Stránka 61 z 74

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 13 dub 2018, 09:24
od mattock
zdravim, mam moznosť vymenit ardour s karburatorom za novsi ardour so vstrikovanim....
nemate niekto moznost porovnat vykonovo pripadne poradte ci sa oplati ist do novsieho so vstrekovanim alebo ostat pri klasike

dikes

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 13 dub 2018, 15:58
od Dusan14
Logicky by vstrikovanie malo mat viac koni ze? Co hovori vyrobca?

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 dub 2018, 13:50
od mattock
vykon pisu ten isty 6,2kw ....

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 20 dub 2018, 09:45
od Dusan14
Tak potom naco isr do vstrekovania, o problemy s elektronou viac.
Kedze ten osty vykon tak aspon spotreba je 2l?

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 20 dub 2018, 11:37
od forester
Dusan14 píše:Logicky by vstrikovanie malo mat viac koni ze? Co hovori vyrobca?


Áno logické to je, keď pri vstreku je vyťaženosť paliva efektívnejšia,ale to by v rámci pretekov o najniššiu spotrebu oproti konkurencii nesmeli ochudôbňovať zmes.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 24 dub 2018, 12:37
od Karlos 1
Takhle vypadají vodítka a čepy variátoru po najetých 8 tis. km . Je to kompletní náhradní variátor z Autokelly. Původní z výroby mi vydržel 20 tis. a to ještě jeho destrukci způsobilo jedno "ztracené" vodítko, takže variátor chodil nesouměrně. Takže mě čeká další nový variátor. Zajímavostí je, že to vydření vodítek je jen z jedné strany, strany v záběru, druhá strana je ochozená minimálně. Takže to asi chce tak po 4 tis km variátor rozebrat a vodítka otočit, aby se opotřebení rozdělilo. Ty plasty u vodítek na náhradních variátorech zřejmě nejsou tak odolná jako původní. A po dalších pár tis. km je vyměnit za nová, ale je otázka, která vydrží tolik co původní, jaká vybrat ? To bude asi loterie.
100_4877.jpg

100_4879.jpg

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2018, 12:20
od Karlos 1
Již delší dobu jsem pozoroval při akceleraci v určité fázi jakoby stagnaci zrychlení a nutnost přidat více plyn k překonání tohoto místa. Byl jsem však líný to zkoumat a člověk si na to tak trochu zvykne a už to nevnímá jako závadu. Při poslední kontrole variátoru jsem si ale už řekl, že se tím budu zabývat. Samotný variátor jsem vyloučil, je nový a dělá to to samé co se starým. Takže jsem soustředil pozornost na spojku a inspiroval jsem se i různými videi na internetu, kde řešili podobné problémy, hlavně soudruzi z Ruska v tom mají praxi - např. zde https://www.youtube.com/watch?v=fNcAI7KyQG0 nebo https://www.youtube.com/watch?v=VckNFtrio38 . Jejich opravy sice u nás občas budí úsměvy, ale principiálně to většinou řeší výborně a funguje to. Když už jsem věděl, po čem jít, tak také já jsem po rozebrání spojky objevil zdroj mého problému.
100_4888.jpg

Vytlačené důlky od vodících čepů ve všech třech kluzných drahách polořemenice. To způsobuje zadrhávání celého mechanismu při akceleraci a nutnost pro překonání tohoto místa trochu přidat plyn. Dobře je to znát, když si se spojkou bez zdemontované přítlačné pružiny hrajete v ruce a projíždíte celý posuv řemenic, krásně jsem to místo s důlky cítil, bylo tam znatelné zadrhnutí posuvu. Tady už zbývá jen buďto koupit celý komplet spojky, což se mi nechtělo ( v Autokelly 1850 Kč ), nebo použít metodu ruských tuningářů a poškozenou kluznou plochu zpilovat nebo ubrousit do co možná nejideálnější roviny. Myslím, že se mi to za pomoci zubařské brusky a jemných pilníků docela zdařilo.
100_4893.jpg

Pak už jen zbývá vše řádně promazat a smontovat a rukou vyzkoušet chod celého mechanismu. Je opět úplně plynulý bez jakéhokoliv zadrhávání.
100_4896.jpg

100_4897.jpg

Teď už jsem s chodem celého převodového ústrojí opět spokojen, všechno funguje jak zamlada, krásně plynulé zrychlování bez nějakých propadů. Jinak musím říct, že tenhle problém u mě nazrával tak cca od 20 tis. najetých km, v současnosti mám najeto 28,5 tis.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2018, 21:36
od mattock
rad sledujem ako ti pribudaju kilometre, len tak dalej som rad ze ardour po tolkych km este drzi :D

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2018, 23:03
od krizik1
Takhle vypadá smysluplný příspěvek. Díky.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2018, 07:44
od Aleš T.
Mám dotaz ohledně automatického svícení.Manželka hlásila problém s tím že jak se vrací z odpolední tak jí občas zhasnou světla při přejetí nerovnosti.Teď už bohužel nesvítí vubec..... Stroj je sice v záruce, ale když jsem to řešil se servisem tak se s touto závadou prej nesetkal.A odpověd tak to dovezte ale ted mám plno a za 3týdny se na to mrknu nebylo přesně to co jsem chtěl slyšet......... :x :x :x .Otázka zní kam se podívat,žárovky jsou v pořádku konektory u světel také.Kde dál hledat udělátko které zapne světla po nastartovaní automaticky?Děkuji za nasměrování.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2018, 18:01
od icask
A nejdu zapnut prepinacom? To by si mohol aspon jazdit kym pojde do servisu.
Hladaj krabicku od ktorej ide kabek na svetla, aj z nabijania aj od prepinaca. Pokial vidis pod plasty tak chod od svetiel k prepinacu na riadidlach. Prva krabicka medzi nimi by to mohla byt. Potom by som pozrel privod od nabijania. Ten by mal po nastartovani zapnut svetlo.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2018, 07:04
od Aleš T.
icask píše:A nejdu zapnut prepinacom? To by si mohol aspon jazdit kym pojde do servisu.
Hladaj krabicku od ktorej ide kabek na svetla, aj z nabijania aj od prepinaca. Pokial vidis pod plasty tak chod od svetiel k prepinacu na riadidlach. Prva krabicka medzi nimi by to mohla byt. Potom by som pozrel privod od nabijania. Ten by mal po nastartovani zapnut svetlo.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Nene právě že ted jak nastaruje tak se automaticky rožnou potkavací světla,na přepínači zapneš pouze obrys a osvětlení budíků.

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2018, 17:27
od icask
Nic ine ako slaby konektor to nebude. Prezri vsetko k comu sa dostanes. Nielen zacvaknitie ale aj ci drzi kazdy vodic.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 16:48
od marton
Ahojte,
. Chci se tedy zeptat jestli má někdo zkušenost s delším výjezdem na maxonu? - chtěl bych absolvovat tak 2000km. Co bych měl před cestou vyměnit? Co na opravu si vzít sebou? - a dokážu udělat operativný servis mimo dílnu? ...a tak vůbec jestli to má cenu (tak nějak jsem nenašel, že by to už někdo zkoušel :lol: )

Re: Maxon Ardour 125

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 17:29
od PBM2
Tak trochu na přeskáčku. Vyrazit někam ven a dál cenu má. Operativní servis jsi, do určité míry, schopen provést i ty. Ale nemá cenu si sebou brát ND, protože dopředu nejsi schopen odhadnout, co tě potká, v jakém počasí a na kterém místě. Navíc stačí, když ti bude chybět jediné nářadí, šroub apod. a vše bys táhl zbytečně. Takže určitě základ - pojistky, ventilky, sadu na opravu defektu, základní nářadí, aby jsi nějakou opravdu drobnost mohl udělat sám (raději něco zvlášť koupeného, protože to originální nářadí podle zkušeností je bláto a nic nevydrží). Sice jsi toho zatím moc nenajel, ale koukl bych na řemen, válečky, pneu. Prostě na věci, které jsou při provozu nejvíce namáhány. Určitě bych popřemýšlel nad asistenční službou (když nebudeš sám schopen opravit, hodí se), dále zjistit ve svojí bance nebo pojišťovně nabídku krátkodobého cestovního pojištění. Známý, pokud si už naplánoval trasu dopředu, si našel i případné servisy poblíž trasy a jejich otvírací dobu plus kontakty. A pokud jedeš někam, kde to znáš málo, tak pro jistotu alespoň něco pro orientaci. Počítej, že ne vždy mobil funguje nebo má signál, pak se hodí i základní soupis trasy nebo nějaká základní mapa. Přeji šťastnou cestu 8)