Stránka 64 z 74

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 06 zář 2018, 22:21
od Lada1960
Zdravím všechny "maxoňáky".
Jsem čerstvý majitel Ardoura 125 model 2018 modrý ( "stříkačka").Zatím zajíždím,lechtám to jen tak 50,60km/hod.Vše plně funkční i starty zatím v poho. (bez plynu na první).Jen mi pořád chce levá noha řadit a a levá ruka mačká spojku (to jsou ty návyky z mých mladých let).Co se týče jízdních vlastností,tak mi přijde na horším povrchu trochu tvrdší (ale to je asi jen můj problém-mám jen cca 70kg).Samozřejmě je to "Čína" s čímž jsem po kompletním přečtení tohoto fora počítal,tak se nějaké mouchy najdou (např. vyloženě debilní přepínač na blinkry),ale to nebude problém po záruce vyladit.Takže zatím v poho,jen musím ještě doladit motodoplňky (s "blembákem" je nějak zima na hlavu).
Láďa.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 27 úno 2019, 16:48
od Karlos 1
Poslední dobou jsem při dotankování nádrže cítil v garáži vůni benzínu ještě pár dní poté. Pojal jsem podezření a trochu skútr prohlédl. A taky jo, rosil mi benzín ze svaru přívodní trubky do nádrže.
Photo 27.02.19 11 30 51.jpg

Při poloprázdné nádrži to bylo takhle málo, ale při plné po hrdlo už se dole dělaly kapičky. Takže jsem se rozhodl svar zatmelit. Při různých opravách se mi osvědčil polyuretanový tmel, který se hodně používá na kovové střechy apod. a údajně odolává i různým chemikáliím.
100_4970.jpg

Nanesl jsem ho z kartuše do místa svaru a uhladil prsty v gumové rukavici, protože na kůži je opravdu odolný.
100_4969.jpg

Tedˇho nechám pár dní zavadnout a uvidíme, co to udělá za provozu. Stalo se to po skoro 5 letech provozu a najetých 32,5 tis. km, ale nevylučuji, že už to začalo dříve. Poslední dobou už to však začalo být znatelnější. Asi soudruzi z Číny svar trochu odflákli.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 14 bře 2019, 20:37
od kennyslav
Jirabach píše:
Maxon_2015 03 08_162728.jpg
Já jezdím taky skoro pořád, vychytal jsem i zimu na nohy. Chtěl jsem koupit nějakou deku na skutra, ale buďto se mi to nelíbilo, nebo to bylo drahy. Tak jsem si to vyrobil sám. Je to SUPER. Nevím co jsou to studený kolena nebo stehna. Kdyby byl zájem, trochu to rozvedu.

Hezké řešení, nemáte více fotografií popřípadě nějaký ten návod jak na výrobu? :)

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 14 bře 2019, 20:52
od Yaryn
Karlos 1 píše:Poslední dobou jsem při dotankování nádrže cítil v garáži vůni benzínu ještě pár dní poté. Pojal jsem podezření a trochu skútr prohlédl. A taky jo, rosil mi benzín ze svaru přívodní trubky do nádrže.
Photo 27.02.19 11 30 51.jpg

Při poloprázdné nádrži to bylo takhle málo, ale při plné po hrdlo už se dole dělaly kapičky. Takže jsem se rozhodl svar zatmelit. Při různých opravách se mi osvědčil polyuretanový tmel, který se hodně používá na kovové střechy apod. a údajně odolává i různým chemikáliím.
100_4970.jpg

Nanesl jsem ho z kartuše do místa svaru a uhladil prsty v gumové rukavici, protože na kůži je opravdu odolný.
100_4969.jpg

Tedˇho nechám pár dní zavadnout a uvidíme, co to udělá za provozu. Stalo se to po skoro 5 letech provozu a najetých 32,5 tis. km, ale nevylučuji, že už to začalo dříve. Poslední dobou už to však začalo být znatelnější. Asi soudruzi z Číny svar trochu odflákli.

Já mám z práce vyborné zkušenosti s Belzonou...

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 14 bře 2019, 21:14
od karavanista
Já zase dobré zkušenosti s EPOLEXem- zvětšuji naftové nádrze na obytných vozech...vnitřek ošetřen právě epolexem.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 bře 2019, 00:13
od forester
Yaryn: teraz si mi pripomenul z mojich študentských čias áno Belzona, dvojzložkové lepidlo z Británie ktoré smrdelo čpavkom a používali sme ho na silne namáhane prasknuté kovové súčiastky ako bloky motorov, olejové kartre a iné. Po vytvrdnutí to malo takú istú pevnosť ako lepený materiál.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 bře 2019, 15:40
od Karlos 1
No koukám, že ta Belzona je docela drahá, 0,4 kg přes 2 tis. Kč , to mi přijde docela dost, zlatej polyuretan kartuše za cca 100 Kč. A mimochodem, zatím souboj s benzínem vyhrává a nic nekape.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 dub 2019, 18:52
od Karlos 1
Dnes jsem zase udělal preventivní rozborku variátoru a spojky, zhruba 2,5 tis. km od minulé kontroly
100_4989.jpg

Vodítka variátoru už místama prošoupané
100_4984.jpg

100_4985.jpg

Ty jsem dal nové, horší je, že se s tím svezly i hliníkové sloupky, po kterých se šoupou a někde už jsou podřené. Začistil jsem to jemným pilníčkem, ale moc dlouhou životnost tomu nedávám a vypadá to na další nový variátor. A to jsem dával nový ve 28 tis. km, takže životnost cca 5,5 tis. Nejdéle mi vydržel původní, ten jsem měnil ve 20 tis. Nový z Autokelly vydržel do těch 28 tis. Takže životnost variátorů se postupně snižuje, asi ty náhradní díly nemají takovou kvalitu jako původní díly. Válečky u tohoto posledního varia kupodivu docela drží, zatím netřeba měnit.
Naproti tomu mě dělá radost spojka, ta je původní , obložení moc neubývá a ani buben nejeví známky opotřebení, stačí ho omýt a zdrsnit dosedací plochy jemným šmirglem.
100_4976.jpg

100_4988.jpg

Jediný vážnější zákrok na spojce v cca 25 tis km bylo zarovnání otlačených ploch od vodicích čepů
100_4888.jpg

100_4893.jpg

Při dnešní kontrole plochy tehdy srovnané dále drží a netřeba je upravovat.

-- 27 dub 2019, 17:21 --

V noci jsem nemohl spát, pořád jsem musel myslet na ten nešťastný variátor, nechce se mi kvůli těm podřeným sloupkům kupovat hned nový. A vymyslel jsem jednoduchou metodu renovace. Vzal jsem bronzový plech tl. 0,4 mm,ještě ze starých zásob z ČKD, vystřihl potřebný kus plíšku, ve svěráku ohnul do pravého úhlu, začistil pilníčkem a mým oblíbeným polyuretanovým klempířským tmelem přilepil na sloupky varia z podřené strany.
Photo 27.04.19 17 31 05_proc.jpg

Bronz má tu výhodu, že je do určité míry samomazný, je obsažen ve slitinách kluzných ložisek, takže sázím na lepší kluznost vodítek po tomto plechu a tím snad větší životnost obou součástek. Praxe ukáže, jestli se to potvrdí.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 11 črc 2019, 22:09
od pavelt74
Ahoj, zkoušel někdo namontovat tento set variátoru? Dík https://www.aliexpress.com/item/3236293 ... 4dfb96e72c

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 11 črc 2019, 23:50
od Karlos 1
Tady o tom je, nevypadá to moc nadějně
cinske-skutry-f66/variator-dlh-vs-naraku-t13775.html

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 črc 2019, 22:18
od pavelt74
Tak jsem si to pročetl o tom variátoru a je to opravdu šmejd. Nakonec bude asi nejlepší origo. Jinak se musím podělit o zkušenost s dílem od 101 Octane a konkrétně se jedná o komplet klemu vahadel ventilů. Výrobek vykazuje neskutečné vůle čepech v odlitku a vadadla na čepech totéž.Ještě se chci dotázat,jaká je spokojenost s tlumiči u Ardoura,případně jestli je někdo neupravoval? Dnes jsem právě projížděl půjčeného skůtra Yuki a podvozkově hrůza. Motor také GY6 mě překvapil,jede skvěle. Neskutečně drncá na nerovnostech a zadní tlumič vůbec netlumil (pravděpodobně v něm není olej). Co se mi osvědčilo do tlumičů u MZ byla kapalina do Citroenů LHM.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 22 črc 2019, 16:24
od Karlos 1
Ve 35 tis. km další závadička - při ubrání plynu a brzdění motorem nepříjemný zvuk kov na kov tření jakoby od řemenice. Také to nastalo občas i při startování a v určitém náklonu v zatáčkách. Bylo podezření právě na řemenici variátoru, ale nakonec se přišlo na jiného viníka - olejové čerpadélko a jeho naháněcí řetízek. Po výměně obou opotřebovaných dílů se skútr ztišil na dřívější obvyklou úroveň. Dále byla zjištěna opotřebovaná ložiska předního kola, projevovalo se to hlavně neklidným bržděním přední brzdou. S novými ložisky nastalo výrazné zklidnění . Tak snad bude zase na chvíli pokoj.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 24 črc 2019, 22:39
od pavelt74
Tak to stejně vydržel řetěz hodne km, to nevydrží ani u motorů TSI. Dnes se mi podařilo nastartovat konečně motor,dal jsem válec 150ccm,novou vačku,vahadla. Před tím byl motor přidřený na pístu,tak jsem se obával,zda nebude chycená klika,ale běží pěkně a necvaká. Ještě jsem kouknul na válečky variátoru a mají ve 4000km plošky,ne sice na kroužek,ale tak do půlky.Můžu na to ještě jezdit nebo mám dát jiné? Dík

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 25 črc 2019, 17:42
od Karlos 1
Plošky na válečkách už jsou špatně, dal bych nové, zase tolik to nestojí a budeš mít nějaký ten tisíc km klid .

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 25 črc 2019, 21:26
od pavelt74
Ahoj,tak jsem dnes dojezdil a válečky se jen tak konat nebudou. Moc jsem toho teda nenajel asi 200 m a píst se mi zase přidřel. Měl jsem za to,že píst je mazaný rozstřikem z klikového prostoru a vačka tlakem oleje z čerpadla. Když jsem pak kontroloval při demontovaném víku ventilů,zda jde olej na vahadla,tak sice šel,ale prý má stříkat více. Ještě mě zarazilo,že je suchý rozvodový řetěz i kolo. Že by tedy olejové čerpadlo čerpalo ještě do misky nalisované na klikovce a odtud by to mazalo ložisko,řetízek a píst? Protože jednou se mi zdálo,že z vahadel to cáká dost a potom zase ne,jako že čerpadlo jednou funguje a pak ne. Potkal se někdo s tímto problémem? Dík