Stránka 44 z 54

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 23 bře 2016, 00:07
od LadasM
No já odvzdušňoval chladící okruh jen jednou a vše šlo naprosto v pohodě.
Za A) Je potřeba mit dostatek kapaliny v nádobce a
za B) ten odvzdušňovací ventil na hlavě musí být dostatečně povolen, aby jím odcházela voda, resp. vzduch z chladícího okruhu (přes hadičku zpět do nádržky).
Pokud je hadička průsvitná a nastartuješ tak bubliny jsou krásně vidět jak valí zpět do nádržky (pokud je zavzdušněno..).
Fakt v tom není žádná věda.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 29 bře 2016, 16:46
od PetrA3
Neznáte kluci někdo tenhle kus? http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 51104.html kdyby to pomohlo, prodáno tomuto majiteli to bylo před 2 rokama s 15 tkm - šlo to na servis do scootlandu, tenhle majitel najel za dva roky jen 1800km nebo kolik...

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 29 bře 2016, 20:12
od oldie
poradíte mi prosím vazelínu na mazání stojanů aby byla odolná vodě a nestal se z ní za pár dní tvrdý černý humus? Díky

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 31 bře 2016, 21:39
od LadasM
Oldie moc to řešíš. Taky jsem přemýšlel nad vazelínou (jedno jakou), ale vzhledem k tomu, že nevím jak bych ji dostal tam kam patří (bez rozebrání stojanu), tak tam 1 za rok kápnu trochu oleje .. a s podivem skůtr pořád jezdí a stojí :-)

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 23 dub 2016, 21:17
od oldie
Zkoušel jsem něco jako "průjezd kruhového objezdu" odtlačením motocyklu a při druhém průjezdu mi to začalo vibrovat do řidítek. Jednou jsem si toho pak všiml při hodně krouceným sjezdu z dálnice. Je to normální? Gumy byly foukaný na 2,3 a 2,5 (+- 0,15. zadní tlumič je nastaven na druhý zub seshora).

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 27 dub 2016, 13:11
od LadasM
Nic takového jsem nikdy nezaregistroval a to mám najeto co mám :mrgreen: .
Jediný vibrace (tohle bych nazval spíš rozkmitání) řidítek se dají zaregistrovat někdy když pustíš řidítka na rovině v rychlosti cca 40-60.
To už se zde na fóru řešilo několikrát i u jiných skůtrů - je to nejspíš souhra faktorů typu sjeté pneu, křivá silnice, kufr, atd. - tohle ale nemá cenu řešit.
Další vibrace v řidítkách podle mě můžeš už cítit jen od motoru (možná kolem 4000) - já je na svým necítím.., ale to asi není to co tě trápí..
Jinak v zimě jsem kontoloval vůli na ložiškách v kruku řízení a kupodivu naprosto žádná dosud není.., takže pochybuju, že by to při nájezdu co má tvoje EVO bylo aktuální.
Ale určo si to můžeš ověřit - podlož skůtra na hlavním stojanu, aby bylo přední kolo v luftě (pod motorej je takový ochranný rám kde to můžeš podepřít) a vyzkoušej :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 27 dub 2016, 13:31
od alex77
Ahoj vsichni,
tak jsem se stal take cerstvym majitelem XEva. Mam jej od 1.majitele z CR, ktery kupoval jako novy stroj (9/2011). Nyni ukazuje 5200km.
Dle servisky byl posledni servis nekdy 2014 pri cca 2600km. Na co se podivat nebo radeji zacit hned jezdit a neresit?
Jen brzdy se mi zdaji takove gumovejsi s delsim chodem, jinak jsem nic nenaasel.

Dik

AlesC

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 27 dub 2016, 13:57
od Repka13
Vyměn olej a filtr,a hyjéééééé.......nic neřeš a jezdi,pokud to má 5200 tak je to fungláč a první výměny tě čekají až po najetí cca 10.000 km...

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 27 dub 2016, 21:58
od oldie
pro alex77: gratulace ke koupi a přání mnoha radostných a bezpečných kilometrů.

pro LadasM : díky za rady, jak bude příležitost, tak vyzkouším, právě jsem se bál povoleného řízení.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 28 dub 2016, 22:31
od LadasM
S těma brzdama bych určitě zkusil odvzdušnit a pokud to nepomůže vyměnit brzdovou kapalinu, kdoví kdy byla měněna naposledy.
Nevím na co jsi zvyklý, ale pancéřovaný hadičky to nemá :wink:
Mě po poslední výměně brzdovky páčky docela ztvrdly..
Jinak zadní je pochopitelně slabší, přední ale bere hodně dobře.

alex77 píše:Ahoj vsichni,
tak jsem se stal take cerstvym majitelem XEva. Mam jej od 1.majitele z CR, ktery kupoval jako novy stroj (9/2011). Nyni ukazuje 5200km.
Dle servisky byl posledni servis nekdy 2014 pri cca 2600km. Na co se podivat nebo radeji zacit hned jezdit a neresit?
Jen brzdy se mi zdaji takove gumovejsi s delsim chodem, jinak jsem nic nenaasel.

Dik

AlesC

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 10 kvě 2016, 20:39
od alex77
Ahoj, tak update s brzdami. Po vymene kapaliny a odvzdusneni, trochu se zlepsilo, ale zadni se stale da zmacknout temer az na grip. Predni je o neco lepsi (oboje desky jak nove). Jinak pri vymene mi mechanik rikal, ze ty hadicky jsou opletane, cili tomu rikal pancerove (proste nejsou jen gumove - maji pouze gumove navleky u trmenu). Mel jsem moznost porovnat brzdy s Hondou Forza 300 a tam je to s brzdami uplne jinak, krasne tvrde po cca 1cm zmacknuti.
Takze nevim, jestli je to proste s temi brzdami u tohoto modelu normalni.

AlesC

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2016, 08:32
od LadasM
Jsem to pořádně vyzkoušel a já to mám zhruba tak, že cca 1/3 chodu páčky jde celkem lehko, pak 1/3 už natvrdo - takže se zmáčkne celkově tak do 2/3.
Přední je tvrdší než zadní. V maximálním zmáčknutí zůstává mezí páčkou a gripem místo tak na prsty. Na účinek brzd si rozhodně nestěžuju a dávkovatelnost je podle mě velmi dobrá.
Když brzdím jen 2ma prsty tak je to taky naprosto v pohodě, takže asi tak.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 17 črc 2016, 21:12
od nedory
dneska jsem razantně zvýšil výkon svého stroje, pojal jsem myšlenku sundat, vyčistit, vyleštit a znovu osadit výfuk, už si to zasloužil. Sundáno, vyleštěno, a pak mě posedl démon zlepšovatele, určitě v něm bude spousta sazí, a ty brání mocnému proudu spalin z motoru, čímž ho brzdí v rozletu, které odstraním nejlépe ... ano, jasně, hadicí a vodou. Od myšlenky je jen kousek k činu, výfuk má v sobě hadici....a nic, nic z něj neteče. Je to ucpaný, jen až se to profoukne, a saze vyletí ven do záhonu, to přibudou koníci, to to bude lítat. No, něco vyteklo, po dlouhé době přelévání z komory do komory jsem vylil hodně, ale dost, opravdu dost zůstalo ještě uvnitř. Jasná věc, vodu dostanu ven teplem, je potřeba to pořádně protáhnout, ale s efektem parního stroje jsem fakt nepočítal: při každém stání za mnou zůstávala oblaka páry, když jsem jel, nebylo to tak hrozné.
Využití tepelné energie odchozích spalin ohřívalo vodu ve výfuku, ta se měnila v páru, prudce zvětšovala svůj objem a v této formě odcházela uzoučkou tryskou výfuku a tak poháněla můj stroj mocně vpřed značnou reaktivní silou (musím zkontrolovat šrouby výfuku, zda nedošlo tímto tahem k jejich poškození). Ostatně, něco podobného využívaly za války i stíhací letecká esa, vstřikovali vodu do motoru: jenže to je jen mezičlánek, kdepak vstřikování vody do motoru, nalít do výfuku stačí, holenkové ! :mrgreen:

Prostě, aktivní pitomec je horší než třídní nepřítel, ale sranda byla, to zase jo.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 17 srp 2016, 08:32
od LadasM
Tak už došlo i na mě a pustil jsem se do ložisek krku řízení.
Řidítka začla mít uprostřed aretační polohu a pri rozjezdech měla tendenci ke kmitání.

Sundání brejlí není žádnej problém, je jen třeba sundat kolo, blatníček, odšroubovat z brejlí ten držák rozbočení brzdových hadiček, sundat řidítka a vytáhnout. Misky z krku řízení vyklepat nějakou tvrdší tyčkou, horní jde dobře, spodní hůř. Horší je sundání kroužku z brejlí tak, aby se nepoškodila ta krycí miska. Chce to hodně opatrně, já použil dláto.. (na mističce se sice udělá nějaká rýha, ale zdeformovaná není)

Jinak hlavové složení je samozřejmě jiné než v servisním manuálu. Tam jsou na obrázku kuželíková ložiska, v reálu jsou to ale kuličková ložiska (věnečky a mističky) podobně jak na kole , viz obrázek.
Že by ložiska byla nějak výrazně opotřebená tak to ne, nicméně to spodní už chodí nějak divně, jako by zadrhává.

Chtěl jsem količková ložiska nahradit nějakými kompatibilními kuželíkovými, ale je to marný rozměry jsou totální atyp a nikde jsem použitelný nenašel.
Takže nezbývá než použít opět kuličková a to buď origo nebo jiná, já vzal RMS (nebo taky tady).
Tak uvidíme jak se to bude chovat po složení.

BTW: už jsem zase sjel zadní Pirellku, tentokrát dala cca 7500km, ale už je uprostřed totálně bez vzorku. Posledních 1700km v Alpách ji pěkně obrousilo :mrgreen:

Edit: Tak po výměně ložisek v krku řízení aretace řidítek zmizla a tendence ke kmitání řidítek je též pryč a skůtr je stabilnější. Tak snad to vydrží :wink:
Edit2: Po cca 200km po výměně ložisek v krku potvrzuji znatelné zlepšení, je to až neuvěřitelný jak se zlepšila stabilita skůtru zejména při ostřejších průjezdech zatáčkou - je to skoro jako by tam byl tlumič řízení :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 01 říj 2016, 15:16
od jozefcak
...