Stránka 1 z 16

Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 31 črc 2012, 16:31
od HonzaR
SRmax4.jpg

Ahoj, tak jsem dnes absolvoval první praktickou zkušenost s Aprilkou SRmax 300. Dvě hodiny jsem se proháněl po Praze a okolí. Dvě věci, které mně zajímaly nejvíc: 1. Podvozek, jak bude sportovně laděný podvozek SRmaxe tlumit pražské kočičí hlavy, koleje a výmoly. Tady jsem byl příjemně překvapen, že podvozek je v porovnání s SH-150 (16" kola) příjemnější, nebo stejný. Rozhodně menší kola (14"a15") nejsou újmou. 2. Ochrana před povětrností - tady opět výbornou práci odvádí mohutná a hlavně celistvá (pod řídítky nepředělená) přední kapotáž. Kolena a celé nohy jsem měl i ve vyšších rychlostech naprosto izolovaná od větru, topení ke kotníkům bylo také cítit. Dost však fouká na krk, i s plégem, ale to se dá dořešit. Mohutná příď (má 66cm na šířku) bude trochu stěžovat proplétání se zácpách, v tom je SHáčko jak úhoř, na SRmaxu je ta bachratost mínusem. Solidní je prostor pod sedlem, kufr ani nebude potřeba. Motor mně také mile překvapil, nečekal jsem zázraky podle papírových 22kobyl, ale zátah má pěkně lineární, zabírá už os 3tis.ot. Když jsem sedl zpátky na SH-150, připadal jsem si jak na padině. Takže jízda mi jen potvrdila dobrou volbu, ještě jsem malinko nahlodán dvaapůlí X-maxem, ale ten je o dalších 10cm delší a už by se mi obtížně dával do garáže, ale možná si dám ještě jízdu i na něm. Na X-maxu je vidět luxusnější zpracování, má ještě víc místa pod sedlem, navíc schráku pod řídítky, vyšší plégo, zase slabší motor, ale ty 2 koně do města chybět nemusejí...

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

PříspěvekNapsal: 31 črc 2012, 17:55
od angel2904
Já teda nechci radit, ale proč za stejný peníze jako SR tedy 104900,- nepořídíš raději SH300i s výkonnějším motorem ? Ovšem jestli ti jde o motor. Jestli jen o tu přední kompaktní část stroje nebo úložák pod sedlem (na úkor 16" kol u SH) pak chápu. Já přesedlal z FJS 600SW a věř nebo ne, nové SH se chová podstatně lépe jízdními vlastnostmi, zátahem motoru, lehkostí ovládání (jasně, SH je cca 80kg lehčí..). Zkrátka SH bych neměnil za nic jiného v dané kubatůře. Před SW jsem sedlal X9 250ccm, takže mohu porovnat i s tímto Italem. Znovu bych do itala nešel. Mno, možná nové X10, ale neměl jsem zatím to potěšení. :wink:

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

PříspěvekNapsal: 31 črc 2012, 17:59
od Gandalf
HonzaR: Sice v "podmotorizované kubatuře" 125 ccm, ale právě tyhle dva modely zvažuju taky :)
Zkus prosím trochu víc napsat o foukání na hlavu/krk - jak jsi vysoký a kam asi tak odklání sériové plexi hlavní proud vzduchu? Máš přehled, jestli se nabízí nějaké větší plexi, event. vhodný deflektor? Doufám, že pod sedlo vejde v pohodě i integrálka...

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

PříspěvekNapsal: 31 črc 2012, 19:39
od TUNER
X10ka byla k vyzkoušení min víkend na Prago Vespa 2012 v Praze na Džbánu. Je to celkem zajímavej strojek s perfektnim motorem jak po stránce výkonu,tak spotřeby. ;-)

Já si vyzkoušel Vespu GTS 300 i.e. (stejnej motor jako v SRku) protože mě zajímalo jakej bude rozdíl oproti mé Malagutce 250. Spíš než výkon by ale měl být o malinko lepší krouťák. Nepatrnej rozdíl tam je,což potvrdil i následující sprint Malagutky s Vespou,ale nic zásadního,navíc jezdec na Vespě asi o 20 kg lehčí,takže rozdíl fakt nepatrnej. SRko bude naopak ještě těžší,takže to bude nejspíš plně srovnatelný s lehčí 250kou,možná by mě pak zajímala spotřeba.

SHčko má sice fajn motor,ale je to úplně jinak zaměřenej/koncipovanej stroj,takže se nedivím výběru mezi SR/X-Max a ne SR/SH.

Co třeba Nexus 300 ? Ono je to sice jedno a pokud chceš úplně novej strojek,tak to chápu,ale Nexusů je třístovek všude dost,a koupit třeba nějakou zánovní,dá se pár peněz ušetřit....Ale myslim že jsi Honzo vždycky už od Runnera kupoval funglofku,takže v tom asi budeš pokračovat. ;-)

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

PříspěvekNapsal: 31 črc 2012, 19:57
od crhy
Já už by jsem Sh a podobné skůtry taky nechtěl, zvykl jsem si rychle na velkou hmotnost, větší křeslo a lepší ochranu před větrem :D :o
Sh je dobrý svou agilitou do města a na dojíždění za robotou, na použití k výletům to vždy bude výsada SWT, Burgmanů, Majesty apod...

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

PříspěvekNapsal: 31 črc 2012, 21:16
od angel2904
[quote="TUNER"]X10ka byla k vyzkoušení min víkend na Prago Vespa 2012 v Praze na Džbánu. Je to celkem zajímavej strojek s perfektnim motorem jak po stránce výkonu,tak spotřeby. ;-)

... úplně náhodou jsem tam chtěl jet aniž bych tušil, že tam bude i X10 k vyzkoušení. To vědět tak tam jedu 100% :evil: Teda teď už spíše jen pro zajímavost. Jedno miminko už mám. Dva stroje neuživím :(

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 09:35
od HonzaR
Tak, budu reagovat v jednom na všechny: Loni jsem se nechal zlákat dobrou cenou SHáčka, ale podcenil jsem za A útlou kapotáž - fouká na kolena, po pár kapkách jsem mokrej, i když mám motohadry. Výhodou je, že se fakt snadno protáhnu v koloně třeba v úzké Resslovce a Ječné. Motor 150 do Prahy bohatě stačí, takže těch 22 koní qasaru bude ažaž. A za B mně na SHáčku zklamalo pérování, myslel jsem, že 16" kola budou samy o sobě žehlit nerovnosti, v kontrastu s předchozím Runnerem to byla pohoda, ale jak jsem přivykl, zdá se mi dnes SHáčko na kostkách, jak koza. Co se týká foukání na krk na SRmaxu - bylo tam relativně vysoké plexi ve střední poloze, takže by šlo ještě o 2 cm výš. Měřím 190, takže kdo je menší, asi by problém neměl. Mám známého, co zpracovává plexisklo a je motorkář, tak není problém u něj nechat upravit, nebo vyrobit plexi na míru. Nexus 300 je nejspíš totéž, co SRmax, jen s jiným logem, kdyby se vyskytla zánovní voňavka, proč ne, ale já v obavě z "boudy" se ojetému zatím vyhýbal. Jo, a v neposlední řadě, servis Hondy mám napříč celou Prahou, kdežto koncern Pia mám cestou do práce... navíc servis Hondy je po 4tkm a u SRmaxu po 6tkm - taky plus.

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 10:05
od angel2904
... oproti 14" a 13" kolům na FJS-sku se skoro 250kg hmotností nové SH 300i se 170kg a 16" koly nerovnosti absorbuje výrazně lépe. Tvoje "koza" je kouzou asi právně jen díky nižší hmotnosti, jiný důvod mě nenapadá. Jel jsem i v dešti jak na FJS tak už i s SH a rozdíl v tom za jak dlouho jsem mokrej při plynulé jízdě je minimální.. Na SH mám Givi Aie Flow plégo, s ním a celkově (16" kola, 170kg stroj, 93kg já) je z SH-čka nejen svižný městký, ale i slušný cestovní stroj ! Opakuju, že srovnávám se čtvrtunovým FJS a kdybych dnes stál před rozhodnutím jestli nové SW-T400 nebo SH300i a měl ty prachy, beru SH (levnější pojistka, nižší spotřeba, nižší provozní a servisní náklady, víc než dobré jízdní vlastnosti, výkon, a cestovní rychlost přes 100km/h mě netřeba = nebyla pohodlná ani na FJS..)

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 10:25
od HonzaR
A jak se chová SH300 s vysokým plexi v rychlostech nad 100? Já na 150 vytáhnu 110 ale od 80 když jsou poryvy větru slušně mi ti háže s řídítky - ´v tom vidím další výhodu kapotáže SRmax, že plexi má na kapotě. Já vím, vypadá to, že jsem na SH zanevřel - to ne, uvažoval jsem i o SH300 (aspoň by nikdo nepoznal, že mám "zase" novej skútr :) ) kdyby mi šlo o výkon motoru, to asi jo, to by silnější SHáčko bylo řešením. Možná škoda, že jsem loni nešel do SH300 rovnou, ale ta stála plnejch 115litrů... Stopadina vyšla o 37tis méně.

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 10:50
od angel2904
.. ono záleží jestli je plego uchyceno za zrcátka nebo jinak podobně a nebo pod plasty na konstrukci řídítek jako Air Flow. Navíc tím že není jako jedna velká plocha ale dvě menší, tak ani při 120km/h se nehne a že by to nějak cloumalo s řídítky nepozoruji.. Pravda je že první co je při dešti mokré jsou stehna. Jel jsem cca 90km/h po dálnici za prudkého deště asi 10km (přeháňka) a byl jsem suchej, jen ty stehna. Ano zde je výhoda uzavřené přední části stroje. Ale u originál pléga na FJS šla voda za jízdy bokem / kolem plega a náporový vítr ji strhával přes kaslíky, kolem řídítek a přímo i na mě = takže prakticky žádná ochrana proti dešti...

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 10:59
od HonzaR
Tak asi ideální motorka, do které neprší bude Velorex :) Moje origo plexi od Hondy mi od 80km/h třese řídítky, hlavně, když jedu za vysokým autem, nebo při nárazovém větru. Ještě jsem našel docela zásadní rozdíly v rozvorech: SH150-1335mm, SH300-1422mm a SRmax-1515mm. To jsou rozdíly, jak kráva, které se na komfortu musejí nutně promítnout.

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 11:06
od angel2904
.. mezi SH150 a SR ano, jinak je to zvážení a potřebách každého.. SH s menším rozvorem je prostě do města menévrovatelnější stroj. Moje FJS o velikosti tramvaje :mrgreen: bylo ve městě obratné jak slon v porcelánu.. Nehledě na chudáka spojku aj.komponenty ve městě 100x po sobě rozjet 350kilovou váhu.. I na SŠ při spanilé jízdě už jsem to chtěl někde otočit a vrátit se (furt jsme vzadu na chvostu stáli nebo popojížděli, rozjížděli se, děs...).

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 11:17
od krizik1
SR max je nádhernej stroj. Musíte se, ale dívat alespoň z jednoho metru. Při bližším pohledu zepředu je naprosto katastrofální zpracování barevné kombinace, kdy červené lakování je suplováno samolepkami, které jsou špatně vyřezané a ještě hůře nalepené (při ježdění v dešti jim dávám měsíc maximálně dva). Dále nechápu koncernovou politiku, kdy do nové X10 dají obsahově téměř totožný motor s 11 koňmi navrch a o krouťáku nemluvě. Jsem všeobecně známý Italofil, ale tohle je prostě na palici. Každopádně než rejži, tak to radši ....... :mrgreen:

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 11:18
od Gandalf
No proti dešti je asi nejlepší BMW C1 :wink: ale to by musel potvrdit nějaký jeho majitel. Já sázím na Aprilii právě pro její poměrně velkorysou přední kapotáž i přiměřené a navíc polohovatelné plexi.

Re: Aprilia SR max 300

PříspěvekNapsal: 01 srp 2012, 11:20
od duky5
Niekde sa rozdiel v cene medzi nexus a sr prejaviť musí.