Stránka 3 z 13

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 29 pro 2010, 13:18
od Pedros
j3ndo,
- s těmi 70% je to velký omyl! Baterie LiFePO4 se má dobíjet často, třeba po každé jízdě i kdyby to bylo třeba jenom 10 km. A přes zimu se mají dobíjet nejméně každý měsíc. Kdyby se skladovaly při 70%, tak je už brzo po nich.
- s teploměrem je to také omyl. Kromě času měří v poloze IN na zadní straně tělesa čidlo okolní teplotu vzduchu. V poloze OUT měří čidlo na konci drátu teplotu řídící jednotky umístěné v rámu na podlaze.
- s ostatními věcmi, o kterých píšeš co by se daly měřit souhlasím. To ale je spíš na výrobce. Pokud to nebude drahé, tak až mi skončí záruka, tak to určitě budu mít i na mém stroji.
- na další dotazy ohledně kvality rámu, pneumatik atd. ti v tuto chvíli nemohu reagovat, protože mám za sebou jen jednu zkrácenou sezónu a krátké zkušenosti. Uvidím nejdřív tak za 3 roky. Teď by to byla jenom spekulace.

Tome,
ale my máme elektromotor v náboji kola. V tom není problém. Potíž je v té charakteristice vybíjení článků o kterých jsem psal výše. Benzínová motorka, nebo auto má průměrnou spotřebu opravdu průměrnou z celé jízdy. Skoro bych řekl lineární, jako když plachtí letadlo na přistání. To se dá spočítat snadno za jak dlouho se dotkne země. U nás je to ale jinak. Naše "letadlo" stále drží výšku, ale pak ke konci až mu dojdou síly, spadne dolů jako šutr. Takže ten můj aktuální stav napětí baterie je moc dobrá věc, ale raději si k tomu pohlídám i ty najeté kilometry. Není průměr jako průměr.

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 30 pro 2010, 22:04
od Zabak
Taky jsem vlastnik elektro skutru procetl jsem si debatu a pridam taky nejaky postrehy. Jinak ja mam akumoto 600 L85. Co se tyce zivotnosti baterek nebudu resit co kdo udava, ale parametry, ktere udavaji prodejci (prekupnici) (2tis cyklu 6-10let) se oproti modelarskym muzou zdat jako vysnene, ale je treba pomyslet na to, ze baterky se nabiji proudem, ktery je neposkozuje a vybijeji v podobnem duchu. Konkretne u A600 je nabijecka 300W na +-50V je to 6A, vybijeni je pres ridici jednotku 45A na 48V tedy maximalni odebirany proud z baterek na pohon skutru u A600 je 45A. Takze, kdyz modelar pise, ze baterku nabije za 10min a pak zni tahne 80A a nebo 150A tak je jasny ze zivotnost bude nekde jinde. Proste zivotnost je zavysla na chovani uzivatele je to stejny jak u spalovaciho motoru, kdyz ho nekdo bude drzet neustale v nestandartnim pracvovnim rezimu at uz pretacveni a nebo podtaceni tak zivotnost pujde taky dolu. Co se tyce ceny tak, je fakt, ze cena je vysoka, ale clovek musi zohlednit, ze na elektrice jsou jen tri veci, ktere se muzou rosypat a to baterka, ridici jednotka a motor (neuvazuju povoleni sroubu u standartnich casti). S toho asi nejchoulostivejsi je prehrati RJ, ale zase je to o uzivateli pokud jezdi podle doporuceni, aby se to uchladilo tak neni problem. Navic elektrika v baraku nesmrdi. Do kopcu se sice plazim a spocatku jsem mel problem s cinskou kvalitou prace (povolene srouby atd), ale elektrikou jsem naprosto spokojen. Ale kdyz uz se chcem bavit o cenach at napise nejaky skutrar naklady provoz (dlouhodobi skutrar 2 a vice let) (porizovaci cena, benzin olej, udrzba, nahradni dily, poviny ruceni, pojisteni.

U me by toto bylo zatim asi takto, uzivani 6 mes 860km (kratka doba uzivani takze nemam velkou vypovidaci schopnost).
Porizovaci cena 60tis kc
Pojisteni 200-250 kc
Elektrika 2kWh/50km cca 8-10kc
Garancka 1500 kc to po zaruce odpadne
Tot asi schrnuti a ted hura na me :-).

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 11:33
od smates
Nejak si opomenul zapocitat cenu novych baterii,je to cinskej vyrobek tak bych zapomel na nejakou kvalitu baterii a mozna budes rad kdyz vydrzej polovic udavane zivotnosti.Takze za me elektriku ano ale az to vyrobi duveryhodna firma za rorumnou cenu,pokroci se ve vyvoji baterii aby to najelo aspon 300Km v kuse melo to nejakej rozumnejsi vykon a nova baterie nestala jako tretina scootru. :mrgreen:

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 12:25
od _Tom_
myslím, že poctivě píšu jak benzín tak i výdaje za provoz, můžeme jednou porovnat

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 12:53
od Zabak
Napsal jsem tam vydaje do soucasne doby, protoze mam skutr pouze 6 mesicu tak baterie byla v cene. Jak jsem psal nemam zatim jak srovnavat potrebu koupe nove baterie dokud nebudu mit zasebou x let pouzivani je cela debata otom jestli vydrzi nevydrzi zbytecna. Prodejci udavaji to co vsichni znate 2tis nabijecich cyklu pri vybiti 70% vybiti a cca 6-10let osobne se domnivam, ze budem radi kdyz baterka vydrzi 5let ale uvidime. Kdyz jsem si pocital navratnost tak jsem to bral zhruba na tech 4-5 let pri kazdodenim jezdeni do prace. Srovnaval jsem benzin a elektriku ne MHD, protoze si chci s prace jezdit podle sebe ne podle toho kdy dojede autobus. Takze kazdej rok usetrim na rocni salinkarte cca 4500kc, muzu jezdit sprace v jakoukoli dobu (to same co z benzinem) a naklady na km mam podle elektriky 2kWh/50km. Je mi jasny ze rozdil v cene benzin elektrika mam 30-40 tis a ten tedy musim rozpustit do uspor za jezdeni autem a kupovanim rocni pernamentky na MHD. Uvidime jak to vyjde, zatim jsem ve strate a jeste nekolik let budu, ale elektrika se mi liby je ticha a nesmrdi v baraku.

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 13:06
od _Tom_
asi bych neargumentoval že to nesrdí v baráku, copak jezdíte doma?

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 13:50
od jel.en
smates píše:... a nova baterie nestala jako tretina scootru. :mrgreen:
A zjišťoval jsi si někdy kolik dáš za novej motor do skútra? :wink: Protože tohle je taky takovej divnej argument.

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 13:54
od j3nda
2Pedros: To nabiti na 70% pri dlouhodobejsim skladovani jsem si nevymyslel, je to doporuceni pro skladovani LiFePo4 baterek pro modelare - jinou zkusenost nemam, tak nemohu posoudit. Pokud se skladuji dele jak tyden plne nabite, tak jim stoupne vnitrni odpor, nejsou schopne dodavat takovy proud a hrejou se. V extremnim modelarskem pouziti, pak rychle odejdou. Je pravda, ze tady tolik zatezovane nejsou, nicmene to dlouhodobe skladovani baterek nabitych na 70% by jim jiste i tak prodlouzilo zivotnost, proto jsem o tom psal.

2Zabak: tvuj odhad situace je o neco realnejsi, dokud nebudou prakticke zkusenosti s vydrzi baterek pri pouziti ve skutrech, nema cenu to moc resit. Jen bych trochu poopravil tvuj vypocet. Ten tvuj skutrik si dovolim srovnat s novou cinou 4T 50ccm to je mu tak vykonove i zpracovanim nejbliz. Dal si za nej 60t namisto 25t, takze sis vlastne predplatil 45000 na jezdeni. Pri tomto stylu jizdy by ten spalovak zral max.2,5L/100km. Cili tak 0,8kc/km, takze co se tyka benzinu by najezdil pres 50 000km jen za ten rozdil v cene. Veris tomu, ze tolik ti ta baterka vydrzi?

2jelen pokud pocitam valec, pist a hlavu tak do meho skutra neni problem sehnat za 2000, neni to takova hruza kdyz si to clovek vymeni sam

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 13:59
od Pedros
Tome, to byl argument jeden z mnoha. Nikoliv jedinný, nebo dokonce zásadní. :wink:

Žabáku, vidím, že diskuze o výhodnosti elektro skútrů s výfukářema je zbytečná a taky nekonečná. Oni tady pořád řeší tu naši baterku a přitom už za 4 roky dají jenom do benzínu tolik, co CELÝ náš skútr. Ty jejich příprcy o měkkém rámu, šmejdech pneumatikách atd... je irelevantní, protože píšou o něčem co nemají - ale jenom si myslí. A rádi by, aby to tak bylo. Je to od nich diskuze jako "Jedna paní povídala ... ". :D

Piš o tom, jak ti skútr slouží, co a jak by se dalo vylepšit. Ať ten, kdo je zapálený fanda se tady dozví něco užitečné pro svoje rozhodování.

Psi štěkají, ale karavana jde dál . . .

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 14:47
od Bahnak
to Pedros: Myslím, že jasno by do této broblematiky vnesl jen důkladný test.

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 15:06
od j3nda
jasno bude az casem, az se objevi prakticke zkusenosti, ovsem na to je jeste moc brzo
zatim jsou pouze skusenosti s PB a ne zrovna moc dobre - najdou se lidi co menili po 4000km
zajimalo by me zdali nekdo na skutru tech 50000 km po kterych je alespon teoreticka sance, ze by se to zaclo vracet, na malem skutru vubec najede

a jeste je tu jedna vec, my cmoudi totiz v benzinu platime obrovske dane, od kterych jsou elektrikari osvobozeni, ale jen proto, ze je jich tak malo, ze se tim nikdo nezabyval a je to jista podpora ekologie (ikdyz o tom by se dalo polemizovat) - to v pripade jejich masivniho rozsireni skonci, tyto dane se zacnou vybirat jinym zpusobem a vyhodost (je-li vubec nejaka) bude razem pryc

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 15:17
od jel.en
8steve : já vim že je to úsměvné, srovnáváme totiž hrušky s jabkama :wink: Např. výkon v kW u spalovacího motoru a el. motoru se ani v automobilech nesrovnává... nebo obsah/výkon u klasickho benzíňáku a wankelu...

Já bych spíš rád věděl nějaký technický info něž plky o tom co je výhodné a co ne. :wink:

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 31 pro 2010, 18:08
od wictor
Souhlasím s Bahňákem, že bez důkladného testu je to jen co kdyby apod.

O tom zda má elektroskútr budoucnost je ale samostatné téma. V topicu akumoto by se měli řešit zkušenosti uživatelů, dotazy zájemců apod. a přiznejme si, že uživateli jsou jen Žabák a Pedros :wink: Takže pánové těším se na Vaše zkušenosti! :wink:

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 01 led 2011, 12:15
od Zabak
No jen, abych odpovedel na dotazy tak 60 bez 25 je podle me 35 ale muzu se milit :-). Jinak rozhodne nebudu rozporovat dobu navratnosti neresil jsem cenu skutru, ale cenu prepravy sebe do prace. Pocital jsem rozdil v doprave a tedy MHD (cekas az neco pojede 4430kc/rok) a autem (jedes kdy chces a taky si to zaplatis) uz me nebavilo cekat na zastavkach chtel jsem si jezdit podle sebe (ale moc za to neplatit) a protoze jsem elektrikar a ne strojni inzenyr tak jsem sel do elektriky podle dostupnejch informaci by ty ceny na provoz mohli bejt stejny (kdo vi jaka je realita to ukaze cas) jen u elektriky platis palku dopredu a pak doufas, ze se nic nepos... (baterka, RJ, Motor ) a u benzinu zaplatis rozumnou cenu a platis prubezne vic a taky doufas, ze se nic nepos... (hromada pohyblivejch casti).
A ted neco k tomu smardu z benzinu. Parkuju v rodinym domku v garazi a diky kvalite navrhu domu je kominovy efekt v dome opravdu skveli staci dole neco bastlit (natirat, brousit atd) a je to vsude, takze proto. Jinak hledisko hluku pro me bylo taky dulezity rano jezdim do prace na 6 00 a turovat skutr do otacek, abych vyjel z garaze (mam to do kopce) to by mi zena pekne nadavala (mam doma mali decko a zena je rada kdyz spi). :-) Jinak kdo ma zajem o technickou debatu k elekro skutrum tak se kouknete na Hybrid.cz tam se resej technicke veci elektro skutraru (co se komu kde pri cem rosypalo a podobne :-)). Tady je to otom vyslechnout nazory jak na benzin tak na elektro (elektro je zatim jen v opozici) oboji ma svi pro i proti. Proto nerozporuju benzinaky (doleju benzin, olej a jedu kam chci a jak dlouho chci) a ani nezatracuju elektriku (dlouhy nabijeni, limitovanej dojez, nizka cena na palivo), je to proste novinka a ukaze se jak se podari vyresit slaby misto (baterku).

Re: Akumoto

PříspěvekNapsal: 01 led 2011, 14:29
od smates
Ja to taky nezatracuju,jen si myslim ze na to jeste nenadesel cas.Myslim ze to bude jeste dlouho trvat nez pokroci vyvoj tak,aby do bylo rozumne vyuzitelny.Tim myslim rozumnej dojezd a vykon,aby to nebylo jen na cestu pro rohliky a nebo par km do prace.