Aixam

Diskuze o čemkoli.

Aixam

Příspěvekod Voki » 05 zář 2011, 15:31

Čaute!
Chtěl bych zde otevřít diskuzi o patnáctiletém autě zvaném Aixam. Rád bych, kdyby zde každý napsal nějaké zkušenosti s tímto "vozítkem" :D. Moc mě to totiž zajimá. Nikde jsem takové téma na tomto foru neviděl, popřípadě se omlouvám a žádám o sloučení. =) :P
Naposledy upravil Voki dne 05 zář 2011, 15:44, celkově upraveno 1
Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Voki

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 178
Registrován: 07 srp 2011, 15:43
Bydliště: Ivančice u Brna
Skútr / moto: Kymco Agility 50 4t
Tuning / úpravy: Kosmetické, CDI, 70ccm - kit, LEDs, Naraku HS

Re: Aixam

Příspěvekod ScooterMarty » 05 zář 2011, 16:31

Zcela výjimečně se stevovým extremním názorem souhlasím. I v NL, které je na tyhle vozítka připravené (mohou na cyklostezky) a kde jsou řidiči nesmírně tolerantní, jsou s nimi problémy. U nás je to v podstatě sebevražda. U nás se nedodržuje rychlost, takže tohle vozítko není oproti jízdnímu proudu pomalejší o 5-10km, ale tak o 20-30. Naši nervózní a nevyzrálí řidiči budou předjíždět naprosto bez rozumu. Sice do toho neprší, ale s bezpečností je to zhruba stejné jako skútr, rychlostí je na tom hůř a mnohem víc to překáží. Já bych do toho nešel a svému synovi bych to nedovolil...
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: Aixam

Příspěvekod Voki » 05 zář 2011, 18:43

Takže nic moc jo? řikáte..
Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Voki

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 178
Registrován: 07 srp 2011, 15:43
Bydliště: Ivančice u Brna
Skútr / moto: Kymco Agility 50 4t
Tuning / úpravy: Kosmetické, CDI, 70ccm - kit, LEDs, Naraku HS

Re: Aixam

Příspěvekod oldik » 12 zář 2011, 16:04

Má to vedle nás v bytovce cca 16-17letá holka. Zvuk se mi líbí, ale jinak to její vozítko je takovej vrak. Ono i jetý je to dost drahý. Auto se jmenuje Karlos a největší radost z něho mají děti na dětském hřišti, u kterého parkuje. Jakmile je slyšet z dáli bublavý zvuk, děti si přestávají hrát a za mohutného pokřiku "Karlos jede" se houfují u parkoviště a čekají na ten zázrak. Jinak ta holka je fakt kus a být kluk v jejím věku, bych se klidně vozit nechal. V Sokolnicích u Brna je ve staré budově naproti vlakového nádraží prodejna se servisem. Když si tam šupnu zadní zkratku za kolejema jedu kolem nich a mají to tam krásně naskládaný, zabalený celý jakoby v balícím igelitu. Ty nový modely nevypadají špatně, ale ta cena jak novýho tak jetýho mě vždycky srazí na kolena.
http://www.aixam.cz/cenik.html
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Aixam

Příspěvekod hrc » 12 zář 2011, 16:31

Mám kamaráda co má starýho aixama.
Zvuk jako sekačka na trávník,jede to pomaličku a v Čechách si budeš muset užívat zkažený xicht toho kdo tě bude předjíždět a o ceně ani nemluvě.
Od 15 jedině skůtra - Rychlejší,levnější,zábavnější a nikomu s tím nepřekážíš.
hrc

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 24 črc 2011, 14:23
Bydliště: Dolní Břežany, Praha-západ
Skútr / moto: Aprilia SR50R Factory
Tuning / úpravy: zatím žádné :P

Re: Aixam

Příspěvekod jackm » 17 zář 2011, 12:47

Sám si dělám AM a je mi 15 let. Ale toto auto.. To nové je pěkné.. Ale to je asi tak vše... Stojí to okolo 350 000Kč za to si koupíš nový velmi slušný auťák pro Bečko to už se 3 roky vyplatí počkat, za ty 3 roky bys toho akorát litoval.. A můj názor je takový, že jezdit s takovejma autama, to bych se i styděl :D ..
Od 15 let motorku nebo skůtra, za todle se vyhodí akorát peníze a že ne malé. Navíc skůtra nebo motorku využijete doma víc. Třeba všichni členi z rodiny spotřeba je malá a na nějakej kousek je určitě lepší skůtr než auto, tak po něm můžou šáhnout i ostatní členi rodiny. U tohodle auta je spotřeba asi taky malá, ale myslím, že to už by radši šáhli po normálním autě. Navíc je větší, takže problém je třeba kam ho dávat, s motorkou / skůtrem je to lehší, protože je menší. Od 15 je určitě lepší začít na motorce, než takovoudle šaškárnu. Takže to určitě nekupuj a jestli chceš něco lepšího pro AM od 15 let, ta kup nějakej dražší Italskej skůtřík a využiješ to určitě líp a budeš vypadat i líp když budeš mít nějakej luxusní skůtřík, než toto :D . A využiješ ho třeba i za pár let při normálním autě.
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Aixam

Příspěvekod Kejsiwalk » 16 říj 2011, 22:10

Co člověk, to názor. Já sice o tom autě nic nevim ale líbí se mi a asi si ho taky pořídim. Jelikož bych stim jezdil každej den tak pro mě auto bude ideálnější když stim můžeš jezdit i v zimě i za deště. Na motorce se jezdí jen když je pěkně a teplo. Když si to auto pořídim tak ho využiju na každý den, v zimě, za deště prostě furt. Stůj si zasvim a kup si auto od 15 :)
Kejsiwalk

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 11 čer 2011, 18:05
Bydliště: Náchod

Re: Aixam

Příspěvekod Dom999 » 16 říj 2011, 22:29

Tak tak podle mého je to taky super věc neprší na tom v zimě se s tim taky dá lezdit zatopíš si tam pustíš si rádio a ještě si se spolujezdcem polecáš a to vše za cca 2-2.5 litru na 100km a to že by jsi yl brzda provozu to nevim má to variátor a ten se nechá otevřít v létě jsem za jednim ligierem jel a mastil si to i 80 dle gps samozřejmě!
Akorát ta cena je děs.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Aixam

Příspěvekod Jimmy » 16 říj 2011, 22:59

Pokud ten motor má opravdu výkon jen 4 kW, tak to musí být neskutečná brzda provozu. To je méně než měl můj Runner 50ka, ale ten vážil 112 kg, zatímco tyto "auta" váží 350 kg. Nedivil bych se, kdyby to běžně do kopečků jezdilo 30km/h. Pokud je problém čekat do 18 let, tak už raději počkat do 17ti, ta varianta pro B1 s 15kW už asi udrží běžnou rychlost provozu po městě.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 297
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Aixam

Příspěvekod Dom999 » 17 říj 2011, 14:46

no jasný a jakej měl ten tvůj runner krouťák? vždyť se to nechá otevřít kolikrát to mám ještě napsat :-)
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Aixam

Příspěvekod Jimmy » 17 říj 2011, 18:22

Krouťák na motoru je zcela nezajímavý údaj, tuplem u vozidel která 90% času pojedou s motorem na maximální výkon. Výkon je totiž to, co překonává odpor vzduchu a vynáší hmotnost vozidla do kopečka. Velký krouťák pouze znamená, že běžné auto při provozu nemusí tolik řvát a nemusí se tak často řadit. Nicméně u 50ky i toho nejslabšího Axiamu pojede motor většina času na výkonové špičce, takže průběh momentu je tam zcela irelevantní.

Pro porovnání poměr výkonu motoru na jednu tunu při obsazení pouze řidičem:

Škoda 100 - 900 kg, 32 kW - 35,5 kW/1 tunu
Runner PJ 50, 4,5 kW, 200 kg - 22,5 kW/tunu
Axiam 400, 430 kg, 4 kW - 9,3 kW/tunu
Axiam 600, 430 kg, 9,5 kW - 22 kW/tunu
Axiam 500, 430 kg, 15 kW - 34,9 kW/tunu
Trabant 700 kg, 19,1 kW - 27,3 kW/tunu
Čína 4T, 160 kg, 2 kW - 12,5 kW/tunu

Škodu 100 jsem zvolil protože jsem s ní jak student VŠ dlouho jezdil a abych se držel v tempu provozu, tak jsem jí musel hodně šlapat na krk. I tak jsem znal kopečky ve městě, kde když jsem zastavil na semaforech, tak jsem následně brzdil provoz. Z čísel je vidět, že ta nejslabší varianta Axiamu bude pomalejší než běžná Čínská 4T 50ka ! Silnější verze dieslu bude zhruba na úrovni lehce poladěné 50ky a až benzínová verze dokáže ve většině situací ve městě splynout s provozem. Sice variátor pomůže lepšímu průběhu výkonu proti těm veteránům co jsem zvolil na porovnání, ale zas má větší odpor než převodovka, takže maximální rychlost bude nižší. Škoda 100 dala po rovině 120km/h, ani ten nejsilnější Axiam asi po rovině takovou rychlost nevyvine, i když poměr výkon/hmotnost má téměř stejný.

Z čísel také plyne, že aby mělo ladění Axiama smysl, tak by musel dosáhnout tak trojnásobku základního výkonu, což nevím jak moc je reálné.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 297
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Aixam

Příspěvekod Dom999 » 17 říj 2011, 21:19

Jo moc hezká a nevířečná řeč čícel.
jel jsi někdy v tom nejslabšim naftovym aixamu ligieru bo tak něco? je pravda že když je zavřenej tak je to děs ale stačí otevřít variator anič by si šahal na motor a ta věc dokáže jet bez větších problémů po rovině (podle gps samo) 70km/h to jede 50 4t číňánek?
Je pravda že potom z něj dostat něco víc když se to na těch 70ti zarazí je téměř nadlickej úkol.
jinak ten točivej moment ti dělá to jestli ti to pojede do kopce nebo ne.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Aixam

Příspěvekod Jimmy » 17 říj 2011, 22:27

V Aixanu jsem nejel a ni po tom netoužím. Zato jsem jezdil na slabé Italské 50ce s cca 2kW, na silnější 50ce Runneru, teď jezdím 200ce Runneru. Také mám dost najeto na autech od 32 kW do 96 kW. Takže mám zkušenosti s tím, co je brzdit provoz a co je jet s ním. Ta slabší 50ka co je poměrem výkon/hmotnost lehce na Aixamem neměla nad auty navrch v žádné rychlosti. Runnner 50 PJ měl navrch do cca 40 km/h. Protože fyzikální zákony nelze obejít, tak Aixam bude mít rozjezdy na úrovni slabší 50ky a bude tedy brzda provozu.

To že odblokovaný Aixam pojede po rovině 70km/h věřím, aerodynamika bude lepší než na skútru, ale má to dva háčky.
1. Za jak dlouho se na těch 70km/h rozjede ?
2. Bohužel nežijeme v Holansku a tak skutečnou rovinu aby tu člověk hledal skoro lupou. To jsem si zkoušel denně když jsem na 50ce jezdil do práce a zpět na plný plyn. Ráno po "rovince" 66 km/h, odpoledne v opačném směru 85 km/h (tachometr o 10 km kecá). Takže v našich městech, která jsou většinou v kopcovitém terénu, bude skoro polovina cest do kopce, kde bude 70km/h nereálný sen.

A co se týká rozporu výkon vs točivý moment doporučuji si přečíst např. tento článek na motorkářích a doporučuji zvýšenou pozornost průběhu momentu na zadním kole. Ono mezi motorem a kolem je totiž ještě převodovka, která výsledný moment ještě značně upraví.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 297
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Aixam

Příspěvekod Dom999 » 17 říj 2011, 23:00

jj prevodovka v tomhle pripade variator a tam toho zahuci jak vykonu tak tociveho momentu.
Hle asi se budes divyt a nebudes mi verit (ani ja sdm tomu nechtel verit kdyz jsem s tim jel ale tech 70 je tam vcelu hned a akcelerace byla +- stejna jako u meho jiz byvaleho peugeotu speedfightu po otevreni a s lazenym vyfukem.
Jinak ja mam najeto taky kousek km (na skutrech cca 30000-35000km v autech teda nic cca 10000-15000km) takze taky uz o tom zdrzovani neco malicko vim.
A jsem presvedsen ze s tim aixamem brzdou nebudes samozrejme mysleno ve meste a nepocitam nejaky extremni rozjezdy do kopcu. Ale na hlavni silnici za mestem uz to asi nebude nic moc.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Aixam

Příspěvekod fpc » 24 říj 2011, 22:11

Aixam-jede pomalu, hoří rychle
Odstraněn již nefunkční odkaz. Kyblos.
Ex: CPI tuned, G.Runner 2OO
Malaguti Phantom Max 250
fpc

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 47
Registrován: 25 čer 2011, 09:20
Bydliště: Olomouc/Brno
Skútr / moto: Malaguti Phantom Max 250

Další

Zpět na Volná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron