Stránka 1 z 3

Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 18 kvě 2017, 22:02
od pattuning
Ahoj všem,

skútr přestal startovat, resp. poslední dobou startoval čím dál hůře. Provedena demontáž motoru mimo rám skútru, sundána hlava a válec - přidřený...
Drážky na pístu i válci brutální. Objednám válec asi RMS litina - pokud neexistuje jiné řešení. Dále asi bude potřeba vyřešit příčinu - olejové čepradlo.
Řemínek je OK, není přetržený ale raději vyměním. Olejové čerpadlo zkusím vyndat a nějak zjistit zda funguje a tady je problém jak povolit šroub řemenice variátoru - nějaký nápad abych nezničil kliku???? Co může odejít na mechanickém olejovém čerpadle? Přívodní hadice oleje plná oleje - výstupní do motoru suchá... :-(

Poprosím o rady, děkuji. Případně pokud má někdo použité a hlavně použitelné díly nabízejte...

díky

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 19 kvě 2017, 22:43
od Foter
Ja som vario blokol týmto: http://www.scootland.cz/zbozi/r-p-bloko ... iaggio-50/
Dá sa vyrezať z cca 2,5mm plechu,presnosť tvaru nemusíš dodržať,hlavne aby tam boli zuby na remenicu a voľné diery pre skrutky.Spodna sa dáva do diery pri tom nešťastnom čerpadle.Tu to máš ako pre školáka,teda aj pre penzistu :) ja som si sám nahodil multivar podľa tohto:https://www.youtube.com/watch?v=ZANXyeNGPsk
Z toho čerpadla mám ja stará škola tiež strach,zvlášť,keď píšeš olej pred,sucho za a remeň ok.Niekde tu bol aj návod,ako ho odstaviť,že nestačí len vybrať remeň.Tankujem v garáži spolu s VIFom,ľahko pridám aj olej.....
Prosím napíš potom,čo bolo čerpadlu.

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2017, 14:37
od pattuning
Provedl jsem zakoupení blokovacího nástroje variátoru, rozebral motor, koupil válec s pístem, vše namazal a složil, ale skútr ne a ne naskočit, jen blafe. Provedeno měření komprese - cca 3 bary :-(

Nevím jaký má být správná komprese, ale provedl jsem měření motorové pily (taky 2-takt) a je tam okolo 8-barů


Opětovná demontáž, ale na žádnou chybu při skládání jsem nenarazil... Netuším co s tím.... Jinak olejové čerpadlo jsem dle návodu z youtube rozebral, vyčistil, nic poškozeného nenašel. Nemám možnost ověřit, motor neběží. Vůbec netuším proč motor nemá kompresi. :-( Výrobní chyba válce???

Pokusím se sehnat nějaký použitý válec v dobré kondici, jinak nevím co s tím motorem dělat.

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2017, 14:47
od stretavka
ještě bych vyměnil gufera na klikový hřídeli - jestli ti pod nima profukuje, tak pak se není čemu divit, že není komprese. Otázka pár korun, jen potřebuješ cajk na sundání variátoru a magneta.

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2017, 15:27
od pattuning
Ahoj,

děkuji za informaci, zkusím tedy rozpůlit a sundat zápalko (přípravek si vyrobím kdyžtak) ještě bych poprosil o informaci či konfrontaci - přeci gufera jsou pod pístem, maximálně by mohli natáhnout falešný vzduch, ale komprese (tlak) se tvoří nad pístem??? Vždycky si nějaký vzduch někde natáhne???
Nebo se mýlím???

Nemáte info, kdo by na ten motor mohl mrknout? Ideálně Brno a okolí, ale nemám problém i dál....Motor je vymontovaný vyčištěný a leží zrovna na stole...

díky

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2017, 18:37
od Argo22
sice pises ze si koupil valec ale vzal si i pist a novy krouzky ?

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2017, 19:42
od nem.pe
a co klapky na sání jsou v pořádku?

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2017, 20:47
od pattuning
#Argo22: sice pises ze si koupil valec ale vzal si i pist a novy krouzky ?

koupil jsem celou sadu:

http://www.scootershop.cz/858-valec-rms-50ccm-0091-aprilia-gilera-piaggio.html
Obrázek

#nem.pe: a co klapky na sání jsou v pořádku?

klapky jdu vytáhnout.... díky za nápad

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 31 kvě 2017, 07:56
od TUNER
V Brně můžeš zajet do Scootlandu i s motorem ať ti na to mrknou. ;-)

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 31 kvě 2017, 12:39
od pattuning
V Brně stříkačky DiTech neberou - nedělají. Spíš mě zajímá jaká má být komprese - minimální schopná pro start motoru - bohužel bohu měřit jen při studeném motoru, teplý logicky nemám možnost otestovat, nenastartuje.

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 01 čer 2017, 20:59
od Argo22
no koukam ze je to 2 takt takze skusit kouktout gufera na klice... jinak tlak by mel byt podle me aspon 8 bar :D pises ze je to strikacka.. takze pokud je to tak tak pak muze byt v haji i nakej snimac... nevim jak to je konkretne u tehohle skutru ale u aut mas snimac otacek na klice.... skus jestli te to vubec hazi jiskru... pokud bude hazet a svicka je mokra je problem nekde v predstihu.... bud se mohlo pootocit magneto na klice (ustrihne se klinek )nebo pak uz nevim :D este me napadla posledni vec jestli to treba nema imobilizer .. :D

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 04 čer 2017, 19:23
od pattuning
Doplnění info - sundal jsem klapky (membránový blok) - nalil jsem do domečku benzín a ten se jen velmi pomalu ztrácí, opticky netěsnost není vidět.

Gufera můžu samozřejmě vyměnit, nicméně žádná mastnota v jejich okolí není vidět.

Motor má najeto něco přes 20-tis km a je původní, takže přidření díky nefunkčnosti olejového čerpadla je logická, ale co prostě nechápu, že po výměně sady válce s pístem, nemá dle všeho motor "správnou" kompresi. I při otáčení motoru rukou nepůsobí žádným extra odporem, při startování motor točí skoro jak bez svíčky, což nízkou kompresi potvrzuje. Jelikož si nepřipadám jako totální technická lama, netuším kromě vadné nové sady příčinu.

Pro porovnání a vyloučení vady měřiče komprese (není to home made, ale továrně vyráběné zařízení) jsem zkusil změřit kompresi na motorové pile cca 9-barů (motor studený).

Nemám problém motor, který je kompletně vymontovaný - oddělený od scootera komukoliv kdo tomu rozumí dát do péče, ale prostě nikoho takového neznám.... :-(

Díky všem za jakýkoliv nápad, podmět....

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 19:45
od pattuning
Tak namontován druhý válec, se 100 procentní zárukou, originál Piaggio... Komprese po namontování 3 BARy... :-(

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 20:49
od nem.pe
hlava je vždy stejná?
nemůže být prasklá, jinak mě ještě napadá těsnění pod hlavou netlakuje to chladící okruh?
pokud dáš dva různé válce a vždy tam jsou jen 3 bary komprese je divný
protože kdyby gufera na klice tak si to přes ně prostě natáhne a komprese tam nějaká bude

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

PříspěvekNapsal: 09 čer 2017, 07:09
od pattuning
Prostě taková je komprese... :-(

Teď probíhá výměna ložisek a gufer na klice...

Odpo budu možná moudřejší....ObrázekObrázek

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk