Stránka 2 z 6

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 08:22
od Maikl
Tak já mám nádrž taky na 7l ujedu na ni zhruba 270-280Km a řídím se pouze ukazatelem paliva a naprosto v pohodě, rezervu mám 1,2l když se mi rosvítí konťolka na displeji mám plné "R" po ujetí cca 20km se podbarvení rezervy zmizí nejspíš proto že je tam už mín jak 1l a to znamená šupajdá k nejbližší benzince :mrgreen:
A vozit sebou petku... to radši ne... nechci být kosmonautem... i když prý je tam nahoře tak krásně... :mrgreen:

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 08:36
od KYBLOS
kraken.99: nervózní sem byl no. Sem v tomhle prostě psycho. Jak jedu už dloho, moc začnu přemýšlet - jedu dloho, tolik kilometrů, kde sem to nabíral benzín, to už si nepamatuju, ale už je to dlouho, kolik je v tý nádrži, bude mi to stačit k další pumpě, kde je tu vlastně další pumpa atd... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gek: No to s tou pistolí znám no. Mě to sice šlape ok, ale jak chci fakt plnou, musím to co říkáš, koukat do hrdla. Blbý je, že občas mi to i lehce přeteče :roll:

Maikl: Já nikdy nezkoušel kolik bych přesně najel na nádrž, ale když si vezmu, že spotřebu mám 3.8l/100km, nebo sem aspoň měl u minulý hlavy, myslím si, že to bude stejný, páč je to stejná jenom nová hlava, tak bych měl najet na plnou cca 180km, možná chloupek navíc no. De vo to, že se snažím blbec přemýšlet dopředu a já kolikrát na to sednu, jedu, vůbec nevím kam to jedu a jediný co mě zajímá, že jedu. Prostě mě to baví. Takže nevím kde bude další pumpa, před sebou lesy atd..., mapu většinou sebou nemám, GPS to je na mě trošku luxus a tak pro jistotu doberu na první pumpě no. 8) Když na mě promluví na tý pumpě třeba německy, je mi jasný, že sem přejel, tak začnu hledat cestu domů :mrgreen:

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 08:44
od Maikl
Co jsem ještě zapoměl dodat ohledně tankování,pokud chci plnou až po hrdlo, tak samozdřejmě musím taky cvakat jak blbec a to to mám ještě oto zajimavější že když natankuji poprvé až po hrdlo tak nevím co se děje ale začne mi to u hrdla bublat hladina pomaličku padá a ještě víc jak 2 decka tam dostanu, a pod skutem sucho... :mrgreen: to je asi ta schovaná piďi petka... :D

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 08:46
od janowo
U mého Maxe je nádrž na 12.5 l,což je dostačující,ale sem tam vemu plastový 5ti litrový kanistr na doplnění sekačky a pily.Jenom nechápu,že když se mi rozsvítí kontrolka rezervy paliva,začne mi na displeji počítat počet km. na rezervu.Jednou jsem to nervově vydržel až do 45 km. apak raději natankoval.Když chci nádrž plnou,tak musím pistoli povytahovat.

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 08:48
od KYBLOS
Maikl, ne to je vzduchová bublina :mrgreen: Když s tím v tu chvíli lehce zatřepeš, klesne ti rychlejc 8) Myslím se skůtrem, ostatní by mělo být kleslý normálně, chápeš ju? :mrgreen: No a nebejt to vzduchovou bublinou, tak ta nádrž je různě tvarovaná a může to postupně teprve stéct do určitých bočních míst atd...

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 09:01
od Maikl
Jo jo maš recht,tak nějak to bude,taky mě to už napadlo. A co se týče natvarování nádrže tak to se talijánům tedy skutečně povedlo :D tolik patvaru jsem na vlastní oči ještě nikdy neviděl a to radši nemluvím o nádržce na olej, to už musí být naprostý unikát stači co je vidět a že toho zrovna vidět moc není ale i to stačí,prostě nejspíš vyrobily moto samotné a pak nejednou blik, kam dáme nádrž a nádržku, a jeden taloš řekl nějak ji tam dostanem stuj co stuj a nakonec se podařilo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 09:52
od kaaduh
tak díky za vyčerpávající odpovědi :D

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 10:50
od VamB400
" Maikl" tankovat nádrž do vzduchových kapes si myslím není zrovna rozumné. Hlavně né v letním počasí. Vím, dnešní materiály použity na nádrže jsou dost dobré, ale stejnak ..., nedělal bych to. Sorry, ale musel jsem to napsat. :D

Co se týče benzínu na cesty:
mám Neos50 a K400. Snažím se tankovat vždy když jsem skoro na dně, páč všichni víme, že se tam toho moc nevejde. Ale to neznamená, že nehlídám hladinu a okolní benzinky. Myslím, byl dotaz na spotřebu malé a větší kubatury. Neos50 jezdím do 3l. a s K400 do 4l. U větší kubatury můžeš jet na čvrt / půl / plný plyn, ale u 50-ky skoro vždy na 3/4 plynu. 8)

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 11:08
od Maikl
Čoveče maš asi pravdu, ale pokud to tak neudělám tak tam těch 7l prostě nedostanu, jednou se mi podařilo 7,2l ale to jsem v podstatě nedojel skubala a brala už poslední kapky.Jinak pokud natankuji až po hrdlo zavřu nádrž shodím ji ze stojanu a pak znovu mrknu tak hladina spadne a je v podstatě plná nádrž tak nevím nejspíš tam někde nějaká malá rezerva na rozpínavost bude,ale i tak benzinku doma nemám, takže pokud natankuji plnou stejně musím pár kyláků ujet takže hladina stejně ještě klesne. :D

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 11:52
od Mitja
A ja si domu loni poridil 10l kanystr, takze doma benzinku mam :). Jinak nadrz mam v vzadu a vidim primo rovne do ni tou dirou, takze zasunu pistoli lehce pod okraj a tankuju dokud nevypne. Jen to teda obcas peni a pak vypne driv. S kanystrem se musim asi 4x divat dovnitr abych to neprelil.

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 13:25
od janon
Ja tankuju vzdy do max plna, necham misto akorat na zatku. Kdybych tankoval jak pisou u pumpy, tak natankuju max 11l max, kdyz to pozvolna vytahuju a obcas se skutrem zaklepu a docintam, tak bezne tankuju 13.5-13.8l. Nadrz je podle vyrobce, na 14l A nejakou roztaznost neresim. Dnesni zatky, jsou na to staveny. Stejne po par km, to z hrdla zmizi. Delam to takhle od jakziva.

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 15:14
od kraken.99
dělal jsem to takhle u majdy taky u píža už to nejde je to jinak řešený a když povytáhnu pistoli tak přeleju

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2009, 23:07
od vicena
Tak koukám, že je potřeba vložit trochu technické osvěty.
Co se hořlavosti týče, sami asi tušíte, že je benzín hořlavý. Je, a to tak, že velmi. Má velice nízký bod vzplanutí,
to je teplota, při které se nad hladinou vytvoří takové množství par, které se po přiblížení plamene vznítí a ihned uhasne. Nepamatuju si to z hlavy, ale benzín měl teplotu pod 0 stupňů.
Patří do 1. třídy nebezpečnosti s bodem vzplanutí do 21 stupňů.
Lidově řečeno - může bouchnout, i když je kosa.
Statický výboj může benzín zapálit, a nejen z pet flašky.
Silonové vlákna oděvů, plasty, třecí součásti, všecko tvoří statický náboj, který se vybije výbojem.
Já mám takovou mikinu od Protolu, a strašně mě kope nákupní vozík v supermarketu.
Ženské ve zbrojovkách v pyroprovozech měly a mají zákaz nosit silonové spodní prádlo, a při vstupu do budov se všichni museli chytit zemněné tyče.
Plastové kanistry na paliva a oleje jsou ze spec. materiálu, ale tankování do petek je nebezpečné. Také se nesmí tankovat do obalů od potravin, to kvůli náhodnému požití.
Správný postup tankování:
Zastavím, vypnu motor. Nezávislé topení je třeba vypnout již před příjezdem k pumpě, aby vychladlo, tak máte-li
na scootu bufíka, tak na to myslete. 8)
Nádrž by se měla otevírat jednou rukou, druhá má spočívat na kostře vozidla. Po uchopení výdejní pistole se nejprve volnou rukou opět chytit za kostru, teprve poté "zasunout" :D :D -pistoli do hrdla.
Cílem hry je zabránit výboji a vyrovnáním hladiny statického napětí.
Někde na netu jsem viděl jak baba začala tankovat, pak si popotáhla silonový svetřík, chytila se pistole a blafla jí nádrž, no sranda jak hrom.
Na kostru nemusíte šmátrat pod scootem, všechen materiál by měl bý staticky vodivý i plasty, tedy co čína to nevím.
Benál nepřeleješ, pistole mají zespodu na konci malou dírku vedoucí do podtlakové komory.
Při tankování se jí lehounce přisává vzduch. Jakmile se přisaje kapalina, nebo se ucpe dotykem o hrdlo, cvakne membrána a výdej se zastaví. Po cviličce, 1 sec.,lze pokračovat.
Když pistoli vytáhneš,a budeš tankovat "z vysoka" tak můžeš přelít.
Statika se bere vážně, cisterny mívaly i spec. kola stat. vodivé, dneska už vedou všechny. Také bylo povinné
spojení každé pohyblivé části vozidla měděným vodičem. Dveře, víčka, přihrádky ap.
Po příjezdu cisterny na pumpu se musela uzemnit 10m daleko kolíkem, a spojit se stanicí kabelem.
Stáčení zacalo až po 30 minutách klidu vozidla.
Tankování po hrdlo lze, ale zásadně se nesmí šplouchat, nahýbat ap.
Důvodem je to, že výrobce nechal kapsu na roztažnost, která je značná. Povšimněte si 20l kanistru, kolik tam je místa. Palivo je z podzemek docela studené a po ohřátí se roztáhne. Jak nebude kam, tak přeteče přepadem.
Nevím, co řešíte s kanistrama, benzinky jsou co max. 20km. Za komárů to bylo jinak, přez týden do půl čtvrté, o víkendu skoro všude zavřeno.
Mějte se jak chcete.
Viceňa

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2009, 11:31
od Gullwing
No hezká osvěta :shock: Ty naše motorkářský hadry jsou mimo kožených celý umělý. Si štrejchnu o nohavici a už hořím :?:
Já mám jen problém s tou kostrou. Když se ohybám k nádrži tak mám v jedný ruce pistoli a tou druhou se držím za bolavou kostrč. Tudíž nemám volnou ruku na kostru. Nebo stačí když se držím za svou kostru?

Re: benzín

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2009, 11:41
od KYBLOS
Já bych to s tou kostrou neřešil. Když nás to neučili ani v autoškole, tak to prostě neberu jako důležitý :roll: Aspoň z mého pohledu no.