Stránka 1 z 1

Tady se prodává špatný benzín 2018

PříspěvekNapsal: 03 srp 2019, 10:39
od Bostav
Sankce, které nabyly právní moci od září 2018
Z rozhodnutí České obchodní inspekce jsme vybrali nejdůležitější informace a seřadili čerpací stanice od nejvyšší pokuty k nejnižší.

Čerpací stanice: Ono, Břest, okres Kroměříž (u silnice číslo 55)
Provozovatel: Tank Ono, Plzeň
Sankce: 500 000 Kč
Datum kontroly: 2. 10. 2016
Nekvalitní palivo: benzin 95 Super – v ukazateli síra zjištěna hodnota 22,9 mg/kg, norma připouští max. 13 mg/kg
Nekvalitní palivo: benzin 98 Super plus – v ukazateli síra zjištěna hodnota33,6 mg/kg, norma připouští max. 13 mg/kg; současně nevyhověl ukazatel „vzhled“ – nevyhověl kvůli nečistotám.

Čerpací stanice: Esotank, Kratonohy (u silnice první třídy č. 11, okr. Hradec Králové)
Provozovatel: Foriana, Praha 4 – Háje
Sankce: 350 000 Kč
Datum kontroly: 10. a 13. 9. 2018
Nekvalitní palivo: motorová nafta – v ukazateli síra zjištěna hodnota 89 mg/kg a při druhé kontrole 23,7 mg/kg, norma povoluje maximálně 12 mg/kg

Čerpací stanice: Seven, Nádražní 1096, Lanškroun
Provozovatel: Seven – myčka, Lanškroun
Sankce: 160 000 Kč
Datum kontroly: 23. 5. 2018
Nekvalitní palivo: benzin Natural 95 – v ukazateli tlak par DVPE byla zjištěna hodnota 70,8 kPa, norma povoluje maximálně 62 kPa. Firma současně při prodeji pohonných hmot použila výdejní stojan bez platného úředního ověření.

Čerpací stanice: MOL, dálnice D2 směr Brno, Zeleňák, Velké Němčice
Provozovatel: MOL ČR, Praha 1
Sankce: 150 000 Kč
Datum kontroly: 7. 8. 2018
Nekvalitní palivo: benzin Natural 95 – tlak par DVPE zjištěn 63,4 kPa, podle normy má činit minimálně 43 kPa a maximálně 62 kPa

Čerpací stanice: Novotný, silnice 153, Modřice (Brno)
Provozovatel: Mano Oil, Modřice
Sankce: 150 000 Kč
Datum kontroly: 5. 3. 2018
Nekvalitní palivo: benzin Natural 95 – hodnota „kyslík-výpočtem“ zjištěna 3,32 % m/m, má činit maximálně 2,9 % m/m
Nekvalitní palivo: motorová nafta – bod vzplanutí (zjištěno 48,5 °C, norma minimálně 53 °C)

Čerpací stanice: MOL, Českobudějovická, Kaplice a MOL Průhonice, Čestlice (dálnice D1 směr Praha)
Provozovatel: MOL ČR, Praha 1
Sankce: 140 000 Kč
Datum kontroly: 23. 5. a 6. 6. 2018
Nekvalitní palivo: benzin EVO 95 – tlak par DVPE zjištěn 67,3 kPa, norma stanoví max. 62 kPa; po zákazu prodeje nechala firma část pohonné hmoty odvézt k jiné své čerpací stanici (Průhonice, Čestlice), kde ji smísila s už uskladněnou pohonnou hmotou stejného typu, kontrola pak zjistila tlak par DVPE 67,8 kPa

Čerpací stanice: Pap Oil, Uhliště, Chudenín, okres Klatovy
Provozovatel: MOL ČR, Praha 1
Sankce: 100 000 Kč
Datum kontroly: 9. 7. 2018
Nekvalitní palivo: benzin Super 95 – tlak par DVPE zjištěn 72,9 kPa, norma stanoví max. 62 kPa

Čerpací stanice: Velké Dvorce, Přimda, okres Tachov
Provozovatel: Anna Zatloukalová
Sankce: 100 000 Kč
Datum kontroly: 27. 11. 2018
Nekvalitní palivo: benzin 95 Super – v ukazateli indukční perioda – oxidační stabilita zjištěna hodnota 287, norma stanoví minimálně 339

Čerpací stanice: Robin Oil, Milady Horákové, České Budějovice
Provozovatel: Robin Oil, Dubí, Kladno
Sankce: 70 000 Kč
Datum kontroly: 10. 3. 2018
Nekvalitní palivo: benzin Natural 95 – obsah kyslíku dosáhl hodnoty 3,42 hmotnostních procent, ačkoliv povolené maximum je 2,9 hmotnostních procent

Čerpací stanice: Mšec, okres Rakovník (u silnice číslo 16)
Provozovatel: Milan Prokop, nar. 1962, Mšec
Sankce: 70 000 Kč
Datum kontroly: 1. a 6. 8. 2018
Nekvalitní palivo: benzin Natural 95 – tlak par DVPE zjištěn při první kontrole 65,7 kPa a při druhé kontrole 68,2 kPa, povoleno max. 62 kPa

Čerpací stanice: areál ZD Jizerka, Jizerní Vtelno, okres Mladá Boleslav
Provozovatel: K&P čerpací stanice, Litvínov-Chudeřín
Sankce: 60 000 Kč
Datum kontroly: 1. 6. 2017
Nekvalitní palivo: nafta – bod vzplanutí zjištěn při teplotě 48 °C, norma stanoví min. 53 °C

Čerpací stanice: Josef Hos, Vitorazská, České Velenice
Provozovatel: Josef Hos s.r.o., Kamenný Újezd
Sankce: 60 000 Kč
Datum kontroly: 18. 12. 2017
Nekvalitní palivo: nafta – bod vzplanutí zjištěn při teplotě 45,5 °C, norma stanoví min. 53 °C

Čerpací stanice: Janout, Jarošov nad Nežárkou, okres Jindřichův Hradec
Provozovatel: Janout, s.r.o., Jarošov nad Nežárkou
Sankce: 60 000 Kč
Datum kontroly: 5. 2. 2018
Nekvalitní palivo: motorová nafta – bod vzplanutí zjištěn 46,5 °C, norma stanoví minimálně 53 °C

Čerpací stanice: DMV, Lhota za Červeným Kostelcem, Červený Kostelec, okres Náchod
Provozovatel: DMV holding, Praha 4 – Braník
Sankce: 50 000 Kč
Datum kontroly: 25. 1. 2018
Nekvalitní palivo: motorová nafta – bod vzplanutí zjištěn 48,5 °C, norma stanoví minimálně 53 °C

Čerpací stanice: Orvet, Pražská, Neveklov, okres Benešov
Provozovatel: Orvet, Pohoří – Chotouň
Sankce: 50 000 Kč
Datum kontroly: 22. 6. 2016Nekvalitní palivo: benzin Natural 95 – tlak par DVPE zjištěn 64,3 kPa, norma max. 62 kPa

Čerpací stanice: U Šmídů, Netolice, okres Prachatice
Provozovatel: Ekos Netolice
Sankce: 35 000 Kč
Datum kontroly: 5. 6. 2019
Nekvalitní palivo: benzin Natural 95– tlak par naměřen 66,8 kPa, norma stanoví maximálně 60,9 kPa

Čerpací stanice: Štítná nad Vláří 414, okres Zlín
Provozovatel: Javorník CZ, Štítná nad Vláří
Sankce: 30 000 Kč
Datum kontroly: 1. 8. 2018
Nekvalitní palivo: motorová nafta – bod vzplanutí zjištěn při teplotě 51,5 °C, norma min. 53 °C

Čerpací stanice: Arex, Benešov nad Černou, okres Český Krumlov
Provozovatel: Arex CZ, Pražská, České Budějovice
Sankce: 30 000 Kč
Datum kontroly: 4. 6. 2018
Nekvalitní palivo: benzin Natural 95 – tlak dosáhl hodnoty 64,7 kPa, tolerovat lze max. 62 kPa

Čerpací stanice: Kozlov, Nová Včelnice, okres Jindřichův Hradec
Provozovatel: Best Fin Plus, Nová Včelnice
Sankce: 30 000 Kč
Datum kontroly: 4. 2. 2019
Nekvalitní palivo: ethanol E85 (biolíh) – tlak par DVPE naměřen 45 kPa, norma stanoví minimálně 49 kPa

Čerpací stanice: Acter, Pražská, Doksy, okres Česká Lípa
Provozovatel: Czech Prospeed, Kralupy nad Vltavou
Sankce: 30 000 Kč
Datum kontroly: 4. 4. 2018
Nekvalitní palivo: motorová nafta – bod vzplanutí zjištěn při teplotě 51,5 °C, má být min. 53 °C

Zdroj: https://www.penize.cz/ochrana-spotrebit ... -internetu



A co z toho plyne - u malých stanic mezi vesnicema NEBRAT benzín. A že MOL jsou sráči co šidí lidi se ví už dlouho.

Re: Tady se prodává špatný benzín 2018

PříspěvekNapsal: 03 srp 2019, 17:46
od josuk
To by asi chtělo hlubší analýzu od někoho z odborníků..ten zvýšený tlak dvpe (MOL)prý může znamenat jen víc biolihu.. to že vybírají pro stát výpalné (pokuty) za odchylky nám asi celkově benzín a naftu nezlepší..je to politika.. dycky elektro! ;-)

Re: Tady se prodává špatný benzín 2018

PříspěvekNapsal: 04 srp 2019, 09:56
od Bostav
Odborníci dávají VIF a ostatní je jim jedno :D

Re: Tady se prodává špatný benzín 2018

PříspěvekNapsal: 04 srp 2019, 12:36
od JardaB
Vysoký tlak par asi vznikne kombinací obsahu etylalkoholu a a butanových frakcí. Překročení hodnoty znamená vyšší ztráty odparem. Nízká hodnota tlaku par (těkavosti) způsobí horší startovatelnost . Povolená max hodnota je různá pro léto a zimu. V plánu EU je následné zvýšení obsahu bioethanolu až na 10 obj.%. Toto množství bioethanolu může způsobit nárůst tlaku par až o 10 kPa. Ten tlak asi ? není zásadní u benzínu zásadní , jsou jiné vlastnosti jejichž nedodržení může být na závadu.

http://www.chemicke-listy.cz/docs/full/ ... 17-722.pdf

V odkazovaném textu mne zaujalo:

Biobutanol je z hlediska těkavosti výhodnější než ethanol a na rozdíl od bioethanolu významně nepohlcuje vodu a může být bez rizika koroze dopravován stávajícími potrubními přepravními systémy . Podstatně nižší výparné teplo oproti ethanolu snižuje riziko zhoršených studených startů za nízkých okolních teplot, které jsou u vysokoprocentních ethanolových směsí způsobeny ochlazením paliva při vypařování a následně nedostatečným tlakem par směsi. Biobutanol má ve srovnání s bioethanolem o 31 rel.% větší energetický obsah (viz tab. I). V neupravených pohonných jednotkách to znamená snížení spotřeby paliva, která je v případě nižšího energetického obsahu u bioethanolu vyšší. Do motorového benzinu dle ČSN EN 228 se může přidávat ve vyšší koncentraci než bioethanol, a to zatím až 10 obj.%. Vyšší hustota a viskozita butanolu ve směsích s obsahem butanolu do 10 obj.% neohrožuje splnění požadavků na motorový benzin dle ČSN EN 228 (cit.1 ). Nevýhodou butanolu může být jeho
relativně nižší oktanové číslo, viz tab. I.