Stránka 46 z 54

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 06 led 2018, 21:55
od forester
oldie píše:že někdo stříkne dírou po svíčce olej na válec, někdo zase benzin


Oby dve sú zle, prvé totálne a druhé tak to musí byť naozaj presné a nesmie sa to prehnať, ale čo je najlepšie je kúpiť štartovací spray ktorý obsahuje vysoko výbušnú látku (éter) a streknúť do nasávania,ideálne už za vzduch filter ale keď je batéria silná tak si ho potiahne aj cez filter.To sa tak isto nemá preháňať a streknúť radšej menej ako viac a nie často.Takýto spray dostať v každom autopríslušenstve.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 06 led 2018, 23:02
od stretavka
Olej pod svíčku před odstavením na zimu ano, ale u 2T motorů (pily, vyžínačky, dvoutaktní skútry a mopedy). X Evo 400 je ale 4T.
Forester radí dobře - startovací sprey ( v podobě čističe brzd) trochu do sání za filtr po delším stání pomůže skvěle

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 27 led 2018, 22:59
od LadasM
Tak jsem si myslel, že už budu muset po 70tkm nechat přelepit spojku, ale asi to vypadá že je ještě OK.
Obložení má v nejužšším místě ještě tak 2,5mm (z původních 5). Detail viz.:
spojka_70tkm.jpg

Další fotky tady.
Odhadem by mohla ještě klidně tak 30tkm dát.
Co myslíte, má cenu ji přelepoval nebo ještě trochu dojet?

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 28 led 2018, 08:55
od crhy
Tý spojce vůbec nic není, neřešit a v klídku jezdit. Nejlepší směs na spojkách je právě to origo obložení.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 28 led 2018, 12:00
od nedory
Laďo, pokud funguje, tak ji nech žít. Ještě na ní dost najedeš.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 29 led 2018, 10:41
od LadasM
Dík za potvrzení, jsem si myslel, že ještě něco dá :mrgreen:

Jinak se mi stal dobrej průser při výměně brzdových destiček.Po 70tkm byly oba předky hotový (pořád origo), tak že je vyměním.
Pravé celkem v pohodě, ale na levé průšvih. Při povolování čepu brzdovýho třmene se zlomil imbusák :( .
Fajn, tak jsem vzal nový asi kvalitější a s tím jsem vesele strhl 6ti hran v imbus hlavě čepu :lol: a to u obou čepů levé brzdy, takže bylo po pokusu o výměnu.
Ty čepy tam držely jak přivařený, strhout u imbusu 6ti hran v hlavě se mi ještě nikdy nepovedlo.
Takže sezonu jsem dojel ještě s nevyměněnou levou stranou, ale co stím dál?
Na vidlici se s tím nic udělat nedá, takže třmen musel dolů, ale v normálních podmínkách s tím taky nejde nic udělat.
Povolit už to ničím nejde (zapuštěný stržený imbus), takže jediná možnost opatrně odvrtat.
Ale s normální vrtačkou a vrtákem smůla, imbus je tvrdej a to hodně - takže konečná.
Poslední záchrana teda nakonec byla otcova fréza a pořádný vidiový nástroje, kterýma se podařilo imbus opatrně (po pořádným upnutí třmene) odvrtat :mrgreen: .
Zábava asi na půl dne, ale nakonec dokonáno s minimálním poškozením závitů - jen budou třeba nový čepy :wink:
BTW - po odvrtání se ukázalo, že ty čepy byly v tom třmenu nějak zalepený. By mě zajímalo jak by si s tím poradili v servisu :roll:

Takže držím plalce ať neřešíte nikdy podobnej problém.. :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 29 led 2018, 15:20
od icask
Ono mozno privarit paku ku skrutke a povolit. Len vzdy je problem ako to privarit.
Gratulujem k uspesnemu servisnemu zasahu, nejake hovado ti dalo na skrutky lepidlo a poriadne.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 29 led 2018, 23:05
od JRM66
Tento problém jednoducho vyrieši mini plynovy horak, stačí patrične prehriať konkrétny čap v mieste závitu -hlavičky a je po probléme!

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 30 led 2018, 15:04
od crhy
V práci používáme 2druhy zajišťovačů na závity Loctite (modrý a zelený). Zelený drží jak šlak, modrý se dá lépe povolit. Proto používám na Varec právě modrý Loctite.
Tak kdyžtak příště zajistit méně silným lepidlem...

IMG_20180130_140007-1040x584.jpg

Toto je ten zelený silnější.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 30 led 2018, 22:38
od LadasM
Dobrá rada s tím hořákem, to jsem měl vědět dřív než jsem strhl ten imbus. Jen jestli by to nebylo díky teplotní roztažnosti ještě horší.
To navaření mě taky napadlo, ale hrozilo by to poškozením třmene, případně i svaření.
Jinak to lepidlo tam bylo přímo z fabriky, šlo o první výměnu destiček.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 06 bře 2018, 22:48
od LadasM
Chlapi mám podezření na dodelavajici baterii. Při startech po delší době se tomu moc nechce. Tak jsem jí trochu proměřil a v klidu má cca 12.1V.
Po otočení kličku (svítí světla) cca 11.5V. No a když startuje (točí startér) to padne jen na 7-8V než nastartuje.
Dobití baterie to nijak nezlepší.
Je to zralý na výměnu? Je tam furt origo 6tým rokem.
Máte tip na značku, je tam 12Ah.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 07 bře 2018, 05:46
od crhy
Na to je jediná odpověď: Motobatt
Baterie to má 100% za sebou.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 07 bře 2018, 10:26
od LadasM
JJ. myslel jsem si. Asi skončím u MBTX12U.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 07 bře 2018, 11:28
od crhy
Jojo, tu jsem také přesně kupoval do svého SWT.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 07 bře 2018, 20:08
od nedory
bohužel je skoro mrtvá, ale vydržela dlouho, mě odešla vždycky dřív.