Stránka 80 z 127

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 srp 2020, 12:05
od goes
Neni spatne alespon tiˇu uplnezskladni vec zkusit udelat sam.

Jinak sposuty bajku napric znackami to ma delano ruzne. Neni to nic extra u hondy. Taky presedlavaˇ ruzne s naprosto jinym ovladanim a problem to nedela.

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 srp 2020, 20:26
od Bostav
kerim7 píše:goes - ano, ale tohle je diskusní fórum a slouží i jako informační zdroj pro ostatní. Samo, že bych si to dokázal vygůglit. Když už teda tak naplano tlacháme, netuší někdo, co Hondu vede k těmhle šarádám? Vždyť je to skoro jak kdyby nějaká automobilka dala blinkry na pravou ruku. Co, u volantu to je, ne???
Fakt se na to blbě zvyká, když stroje střídám.

Naprosto souhlasím, Forzu mám druhou sezonu a neumím zatroubit :mrgreen: Než si na to zvyknu, tak mi u té japonské krásky upadne rezavý výfuk. A že je rezavý jako prase.... Nmax po třech sezonách stále jako nový.

koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 17 lis 2020, 21:11
od hlinik11
Hezký den moto kamarádi,jezdím na motorkách už 30let ale až teď jsem se zadíval do skůtrů a rád bych si ho koupil ale z mých známých s něma nemá nikdo žádné zkušenosti a tak vás prosím pro mne velmi důležitou radu na jaké modely se zaměřit při výběru?má výška je 172/70kg a líbí se mi něco ve stylu SW400T,FJS 400 Silver wing,Piaggio x evo 400,jiné značky? apod.modely cenově nejlépe do 70tis. jde mi o to abych se s nim moc nepral ke své výšce,malá spotřeba,držák ,pohodlí,ochrana před větrem,aby měl jemný chod,uložný prostor,jizdní vlastnosti bydlím na vesnici tak spíš jízda po okrskách ..vlastně všechny motorky co jsem za celý život vlastnil byli japonci i když třeba cbf nebo transalp se vyrábí v itálii zajímá mne také jestli i u skůtrů platí že Japonci mají kvalitnější stroje?Děkuji za váš čas a radu při výběru modelů na ,které se zaměřit.

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 17 lis 2020, 21:42
od HANZTD
za mě ti poradim : kup si co se ti líbí :!: a zrovna ve skutrech sou ITALOVÉ světová třída = univerzálnost a identita motorů všema značkama
a kterou vlastnost upřednostníš je taky na tobě , všechno dohromady neposkládáš :mrgreen:
ja osobně mam sice skůtra taky , ale třeba obsah - spotřebu - jemný chod by ti neposkyt :lol: ale chtěl sem ho a mam ho :!:

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 17 lis 2020, 21:54
od goes
Kup si co chces, to je ono. Ve finale asi nesahnees vedle, kdyz kopis neco v dobrem stavu. 70 je realtivne dost na takove stroje. Pripadne lze kouknout vice k mene prestiznim znackam, kde koupis zase o dost novejsi.

Jinak k tem japoncum apod... ono to mas tezko. Japonci delaji skutry v Italii. Italove ve Vietnamu apod. vyvoj casto probiha v Evrope, design dela kde kdo. Takze je na tom nejake logo, aby meli fanousci duvod neco kupovat.

Jinak obecne s Piaggiem a Hondou urcite neudelas chybu.

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 07:54
od Gandalf
Obecně asi stále ještě platí, že Japonec je v řadě ohledů spolehlivější a snad i kvalitněji vyrobený než třeba Ital nebo Francouz a všichni jsou lepší než Číňan. Ale mnohem důležitější u ojetiny je natrefit na solidní opečovávaný kus, který dostával dobrý servis a ne olítanou herku (nejhůř dovezenou někde z jihu Evropy). A tohle najít a vybrat je někdy opravdový kumšt a taky věc štěstí.

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 10:07
od kerim7
Ahoj, jezdím na SW-T 400, je to skvělý stroj, ale je těžký. Vzhledem k tomu, že měříš i vážíš míň než já, asi bys s tím trochu zápasil. Od Hondy bych to viděl na Forzu 300 nebo 350. Škoda, že tajíš, odkud jsi (Humpolec??? :-)) Bylo by dobré začít něco zkoušet. Myslím, že až bys měl potlačit SW-T do kopce, zvednout na velký stojan, tlačit po louce apod., měl bys trochu problém. Ale třeba ne, nutno zkusit.
Tak Šťastnou volbu!

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 10:15
od goes
Za 70 moc forza 350 nebude ;)

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 10:30
od kerim7
Za nějaký rok snad jo. Ale ta 300 by se jetá snad pohledat dala. Navíc tu hranici neberu moc vážně, vždyť jsou to jen barevné papírky... ;-)

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 10:50
od goes
Nevim zda bude chtit nejaky rok cekat :) a i ta 300 soucasna jen tak za 70 nebude ;)

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 16:45
od hlinik11
JJ děkuji ta Forza je super i bych jí bral ale chtěl jsem na začátek něco levnějšího a kdyby se mi ten skůtr styl zamlouval šel bych do Forzy nebo Xmaxe 300.)

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 19:42
od HANZTD
Tak když chceš něco na začátek a teda v podstatě na zkušenou , tak si mužeš v " pořešit nějakej levnej vozembouch a ten ti načrtne další směr kterym se vydáš :wink:

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 19:55
od moto.joker
Určitě bych se podíval na předchozí model Forza 300. Výkon OK, ABS přítomno a velká výhoda je hodně nízké sedlo. Do začátku super.
Mám taky 172 a začínal jsem na Burgmanovi 1 generace. Musím z vlastní zkušenosti říct, že to nízké sedlo je dost dobrá věc.

-- 18. 11. 2020 19:11 --

To jen abys věděl, co hledat. Byly tady i za 70, ale aktuálně jsou jen ty dražší. Ale zase koupeno v ČR...

https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-nss-300-forza/honda-forza-300-1605615.html

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 21:26
od bajza
Ahoj možností je a každý má své pro i proti, jeden váhu, druhý spotřebu třetí spolehlivost. Asi každý chválí to co sám vyzkoušel. Za sebe doporučuji sednout na vše co zvažuješ. Postavu mám podobnou jako ty a i když je SW těžké pokud přemýšlíš při parkování a i ježdění dá se to zvládnout. Mám na něm necelých 40 000 km. Pokud chceš jezdit úsporně jdi do jednoválce, bývají úspornější. Co se týče spolehlivosti Honda je tím známá, zas na druhou stranu jestli na to předchozí majitel kašlal jde spolehlivost do ...... Doporučuji vybírat spíš podle konkrétního stavu. Oslov někoho na foru z tvého okolí a ať tě nechá posedět. Nabídka je obrovská každý výrobce má v této kubatuře model nebo dva. Předchozí Forza není špatná volba v pěkném stavu. Ale to i Yamaha, Kymco, Kawasaki,Sym,Piaggio, Gillera.Aprillia,Suzuki,Vespa,Malaguti. Pokud chceš osobní názor na konkrétní stroj asi nejlépe do konkrétního vlákna na fóru. Já ti rád popíšu SW 400 a Gileru Nexus (Aprilia SR max).Ten inzerát výš vypadá velmi zajímavě od motojoker.

Re: koupě skůtru od 250-400 prosím o zkušenosti

PříspěvekNapsal: 19 lis 2020, 00:40
od sollik
hlinik11: Když vezmu v potaz Tvé požadavky: líbí se mi něco ve stylu SW400T,FJS 400 Silver wing,Piaggio x evo 400,jiné značky ..., jde mi o to abych se s nim moc nepral ke své výšce,malá spotřeba,držák ,pohodlí,ochrana před větrem,aby měl jemný chod,uložný prostor,jizdní vlastnosti bydlím na vesnici tak spíš jízda po okrskách ..vlastně všechny motorky co jsem za celý život vlastnil byli japonci i když třeba cbf nebo transalp se vyrábí v itálii ...
Tak mi z toho vychází právě to SW400T (FJS400). Splňuje v podstatě vše co požaduješ možná s výjimkou toho "neprání se". SW je pro manipulaci na místě těžké, otázka je jak jsou na tom v této kubatůře ostatní adepti. Nepíšeš jaké Japonce jsi sedlal, ale za sebe si nemohu na Hondu v nejmenším stěžovat. Mám třetí skutr od Hondy a doposud jediná závada byla prasklá žárovka. Jinak běžný servis. Za 70 tis. se dá sehnat parádní stroj, třeba může být i starší, ale pokud o něj bylo pečováno není se čeho bát. Jen je třeba dobře vybírat, dát tomu čas a nečapnout první kus co se namane.
Ale abych jen nechválil:
1) na hmotnost SW je potřeba si zvyknout a při manipulaci kdy na něm nesedíš jednat opatrně. Stejně tak spolujezdec sedící o něco výš než řidič poměrně výrazně ovlivňuje ovládání při popojíždění nebo při manévrování v minimální rychlosti. To vše samozřejmě po rozjetí zmizí.
2) odemykání sedla samostatným zámkem klíčkem zapalování - když pominu "obstarožnost" tohodle řešení a riziko zlomení klíčku pokud zůstane v zámku, tak není nic lepšího než když je stroj nastartovaný a připravený k jízdě a "baťůžek" si vzpomene, že si chtěla dát ještě mikinu pod sedlo :?
3) stejně tak odemykání nádrže stejným klíčkem jako je zapalování. Nevím jak ostatní majitelé SW, ale já si vždy dávám pozor kam víčko s klíčkem při tankování odkládám aby mi náhodou nespadlo a klíček se nezlomil.
4) jednoduchý display - zobrazuje v podstatě jen hodiny, spotřebu (l/100km nebo km/l), TRIP1, TRIP2 a ODO. Hodil by se např. teploměr okolního vzduchu, doba jízdy, dojezd a pod.