Stránka 1 z 14

Maxon Ardour 50 2T

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 13:08
od Hanka82
Ahojky všem,je to cca měsíc,co jsem si koupila skútříka "maxíka" Ardour,50ku,dvoutakt.Dnes jsem byla na první garanční prohlídce,vyměnili olej,vše prohlídli,a vše je v naprostém pořádku.Skútřík už od začátku frčí až moc nádherně,a i s přítelem,kteý má 122kg,frčí opravdu pěkně.Maximálka je tacho.50km/hod,i do kopců jede slušně,a zrychlení má taky super.Takže z vlastní zkušenosti mohu Ardoura 50ku doporučit :) Ale chtěla jsem se zeptat-po kolika tak najetých KM myslíte,že by se mohla odpojit restrikce???Myslíte,že teď,při najetých cca 350km už by se mohla???Nepočítám s tím,že budu pořád jezdit "naplno",i tak bych jezdila okolo těch 50ti km/hod,ale přecejenom kdybych někdy potřebovala,tak abych mohla předject třeba traktor,atd... :D Jde mi o to,jestli se motor třeba nezadře,nebo něco takového.Zjistili jsme,že restrikce u tohoto skútru je pod sedlem,na pravé straně,kde stačí rozpojit fialový drátek.... -ten jsme našli -ale zatím nerozpojili... :D Přítel řikal,že má motor občas lehce "zvonivý" zvuk,tak mu přijde,jako kdyby byl motor míň mazaný,než by měl být.V servisu řikali,že je to právě to omezení rychlosti,ale to se přítelovy nezdá... Tak asi ze začátku,od teď,minimálně do cca 1000km budeme přidávat minimum oleje i do benzínu-pro jistotu.Takže co myslíte s tou restrikcí??Můžeme jí už odpojit???

A ještě jedna otázka,jestli můžu-při odpojení té restrikce...co se vlastně s tím motorem stane?Při odpojení-zvýší se pouze rychlost,nebo třeba i zrychlení??Moc děkuju za odpovědi,vážím si každé,která mi přijde

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 14:10
od tokoš
olejem do benzínu nic nepokazíš akorat to bude víc kouřit a tu restrikci jsem osobně odpojil už po 50km(mám Maxon Matador), takže bych to odpojil bez nějakých obav akorat to nedržet moc dlouho na plný plyn.
Zvýší se rychlost, otáčky a rozjezd bude stejný nebo jenom o něco málo lepší.

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 14:31
od Hanka82
Ahojky,moc děkujůůů za radu :wink: Taky jsi měl tu restrikci řešenou tímto fialovým kablíkem???Když jsi ho odpojil,jede skútřík o hodně líp,nebo to moc znát neni?? :)
A ještě-jak jsi s Maxíkem Matadorem spokojen???Také jsme po něm pokukovali,ale nakonec jsme se rozhodli pro Ardoura

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 17:13
od globator22
Já jsem měl Rhon speed, v podstatě staršího bráchu tvojeho skůtru. Po odpojení restrikce se zvedla maximálka o cca 10-12 km/h a byla i o něco lepší odezva na plyn, možná to trochu více žralo :) ale to už je jenom detail, a do benzínu řimazávat nemusíš, ale nic tim nezkazíš :D

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 19:43
od Hanka82
Ahojík všem,tak píšu první postřehy :) Přítel když přišel domů,tak šel odpojit tu restrikci,a frčel to project-ještě jednou říkám,že má brouček cca 124kg (byl řecko/římský zápasník) :D Přijel celý nadšený,a spokojený.Prý s ním maxík po rovince uháněl tachometrových cca 62km/hod,z kopce jí zkusil,a frčel přes 70km/hod,víc se prý bál :D Ale je pravda,i z mé zkušenosti -teď po odpojení jsem s ním nejela,ale jezdi podstatně lépe,než ze začátku.Kopce,co jsem ze začátku jezdila max do 30ti km/hod,tak před první garančkou jsem frčela už 35km/hod :D Takže jízdní vlastnosti se stále zlepšují,a teď po odpojení restrikce prý frčí na padesátku,a na váhu,co na sobě chudák maxík vezl,fakt pěkně.A co je opravdu u tohoto skútříku super,tak to jsou světla.Diodové blinkry,a celé zadní diodově světlo vypadá fakt super,a přední světla svítí ve tmě až neuvěřitelně suprově :) S tím jsme opravdu maximálně spokojený.Nejdřív tam chtěl přítel nacpat nějaké "lepší" žárovky,třeba i s náznakem xenonu,nebo něco takového,ale zatím jsme stejný typ žárovek,co tam musí být,nenašli-maj jen tyto origoše,co tam jsou :? Ale i tak to svítí suprově.Akorát co je horší,tak zvuk klaksonu.Nemáte někdo zkušenosti s nějakým jiným moto klaksonem,co by tam šel namontovat????Koukali jsme na tuten,ten by byl asi hůůůstej,a možná by se i pod ten přední plast vešel.Odkaz na ten klakson je : http://www.hamletovygumy.cz/index.php?detail=363563

A ještě co jsme nechali namontovat,je moto alarm.Už jsme nahráli video,kde ho ukazujeme,i na You Tube,tak jukněte,taky můžeme doporučit :) Takže teď máme zámek na zadním kole,ještě zamknutá řídítka,a ještě k tomu alarm.Fakt je super,a kdo by nad ním uvažoval,tak neprohloupí.Stojí cca 900,-kč,a funguje výborně.Odkaz na video je : http://www.youtube.com/watch?v=dVFHB7fQHdU

Jinak-kdyby jsme to věděli dřív,tak by jsme ho zvládli zapojit sami,bylo to opravdu jednoduchý :) Zatim PA PA PA.PS:do benzínu rači trošku oleje teď přidáváme,aby byla jistota,že se maxík nezadře.A i při přidání oleje,maxík při zahřátí vůbec nekouří.V Auto Kelly nám doporučili nějaký olej,je červený,a litrovka stojí 209,-kč,že prý je nejlepší,a právě zabraňuje nadbytečnému čmoudění,a smradu :D

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 21:14
od tokoš
Ahoj jo ze skutrem sem spokojený, jezdí to pěkně a bez zavad, v zimě tam chci nechat dát nový variator asi malossi multivar prej to potom jede mnohem líp do kopce a zvedne se i max rychlost.

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 21:19
od Hanka82
Ahojda,mi jsme zatím taky maxi spokojený :) Zatim s nim asi nic moc víc dělat nebudeme,dokud je v záruce-aby nám kdyžtak potom nějakou případnou reklamačku uznali.
Jinak jsme zvědaví,jak dlouho tak ten variátor,a nějaký ty válečky,atd vydrží... Vůbec s tím nemáme žádné zkušenosti,tak ani nevíme,co by se v něm mohlo třeba rozbít,nebo kolik tak KM najede,bez nějaké větší závady...
Ale snad to třeba bude nějakých "3000" KM,než by se musel variátor řešit.Fakt vůbec nemáme představu.
S tim klaxonem si nic nedělal??Nemáš tam nějaký jiný,co má přecejenom trochu lepší zvuk??? :D PA PA
PS:Jinak je super,že ty máš u toho tvého vzadu plotnu,na přidělání kufru.To závidím,to ten Ardour bohužel nemá,ani zatím není možné objednat origo plotnu i s kufrem :cry:

15.9. edit:
Ahojík všem skútkařům :) Tak jsem se byla project,po odstranění té restrikce,a jede to opravdu krásně,semnou uhání kopce okolo 45km/hod,rovinku jsem zkusila,něco málo přes 60km/hod :D Takže motorově fakt super :) Jinak tady čtu,jak ty vaše skútříky různě vylepšujete,atd... -nemá to potom vliv na záruku,kdyby se něco po... ????? I když jede fakt krásně,také bych ho třeba časem chtěla nějak vylepšit,ale já,ani přítel skútrům bohužel vůůůbec nerozumíme,proto kdyby jste byl někdo z okolí Plzně,a těmto skútrům jste rozuměli,co a jak s nim udělat,atd,tak dejte vědět,a určitě by jsme se nějak domluvili,ju?Za dobrou práci,mile ráda zaplatím-a to nejsem žádný "škrt" ,co by se snažil smlouvat... :D Super práce-super penízky :wink:

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 14:34
od Milo
Variátor by měl najet víc než tenhle skútr, si myslím... S tuningem to nepřeháněj, pokud chceš aby nějakou dobu skútřík sloužil. Dej tam lepší variátor, nic víc... Ostatní by bylo na úkor spotřeby a životnosti motoru a za hodně peněz málo muziky...

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 14:45
od globator22
Dobrý videa, ale měli byste trošku snížit volnoběžné otáčky, aby se to kolo zbytečně netočilo ;)

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 15:05
od PROOF
Jestli ti skútřík jede dobře tak do toho moc nevrtej. Já mám na skútru najeto 19000 km a variátor je pořád původní. Taky mi to nedalo a namontoval jsem tam variátor Malossi ale zlepšení bylo hodně málo znát a nakonec mi po cca.1000km prdnul novej řemen čímž se odporoučel i variátor. Dal jsem tam zase původní a jede to jak dráha. Válečky ( Stage6 4,75g) měním cca. po 3500km kdy už mají vydřený plošky a skútr špatně řadí do kopce. Jinak ty volnoběžný otáčky se zdají opravdu trochu
vyšší. Alarm je fajn chce to ale častěji kontrolovat baterku.

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 15:10
od Hanka82
globator22 píše:Dobrý videa, ale měli byste trošku snížit volnoběžné otáčky, aby se to kolo zbytečně netočilo ;)

Ahojky,děkujůůů :) Jo jo,už jsme je o trošku snížili :wink: Když jsme ho přivezli,tak byly otáčky zase hodně malé,a při studeném startu kolikrát maxík chcípnul,a i při zahřátí se držel jen tak tak.Ale protože jsme nevěděli,kde a jak se otáčky přidávaj na karburátoru,tak jsme je "doštelovali" u rukojeti plynu -doufám,že se tim nic nepokazí :) Teď už jsme je doštelovali tak,že jsou otáčky trošku větší,ale ještě se zadní kolo netočí... Ono když jsou o trošku větší,tak maxík i líp na volnoběh svítí.I když jsem si nejdřív myslela,že když jdou bez nastartovaného motoru blinkry,svítí brzdové světlo,a troubí,tak že půjdou třeba i světla,nebo alespoň parkovačky-ale to bohužel nejdou :(

PROOF:
Ahojda,otáčky jsme už doštelovali :D Alarmík je fakt super,a funguje skvěle,a zatím žádný problém s vybitím baterky,nebo že by jsme nenastartovali,tak nebyl :) Prý má tento moto-alarm oproti jiným v pohot.režimu hodně malou spotřebu,takže prý to baterku nijak nevybijí.
Takže myslíš,že původní variátor,co tam máme,tak by třeba 10 000km mohl vydržet???? :wink: Ale ono se to asi takhle říct nedá,co??Rači se ptám dopředu,aby mě to třeba při najetí 2000km nepřekvapilo,že se na něm něco po... :D I když co jsem koukala na ceny,tak je to přecejen jiná cenová kategorie,než náhradní díly na naše autíčko,takže i třeba výměna těch válečků,nebo řemenu nebude tak nákladnou záležitostí,jako např.výměna lambda sondy u fábky... :D :D

Zlatíčka a náááhodou nemáte někdo zkušenost z nějakým jiným klaxonem????Tuten origo je opravdu takový "srandovní",že rači ani netroubit :D :D Ale vypadá to,že přítel objedná ten,jak jsem sem na něj dávala odkaz -ten už by mohl troubit dobře,a jelikož je "podtlakový",tak třeba při namíření houkačky směrem za maxíka,bude mít při zatroubení větší zrychlenííí... :D :D :D :D
A ještě jeden dotazík -na dobíjení baterky používáte nějakou zvláštní moto nabíječku,nebo můžeme používat klasickou na auto baterky???Prosííím kdyby jste měl někdo nějakou zkušenost s dobrou moto nabíječkou,písněte mi info,ju???Děkujůůůůůů :wink:

Milo píše:Variátor by měl najet víc než tenhle skútr, si myslím... S tuningem to nepřeháněj, pokud chceš aby nějakou dobu skútřík sloužil. Dej tam lepší variátor, nic víc... Ostatní by bylo na úkor spotřeby a životnosti motoru a za hodně peněz málo muziky...

Ahojík,no ani nevíme,jak variátor vyměnit :D ,tak tam asi zatim necháme tento původní,dokud bude dobře sloužit :wink: Ono možná kdyby jsme se v tom nějak začali šťourat,tak bůh ví,jestli by nám potom uznali nějakou reklamačku.I když si myslím,že na třeba opotřebení těch válečků,pružin,a i toho řemene,se záruka nevztahuje-že to bude asi počítáno jako běžný spotřební materiál,ne??? :)

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 15:48
od Milo
Určitě je to spotřební materiál, na to záruka opravdu neplatí... Návody na výměnu válečků (potažmo celýho variátoru) jsou na stránkách scootlandu... Jinak se to chce určitě poptat prodejce, ale výměna variátoru by neměla mít zásadní vliv na záruku. Někteří prodejci výměnu variátoru sami doporučují a montují...

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 15:56
od PROOF
U skútru budeš mít už pravděpodobně bezúdržbovou baterku. Na ní musíš používat nabíječku na bezúdržbové baterie. Normální nabíječkou ji odděláš.

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 15:59
od Vratas
Ahoj, mám Maxon Matador 50 2T a nejspíš stejnej motor jako Ty, čili bys měla mít označení 1PE40QMB. Co se týče variátoru, tak jsem osobně vyměnil za Malossi multivar, ke kterému jsou dodávány válečky a kontrastní pružina do spojky. Skútr potom má lepší odezvu na plyn, zrychlení je lepší a zlepší se ti maximální rychlost jak na rovině tak i v kopcích, má to prostě větší chuť jet. Další úpravu jsem udělal výměnu spojkových pružinek Naraku, aby skútr nezabíral ihned jak přidáš plyn, ale aby se roztočil a zabral později - budeš mít ostřejší rozjezdy z křižovatek a další věc je, že se ti na volnoběh nebude protáčet kolo na stojánku nebo zabírat, když se skútr ohřívá. Další věc co se dělá, aby to trošku víc jelo je zvednutí jehly v šoupátku - toto mi udělali sami na garančce. Další dobrou věcí je svíčka a fajfka s kabelem, originální fajfka je z gumy pokrytá plechem, kabel není moc kvalitní a není stíněnej, takže jsem to vyměnil za NGK komponenty. No a svíčka pokud je čínská tak ihned vyměnit za NGK - BR7HS nebo BPR7HS. Taky to chce mít vyladěnej karburátor - jsou tam dva šrouby jak už asi víš jeden měděnej žlutej pod vstupem na olej - zdvihání šoupátka a druhej křížovej u příruby filtru - bohatost. S tim šroubem bohatosti si to chce hrát po milimetrech a vyladit to na optimální směs - poznáš na barvě svíčky že bude hnědorezavá.

Zatím ahoj, kdyby něco ptej se na cokoliv tě napadne :-)

Re: Maxon Ardour 50,2T

PříspěvekNapsal: 15 zář 2011, 16:15
od Hanka82
Ahojda,infa jsi napsal opravdu hodně,děkujůůů,ale vzhledem k tomu,že tomu fakt já,ani přítel nerozumíme,tak to ladění stejně budeme nechávat na někoho jiného :wink: :D :D Ale jak říkám,zatím máme najeto cca 450km,a frčí maxík fakt suprově.Možná by jsme zvládli zvednutí té jehly u šoupátka-to prý dělal přítel kdysi na fichtlu,ale nějaké jiné štelování,nebo pouštění se do toho variátoru,u nás nehrozí :D :D
PS:Jinak co jsme vypozorovali,že když se jede plynule,na 1/3 plynu,a potom se přidá hned na max,tak se maxík tak na ani ne vteřinku jako "zadusí",a potom fakt pěkně vyrazí-zrychlení má fakt super.Když se přidává postupně,a pomalu,tak to nedělá.Takže asi by to nějak lehce doštelovat chtělo,i když nám to na škodu neni... :)

PROOF píše:U skútru budeš mít už pravděpodobně bezúdržbovou baterku. Na ní musíš používat nabíječku na bezúdržbové baterie. Normální nabíječkou ji odděláš.

Aháá,tak to jo,děkuju za info,jukneme někde po nějaké nabíječce na moto baterky :wink: :)

Milo píše:Určitě je to spotřební materiál, na to záruka opravdu neplatí... Návody na výměnu válečků (potažmo celýho variátoru) jsou na stránkách scootlandu... Jinak se to chce určitě poptat prodejce, ale výměna variátoru by neměla mít zásadní vliv na záruku. Někteří prodejci výměnu variátoru sami doporučují a montují...

Ahojík,jak jsem psala,stejně by jsme se asi do té výměny sami nepouštěli :wink: Uvidíme,jak dlouho budou válečky,atd sloužit,a kdyžtak by jsme si je nechali vyměnit při nějaké garanční prohlídce-to by nám asi měl mechanik sám říct,že už jsou třeba špatné,a bylo by za potřebí je vyměnit,ne?? :)