Stránka 1 z 1

cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 24 dub 2020, 22:20
od convoy
Předem upozorňuju, že zatím je to ve stádiu nápad

S kamarádem jsme při debatě došli na téma kam letos vyrazit. Samozřejmě vše s ohledem na různý přístup států k omezení pohybu. Jeden z nápadů byl Nordcap. shodli jsme se že pro 125tku žádný problém, kromě jednoho detailu. Tím je servisní interval. Oba máme Yamahy xmax 125, takže interval 6tis.km. Při letmém náhledu do mapy jsme zjistili že nejkratší cestou tam i zpět by to vyšlo, ale když už by tam člověk byl, tak má koukat aby něco i viděl, takže odhad je že by jsme najeli 7-8tis.km. Spíš víc. Jak nejlíp vyřešit servis? Těsně před odjezdem udělat velký servis, včetně výměny řemene. A pak to nechat koňovi a udělat servis až po návratu. nebo řešit servis někde po cestě? Myslím, že to stačí až po návratu. Vzhledem k tomu, že olej(o ten jde hlavně) degraduje při dlouhých cestách pomaleji, než při krátkých, jako například dojíždění do práce. Co vy na to? Jde mi hlavně o názory na servis při dlouhých cestách. Nejde o ten Nordcap. Dík za názory.

Re: cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 24 dub 2020, 22:31
od adacarp
Jo udělejte servis před odjezdem, a olej je to nejmenší ten v pohodě vyměníte aj na parkovišti, jako to tady dělá cestovatel Forester.V tom problém asi není než dokouříš cígo tak máš hotovo.A věř tomu že řemen to fakt dá,ale vyvrbit se může cokoli je to stroj a pak třeba se zařídit dle situace.

Re: cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 24 dub 2020, 22:36
od convoy
To je vlastně pravda, olej vyměnit podle potřeby a filtr a případně další až doma.
No jo, on ten alkohol zastírá úsudek.

Re: cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 25 dub 2020, 07:56
od forester
Tak ahoj konkurencia :D . To sa mi páči že je tu niekto kdo má podobné ambície ako ja a to cestovať na ďaleké destinácie. Nordcap idem s vami,to mám ešte v pláne :D Nie ale teraz vážne. Je to fakt handicap že naše skútre treba aj počas takejto cesty servisovať alebo to zúžiť len na nezbitnú výmenu oleja v motore. Ja som to na X-Max 2012 mal eśte horśie lebo interval výmeny mot. oeja bol iba 3000 km nakoľko tam nie je olej.filter ale iba sýtko.
Vo vašom prípade je to jednoduchšie lebo za tých 6000 km sa dá odjazdiť nejedna dlhá tour.
Tak ako píšete že pred dovolenkou vymeniť olej ako aj iné diely ktoré sú už čoskoro v servisnej knihe na výmenu po predpísanom km nájazde.
Alebo to robiť svojpomocne priebežne na vhodnom mieste. Ja som menil olej 2x a mal som na to všetko potrebné . Olej, nádobu na vypustenie, lievik a prázdnu flašu na preliatie starého oleja ktorú som potom vyhodil na pumpe kde majú na to vyčlenenú nádobu. Takže ekologicky ako aj úsporne.
Problém v prvom variante je iba taký že je človeku lúto pred cestou vylievať olej ktorý má len povedzme 1000 km (môj prípad) ale vyhadzovať remeň, sviečku ktoré sú len v polovici životnosti.
Osobne sa prikláňam variante vymieňať olej po ceste kde to v rámci velkej prestávky zvládne človek v pohode a má potom dobrý pocit že je v lehote ako aj motor má čerstvé mazivo. Ja teraz z Forzou zvládam Nordcap ako aj Portugalsko na jednu výmenu tak som v klude :D

Chlapci fandím vám a keď sa na to dáte tak hlboká poklona.

Re: cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 27 dub 2020, 06:03
od VlČek
Ahoj, pokud bych já vyrazil na 7-8K okruh na stroji se servisním intervalem 6K, tak bych vybral jednu z následujících variant: 1) servis před a další až po návratu, nejedná se o závodní = speciální motor, takže olej i motor to vydrží. Hlavní důvod proč je to jen 6K je dohnat majitele do servisu a utratit tam peníze. Před odjezdem bych zkontroloval vůle ventilů a řemen podle toho kolik mám najeto 2) olej bych si nechal vyměnit v servisu někde cestou, raději bych si vzal s sebou nový filtr, protože bych nebyl vázaný na značkový servis. Návštěva servisu mimo ČR může být jistým způsobem "poznávání" neznámého. Mluvím z osobní zkušenosti.

Re: cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 27 dub 2020, 07:41
od Mirus1
convoy:: Tak výměna oleje pro klid duše někde v cizině asi problém nebude. Ale nějak mě stále nepálí,proč zrovna na skůtru 125ce až 1000km za polární kruh. Možná v létě to bude v pohodě (silnice),nevím.Já bych raději někam na jih do tepla :)
Jo a ještě,pokud by jste jeli,tak vzhledem k průjezdu několika států jaký máte řidičák..? A2,A, pokud jenom B,tak by mohl být venku problém..

Re: cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 27 čer 2020, 11:55
od convoy
Mirus1: řidičák problém není, máme velké A, a proč na 125 tam nahoru? Nejpřesnější odpověď je: a proč ne? 'Ještě se uvidí, není to nic jistého. Základ tématu byl ten servis na cestách. Skoro všude se po evropě dá dojet tam i zpět v rámci servisního intervalu , ale zrovna tam ne.

VlČek: to není špatný nápad, vzít si filtr s sebou a pak jen najít nějakou dílnu s prodejem oleje. Dík

Re: cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 27 čer 2020, 14:56
od BurnesOldman
Ahoj vzhledem k tomu že je to 125ccm tak olejová náplň bude cca litr a tak filr a litrovka s olejem se někam vleze. Já bych to teda řešil výměnou cestou ( v případě že používáš nejakej normální olej tak ho koupit po cestě). K té otázce proč na 125ce si odpověděl dobře A PROČ NE. Dos lidí si myslí že cestovat lze jen na GSu nebo Africe, já mám pár kamarádů a známých co třeba cestujou po Evropě na 50ccm a taky to jde

Re: cestování na 125 a servis

PříspěvekNapsal: 28 čer 2020, 18:12
od tatík
Já Vás teda obdivuju,co všichni dobrovolně vydržíte.Já jel ve středu na Forze 300 k dceři,mám to 168 km,dal jsem si oběd a pauzu asi dvě hodiny a pak jsem jel na jejím PCXku do práce,to je asi 65 km a měl jsem toho plný zuby!!Že bych na tom seděl kolik dní a kilometrů,to by mě asi zabilo.V týdnů s tím PCX jedu na servis tam a zpátky cca 120 km,už teď mě bolí zadek.A pak si dám 14 dní pokoj,než se odhodlám to zase vyměnit nazpátek za Forzu