Stránka 1 z 1

Aprilia Scarabeo 200 (piaggio) - špatná spojka? (video)

PříspěvekNapsal: 15 říj 2018, 18:36
od jogy
Ahoj, po nastartování zmíněného skůtru jsem na stojanu přidal plyn - kolo se normálně roztočilo, ale po puštění plynové rukojeti jede furt (prostě se nezastaví a chová se jako na čtvrt plynu). Poháněné kolo lze zastavit jedině chcípnutím.
Mám ho nově z druhé ruky, byl bez řemene variátoru, ten jsem dal nový.
Plynová rukojeť má zvláštní chod, tak jestli to nemůže být lankem?
Za jakoukoliv možnost, která vás napadne a budu ji moct zkontrolovat budu rád.

EDIT: sundal jsem kapotáž a plynové lanko to není - reaguje dobře a nikde se nezasekává.
rozebral jsem komplet variátor a sundal spojku...vše jsem vyčistil v ultrazvukový čističce, vypodložkoval šroub, který asi nebyl origo a dřel do zadní řemenice, čímž se odstranil hrozný kovový zvuk, každopádně problém s neustálým přenosem síly do zadního kola se nevyřešil možná spíš je to ještě o něco markantnější. Nemám nářadí, takže jsem nemohl rozebrat spojku, abych přeměřil kontrastní pružinu a zkontroloval spojkové pružinky. Na jedné spojkové pakně je uštíplý malý kousek co dosedá do spojkového zvonu, ale nepříjde mi to jako příčina, pakny vypadají, že drží všechny rovnoměrně a poměrně silně. Přidávám video, kde je vidět problém...kolo se zastaví přes brzdu, když na skůtru sedím jenom nohama je dost těžké ho udržet. Ještě dodávám, že velký šroub na spojkové hřídeli jsem dotáhl cca na 40Nm oproti předepsaným 80Nm, více už to přes brzdu nešlo a nechtěl jsem zbytečně zatěžovat klikovku. Skůtr jsem koupil za pár šlupek a počítal jsem s tím, že to bude chvíli trvat než ho dám do stavu "plně pojízdný" teď jsem, ale ve fázi, kdy mám už domluvený servis, protože jediné co mě napadá jsou spojkové pružinky. Hodně by mi, ale pomohlo, kdyby tady z komunity někdo dokázal říct čím by to s nějakou větší pravděpodobností mohlo být (třeba je to častější jev), potom bych si to koupil/vyměnil sám. Přeci jenom za servis dám třetinu pořizovací ceny skůtra nadruhou stranu i ted před zimou mi to za daných okolností vychází lépe než testovat pokus/omyl. Díky

VIDEO: https://youtu.be/6icAEUPKiFQ

Re: Aprilia Scarabeo 200 (piaggio) zastaví pouze chcípnutím

PříspěvekNapsal: 15 říj 2018, 18:49
od crhy
Rozhodně lanko - bowden máš uvnitř zajisté vydřený a lanko se zadrhává.
Doporučuji výměnu bowdenu i lanka.

Re: Aprilia Scarabeo 200 (piaggio) zastaví pouze chcípnutím

PříspěvekNapsal: 15 říj 2018, 21:02
od Winterwolf
Taky se podívej na spojku s její pruzinky

Re: Aprilia Scarabeo 200 (piaggio) - špatná spojka? (video)

PříspěvekNapsal: 29 říj 2018, 15:23
od jogy
doplněny informace, přidáno video

Re: Aprilia Scarabeo 200 (piaggio) - špatná spojka? (video)

PříspěvekNapsal: 29 říj 2018, 15:56
od krizik1
Ten komu jsi za tohle dal peníze se ještě dlouho bude plácat do kolen, jakou že kavku to napálil. Nicméně dle zvuku je volnoběh tak dvojnásobný proti nornálu, to je důvod točícího se kola. Nejdřív sniž otáčky motoru na předepsanou hodnotu.

Re: Aprilia Scarabeo 200 (piaggio) - špatná spojka? (video)

PříspěvekNapsal: 29 říj 2018, 16:21
od jogy
popravdě chtěl jsem si udělat radost, ale nebyli zrovna moc peníze a nechtěl jsem jakoukoliv čínu, ted na to koukám tak, že pojízdná čína možná lepší. Každopádně ten kdo mi to prodal byl idiot, který podepsal majitele (kamaráda) bez plné moci...můžu mu to kdykoliv hodit na hlavu. Skůtr stál 8k bohuže l jsem zjistil, že díly na tyhle modely nejsou zrovna levný...je mi jedno jak vypadá plastově...že je několikrát položenej atd. chci na něčem dojet do práce z periferie prahy, kde jsou hrozný kolony a pohodlně zaparkovat. nic víc od toho nečekám. Otáčky mě napadly taky, ale nepřišly mi nějak v extrému, bohužel jsem to blbec nezkusil stáhnout když jsem měl odplastováno ke karbecu, tak aspon tohle zkusím. Díky

Re: Aprilia Scarabeo 200 (piaggio) - špatná spojka? (video)

PříspěvekNapsal: 29 říj 2018, 16:43
od kalis323
Seřiď si otáčky volnoběhu jsou dost vysoké pokud se to nezmění nevypíná spojka

Re: Aprilia Scarabeo 200 (piaggio) - špatná spojka? (video)

PříspěvekNapsal: 13 lis 2018, 13:28
od Karlos 1
Tohle vypadá, že je to po nastartování studeného motoru, otázka je , jaké volnoběžné otáčky to má po zahřátí na normální provozní teplotu? Takovéhle vyšší otáčky může dělat při studeném motoru automatický sytič, po prohřátí motoru se otáčky sníží.