Akumoto

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: Akumoto

Příspěvekod Curtiss » 19 pro 2010, 23:07

Tak se do toho taky vložím, coby modelář. Jde o to, že klasické LiPo-lky jsou technologicky i chemicky jiné, než LiFe články a ty v modelářském provozu co vím, vydrží déle než LiPo, takže bych tyto dva druhy článků nesrovnával, jsou dost odlišné. Spíš je důležité, aby to nebyly nějaké číské kopie, které dopadnou právě jako ty LiPo :wink:
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 19 pro 2010, 23:13

samotnyho me zajima co vydrzej, pac v modelarine dostvaj fakt slusnej coud, treba muj vrtas ma 80A regulator a jsou sileci co maj i 150A a vic
ale ani u mobilu mi baterka moc dlouho nevydrzela

jestli mas na mysli a123 tedy lifepo tak ty jsou co se tyce zivotnosti skutecne o neco lepsi a vic vydrzi (tak 500cyklu max), ale zase jsou citlive na teplo a vyvoj je v nich za posledni 2 roky nulovy, kdezto lipolky se za posledni rok znatelne zlepsily a v modelarine hrajou diky pomeru vaha/vykon opet prim

myslel jsem, ze jsou tam lipolky, tak oprava - jestli tam mate lifepo, tak bych to tipnul na 3 roky max
tak jaky je tvuj tip jako modelare a znalce?
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Curtiss » 20 pro 2010, 00:14

No pozor, jako modeláře ano, ale rozhodně se neodvažuji označit se za znalce. To je těžký, ve hře je hodně neznámých faktorů. Už jen vlastní nabíjení je velká neznámá. Předpokládám, že extrémě rychlé nabíjení, jaké se používá v modelařině, použito nebude, spíš klasický způsob 1/10C, možná trochu více, ale to je spíš ku prospěchu článků. Další otázka je vlastní řízení nabíjení a jeho algoritmus, nicméně si myslím, že nabíjecí proces bude k článkům šetrnější, než k modelářským, otázka je, jak to bude s vybíjením, potažmo s hlídáním minimálního napětí na článcích, což může být pro ně smrtelné. Takže tipovat jen tak od boku bez dalších informací si fakt netroufám.
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 20 pro 2010, 00:21

jo nabijeni jsem chtel taky zminit, ale nechtel jsem vyvolavat vasne, ani nevim jestli to pri nabijeni balancuje
jak rikam sam jsem zvedavej, co to vydrzi - dewalt co je zacal pouzivat udava 1000 cyklu, nase zkusenost je sotva polovicni, videl bych to nekde mezi tim rekneme tak 700 cyklu pri velmi slusnym zachazeni, ovsem jestli je to made in china tak panbu s nima

uvidime, kazdopadne cena ty baterky pude za ty 3 roky jeste hodne dolu
taky jsem se o to zajimal, ale pri zahrnuti ceny baterie jsou naklady na km s benzinakem hodne podobny a clovek nemusi resit nabijeni
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:03, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 23 pro 2010, 12:09

Zdravím všechny příznivce proudu,
chci popřát všem veselé Vánoce a šťastný Nový rok. Přeji tomuto serveru a speciálně tomuto vláknu hodně pozitivních, bohatých a užitečných informací o našich elektropohonech. Ať se zde každý obohatí o naše zkušenosti a lépe využívá tento skvělý dopravní prostředek. Proudu ZDAR a vzhůru do další sezóny !
Movito.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod _Tom_ » 27 pro 2010, 10:50

2 Pedros: zajímavé by bylo založit téma otvém skútru mimo diskuse o akumoto. tam probrat přímo tvůj stroj a když to vydržíš piš zkušenosti po najetých kilometrech a měsících a tak. každopádně víc uživatelů elektro skútrů. do té doby to bude pouze obecná diskuse
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 27 pro 2010, 22:43

Ahoj Tome,
tady přece nediskutujeme o firmě Akumoto, ale o jeho výrobcích. Myslím, že jsem tady správně. Rád bych, aby se sem přidali hlavně i ostatní uživatelé výrobků Akumota. Přece si nebude každý zakládat "svoje" vlákno na konkrétní typ skútru. Obecná diskuze je to právě teď, když výfukáři píšou o něčem co nemají.
Pokud se ale pletu, tak kliďánko založím sekci AKUMOTO 600. No problem. :wink:
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod jel.en » 27 pro 2010, 23:16

já bych taky nezakládal nové vlákno.Zatím je "baterek" málo a každá rada, typ, nebo upozornění je dobrá pro všechny potencionální zájemce. :wink:
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Akumoto

Příspěvekod _Tom_ » 28 pro 2010, 09:00

Tak samo, že ideální by bylo více uživatelů s baterkama. Uvidíme, časem se to určiteě rozroste.

app. jak dlouho trvá nabití do plna?
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 28 pro 2010, 12:14

OK Tome, takže pokračuji zde...

Moje zkušenost:
V říjnu 2010 jsem měl najeto 1400 km. Po první tisícovce km jsem v souladu s doporučením v servisní knížce navštívil svého prodejce v Brně k první servisní prohlídce. Bylo provedeno asi 20 servisních úkonů a pro mě byl nejdůležitější test akumulátoru. Po úplném dobití a přeměření kapacity bylo najeto 95 km až do odpojení řídící jednotky ( aby nedošlo následně k podbití článků ). Baterie vykazovala standardní parametry.
Byl jsem spokojený jak s výsledkem testů, tak se službami tohoto servisu. Jsou fakt dobří!

Moje rada:
Dávejte pozor na rychlost do kopce. Podle upozornění výrobce by neměla klesnout rychlost pod 25km/hod. Jinak asi něco "upečeš", třeba řídící jednotku. Nejsem si jistý, jestli zafunguje jistič, nebo nějaká pojistka. Pokud to při servisu hodí tuto chybu, tak možná záruka je fuč. Benzínový motor když už nemůže, tak by jenom zdechnul, ale eletrika se trápí.

Moje vylepšení:
Digi hodinky na palubovce nejsou samozřejmě standardní výbava. Drátek teploměru v pravo k rukojeti vede dolů k řídící jednotce a funguje v poloze out. Užitečné informace dostávám v letních měsících, kdy hlídám přehřátí řídící jednotky při jízdě zejména do kopce ( přehřátí zatím nenastalo ).

Palubní deska je naprosto nedostatečně osvícena. Byla tam 2W žárovka a já jsem tam teď dal 5W. Je to o dost lepší, ale ručička voltmetru ve spodní části je při noční jízdě skoro ve tmě. Ta nová 5W žárovka je totiž příliš v horní části palubní desky ( až nad tachometrem ) a proto dolů na voltmetr nedosvítí. Ale není to žádná tragédie - jenom můj postřeh na další vylepšení.

Přední světlomet už mám seřízený. Je to jednoduché. Jenom si musíte dávat velký pozor na demontáž a zpětnou montáž červeného horního plastového krytu nad světlometem. Je křehký a mohly by se snadno vyštípnout zasunovací nožičky. Žádné násilí!

Akumulátor se doporučuje nabíjet po každé jízdě. Když najedu maximum ( třeba těch 95 km ), tak akumulátor dobíjím cca 11 hodin. Až se nový akumulátor naformátuje ( po několika desítkách nabíjecích cyklech ), tak by měla trošku vzrůst jeho kapacita a snížit doba nabíjení. Tak uvidím příští sezónu. :shock:

Pedro Baterkář :D
palubka.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod hagrid » 28 pro 2010, 12:31

a co led diody, spotřeba minimální a svítivost dobrá...nešlo by to tam dát na to osvětlení palubky?
MBK 300 Kilibre kilibre(kyselaryba)email.cz
Uživatelský avatar
hagrid

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 676
Registrován: 28 zář 2010, 22:00
Bydliště: Sezimák dvojka
Skútr / moto: MBK 300 Klilibre, Baotian Cyborg QT 50

Re: Akumoto

Příspěvekod _Tom_ » 28 pro 2010, 12:50

pěkně popsané..... s těma led dioda mě to také napadlo, ale proč jen na tacho, prostě všude LEDky.

11hodin je dost, i když jak bylo popsáno není všem dnům konec. Má tento skútr nějaký inteligentní "palivoměr" ? jde o to, že ne každá cesta bude po tolika kilometrech a aby se člověk mohl spolehnout že když je na palivoměru třetina, že je to ještě na tolik nebo tolik kilometrů.Dokonce bych si uměl představit odpočítávadlo kilometrů stejně jako u aut na palubním počítači. existuje něco podobného u aku skútrů?
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 28 pro 2010, 14:00

Hagride,
ledky nosím v hlavě už dávno, ale protože je mašina ještě v záruce, tak to teď nemůžu všude předělávat. Je to ale hudba už blízké budoucnosti.

Tome,
i ten palivoměr nosím v hlavě. Současná ručička voltmetru je jen velmi orientační. Ona totiž charakteristika vybíjení akumulátoru není rovnoměrná. Když k tomu ještě přidáš variabilní povahu terénu vozovky a váhu šoféra, tak ti ani digitál neřekne přesně za jak dlouho ti skútr klekne. Samozřejmě to nikdo nechce přesně na metr, ale u elektroskútrů bude téměř jakákoliv varianta jenom přibližným odhadem.

Já jsem si se svoji váhou ( téměř 100 kg ) a svým skútrem ( A600/L120 ) už zvyknul. Mám najeto 1.600 km a mám odhad a cit, kam si troufnu a kam raději ne. Vím co se mnou ještě skúťa dokáže při rafice v červeném poli. Na jiné mašině by mě ale lepilo u prcky, jestli nebudu třeba posledních 5 km tlačit!

Mám ale jednu radu. Při výběru stroje si u každého uváděného údaje o dojezdu odpočítejte tak 10%. Všechny uváděné údaje výrobců jsou ideální. To znamená, že výrobce u dojezdu počítá s 15-ti letým jezdcem cca 55 kg váhy a s jízdou po rovině. V tuto chvíli neznám člověka, který by dojel tak daleko, co mu uvádí papíry od mašiny.
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 28 pro 2010, 14:05

co ja vim tak LiFe se doporucuje skladovat nabity na 70%, pokud se s tim druhy den pojede tak je to fuk, ale treba pri odlozeni na zimu je to dost zasadni
teplomer je vec sice pekna, ale tento je urcen k mereni venkovni teploty, tak si nejsem jisty, jestli ti na mereni regulatoru staci svym rozsahem a hlavne zajimava je teplota uvnitr, ne az na chladici
zajimave by mohlo byt krome teploty reglu i mereni teploty uvnitr baterioveho packu a teplota motoru, napeti baterie a proud - takove mereni dneska nestoji skoro nic, nechapu proc to tam nemaj od vyroby, mohlo by si to ty hodnoty rovnou ukladat a v servisu by se ty data jen stahly a nemuselo by se kuli testu baterky jezdit 95km :-D zkratka ty elektro skutriky maj pred sebou jeste dlouhou cestu, zatim to ve me budi dojem cisty predelavky cinskejch benzinaku.
kdyz jsem se o to zajimal, tak jsem si byl projet Guewer a moc dobry dojem na me neudelal - byla to typicka cina, zato tam meli paradni elektrokola od stejneho vyrobce

jak je na tom toto? co treba pneu je to nejaka slusna znacka a nebo je to 100% cina? koukam, ze stridak tam je - ten vydrzi i kdyby byl cinskej pokud se do nej nedostane prach. tak zbyva kvalita regulatoru a hlavne kvalita baterky
no a pak tu je druha stranka veci - kvalita motorky jako takove, pac jestli je to typicka cina s mekkym ramem, mizernejma brzdama, gumama co vydrzej petinu toho co normalni, mizerny perovani, praskajici plasty, pretazeny ci naopak povolujici se srouby, tak to se da omluvit u neceho za 20000 max. 30000, ale ne u neceho za 60000
Ono teda v cine nemaj vsechno spatny, treba lipolky Hyperion ktery tam vyrabej patri v modelarine mezi spicku, ale je to spis vyjimka.
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod _Tom_ » 29 pro 2010, 09:39

ono nejideálnější by bylo mít motor přímo v náboji kola. a s tím voltmetrem nemáš až tak pravdu. stejně jako palubní počítač ukazuje a nechá se ovlivnit v průměrné spotřebě podle terény, kdy se přizpůsobuje dojezd, tak stejně bych to viděl u toho dojezdu na skútru. ne jen použití obyč voltmetru
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků