Stránka 13 z 27

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 06 zář 2018, 18:47
od icask2
Otazka? Preco menit tesnenie pod deklom nad ventilmi? Toto mi je novinka, lebo nikde kde sa chodi pravidelne pod dekel nebyva tesnenie robene tak jemne aby sa trhalo. Mam pocit, ze sa ta chceli len zbavit. Pozri do manualu co vsetko sa robi pri 1000 km a ak tam su aj ventily tak mozno je zavada vyriesena. Vykaslaly sa na to. Bohuzial servisom sa neda verit.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 06 zář 2018, 19:03
od forester
Podľa správnosti z mechanického pohľadu sa tam kde je nejaký olej a tlak vždy po demotáži musi meniť tesnenie a to akékoľvek, korkové,gumenné alebo vrstva silikónu,tak znie servisný manuál.Otázkou a na zváženie je či v amatérskych podmienkach je to vždy potrebné.Napríklad já nemením pokaždej výmene oleja podložku pod výpustntý šrób, ale iba raz za čas ju vymením a to aj keď sa píše v manuáli že treba pri každej výmene.

Takže účtovať ti to určite budú ale je otázne či ti ho v skutočnosti aj vymenia.To isté platí aj s tým olejom ako aj s filtrom.Buď som pritom keď mi to robí niekto iný alebo si to robím sám. Dnes sa už nedá veriť nikomu “lidé sú kurvy, jenom mrdají a kradou” :mrgreen:

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 06 zář 2018, 19:31
od aldav
Já ne

Když jsem kdysi dovezl Xmax 125 domu, tak jsem asi týden studoval co to tam klepe, že by ventily ? Objížděl jsem servisy, asi jsem někomu nalítl, tolik peněz stál, nespal jsem, ale po kontrole bylo vše OK. Ano, zní to jako ventily, nebo špatně namazaná Veritaska. Místnost kde jsi nahrával ten zvuk ho ještě umocňuje.
Teď má Xmax 38.000 km a jelikož je z F, tak možná 138.000 km a stále klepe, stále klepe . Jezdi a dávej mu do těla, on to vydrž, bez obav.

Edit:
kua teď jsem byl v garáži a zdá se, že mi klepe i dvouválec Honda a to jsem byl nedávno na ventilech

Note 8

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 06 zář 2018, 19:42
od srnka1010
Odpoveď : tesnenie pod deklom nad ventilmi (ak je typu O krúžku) sa mení z dôvodu tepelného poškodenia materiálu O krúžku,najme pod deklom výfukového ventilu,kde O krúžok býva doslova roztopený a teda ďalej nepoužitelný.

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 06 zář 2018, 20:11
od icask2
Samozrejme, pokial je tesnenie roztavene, pretrhnute ci vyrazne poskodene tak menit. Ale menit lebo? No neviem si predstavit taketo plytvanie v profi zivote. A to som sa s takymito deklami natahoval par rokov. Ani papierove vyrazne otlacene sa nemenili pokial netiekly. Mam taky pocit, ze uz nam chcu uctovat aj vzduch co ide do valca pocas servisu.
Po mojich skusenosiach so servisom aut a skutrov, plus co tu citam by mala prva vec byt co dam do ruk servisakovi nie kluce, ale vypis zo servisneho manualu co ma ake parametre a stat nad nim nech to podla toho urobi.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 06 zář 2018, 20:24
od srnka1010
Dá sa na to pozrieť viacerými pohľadmi : buď tomu mechanik nerozumie a chce sa zbaviť zákazníka,čo hľadá chyby na novom skútri,alebo je opatrný a nechce do nemoty rozoberať skuter,ktorému nič nieje,len preto ,lebo sa majiteľovi niečo nezdá.Alebo je majiteľ jeden z tých večných sťažovateľov alebo... alebo...Z toho videa krásneho betónu, som počul odraz zvuku výfuku,alebo remeňa,ktorý vibruje pod deklom vo variátore.Z tohoto sa diagnóza určiť nedá.

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 07 zář 2018, 08:37
od Trminek
Předně děkuji všem za rady, něčemu jsem se zde i přiučil. Nicméně nechci, aby vyznělo, že jsem nějaký stěžovatel. Jen rád předcházím problémům dříve, než nastane jejich neřešením něco vážnějšího. Když měl skútr najeto cca do 500 km, tak jsem tam cvakání neslyšel. Od cca 500 km ano a zhoršilo se to ještě po výměně oleje v 1000 km. Vím že tam byl jiný typ oleje, který se nahradí při první výměně standardním a také vím že motor je nový a jeho zajížděním se mohou začít objevovat a také mizet určité zvukové projevy. Výměnu oleje a vše co se servisem v 1000 km souvisí provedl autorizovaný servis a nemám žádnou potřebu jim nedůvěřovat, snažím se v tomto nebýt paranoidní. Co se týká hladiny oleje, jsem blbej a nepročetl jsem si důkladně návod, kde se jasně píše jak postupovat a fakt se měrka při kontrole hladiny nešroubuje. U původního skútru jsem takto špatně měřil olej 40 tis. km :D Skútr jsem pro nedostupnost sehnal až v Hradci K. kam jsem jel i na první servis, protože mají super přístup k zákazníkovi. Protože není pro mě Hradec K. tak dostupný a nechce se mi tam zase 2 hodiny jet jen aby si poslechli motor, začal jsem hledal bližší servis v Praze. V tom nejbližším (je celkem nový), jak jsme psal, zatím prodali jen jeden tento skútr a tím pádem neměli motor až tak naposlouchaný jako když jej servisují pravidelně. Zkusím ještě zajet na Vrbovku, kde je šance že bude technik vědět trochu více.
Chtěl jsem jen chtěl, aby na to mrknul někdo, kdo tomu rozumí, optimálně postavit skútr vedle stejného stroje a porovnat to. Nahrávka zvuku je podle mě celkem k ničemu, jinak než přes mobil to neumím nahrát a zvuk je zkreslený ozvěnou v garáži a jste zde psali i výfukem. Ucho zvuk vnímá zcela jinak. Určitě to může být, i jak zde píše mnoho zkušenějších přispěvatelů, naprosto standardní chování tohoto motoru, ale jak jsem psal výše i nemusí..
Ještě jednou děkuji moc za rady, překvapilo mě i s jakou chutí a rozsahem jste se k tomu vyjádřili a mějte fajn víkend.

P.

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 28 zář 2018, 11:19
od vlastak
Ahoj, pokud jsi ještě nevyřešil cvakání, zkus si vzít kousek dřevěné lajsny a přilož ji na běžící motor. Když k lajsně přiložíš ucho, tak uslyšíš víc, dřevo umocní zvuky. Takhle zkus poslechnout výfuk - uvolněná přepážka, Zní to jako nemožné, ale funguje to. Takto jsem vždy diagnostikoval motor na škodovce. Zdravím

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 28 zář 2018, 12:29
od forester
Správne, ale toto je bežný servisný úkon na ktorý je aj profesionálny nástroj používaný mechanikmi.Nie je síce z dreva čo znie zaujímavo ale s kovu zakončený takým bubienkom ktorý zvuk zosilňuje. Používa sa najčastejšie na motor keď niektoré z klzných ložísk je zadreté a na kluke alebo ojnici klepe.

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 28 zář 2018, 15:41
od srnka1010
Tak tento nástroj som nevidel od doby, čo som sa vyučil.Používal ho majster a chránil si ho ako oko v hlave.Dá sa použiť aj klasická varecha a ten širší koniec s tou priehlbinou priložiť k uchu.

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 02 říj 2018, 22:38
od Danyjel
Ahoj, mam tez letošního X-Maxe 400 z HK. Docela by me to tez zajimalo - to porovnání. Parkuju v HK, kdyz budes chtit, neni problem se domluvit, muzes dorazit nebo se muzeme treba sejít nekde na půl cesty apod...

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 03 říj 2018, 12:46
od Trminek
Cvakání jsem nakonec na doporučení přestal řešit, cvaká to stále stejně. Aktuálně mám najeto něco přes 2300 km a projev motoru je stále stejný.

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 12 dub 2019, 21:25
od JEYCOM
Zdravím,

tak po dlouhé době pročítání tohoro fóra a rozhodování jakého maxi skůtra si pořídit, padla volba na X-MAXE 400 8)

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 12 dub 2019, 21:38
od petr311
Krasavec :-) Velká gratulace, ať slouží k plné spokojenosti.

Re: Yamaha X-MAX 400

PříspěvekNapsal: 12 dub 2019, 22:47
od PAVHOL
Pěkný strojek , koukám že jsi nakoupil u Motocentrum HK, taky jsem si tam loni udělal radost a koupil X-Maxe 400 , ale dlouho se u mě neohřál. Jinak v Hradci jsem byl se službami spokojený, musím je pochválit. Přeju ať X-Max slouží. Modrá je dobrá !