Stránka 41 z 54

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 29 lis 2015, 21:36
od nedory
tak ještě brzdovka, ale to až o dovolené (které první týden strávím .... v práci :D ).
A když už si s tím budu hrát, tak to vezmu i s chladící kapalinou, ať je to při jedné práci.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 07 led 2016, 15:22
od LadasM
Tak opět trochu oživím naše vlákno.
Konečně jsem se pustil do údrždy po cca 50tkm (přesněji 49500).

Zase přezuto, na Pirelli Diablo, tentokrát jsem ji hodil i na předek (poprvé).
Minulou Metzeler feelfree hodnotím na předku zatím jako lepší než Michelin CityGrip i Dunlop Scootsmart.
Uvidím, co udělá Diablo na předku, na zadku nemá konkurenci (co se týče přilnavosti).

Vyměněn olej, filtr, olej v zadní převodovce, svíčka.., musím vyměnit i vzduch filtr protože už se nějak rozpadá.

Brzdový destičky: na předku stále origo , zbývá ještě cca 2,5-3mm na obou stranách.
To je celkem dobrý bych řekl (nový mají cca 6mm), ještě by mohly tak 15000 dát (do příští výměny přední pneu).
Na zadku taky zbývá cca 3 mm (mají najeto 30000, měněno ve 20000, protože se jedna strana nějak divně sjížděla).

Brzdové kotouče: všechny OK, jen mírné opotřebení.
BTW zadní jsem měnil v cca 40000, protože byl zvlněný (cukala mi už dlouho zadní brzda) - asi si za to můžu sám, páč jsem jednou za začátku povoloval matku zadního kola přes zmáčknutou brzu :( .

Přední tlumiče: budu měnit olej (poprvé), už jsem z nich neměl dobrý pocit (odskoky na větších nerovnostech).
Krk řízení: ložiska a usazení naprosto v pohodě :) , čemuž se mi moc nechtělo věřit (Repka13 měnil ve 20000 dle jeho slov).

Řemen: 27mm, je na předepsaném minimu (má najeto cca 10000), ale zatím ho nechám, dalších 10 dá..
Spojka: na paknách je už znatelné opotřebení, viz obrázek., spojkový zvon bych řekl, že je v pohodě..

DSC_0008_spojk_pakny.JPG
DSC_0009_spojk_zvon.JPG


odhadem by tak 20000 ještě mohla dát.

Už mi došla trpělivost se strhanými závity v krytu airboxu. Tohle prostě Ital nevymyslel.
Ať se snažíte sebevíc, tak při častém čištění vzduch filtru prostě nějaký ten závit při dotahování strhnete (já už cca polovinu).
Takže jsem závity odvrtal a osadil 4mm závitem v 6mm závitové tyčce cca 1 cm dlouhé.
Filtrbox budou držet normální šroubky a ne ty vruty do plastu:

DSC_0025_filter_box.JPG


Ještě musím osadit skůtr vyhřívanými gripy Oxford touring (přinesl je Ježíšek :mrgreen: ).
A ještě chci zkontrolovat ventilové vůle..

No a trochu popřemýšlet jestli osadit brzdy origo brzd destičkama, nebo neorigo, případně nějaké sintrované..
Zatím se mi docela líbí sintrované EBC, měly by to být tyto:
levá,zadek a pravá

Pokud má někdo nějakou zkušenost s neorigo destičkama (EBC,SBS,Brembo, RMS, Delta-braking, ...) tak sem s ní..

Celkově bych řekl, že stroj je i v 50tkm ve velmi dobré kondici a nic se na něm nesype/neodchází.
Asi by si zasloužil i nějaký tuningový výfuk (homologovaný), ale k tomu asi nedojde..

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 07 led 2016, 15:28
od krizik1
Destičky RMS na Atlaticovi byly děs běs. Vydržel jsem to asi 5000 km a šly. Pro úplnost nutno říci, že nebrzdily a je to už 5 let :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 07 led 2016, 20:02
od Lubon
Tak destičky rozhodně Brembo XS, mám pocit že taloši to dávají z prvovýroby. A ty šrouby fakt nevím, čistím cca 10 000km a fšechny drží, dotahuji z citem a zatím jsem žádnej neztratil a nestrhl.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 08 led 2016, 11:50
od LadasM
Tak jsem se včera dostal k rozebrání předních tlumičů.
První překvapení - servisní manuál říká použít dlouhý imbus 22 (nebo podobný přípravek) k rozborce tlumiče, nicméně v reálu je třeba 19tka..
Nakonec jsem jeden povolil 18tkou kterou jsem si zbastlil.
Po rozdělání je jasný, že tlumič vypadá jinak než v servisním manuálu :? (str 270) chybí nějaký kroužky..
Z tlůmičů jsem vylil odhadem jen tak 1deci starýho oleje (trochu málo řekl bych).
Tlumiče vypadají naprosto OK, včetně manžet a stíracích kroužků.

Nicméně moje otázka je kolik oleje tam přijde.
Manuál říká (str 272), že 195+-3ccm, což mi přijde docela hodně vzhledem k vnitřímu průměru (při úplném stlačení to je v podstatě 30mm) a délce.
Tomu manuálu už moc nevěřím (viz výše).
Mnohem lepší by byl hladina oleje do vrchu tlumiče při maximálním stlačení bez pružiny.
Např. pro majdu 400, jsem našel, že to má být cca 88mm pod.
Nevíte někdo zhruba jak by to mělo být na X-Evo?

Edit 9.1.:
* S tím olejem se to potvrdilo, 195cl se tam nemůže vlézt, když jsem nalil 150, tak při chybějícím pružině byl olej cca 6cm pod horní hranou.
Pokud by se dala ještě pružina a to víčko (který je ještě tak 25mm zapuštěný, tak by to bylo nahraně, možná i moc - natož 195cl...
Takže nakonec jsem nalil 125cl a hladina oleje je cca 11cm od ohraje při stlačeném tlumiči bez pružiny. I tak je celý tlumič ještě tak 6cm zalit olejem. Snad to bude OK - uvidí se až vyjedu..

* A ještě k Oxfordům. Touringy mají jen 120mm, nicméně původní mají cca 124. Doporučoval bych tedy trochu delší (Adventure 122-132mm, Sport 123mm) a raději v případě nutnosti zkrátit.
Já budu muset tak 4 mm nastavit nějakým gumovým kroužkem..

Edit 15.1.:
Takže Oxfordy nainstalovány. Zapojeny origo kablíkem přímo na baterii. Kablík lze s trochou šikovnosti protáhnout tunelem.
Nicméně napájení jsem v řidítkách přesřihl a zapojil přes relé na žluto-černý vodič co vede do přepínače světel, takže Vyhřívání funguje jen po otočení klíčkem. I když mají Oxfordy ochranu samy o sobě , tak se mi to nelíbilo, protože tu ochranu lze tlačítky deaktivovat.
Jinak jsem dost dlouho přemýšlel jak a kam přidělat ovladací krabičku a nakonec jsem to udělal takto (dík Nedorymu za inspiraci):
DSC_0053.JPG
DSC_0059.JPG
DSC_0056.JPG
DSC_0063.JPG
DSC_0061.JPG

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 02 úno 2016, 20:43
od nedory
kluci, ráno jsem měl vybitou baterku, dal jsem ji na nabíječku, ale nejsem schopen nastartovat: světla svítí, čerpadlo zabzučí, ale místo startování jen něco rychle cvaká (skoro vrčí) = cívka, ale startér se neroztočí. Když to pár vteřin cvakat (vrčet), tak pohasnou světla, znovu zabzučíčerpadlo a nabíječka baterku krmí skoro 1A. Baterka hin, co?
(z auta jinou nevytáhnu, ani z jednoho)

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 02 úno 2016, 20:55
od JRM66
Skús poklepať po štartovacim relé, pripadne polomcuj z kabelažou okolo toho relé!

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 02 úno 2016, 21:26
od crhy
Žádný poklepání v tomto případě nepomůže - baterie totál kapůt! Já teď kupoval žlutou motobatt. Ještě jsem jí nenamontoval, ale už čeká v dílně :-D

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 02 úno 2016, 21:34
od JRM66
Predpokladám že bateriu riadne nabil pripadne ju premeral aj pri záťaži, inak by to mohla byť aj bateria ak ma svoje roky za sebou! Ja som tiež kupoval minuli mesiac žltú Motobatt, toči ako čert!

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 02 úno 2016, 22:08
od nedory
2 roky stará, a ještě 23.12.jsem s ní jel a byla OK.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 03 úno 2016, 07:36
od TUNER
Zkus proměřit v klidu a při startu napětí baterie kam až to spadne. Projdi taky veškeré kabelové spoje,pojistky a pročisti,prostříkni nějakým kontaktolem....ale víc řekne už to proměření.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 03 úno 2016, 21:18
od nedory
jo, řekl bych ***** **** ***** ****!
baterka má 12,9V, zapnu světla a je tam 11.4V. Při startu 6.8V a jsme doma, baterka je v baterčím nebi. Její olověné desky proženu hlavní svého Coltu.
Holt co dva roky nová baterka.

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 03 úno 2016, 22:21
od JRM66
mr. Crhy ma"1.rep.bod" za rýchlu a jednoznačne správnu odpoved!!! :wink: :idea:

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 08 úno 2016, 10:44
od LadasM
Já mám baterku pořád origo, tj. cca 4 roky a a ještě před cca měsícem (po měsíční odstávce) skůtr ještě naskočil :mrgreen: .
Uvidím až jak ho dám dohromady.

Jinak jsem se konečně dostal na ventily a musím říct, že je to mazec. Dostat se k nim bez vyndání motoru je fakt zajímavý.
Natož nějak štelovat se šroubovákem a klíčem :| .
DSC_0116.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0114.JPG

Nakonec se to ale nějak po půl hodině podařilo i bez podržení šroubovákem. :mrgreen:
BTW: vůle byly po 3x0,2mm a 1x0,25mm oproti předepsaným 0,15mm u všech ventilů..

By mě zajímalo jestli to v servisu vůbec po těch 20000km dělají. Vzhledem k tomu, že se skůtr musí minimálně z pravé strany odplastovat..

Re: Piaggio X Evo 400

PříspěvekNapsal: 10 úno 2016, 17:10
od PetrA3
Zdravím, rád bych pořídil x Evo 400, nevíte o něčem? :-)