Stránka 1 z 1

Vůle - Piaggio Fly 150

PříspěvekNapsal: 23 srp 2019, 16:47
od mike033
Ahoj, je tato vůle na klice normální na Fly 150 2005? Pouze ilustrativní video, ale projev závady totožný. https://www.youtube.com/watch?v=CeSw7npIFiI
Předpokládám, že není a pravděpodobně v lepším případě ložisko. Přišel jsem na to při výměně válečků a řemene. Mimochodem mezi polořemenicí a řemenem chyběla ona podložka (někdo ji tam nedal). Po složení mi začaly lopatky na polořemenici drnčet o plech v deklu variatoru a to pouze při zvýšení otáček. Domnívám se, že je to kvůli oné vůli na klice. Podotýkám, že i po dotažení řemenice je vůle stejná. Na kolik tak vyjde oprava v servisu? Na toto už bohužel nemám v garáži kapacitu a nervy.

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

PříspěvekNapsal: 23 srp 2019, 19:16
od kalis323
Typická vůle na motorech Piaggio. Taky jsem měl větší vůli motor běhal dobře. Máš správně podložky? Při demontáži víčka sis označil polohu pokud ne máš problém.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

PříspěvekNapsal: 23 srp 2019, 19:51
od mike033
Takže ta vůle je normální? To je zajímavé.

Počkat, jaké víčko máš namysli? Klasicky jsem měnil přitlačný talířek s vodítky, válečky plus řemen a dokoupil jsem podložku mezi ozubenou polořeminici a řemen, tam chyběla. Druhá větší podložka je pod tou matkou.
Je tedy divné, že by se mělo něco označovat. Ani v servisním manuálu nic není o označení víčka.

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

PříspěvekNapsal: 23 srp 2019, 20:01
od kalis323
Pokud se podíváš do manuálu tak je tam přípravek s kterým víčko nalisuješ na přesné dané místo. Jde o to že zdruhé strany víčka šponovák ( nebo vedení řetězu čerpadla oleje).

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

PříspěvekNapsal: 23 srp 2019, 20:48
od mike033
Jo ty myslíš ten kryt, když sundáš komplet řemenice. Hele tenhle kryt jsem ani nesundával, tak jak to má ve videu.

Takže vůle je tedy typická u těchto motorů, ale to pořád nevysvětluje, proč lopatky polořemenice drnčej o ten plech v deklu. Že by ta podložka, která tam chyběla? https://www.scootland.cz/zbozi/piaggio- ... e-17x32x1/
Když dám plech pryč, drnčení vymizí. Každopádně to není normální.

Mimochodem objevila se mi další závada :D. Opět video pro ilustraci:
https://www.youtube.com/watch?v=PTJuoqLNfmI

Já to tipuji na rozvoďák, hluk mám zepředu. Divný, že před výměnou válečků a vodítek to nedělalo. Všechno jsem pečlivě vyčistil (zahnojený jak jetel). Možná, že tou očistou vylezly závady :D.

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

PříspěvekNapsal: 24 srp 2019, 00:14
od nem.pe
na X9 200 vůli jsem měl taky žádné škrtání nebylo motor měl najeto 67000km a jezdil v pohodě není ten plech ne deklu ohnutý? nebo není zasunutý talířek varátoru na klice až do zadu (vymačkané drážky na klice od starého talířku.

druhý zvuk nevypadá na rozvoďák ale na kmitající řemen co plácá o kladku s už hodně jetým ložiskem nebo o stěny krytu

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

PříspěvekNapsal: 24 srp 2019, 17:11
od Karlos 1
Může to způsobovat ta podložka, ta vnější polořemenice je o její tloušťku teď povysunutá ke krytu a jestli je tam jen malá mezera, tak už to může v otáčkách škrtat. Já bych to zkusil bez ní. Předtím tam přece taky nebyla a vadilo to ?

[Vymazáno]

PříspěvekNapsal: 24 srp 2019, 21:11
od mike033
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým mike033 v 04 kvě 2021, 14:47.
Důvod: není aktuální problém

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2021, 14:50
od mike033
Ahoj, nevíte při kolika se mění rozvoďák na ročnících 2005 - 2007?
Při kontrole je na 8 kliknutí z 16. V manuálu se o tom nic nepíše, při kolika kliknutí měnit. Za mě je v polovině životnosti takže zatím cajk.