Stránka 1 z 1

Poradíte jak na nový lak?

PříspěvekNapsal: 12 zář 2010, 12:33
od hospodsky
Zdravim,chci se zeptat zkusenejsich jak a cim striknout scoota,co pouzit na hlubsi skrabance atd.Zaroven se chci zeptat jak se zbavit stareho nateru na rafcich,neco jde samo i se zkorodovanym hlinikem,neco drzi.Moznost piskovani nemam,takze ruco nebo nejaky sajrajt na odstranovani nateru,ale zase at se mi nerozpadnou uplne.A co na ne potom?Dekuji vsem

Re: Jak na novy lak?

PříspěvekNapsal: 12 zář 2010, 13:48
od MisaKacenka
Jestli chces, aby to k necemu bylo, sver to radeji lakyrnikovi... ;) maji lepsi barvy, prostredky a hlavne zkusenosti ;)

Re: Jak na novy lak?Poradite?

PříspěvekNapsal: 12 zář 2010, 14:12
od hospodsky
Diky,myslim si totez,ale jsem v Irsku a o mistnich remeslnicich to az tak neplati,kvalita nic moc ale cena ,,spickova'',zdvojnasobila by se mi cena scoota :D,

Re: Jak na novy lak?Poradite?

PříspěvekNapsal: 12 zář 2010, 14:32
od MisaKacenka
Tak pak uz jen foukaci fixky a hodne dechu :)

Re: Jak na novy lak?Poradite?

PříspěvekNapsal: 22 zář 2010, 01:03
od hospodsky
diky,neni nad dobrou radu,zase na druhe strane,ta odrena stribrna neni tak hrozna :) ,hlavne ze jede

Re: Jak na novy lak?Poradite?

PříspěvekNapsal: 22 zář 2010, 14:01
od ohka
To hospodsky:
nikdo se k tomu nemá, tak já Ti poradím jak nato. :wink:
Nejdříve to odmastíš, hlubší škrábance musíš vyplnit tmelem. Tmelu je velká spousta, tak vyber ten správný. U nás jsou většinou k sehnání jen dvousložkové, ale jsou i jednosložkové. Já bych volila dvousložkový, protože tam si můžeš dát třeba méně tvrdidla a můžeš tak s tmelem déle pracovat. Jednosložkový rychle tuhne( http://www.lgg.sk/?produkt=77 třeba tento , ale můžeš i jiný ). Až to budeš mít zaplněné, tak to, co bude přebývat jemným smirkovým papírem obrousíš, stačí 300. pak to stříkneš tenkou vrstvou základovky ( ta je šedá )a po důkladném zaschnutí ještě jednou přebrousíš, ale to si už vem smirkový papír 500-600.Nejlepší je brousit pod vodou. Pak to zase odmastíš, naneseš ještě jednou základovku a pokud jsi s povrchem spokojen, tak můžeš stříknou barvou a potom lak.Pokud se Ti to nezdá, tak ještě jednou přebrus a dej další vrstvu základovky.
Pokud se lakuje přímo na plast, kde ještě nebyla před tím barva, tak je postup ještě ztížený tím, že ze začátku před základovkou naneseš plnič a vybrousíš.
Je to piplačka a já jsem to dělala v práci a řeknu Ti, že já mám od pádu odřeného skútra a do teď ( už je to rok ) ještě nemám lak opravený, protože se mi do toho nechce. Teď aspoň víš, proč je to tak drahé.
Pokud se do této činnosti pustíš, tak Ti přeji hodně úspěchu a skvělý výsledek. Až to budeš dělat, tak to nafoť a dej sem foto.

Re: Jak na novy lak?Poradite?

PříspěvekNapsal: 22 zář 2010, 16:40
od p@t
Ano, také se přidám k radám. Ohka to popsala vpodstatě správně, tedy v mezích možností aplikovat lak hobby způsobem.
Pokusím se tedy o doplnění : ( nebo shrnutí )
- Pro tmelení doporučuji 2složkový tmel.
- Tmel nanášet v malých vrstvách a dostatečně nachávat proschnout ( min 1 hod )
- Hrubé broušení tmelu provádět nejlépe s podložkou, která zajistí vyrovnání nerovností - možno brousit za sucha s P 120 (papír hrubost 120 )
jen v místě tmelení, zalepit okolní plochu tak, aby nedošlo k poškrábání, minimalizovat plochy oprav.
- Pokud je lakování na scottu je třeba jej důkladně zamaskovat ( papírem ) plochy, které mají zůstat původní, nedotčené ( celí to zabalit :) )
- Při probroušení laku na plast doporučuji aplikovat základ na plasty (spray)
- Dále nebrousit a ( 15 min ) aplikovat základový plnič v 3 vrstvách v tenkém nánosu bez broušení s dostatečným mezičasem ( 15 min.) ( spray)
( Pokud se netmelí, jen nový lak, zbrousit pod vodou P 1200 a dále viz níže : )
- Nechat schnout do druhého dne a brousit pod vodou s P 1200
- Aplikovat barvu ( metalíza ) , v několika tenkých vrstvách v místě opravy víckrát ( 15min mezi vrsvami ) a potom do rozstřiku po celém dílu. ( spray )
- Nechat odvětrat cca 30 min.
- Aplikovat krycí lak ( klarlak ) ve dvouch tenkých vrstvách (15 min mezi vrstvami čekání ) ( spray )
- dodržovat maximální čistotu a bezprašnost, k odmaštění používat Antisil anebo hůře technický benzín.
- Při kupování spreje na zakázku ( kod barvy - specializovaná prodejna ) je možnost přidání tužidla do tlakové nádoby. Barva je potom o něco kvalitnější.
Nic se ovšem nevyrovná profesionálnímu zpracování v lakovně ... p@t

Re: Jak na novy lak?Poradite?

PříspěvekNapsal: 23 zář 2010, 15:30
od ohka
To p@t: ha, tak tomu říkám poradit. Já se snažila, ale tak podrobně...klobouk dolů, odborník se nezapře.
Teď ještě aby se to dostalo k oku hospodského.

Re: Jak na novy lak?Poradite?

PříspěvekNapsal: 23 zář 2010, 21:21
od hospodsky
Zdravim,dostalo se mi to nejen k oku,ale i kousek dal,a kdyz to tak zvazuji,tak na 9 let je ten lak pekny a asi oslavi i kulate jubileum.Dekuji moc za jasny popis,kdyz mi rekli je to makacka,rikal jsem si,zvladnu kde co,ale co je moc...a trpelivost neni moje kamaradka uz vubec,jeste jednou diky,a kdyz me chytne pracovni zapal,vim kde najdu perfektni navod,ale zeptam se, POKUD bych se do toho pustil,stoji za to nechavat misty puvodni lak/je to jednodussi?/ nebo to prestrikat vse?Zda se mi,ze na x9 je vetsina plastu cerna,,,jen'' maska ,pod sedlem a box :)a hlavne nemusim se starat o presny odstin,no, kdyz nahodou ne ja,urcite navod vyuziji sikovnejsi a ja asi radeji zacnu setrit na lakovnu nebo si to necham polepit samolepici folii,pripadne...,nechystate se nekdo do Irska :wink: ?.Diky Vam a mejte se...

Re: Jak na novy lak?Poradite?

PříspěvekNapsal: 23 zář 2010, 22:55
od p@t
to hospodsky : Kod barvy u Piaggia bývá na štítku ( nálepka ) v prostoru pod sedlem, je tam color : ...
v tvém případě ( stříbrná ) třeba tohle : P107, nebo : P117, nebo něco podobného,
v případě, že to najdeš, ( štítek - barva - začíná na : " P " ) máš možnost jít do prodejny, kde plní ( míchají barvy do sprayu ) dle receptury ( P107 ... atd...)
cena u nás za spray se pohybuje do 500.- Kč.
Koupíš, provedeš kontrolní nástřik třeba na blatník, ( vše ostatní zabal viz odkaz nahoře :arrow: )( celej scoot :D )
a když to bude sedět tak už je to jen na tobě, co dál ...
Kontrolní nástřik lehce smeješ ředidlem (nitro, aceton ) , nemusíš se bát poškození, originál lak je totiž aplikován profesionální technologií, kterou rozpouštědla nepoškodí... tak zatím ... :D