O životnosti a správné funkci akumulátoru rozhoduje především způsob zacházení. Z našeho pohledu je důležité, že moderní motoycykly bývají vybaveny bezúdržovými akumulátory – je potřeba jen občas zkontrolovat jejich upevnění, připojení a čistotu svorek. U ostatních akumulátorů je navíc třeba kontrolovat hladinu elektrolytu v článcích a v případě potřeby je dolít destilovanou vodou, tak aby hladina dosahovala nad desky článků.
Akumulátoru nejvíce škodí zkraty a záměna polarity při neodborné manipulaci, nedostatek elektrolytu, vybití na hranici možnosti a ponechání akumulátoru v tomto stavu delší dobu, dlouhodobé vybíjení vysokými startovacími proudy a mráz, není-li akumulátor dostatečně nabit.

Vyjmenujte povinné vybavení motocyklu
jedna náhradní pojistka
motolékárnička (kromě mopedu)
Určitě se vyplatí s sebou vozit ještě sadu či sprej pro opravu pneumatik, pneuměřič, základní nářadí, na delší cesty také sprej na mazání řetězu, pevnou textilní pásku.


V elektronické podobě ZDE.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Zkouška z techniky AutoŠkola

Příspěvekod Pickwick » 16 zář 2011, 20:11

SUPEEER :!: :!: Díky moc to se bude hodit... :!: nám tohle učitel vysvětlil první den v autoškole ale pamatuju si toho půlku :?
Testy z pravidel dělám online každej tejden aspoň dvakrát :idea: aby mě něco nezaskočilo :roll: Přeci jen jsem asi 20 let z autoškoly ehmm :wink:
Taky jezdím ještě na :
Merida Mission HFS 3000-D ....jo fakt je to kolo :o
KOSTKA UNI CLASSIC...jo fakt je to koloběžka :o
Uživatelský avatar
Pickwick

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 12 srp 2011, 12:20
Bydliště: PRAHA 9
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 r.v.2007

Re: Zkouška z techniky AutoŠkola

Příspěvekod jackm » 16 zář 2011, 20:18

Tak děkuju, ale jsou to, ale těžký věci a ještě když od roku 2012 se to nebude muset dělat. :D
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Zkouška z techniky AutoŠkola

Příspěvekod The Doctor » 16 zář 2011, 20:23

Jestli děláš AM tak se technika nedělá. :wink:
Suzuki Burgman 125



Keeway Focus ,Válec kit 70cc CPI 12mm TopPerformance.!!!!!!PRODÁM!!!!!! za 12 000 kč. tel: 720482862
Zakladatel Skútr Klubu Ústeckého Kraje
!!!!!!!!!!!NOVÉ STRÁNKY KLUBU!!!!!!!!!!!! : http://WWW.SKUK.CZ
Uživatelský avatar
The Doctor

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 324
Registrován: 26 led 2011, 18:25
Bydliště: Ústí nad Labem
Skútr / moto: Keeway Focus, Suzuki Burgman 125
Tuning / úpravy: 70ccm, Leovince Touring.

Re: Zkouška z techniky AutoŠkola

Příspěvekod jackm » 16 zář 2011, 20:25

Fakt ne?? Tak to je pecka aspoň v něčem by mi ulehčilo. :D Víš to jistě ?
edit: Tak to jsem netušil, ale co čtu na netu tak je to tak. :)
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Zkouška z techniky AutoŠkola

Příspěvekod jackm » 16 zář 2011, 21:25

Helejte a když teda nedělám techniku místo 700,- bych měl platit na magistrátu 600,-, ne ? :D
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Zkouška z techniky AutoŠkola

Příspěvekod respekt.fr » 18 zář 2011, 20:36

jeto tak na AM se technika nedělá taky sem se nato připravoval a dozvědel sem seto as před skouškama :wink:
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Autoškola

Příspěvekod gustavo » 23 zář 2014, 16:15

Ahoj, jsem student 3.ročníku Střední průmyslový školy, Resslova 5 v Ústí n/L . Letos jsme měli možnost dostat se ještě s dalšími mými přáteli na stáž do Lotyšska. Kde pracujeme pro jednu konkrétní firmu zabývající se tvorbou webových stránek. Ve firmě testujeme jejich nově vytvořené webové stránky o Autoškole. Prosím prohlédněte si odkazy níže uvedené.

Edit: stránky odstraněny!
gustavo

0+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 1
Registrován: 23 zář 2014, 12:39

Re: Autoškola - zkoušky z techniky

Příspěvekod Dándí » 23 zář 2014, 16:40

Doufám, že tě brzo Moderátoři či Admin zablokují, protože si se asi zbláznil :!: :!: :!: Tohle Česko - Slovenské Fórum :!: :!: :!:

Jestli potřebuješ prokliky, tak to zkoušej někde jinde. Do příslušných míst už tě tady někdo poslal :!: :!: :!:
Jezdím na pohodu, spíš pomalejš než rychle
Uživatelský avatar
Dándí

500+
 
Reputace: 382
Příspěvky: 744
Registrován: 24 úno 2010, 11:37
Bydliště: Praha 1
Skútr / moto: YAMAHA IronMax- Já, BlackMax- Kamča a SH 300 spolu
Tuning / úpravy: netunime - jezdíme. Jen občas něco poladíme

Re: Autoškola - zkoušky z techniky

Příspěvekod Vratas » 23 zář 2014, 20:08

Odeslán na dovolenou.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Autoškola - zkoušky z techniky

Příspěvekod honzaj. » 29 úno 2016, 00:47

to určitě zvládneš! :D není to težké, pokud nemáš na nic zkoušejícího a ten tě to může dělat pro prachy klidně 10x i když to bude bez chyby. Vždycky se dožaduj aby ti řekli co jsi udělal špatně a proč atd..
Kámoš má i zkušenost, že ho to prostě nenechali udělat ani na podesáte a ani mu nebyli schopní říct co udělal špatně. Já jsem byl v Autostudy a tam měli fajn přístup a udělal jsem na poprvé, takže je to i o autoškole.
honzaj.

0+
 
Reputace: -2
Příspěvky: 3
Registrován: 29 úno 2016, 00:42

Re: Autoškola - zkoušky z techniky

Příspěvekod kerim7 » 29 úno 2016, 10:22

Reaguješ na příspěvek ze září 2011, další už nejsou k tématu, nevím, jestli sis všimnul. Ale je hezké, že ses kvůli tomu o půlnoci zaregistroval :-)
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 635
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: Autoškola - zkoušky z techniky

Příspěvekod crhy » 29 úno 2016, 11:51

Oživovač mrtvol? :-D
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Autoškola - zkoušky z techniky

Příspěvekod Mirus1 » 29 úno 2016, 13:10

Nj, to jsou ty příchody z hospody :D a nebo :? já už se bojím to jméno napsat :mrgreen:
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Další

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků