Stránka 3 z 3

Re: Nekvalitní Benzín

PříspěvekNapsal: 08 zář 2015, 12:33
od scarabeo500
Vlákno se jmenuje "nekvalitní benzín" Tak nám laskavě promiň, že meleme o palive. Asi by bylo vhodnější psát o pneumatikách.

Re: Nekvalitní Benzín

PříspěvekNapsal: 08 zář 2015, 21:35
od BacaNR
to len zadavatel zle nazval temu , pokial viem riesi slabu kompresiu podla jeho prveho pripsevku :wink:

Re: Nekvalitní Benzín

PříspěvekNapsal: 08 zář 2015, 21:47
od Valheru_KOKr
Jenže jí měří domněnkou a odhadem :/

Re: Nekvalitní Benzín

PříspěvekNapsal: 09 zář 2015, 09:54
od JardaB
forester píše:
Tondaxp píše:Zdravím. Může mít nekvalitní benzín vliv na Kompresi ?. Nemám kompres po natankování. ujel jsem asi 20 km a číňan ztratil kompresi. Myslíte někdo že to může být Kroužkama ?


Áno môže mať nekvalitný benzín vplyv na kompresiu t.j málo oktánov zlé horenie slabá rozťažnosť pri horení a tým pádom zlá kompresia.Mne sa to stalo pred nedávnom v Chorvátsku a skoro celú cestu domov mi to trhalo. Pomohol prípravok VIF- aditívum do benzínu.Vypusti nádrž, nalej iný benzín aby sa vylúčil alebo potvrdil problém sa benzínom.Kde si tankoval a čo?


=================================================

Tento příspěvek je myšlen ironicky ????? Pak je dobrý ... Jinak to jsou Staré pověsti české

Oktany mají vliv na vznik předzápalů - samozápalů. S kompresním poměrem souvisejí - motor s vyšším kompresním poměrem má obecně vyšší oktanový nárok. Tvrzení - málo oktanů - špatné hoření je zcela nesmyslné. Vysoko i nízko oktanový benzín shoří úplně stejně s vývinem stejného množství energie.

VIF do benzínu NEZVYŠUJE oktanové číslo (řeší mazivost, korozi a odstranění úsad viz popis výrobce... a to je vše. VIF u nafty řeší navíc cetanové číslo a pěnivost).

Problémy mohou vznikat pokud je benzín nekvalitní ve smyslu pančovaný, s obsahem vody, příliš starý (odpařily se těkavější složky), atd

Re: Nekvalitní Benzín

PříspěvekNapsal: 09 zář 2015, 10:47
od josuk
„motor s vyšším kompresním poměrem má obecně vyšší oktanový nárok“
ovšem také u motoru konstrukčně s vyšším kompresním poměrem dojde při zapálení a při práci pístu k většímu poklesu tlaku a tudíž většímu poklesu teploty(!!) spalin, které jdou do výfuku (teplota a tlak jsou přímo závislé).
Takže když se vysokoktanové benzíny (navíc bez biolihu- který méně topí) dávají do motoru s nižší kompresí, motor to na práci pístu stejně nedokáže využít, protože se „příliš“ brzo otevře výfukový ventil, a vysoká teplota spalin poškozuje právě třeba výfukové ventily a lambdu.. To je myslím taky dobrý tak nějak mít na paměti..

Re: Nekvalitní Benzín

PříspěvekNapsal: 09 zář 2015, 11:28
od Dusan14
Vysie oktanove cislo zabranuje detonacnemu spalovaniu tj klepaniu