Stránka 6 z 9

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2015, 07:41
od scarabeo500
Nevím jak to jinak vložit. Mně se zobrazuje červeně a normálně funguje. Je to filtr UFI 30.814.00 od Elitu.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2015, 08:22
od krizik1
Asi budeš přihlášenej. Zkus se odhlásit a pak ten odkaz vložit.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2015, 08:38
od scarabeo500
http://ecat.elit.cz/Vzduchovy-filtr-MOT ... AuODE0LjAw
:?: Jinak to neumím. Když na ten odkaz kliknu zobrazí se mi ten filtr ať jsem tady přihlášený nebo ne. Jinak, přece když se odhlásím tak sem nic vložit nemůžu? Na elitu přihlášený nejsem, to ani neumím.
30.814.00 Vzduchový filtr - MOTODetail zboží OE čísla Použito v ... Přílohy Náhrady Komponenty Díl kompletu Dostupnost Kód zboží: 30.814.00
Dodavatel: UFI
Cena bez DPH: 170,00 Kč
Cena s DPH: 205,70 Kč
Množství: Název Hodnota
délka (v mm) 152.00
Sirka v mm 112.00
vyska ( v mm ) 39.50

Vzduchový filtr - MOTO

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 28 kvě 2015, 08:47
od krizik1
Tak nevím. Už fungujou oba odkazy. Původně mě to házelo pořád jen na úvodní stránku Elitu. Možná šotek, možná si mě to potřebovalo jen očuchat :mrgreen:
Každopádně už to jde a omlouvám se za "pruzení" :D

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 01 čer 2015, 11:34
od scarabeo500
Od pátku do neděle jsem si udělal první delší výlet. Doprovázel jsem Hondu XBR 500 na sraz Nipon Retro do Javorníku. Ujeli jsme asi 500 km. Nijak pomalu a ne zrovna po rovině. Dneska jsem dotankoval. Od posledního tankování po cestě tam mi vyšla spotřeba skoro přesně 4 litry. Jízda krásně pohodová a pohodlná. Samé +. Hlavní poznatek z toho je, že na ničem slabším bych to jet nechtěl.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 22 čer 2015, 05:14
od Ludasan1
Nazdar lidi, tak toho chrobáčka už mám taky :) je prostě jiný než ostatní . Zatím naprostá spokojenost, pohodlný stroj. Jak už to bývá u dovozců zvykem, byl bez servisky a všech možných manuálů :-/ nevíte náhodou někdo jaky se tam má lít olej(5W-40, nebo tak něco) a kdy se dělají rozvody?
Je tady s tímto strojem někdo ze severu Moravy?

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 22 čer 2015, 20:10
od Mr.Voza
Scarabeu tady moc neni. Co se tyka motoru (udrzba, olej apod.) tak muzes cerpat z temat o Aprilii Atlantic, Gilere Nexus, Piaggiu Beverly, vsechno to ma stejnej motor.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!

[Vymazáno]

PříspěvekNapsal: 05 srp 2015, 21:01
od kokoska
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým kokoska v 07 srp 2015, 10:18.
Důvod: neaktuální

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 15 úno 2016, 15:15
od scarabeo500
Hezký den. Asi nestihnu udělat všechno co by bylo potřeba, ale chci zkontrolovat ventily. Dělal to někdo z vás na Scarabeu? Co všechno musím rozdělat abych se k nim dostal? Děkuji

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 02 kvě 2016, 22:52
od mzxy
na scarabeu ne ale dělal jsem to na Beverly 500, musel jsem sundat sedlo, kufr , plotnu, držák plotny, plasty pod nohama a oba velké boční plasty s logem, , samozřejmě dvířka nad palivovovou nádrží... předepsané vůle jsou za studena 0.15 mm, víko-kryt ventilů šel dolů bez problémů, značka na značku na rozvodových kolech podle manuálu, myslím značka na kole v hlavě válců se značkou na tšlese hlavy a značky na kole které je vidět po vyšroubování plastové matice která je na bloku vpravo kousek od měrky oleje...je na TORX myslím velikost 50, ale jde to i vhodným šroubovákem... ..dělal jsem to na 2x, krátkým plochým šroubovákem seřizovací šrouby a krátkým očkem 8 mm pojistné matice... měrka 0.20 nesmí projít, měrka 0,10 volně a měrka 0,15 musí jít těsně...samozřejmě je to okamžitě znát, motor má jemnější a tišší chod a startuje na cvrnknutí....po 20 tis km byl v relativním pořádku akorá jeden ventil, jeden sací měl o dost víc jak 0.20 a dva výfukové kolem 0.20...po seřízení jsme protočil motor s zjkonttolovat znova, nebyl jsem spokojen tak násedovala jemná korekce a vůle jsem zmenšil aby se měrka posouvala skutečně těsně...
doporučuji využít této demontáže k vyčištění škrtící klapky, sprejem na karburátory od autokelly...jde to i sprejem na brzdy..klapka má na spodní části čidlo které je připojeno kabelem, zásuvka se odpojí vyjmutím drátěné pojistky, další 2 čidla jsem neodpojoval, pod klapku jsem dal malou plastovou misku a stříkal, otevíral klapku plynovopu rukojetí a stříkal...drží jí jen 3šroubky...největší pakárna byla sundat gumovou hadici vedoucí vzduch od filtru, byla ztvrdlá jako kámen a dostat se ke stahovacím páskám šroubovákem a klíčem mi trvalo asi 15 minut...vyměnil jsem také všechny žárovky zadního světla, po 10 letech původní osramky funkční ale očouzené za osramky s prodlouženou životností, měnit prasklou žárovky někde na cestách je vzhledem ke složitosti téměř nemožné....
Nevím jak je to na sacrabeu ale já mám při demontáži víka - krytu ventilů dostatek prostoru mezi rámem a víkem, asi 1,5 cm, nemusel jsem "posouvat" motor jak to popisují majitelé jiných skůtrů, ale spodní ventily jsem seřizoval napůl vleže a napůl v kleče...ale šlo to a ta námaha za to stála...když si představím že jsem celou lonskou sezonu jezdil s neseřízenými ventily ťukám si na čelo

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 00:56
od rratamahata
Ahoj
jsem hrdym majitelem hovnivala uz pres rok - naprosta spokojenost
zadny vetsi potize krom toho ze jsem jednou v noci zdechnul kvuli vybity baterce a jak se ukazalo na vine byla 30A pojistka ktera prej obcas zazlovi

mam dotaz
1. kolik vam to dobiji na volnobeh? Mne treba i 12.3V
2. ukazatl dobijwni v pocici ukazuje o cca 1V min je to normalni?
3.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 06:30
od scarabeo500
Zdar, neuvěřitelná náhoda!!! Dobíjení u Scarabea jsem tady chtěl taky řešit. Ano na volnoběh mi voltmetr na přístrojovce taky ukazuje cca 12,3V. Ale se vzrůstajícími otáčkami napětí klesá! Kolem 4000 otáček už ukazuje pod 12 V, třeba jen 11,3. Zkoušel jsem to měřit i pímo na baterce a odpovídá to.
Čím to může být, že se vzrůstajícími otáčkami napětí klesá? Všechno jsem proměřoval. Když jsem ho koupil výrazně to přebíjelo 18V a víc. Vřela baterka. Regulátor jsem dal nový ELESYS. Napětí na jednotlivých fázích alternátoru jsem měřil, bylo tam myslím kolem 60V, přesně si to už nepamatuju, ale odpovídalo to údajům v návodu podle kterého jsem to dělal.
Je možné aby to napětí klesalo tím že by se někde na konektoru v důledku vibrací zvyšoval přechodový odpor?

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 06:36
od Syrrius
Pokud je na baterii při volnoběhu 12V tak nenabíjí ;-) :-(
Zkontroluj všechny spoje a konektory. Hlavně -pol a +pol z regulátoru k baterii je důležitý...
Vše pod 13V je hodně špatně. Samozřejmě v otáčkách ;-). Na volnoběh ještě dejme tomu :-/

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 07:29
od scarabeo500
Záhadou je mi proč s rostoucímí otáčkami to napětí klesá.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 08:08
od Alfik223
Pretože sa zvyšuje odber prúdu a keďže nedobíja tak napätie na baterke klesá.