Stránka 3 z 4

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 30 říj 2014, 23:38
od duky5
Chlapci, pred revolúciou sa oblečenie na motorku prakticky behalo zohnať. Ako zimná vložka sa pod civilné oblečenie dávali noviny ako izolácia, najviac "bezpečné" boli topánky - vojenské kanady. Naši otcovia a dedovia to obdobie prežili.

Vytiahnite hlavy z prdele a pozrite sa ako sa jazdí v štátoch, kde nacúvajú viac km ako my tu najazdíme - grécko, taliansko, francúzsko, čína, vietnam...niekde si nedajú ani helmu, v nejakom štáte usa ani nie je povinná...full oblečenie nosia iba turisti vzdialení stovky km domova...

Držím sa 2 pravidiel.

Vždy si dám helmu, kožené rukavice a ladviňák - nezávisle od počasia.

Zbytok obliekam podľa účelu jazdy, štýl jazdy podlieha oblečeniu.

Idem do mesta niečo vybaviť? Kľudne kraťasy a tričko, idem maximálne opatrne, nejdem 150 po diaľnici!

Idem si zajazdiť na výlet? Dám si full oblečenie, rýchlo von z mesta a vychutnám si okresky.

Idem na okruh? Dám si koženú kombinézu.

Ale naozaj nemoralizujte, že si tú kombinézu mám obliecť aj keď idem kúpiť 10 rožkov do 5 km vzdialených potravín...

Btw keď padneš v meste pod nákladné auto, je úplne jedno čo máš na sebe, na placku budeš tak či tak.

A zastávam názor, že v lete keď je vonku 40 stupňov, tak je v meste bezpečnejšie jazdiť v tričku, ako v moto nohaviciach a moto bunde, najlepšie hrubé a čierne, ako vidím niektorých borcov - okamžité prehriatie organizmu a dehydratácia zníži reakčné časy pomaly viac ako alkohol a to je podľa mňa nebezpečnejšie ako pohodová opatrná jazda v tričku...

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 07:12
od sigot
Stanley Henkl píše:
tydeet píše:to putin: Za sebe Ti můžu napsat, že na skůtru jezdím skoro 15 let, najeto mám cca 35 tisíc km a motorkářský hadry nemám ... i dneska jsem v práci na skůtru v normálním oblečení a vzhledem k tomu, že přejíždím jen 5 kilometrů, nestačím ani prochladnout. Jezdím celoročně, vynechávám sníh a náledí, zimní pneu nemám. Takže dá se, akorát až jednou spadnu, tak to bude stát za to ... zatím jsem to vždy ustál. Jen mimochodem, viděli jste někdy třeba v Itálii skůtraře v motohadrech? Mám pocit, že by tam byl za exota ... Takže v létě kraťasy, v zimě nabalit jak na lyže a nepadat!!!!


Az sebou seknes, nebo Te někdo sestreli, tak to budeš brát jinak. Ver mi.......

hlavne ked ta niekto trafi. aspon u nas v Bratislave mozes byt najohladuplnejsi ako chces, ale vzdy sa najde niekto kto bez smeroviek a spetakov prechadza pod plynom pruhy v stovke v centre. a zareagovat v zime v naklone na takyto vypad z boku alebo prudke brzdenie pred tebou je dost nebezpecne. osobne to vnimam tak ze ked mam moto oblecenie tak ked si predstavim ze sa kotulam.. tak len pripazim a dokotulam sa.. ale v kratasoch uz tie odreniny by ma moc nebavili. som taky pohodlny jednoducho

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 07:16
od Benda.s
Tak se to tady trochu dostava do stadia OT odpovědí... jak souvisí s položenou otázkou letní jízda v kratasech pro rohlíky atd.

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 08:46
od Stanley Henkl
Souvisí tak, že je v jednom tématu :P :lol: .

Myslím si, že k tématu bylo řečeno vše podstatné. Teď si jen tazatel musí vyvodit závěr sám.

Jen mi to nedá a musím........
"Idem do mesta niečo vybaviť? Kľudne kraťasy a tričko, idem maximálne opatrne, nejdem 150 po diaľnici!"


Modelová situace :lol: :

Jedeš městem (v kraťasích a tričku). Odbočuješ doleva a ve stejný okamžik tě předjíždí plechovka (nebo nedobrzdí). BUM ! :!: A teď mi řekni jak ti pomohla opatrnost? :?: :roll: První to odnesou ruky a nohy. O zlomeninách a odřeninách ani nemluvě. V lepším případě to neodnese páteř............


Jednou v životě jsem jel k tričku a kraťasích (tuším, že na zmrzku 3km). A musím říct, že ten pocit byl doslova nesnesitelný. Cítil jsem se jak nahej.

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 10:23
od Kill Frenzy
No vidim, ze debata sa opat vyvija predpokladanym smerom... :lol:

Zijeme v slobodnej spolocnosti, kazdy jednotlivec si je zodpovedny za seba a vlastne konanie, tak nech si kazdy jazdi v com uzna za vhodne... :roll:

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 10:26
od Slayrix
K diskuzi o tom, jak bezpečně jezdit v zimě se již nebudu vyjadřovat, protože si myslím, že vše podstatné tu padlo jak napsal Stanley,

ale co se týče těch kraťasů a trika, tak na to je jen jedna odpověď --> je to na každém, jak se rozhodne. Oblečení totiž může ohrozit jen daného člověka, nikoli okolí, takže je jen na něm zda-li chce být chráněn či ne a poté již na osudu jestli při něm bude stát či ne. Nehledal bych v tom nic jiného a ani nikoho nepoučoval, to že jsou lepší motohadry ví asi každý, ale pokud se někdo i přesto rozhodne, že v tom nebude jezdit, tak prostě nebude a je to čistě jeho věc :)

Ale ano je pravda, že by se měl člověk chránit stále a nebrat ohled jestli pojede 3km nebo 100 ;)

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 16:17
od Putin
Tak názory se tady koukám začaly už trochu rozcházet po celkem jednoznačnym začátku diskuze.

Dneska jsem vyzvednul skútr ze servisu a jel poprvé do práce. V civilu. Musim říct, že jsem se cejtil trochu nesvůj jen v tenkých oblekových kalhotách. Člověk je křehkej tvor to je fakt. Horní část těla jsem měl celkem nabalenou ,tak snad by to nějak ochránilo, motorukavice naštěstí mám. No nějak by to pořešit asi chtělo.

Jinak jsem se ptal servisáka na gumy. Jde o celkem známýho a respektovanýho pána přes motorky všeho druhu tady v Praze. Prý by do zimáků nešel a raději v mém případě koupil úplně nový gumy normální, nějaký kvalitní. Tak mám z toho hlavu zase v pejru.

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 16:30
od HonzaR
Tak ty K66 od Heidenau nejsou apriori zimní, spíš něco, jako mokrý gumy. Jestli to máš na jízdu po Praze, šel bych do nich, pokud jsou v tvém rozměru.

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 16:46
od Kuře
Putin: Pokud chceš mermomocí provozovat skůtr,když je kosa...nic proti...nějaký ty hadry tě zahřejou,ale v případě sněhu nebo náledí bych se na to vysral...sůl tomu moc dobře nedělá...požitek z jízdy 0...a jak si někde rozklopíš mordu tak ti zatraceně rychle dojde,že jezdit MHD by bylo levnější...no je to na tobě.

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 16:50
od Slayrix
Kuře --> myslím, že lépe to ani nejde řici :)

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 17:00
od Putin
Radši jak píšete. Vyrazim jenom když bude dostatečně nad nulou a sucho. Sníh a sůl = MHD. Nebudu to hrotit. Heidenau K66 mám v hledáčku spolu s Metzeler Feelfree a Pirelli Diablo.

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 18:36
od josuk
Putin píše:Metzeler Feelfree..

..Wintec!
hlavně měkkčí gumy, měkčí směs! Ty hrubý zimní vzorky mají opravdu asi víc nevýhod než výhod. Protože na sněhu a náledí stejně klouže všechno (auto taky, jen se člověk při tom nemusí válet po silnici), ale zbývá v Praze v zimě spousta dnů, kdy na silnicích je sucho a jezdit se dá.

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 23:04
od tydeet
Stanley Henkl píše:Souvisí tak, že je v jednom tématu :P :lol: .

Myslím si, že k tématu bylo řečeno vše podstatné. Teď si jen tazatel musí vyvodit závěr sám.

Jen mi to nedá a musím........
"Idem do mesta niečo vybaviť? Kľudne kraťasy a tričko, idem maximálne opatrne, nejdem 150 po diaľnici!"


Modelová situace :lol: :

Jedeš městem (v kraťasích a tričku). Odbočuješ doleva a ve stejný okamžik tě předjíždí plechovka (nebo nedobrzdí). BUM ! :!: A teď mi řekni jak ti pomohla opatrnost? :?: :roll: První to odnesou ruky a nohy. O zlomeninách a odřeninách ani nemluvě. V lepším případě to neodnese páteř............


Jednou v životě jsem jel k tričku a kraťasích (tuším, že na zmrzku 3km). A musím říct, že ten pocit byl doslova nesnesitelný. Cítil jsem se jak nahej.


S logikou popsané modelové situace přecházíš v motohadrech i na zebře a auto řídíš s helmou ... Jestli jsi si někdy na dovolené v Itálii, Francii nebo Španělsku všimnul skůtrařů, tak tam jezdí nahý všichni (tj. kraťasy a tílko) ... proč by to mělo být u nás jinak? Že bychom měli bezohlednější plechovkáře?

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 31 říj 2014, 23:34
od Benda.s
Mne osobne je u pr... jak jezdi v Italii a Francii ja jezdim v cechach a jezdim podle morakly v cechach a tomu se přizpůsobuji. Jako argument tam jezdí tak a tak mi zrovna nepřujde nikterak xxxxxxx a jak už tady padlo je každýho věc, jak chce naložit sám se sebou.

Zase na druhou stranu podívejme se na to jinak, nevidel jsem v Rakousku nebo Německu, že by někdo jezdil oblečenej tak, jak jezdí v Italii nebo Francii. Proč se neohaníš tímto faktem?

A vůbec proč nejezdit jako v Rusku... nebo Číně či Thajsku.....když extrém tak pořádnej.... že....

Re: Bezpečnost jízdy na skútru v zimním období

PříspěvekNapsal: 10 lis 2014, 18:26
od LipaSY
Jízda v zimě je jiná v tom, že musíš předvídat nejen co udělá okolí, ale i co chystá příroda. Těžko něco vypíchnout, protože dávat majzla, musíš snad na vše co se kolem i pod tebou děje. Lidi s podzimu jsou k motkách "slepý". Mnohem lépe se jezdí v lednu, kdy mrzne na sucho. Mám rokama zjištěný, že mají plechovkáři pochopení větší než kdykoliv jindy. Sedí si v teple vozu, venku hnus a ty na motce. Běžně mě snad každý pustil. Nejhůře je teď. Mohl jsem se válet snad 4x. Nevidí, neslyší a přednost ani nemluvě. Na to bacha. Sníh a led je jasná věc.. bez komentáře..

Hadry a bezpečnost? To je téma, tolika kontroverzní, že ať se rozhodneš jak chceš, vždy tě někdo označí za "Lojzu". Hadry si ale kup! Nosit je nemusíš stále.. Na léto vozík kevlarový rifle a kož. či textilní bundu. Na delší cesty komplet textil s chrániči. To se hodí za deště, nepromoknu. Helma a rukavice vždy.
Kraťáky a tričko v absolutním parnu jezdím jen na cukačku do kšeftu nebo k segře na sad. Ale nejsem z Práglu, ale ze Svitav a to je taky dost rozdíl. (ne, že by tě někdo nemohl sundat i na polňačce, na to bacha, kdekoliv!) Po Praze bych v šortkách nelítal, asi.. Možná, že nakonec taky.. Jsem v tomhle střelec. Boty mám min Farmářky vždy. Ale dlužno podotknout, že v těch šortkách jedu o 50% pomaleji a to doslova. Je to spíš přesun v naprostým klidu a velkým odtahu od aut přede mnou. Taky ubírám v křižovatkách, nehledě na to, že jedu po hlavní. Takže jezdit můžeš v čem chceš, to je tvoje věc a kecat si do toho nenech, ale taky tomu uprav myšlení a pozornost... Ted v zimě, už vozím textilní bundu s termem a kalhoty tři vrstvy. Vysoký pevný boty a kolem krku se motám vším, co je po ruce. 20km s kouskem holé kůže na krku totiž bolí. A bolest to opravdu je. Slibuju si nákrčák, ale nějak se mi nedaří. Kukla je taky fajn.
Zimní období tě naučí mnohé, ale taky máš vysokou šanci o mnohé přijít. Proto zbrklost, blbá nálada, křeč, nepozornost a jistej um ze zkušeností pramenící doma nenechávej :)

Salut Lípa