Piaggio X Evo 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod AlesM » 08 črc 2013, 11:46

Ahoj
Přestal se mi otevírat po zatlačení klíčku deklík co kryje víčko od nádrže.
Prosím o radu co všechno a jak rozmontovat, abych mohl oddělat lakovaný plast středního tunelu kompletně s deklíkem dolů. (demontoval jsem sedadlo, stříbrný past u nášlapů se šrouby a lakovaný plast se ani nehne )
Díky za každou radu
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 08 črc 2013, 12:14

Aleši už jsem ho měl dole,ale mám pocit že šel až jako poslední,když jsem odstrojoval,tak jsem začal od zadku protože jsou tam ruzně poschovávaný šroubky.....
Piaggio X evo 400 "2009":72.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 19 črc 2013, 22:46

Tak jsem si tento týden dal týden ekonomického ježdění :D . Maximální rychlost 100 tachometrových, max otáčky 5000 , výjimečně více při nutnosti předjíždění. Žádný rychlý Rozjezdy a tahání za plyn. Přitom abych nebyl brzda. Spotřeba se dostala na 3, 25 l/100KM. To je rekord na českých silnicích s českým benzínem :mrgreen:
Celkově vzato spotřeba tak o 10% nižší oproti normálu :D .- požitek z Jízdy o 80% nižší :cry:
Ještě že už prac. týden skončil a dojel jsem tu nádrž :mrgreen:
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod TUNER » 22 črc 2013, 08:36

Hezký a jaký byl "harmonogram" jízd ? Jako jestli to je třeba každý den do a z práce 15 km,nebo dva delší výlety po 120 kilometrech atd. To myslim má taky vliv ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 22 črc 2013, 09:03

Toto byly jen cesty do/z práce, každý den 31km tam a pak zpět. Z toho cca 10km přes Brno (obchvat kolem výstaviště) + cca 5 obcí po cestě. Poslední cestu v pátek domů jsem si tak o 20km natáhl
Z domu do práce mi to tímto tempem trvá 30-32 minut.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 01 srp 2013, 20:28

byl jsem se objednat na prohlídku po 10000km a mimo jiné jsem zmínil to, že kmitá rafička tachometru (začíná to od cca 70km/hod a pokračuje skoro do 110km/hod) a že ji v tom kolem 90km/hod doprovází i kmitání rafičky otáčkoměru. Půjde to na reklamaci, tak jsme zvědavý, jak dlouho zase budu stát. :? Že na to mají 30 dnů.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod krizik1 » 01 srp 2013, 20:30

To si tam jako skútra nechaj třicet dní a Ty budeš chodit pěšky?
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2301
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 01 srp 2013, 20:34

no to doufám že ne. Spolíhám na to, že vezme ze skladu nový budíky, dá mi je a starý hodí na reklamaci (alespoň to jsem pochopil, když frflal, že mu v tom budou viset prachy). Doufám.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod krizik1 » 01 srp 2013, 20:36

To je fakt smolík, že mu v tom budou viset prachy. Asi bych mu donesl kytku a bonboniéru 8)
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2301
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 01 srp 2013, 20:46

kdyby neřekl že mu v tom visí prachy, musel by začít o třech dětech, baráku padajícím na hlavu, manželce a trouchnivějící garáži na svý porsche. :D a protože je to skoro soused, tak ví, že bych mu to nevěřil (krom toho porsche)
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 13 srp 2013, 23:31

Tak jsem včera přezul na Dunlop ScootSmart obě kola. Zadní Pirellka dala jen cca 6100km, přední ještě původní Michelin CityGrip cca 16700 (ještě zbývalo cca 0,5-1mm vzorku do limitu, ale abych měnil kolo zase za měsíc to už se mi nechtělo, navíc mám zas obě kola stejná). Mimochodem, přední kolo potřebovalo dovážit 40g, což mi přišlo celkem hodně, na to, že předtím tam žádný závaží nebylo..
No a musím říct, že po cca 10 ujetých metrech jsem hodil nádherný hodiny :( . Kombinace nových studených gum a odbočování vlevo při rozjezdu i přes větší opatrnost byla vražedná. Zadek ulítl jako bych jel na másle, neuvěřitelný. Tak jsem se sebral, obhlíd škody (krom prodřených riflí a trochu ojetýho kolene nic závažnýho..) a zvažoval jestli to radši neotočit domů, když zajíždění gum začlo tak skvěle :? .
Nicméně chuť projet se zvítězila a tak jsem vyrazil... V podstatě to beru jako pozitivní zkušenost (varování, či tak nějak) bo kdo ví jestli by se něco podobnýho nestalo o chvíli později ve větší rychlosti.. :mrgreen: Prvních 50 km jsem jel fakt připosraně, dalších 50 trochu rychlejc.
Po těch 100 km musím říct, že je dobře, že šla přední michelinka pryč, skůtr je nejednou mnohem lépe a lehčeji ovladatelněnší, jde snadněji do zatáček.
Na nějaký další hodnocení je ještě brzy, ale toto je zatím první postřeh proti Michelince na předku.

Takže za mě - velkýho bacha na novou gumu :wink:

Edit 5.9.:
Tak po cca 1200km na Dunlopkách další postřehy:
- v dešti zatím dobrý
- skutr je stabilnější na drobných podélnějších nerovnostech (např. vyfrézovaná vozovka)
- na druhou stranu bych řekl že víc plave na větších podélných nerovnostech (vyjeté koleje atd.)
- celkově se ovladatelnost skůtru zlepšila
- jednou jsem měl pocit ve větším náklonu, že zadní guma nepatrně ustřelila (to se mi u Pirellky nestalo.)
- za mě celkově lepši jízdní vlastnosti jak Michelin CG, ale řekl bych že Pirellka na zadku byla lepší (měkčí směs..), uvidíme co Dunlopka na zadku vydrží..
Naposledy upravil LadasM dne 05 zář 2013, 10:57, celkově upraveno 1
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 14 srp 2013, 06:39

a zrcátko vydrželo? Nějaký jiný škody? Kdyžtak mám doma ještě nějaký plasty, kdybys potřeboval.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 14 srp 2013, 09:32

Zrcátko vydrželo, páč už bylo opravený (viz. dávný příspěvěk v tomto vlákně) - oprava zabránila ulítnutí, jen na něm přibyl další šrám..
Jinak neprasklo nic, samozřejmě plasty co přišly do styku se silnicí jsou trochu víc poškrábaný než byly :? , ale to zatím nijak moc neřeším.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 19 srp 2013, 17:24

Tak jsem trochu proměřil otáčky versus tachometrovou rychlost a vypadlo z toho něco takovýho (standardní varec, válečky i řemen):

rychlost_vs_otacky.JPG

Vše měřeno na rovince při ustálené rychlosti v jednom..

Je vidět, že křivka je v podstatě lineární od 2500 otáček, tak mi z toho vychází, že válečky už jsou v 2500 otáčkách na maximu a rychlost už jde nahoru pouze růstem otáček.
Spojka mi zabírá tak ve 2000 ot. Čekal bych že se převod na varecu bude nějak plynule měnit do cca 4000 otáček, takto mi přijdou válečky moc těžký.
Řekl bych, že rozjezdy jsou trouchu línější než by mohly být.., výkonový maximum a max točák je někde mezi 5-6000 ot.

Co byste na to řekli, je to očekávaný průběh?

Lehčí válečky (případně kostečky Dr. Pulley) + o něco silnější pružinky spojky (aby zabírala někde kolem 2500) by to snad mohly trochu pořešit.. :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod janon » 19 srp 2013, 22:37

Naprosto normalni udo.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků