Stránka 1 z 1

Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 21:59
od Polda
Prosím všechny o radu, kde sehnat narychlo čidlo do chladiče na vodu na buráka. Davidovi z Varu upadl jeden kontak a čidlo je nepoužitelné. Já budu volat zítra Mejtskému ale moc nevěřím, že ho bude mít skladem. Nemáteho někdo doma?

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 22:05
od Rady
Neslo by to v pripade, ze se nesezene nove odbrousit a napajet na to kousek vodice? :?

Nazev tematu jsem z "Čidlo na vodu na SB 650" upravil na "Čidlo na vodu na B 650"

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 22:07
od Polda
To jsem mu už říkal ale to čidlo prý je rozteklé a těžko to půjde chytit.

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 27 dub 2009, 23:10
od Rady
By se v nouzi mozna dalo neco najit i v autodilech, jen ted nevim jestli je to cidlo s PT100 a nebo s termistorem. Kdyz tak bych to mohl zitra zmerit.

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 28 dub 2009, 17:54
od past92
Tak jsem o minulém víkendu zaznamenal problém s úbytkem chladící kapaliny.
Částečně šla přepadem do expanzky a částečně nějakou již dříve zalepenou trhlinkou ven.
Samozřejmě se tato událost nestala "okolo komína" ale na vyjížďce cca 450km. Byl jsem nucen dolévat sestilku co 50-70km, na cestě zpět se dirka opet zatáhla díky zbytku tesnící přísady v systému. Hledal jsem příčinu a našel jsem vypálené a zoxidované čidlo na chladiči. Pozor není to čidlo na teplotu chladící kapaliny, nýbrž teplotní spínač ventilátoru. Vše jsem demontoval, vypláchl chladič zevnitř i z venku, vyzkoušel ventilátor. Díky této situaci jsem zaznamenal náchylnost narušení voštin chladiče od odlétávajícího čehokoliv od předního kola. Jednak zrnka pásku, stébla trávy ale i asfaltový prach co se při teplotě chladiče krááásně přilepí. Rozhodně doporučuji nějakou "vzhlednou" nicméně funkční zástěrku, popřípadě vyzkoušet nějakou alternativní mřížku, třeba tu co používají ty rádobytuneři do masek aut. Dnes jsem obešel snad všechny dodavatele autodílů, vše bez úspěchu až mě zachránil ELIT.
Hledání jsme začali podle typu konektoru, ten jsme našli a pokračovali s velikostí závitu a klíče, také nalezen.
Zbýval výběr ze třech teplotních rozsahů:
FA 7.5186 - 100-95°C
FA 7.5214 - 102-97°C
FA 7.5282 - 95-90°C
právě jsem mrknul do servis manuálu na hodnoty, jen pro jistotu, na originálu totiž není žádné číslo jen 98-ON

Obrázek

Vybral jsem verzi 95-90°C a zítra po 8 hodině si ji můžu vyzvednout

odkaz na ELIT katalog
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?B=1&ActiveNr=FA+7.5282&TypNr=-1&NodeId=-1

To já jen kdyby jste měli stejnou patálii jako já, to je přesně ta výhoda fóra, že můj problém je váš problém a naopak.

nějaké srovnávací foto dodám, pořídím při montáži.

Také děkuji Radymu za pomoc s řešením problému a Poldovi za obětavost a systematické bombardování motoservisu "MEJTSKÝ"

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 28 dub 2009, 20:17
od tom.boy
tak to cumim :shock: v patek v Plzni :wink:

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 28 dub 2009, 21:34
od Cyclops
Já mám zástěrku na předním kole od začátku co sem ho koupil a mám klídek :lol: no snad mě nepotká jiná patalie :(

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 29 dub 2009, 21:50
od MikyMiky
Je fakt že o tom taky uvažuju už delší dobu. Protože to co pochytá spodek chladiče je opravdu hnus velebnosti

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 29 dub 2009, 22:07
od past92
tak jsem to povrtal, zjistil jsem ještě vrtulí nabroušenou kabeláž. Takže střih, letování, smršťovačka, izolepa a zpět.
Dále zjištěna volnější "fajfka" tak jsem na ní navlékl Okroužek a je klid, rozhodně sama nevyskočí.
Vodu a "lógr" až zítra, foto taky. Nechal jsem Canona v garáži.

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 29 dub 2009, 22:11
od tom.boy
Jsme rádi že to dopadlo dobře a o víkendu se projedem společně :wink: Takže to teklo tím čidlem?

Re: Suzuki Burgman 650 - čidlo na vodu

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2009, 22:56
od past92
Takže, závěr celé události:
Jednoznačně vyhřátý, zoxidovaný a takřka upadlý kontakt na čidle, který už nepřenášel proud. Při testu čidlo v určité teplotě seplo, kontakt problikl a nic. Vyřešeno výměnou. Díky dočasné indispozici ventilátoru mi pravděpodobně tlak vody vytlačill v Lounech současné utěsnění chladiče, což se zhruba po 150km zase obnovilo z původní náplně i přes dolévání destilky. Při té příležitosti nalezeny prodřené dráty s největší pravděpodobností od vrtule. Před výměnou svíček se mi stávala taková věc, vždy při prudkém ubrání nebo brždění to šlo na jeden válec, po přidání nebo přejetí nerovnosti se to opět chytlo.
Zjistil jsem, že jedna s "fajfek" je volná a má tendenci povyskočit. Vyřešil jsem převléknutím Okroužku jak jsem už psal. Díky tomuto posunu dopředu se pravděpodobně nabrousil drát do ventilátoru, byl ale stále funkční. Trochu zajímavé by to bylo, kdyby byl kabel trochu pootočen a přebrousili se ty tenčí vodiče, které vedou ke konektoru "fajfky". Tím by se závada okamžitě zviditelnila.
Takže kabely jsou sletovány ve smršťovačce, čidlo vyměněno za čidlo s nižším teplotním rozsahem, je taky trochu delší ale je tam místa dost.
Chladič utěsněn, díky nějaké sypké hliníkové směsi pro trvalé zacelení. Vše vyzkoušeno o víkendu na Orlíku.
Čidlo stálo nakonec nějakých 319,- díky slevě neznámého mechanika.

nějaké obrázky