A zima je tu

Diskuze o čemkoli.

Re: A zima je tu

Příspěvekod Mirus1 » 08 led 2020, 13:50

Já už taky pomalu přemýšlím až nastane ta chvíle, čím asi nahradit origo Yuasu v mém stroji (už 5 let).Buď koupím tu samou,na trhu je,nebo po zkušenostech z mého auta,kde jsem měnil origo baterku před měsícem po 12letech.Zn.Fiamm...Dle různých recenzí si je lidi nemůžou vynachválit a já vlastně taky. A všiml jsem si,že Fiamm má dosti velkou svoji reklamu i v MotoGP....
Takže zatím v hledáčku mám dvě Fiammky,jedna slabší,druhá silnější...Ta silnější by právě mohla být lepší na ty chladné starty v zimě,nebo kdo parkuje venku..
https://autobaterie-pema.cz/zbozi/motob ... 9-bs_70845
https://autobaterie-pema.cz/zbozi/motob ... a-bs_70838
SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start & Stop,válec s keramickou vložkou, výkon 11kW,
TopCase Givi B47NML BLADE+Dr.Pulley válečky 20x15-11gr.
Uživatelský avatar
Mirus1

500+
 
Reputace: 180
Příspěvky: 748
Registrován: 27 zář 2014, 05:44
Bydliště: Lipová-lázně
Skútr / moto: SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start & Stop

Re: A zima je tu

Příspěvekod Bostav » 08 led 2020, 22:45

michal73 píše:Dejme tomu alarm bude brát 10mA

Jo, alarmy z číny jsou nenažraný mrchy. "Normální" alarm bere ve sleep mode cca. 0.02 mA (takže NIC). V active pod nějakých 6mA. Pak budou výpočtu uplně jiné.
Nevím jak to je s továrním alarmem, ale docela by mě to zajímalo u Forzy.

A k výběru nové baterky:
Ber tu nejsilnější co se ti vejde do kastlíku na baterku, tím nic nezkazíš. O značce Fiamm slyším prvně. Zatím jsem baterku neměnil, vždy jsem vyměnil celý skůtr :lol: A tak to bude i s Forzou.
Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 206
Příspěvky: 1123
Registrován: 26 úno 2016, 13:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: A zima je tu

Příspěvekod sinco » 08 led 2020, 22:58

Baterka je odpojena, EXIDE YTX7A-BS 6Ah. Při ceně 504kč si říkám jestli má cenu ji vůbec nabíjet. Koukám do manuálu a jestli nekecaj tak by do kastlíku měla vejít 8Ah. Proč je tam pouze šestka nevím, koupil jsem ji s moto od původního majitele. Při porovnání rozměru je rozměrově stejná Exide 12V/8,6Ah Factory Sealed , "jen" je 8.6Ah tak vezmu tuhle. Tu starou nabiji kvůli převozu do garáže a na sezonu vezmu tu výkonnější.
sinco

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 76
Registrován: 15 črc 2019, 19:05
Bydliště: Brno
Skútr / moto: GTS JOYMAX 125i ABS + Start & Stop

Re: A zima je tu

Příspěvekod RADEK_SL » 09 led 2020, 06:36

Baterie pro start stop u aut jsou jiné a dražší nežli standartní autobaterie. Podobně to bude i u moto, doporučuji použít baterii doporučenou výrobcem.
Stadion S22, Jawa 50/555, Jawa 50/21, ČZ 175/487, Jawa 250/559, Jawa 350/354, ČZ 250/471, Honda CH125 Spacy, Suzuki Sixteen 125, Yamaha X-Max 250.
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 672
Příspěvky: 565
Registrován: 25 srp 2010, 11:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Babettu ­­­210 a Hondu SW-T 400 ABS
Tuning / úpravy: Korádo v sérii, na Babettě 12tý výbrus a karbec dellorto, na SW-T Givi AF a tři zásuvky :-D

Re: A zima je tu

Příspěvekod kerim7 » 09 led 2020, 09:17

Výrobce může dávat do nového stroje tu nejslabší, která to ještě zvládne. Vše je nové, běhá to lehce, odběr proudu minimální. Pak je ale lepší na kapacitě přidat. Konkrétně: V Meganu jsme měli z výroby 36 Ah, nějakou tureckou, která ale vydržela opravdu dlouho (8 let +). Když jsem ji chtěl koupit, dozvěděl jsem se, že 36 Ah se snad ani bezúdržbová nedělá, vnutili mi 44 Ah. Rozměrově stejná, proč ne. A ukazovali mi i v nějakém katalogu, že tam 44 má být, tu 36 tam dal výrobce v rámci úspor. Ono v tom množství to ekonomický význam má. Takže i u skútru bych se nebál vsadit na vyšší kapacitu, jestli tam bude pasovat.
kerim7

250+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 343
Registrován: 16 říj 2014, 07:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: A zima je tu

Příspěvekod srnka1010 » 09 led 2020, 10:09

Tiež riešim batériu do moto.Vybíja sa na 12,1 a výsúša sa,aj keď som ju pred zimou dolial.Mám tam FIAMM 12V 12Ah kyselinovú klasiku.Snažím sa zistiť rok výroby.Je tam označenie 170113.Neviem či rokom výroby začínajú alebo končia.Keď je to vôbec dátum výtoby.Ak by bola z 13ho roku,dal by som ju tam znova.No keď zo 17ho roku,tak to je slabota.Hľadal som bezúdržbovú s tými istými rozmermi.Našiel som aj MOTOBATT,len 12Ah nerobia a na môj rozmer iba 15Ah,čo by bolo ešte v norme.Je síce raz tak drahšia,ale to by nevadilo,lebo som mal motobatt v skútri a bola bezproblémová.
Uživatelský avatar
srnka1010

500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 735
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: A zima je tu

Příspěvekod sinco » 09 led 2020, 13:38

Obě baterie jsou AGM takže když se tam vleze tak je snad vše v pořádku. Předpokládám. V návodu je pouze baterie 12V/8Ah
Na staré baterii mám vyraženo 150306-LE, a někde se píše že čtvrtá číslice je rok, tady je to 3 takže 2013 ?
sinco

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 76
Registrován: 15 črc 2019, 19:05
Bydliště: Brno
Skútr / moto: GTS JOYMAX 125i ABS + Start & Stop

Re: A zima je tu

Příspěvekod Mirus1 » 09 led 2020, 14:24

sinco::
Bacha na rozměry,musí mít tyhle..
délka.... 150mm
šířka.......87mm
výška.....105mm
Hlavně šířka a délka,je to v tom kastlíku na milimetr.

Jinak,ano v návodu k našemu Symu je baterie 12V/8Ah,jakou značku zvolíš je na tobě..Ta silnější co jsem postnul výše se dává logicky do silnějších motorů.
S tou silnější Fiammkou se ale nedá nic pokazit i v našich 125kách,ba naopak má větší kapacitu i startovací proud.....12V/9,5Ah, startovací proud 175A,což se právě vše hodí pro ten start-stop systém,pokud ho máš někdy zapnutý.
Origoš Yusa co tam mám je 12V/8Ah, startovací proud 135A...Ta výkonnější Fiammka je taky samozřejmě dražší..
SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start & Stop,válec s keramickou vložkou, výkon 11kW,
TopCase Givi B47NML BLADE+Dr.Pulley válečky 20x15-11gr.
Uživatelský avatar
Mirus1

500+
 
Reputace: 180
Příspěvky: 748
Registrován: 27 zář 2014, 05:44
Bydliště: Lipová-lázně
Skútr / moto: SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start & Stop

Re: A zima je tu

Příspěvekod sinco » 09 led 2020, 23:32

Jak je to s identifikací roku výroby u baterie. Dnes jsem koupil Exide 12V/8,6Ah Factory Sealed a má číslo 181021-LE. Mohl jsem počkat s nákupem na začátek sezóny ale mohlo by se stát že pak bude hůře dostupná.
sinco

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 76
Registrován: 15 črc 2019, 19:05
Bydliště: Brno
Skútr / moto: GTS JOYMAX 125i ABS + Start & Stop

Re: A zima je tu

Příspěvekod RADEK_SL » 10 led 2020, 06:29

Rok výroby u této baterie je nepodstatný, záleží kdy byla zaktivovaná/nalitá. 181021 = 21.10.2018
Stadion S22, Jawa 50/555, Jawa 50/21, ČZ 175/487, Jawa 250/559, Jawa 350/354, ČZ 250/471, Honda CH125 Spacy, Suzuki Sixteen 125, Yamaha X-Max 250.
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 672
Příspěvky: 565
Registrován: 25 srp 2010, 11:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Babettu ­­­210 a Hondu SW-T 400 ABS
Tuning / úpravy: Korádo v sérii, na Babettě 12tý výbrus a karbec dellorto, na SW-T Givi AF a tři zásuvky :-D

Re: A zima je tu

Příspěvekod HonzaR » 10 led 2020, 12:16

Sůl spláchl včera déšť, dnes krásných 9 nad nulou, sucho... 8)
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 155
Příspěvky: 1511
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda X-ADV750
Tuning / úpravy: není potřeba

Re: A zima je tu

Příspěvekod sinco » 10 led 2020, 14:45

V Praze a velkém okolí je až 11 stupňú a Jižní Morava kde je většinu roku na chcípnutí z horka a sucha tak se dnes motá okolo 2 stupňů, Brrno 0. A podobně to tady bylo i včera. Jo inverze, to je ten prevít.
sinco

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 76
Registrován: 15 črc 2019, 19:05
Bydliště: Brno
Skútr / moto: GTS JOYMAX 125i ABS + Start & Stop

Re: A zima je tu

Příspěvekod srnka1010 » 10 led 2020, 17:49

Díky Radku,myslel som si,že to začína rokom výoby.Pýtal som sa u predajcu batéríí a vravel,že všetky batérie,ktoré sa teraz vyrábajú vydržia tak 2-3 roky.Čítal som rôzne články a fóra a veľa ľudí menilo batériu po vyše dvoch rokoch.Tak to asi vyrábajú na konzumný spôsob života.Tú čo mám v aute už 11tu zimu,dám asi do garáže na zlatý regál a budem spomínať na dobré časy.Objednal so m nakoniec tú istú.Ak po dvoch rokoch klakne,tak mi nebude,za tie prachy lúto.
Uživatelský avatar
srnka1010

500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 735
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: A zima je tu

Příspěvekod forester » 10 led 2020, 18:01

Tak 11r. je dosť dobrá výdrž ale u synového ( pred tým mojeho) Opel Corsa 2004/8 sme batériu menili teraz na začiatku zimi, takže mala presne 15r aj 3 mesiace. Tak to je naozaj na zlatý regál.Bola to pôvodná od kúpi auta a iba asi 3x dobíjaná :D Ale naraz klakla a už som sa ju ani nesnažili vzkriesiť nabíjaním. Na nálepke bolo len logo Adam Opel Germany ale žiadny konkrétny výrobca.
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,40 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,76 tis km
Honda Forza 300, 2018, 6 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 429
Příspěvky: 4381
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Předchozí

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron