Stránka 18 z 20

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 06:33
od KYBLOS
Čus. Mrkni hned na první stránky tohoto tématu. Tam jsme rozebírali oleje apod. :wink:

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 20 črc 2013, 11:05
od boboh
To Alfonsator:
Tak bych řekl, že tentokrát servis nepřeháněl, tyto motory jsou pověstné jednoduchostí a z toho vyplývající trvanlivostí .... ale jen za předpokladu, že dostanou to co mají, tedy olej 5W-40 tečka.
S dovolení motáš si viskozitu s polo či plnou syntetikou :!: Dnes jsou přeci oleje, které mají viskozitu 10W-40 a je to plná syntetika :!: . Já být na tvém místě, tak v nejbližším krámě koupím nový filtr /stoji 100,-/ a olej třeba tenhle: http://www.olejecz.cz/q8-scooter-class-plus-5w40 , ten dávám i já. Odměnou ti budiž bezproblémový chod motoru na dlouhá léta, tedy za předpokladu, že někdo před tebou nebyl stejný případ a nenacpal tam něco co tam nepatří :!: :?: :mrgreen:

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 08:19
od Aircombat
Já tam leju http://www.scootland.cz/zbozi/repsol-ol ... -10w40-1l/. Pokud nejezdíš v mrazech, tak ta nízká viskozita při nízké teplotě je podle mě na houby. Nicméně nemyslím, že by to bylo na životnosti motoru výrazně znát. Zahřát, vypustit a jako samozřejmost beru při každé výměně oleje vyměnit fitr. Zajímací články o tom najdeš na oleje.cz Na těch o¨lejích zrovna doporučují 10W-40 a řekl bych, že ví o čem mluví.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 08:40
od MilosVee
No, nevím, jestli je správné tam lej 10W-40, má tam být 5W-40.
Někdo mi to jednou popisoval, že jsou tam nějaký šály nebo co, a že pokud nedodržíš předepsanou viskozitu, motor velmi brzy zničíš z důvodu nedostatečného mazání.Ve Scootlandu v Brně mi borec říkal, že to bývá vymlácený na klice, pokud leješ 10w-40, podle něj stačí 2000km a motor je k.o, tak nevím.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 08:48
od Aircombat
Tu je článek o viskozitě http://www.oleje.cz/clanek/517 Podíváš-li se ne rozdíly a při jakých teplotách se to měří, nevím, jestli Ti start při 5°C vylágruje šálky. Ale pokud někdo jezdí při -25°C, pak bez debat 5W-40. Ber to jen jako názor.

Doplňuji: aby se dostal olej do šálků, je podle mě jeho nejdůležitější vlastnost čerpatelnost. 10W- má stejnou čerpatelnost při -30°c, jako 5W při -35°C.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 08:51
od MilosVee
Já fakt nevím, nevyznám se v tom, jen tlumočím názor mekániků :mrgreen:
Ale je fakt, že ta 5w-40 mi příjde od oka dost řidší oproti 10w., ale to je subjektivní...

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 09:00
od Aircombat
Řidší ze zásady být musí. Viskozita je měřítko tekutosti. Nutno ale vědět, že s klesající viskozitou klesá tloušťka mazacího filmu a tím pádem ke zhoršení mazání.

Beru to tak, že i mechanik má "jen" názor. Pokud se to neporovná objektivním měřením, jsou to jen dohady. A srovnávat, že Frantovi vydržel s 5W motor dýl něž Pepovi s 10W, je podle mě blbost. Franta mohl jezdit štreky a na pohodu, kdežto Pepa jen krátké a dusil to jak hada.

Ještě mě napadla jedna věc. U Piaggia je poměrně častý neduh benzín v oleji a na těch olejích píšou, že olej bez paliva v motoru neexistuje. No a ten benzín viskozitu dost snižuje.

Nápad: řešním by byl tuning ala BVP nebo tank. Tam se stiskem tlačítka motor před startem promazal elektickým čerpadlem a bylo po ptákách. :D

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 09:10
od MilosVee
Akorát teda nechápu, když je to tak, jak říkáš, proč výrobce zdůrazňuje použití právě 5W-40, když ten 10W-40 podle Tebe líp maže, dělá tlustší film, nařeďený benzínem má stále ještě nějaký omezený mazací schopnosti, proč tam teda už z vároby tohle nedávají, to nechápu!?

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 09:26
od Aircombat
Já našel v různých pramenech právě ty dva. 5w i 10W. Vzhledem k tomu, že Chrochťa má skoro 11 let, nepředpokládám, že by byl motor bez vůlí. Myslím tím těsný z výroby. Proto leju 10W. Ber to prosím jako názor. Každý ať promyslí a pohledá a pak leje klidně panenský olivový. Nakonec, je to Ital. :D

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 11:25
od KYBLOS
MilosVee píše:No, nevím, jestli je správné tam lej 10W-40, má tam být 5W-40.
Někdo mi to jednou popisoval, že jsou tam nějaký šály nebo co, a že pokud nedodržíš předepsanou viskozitu, motor velmi brzy zničíš z důvodu nedostatečného mazání.Ve Scootlandu v Brně mi borec říkal, že to bývá vymlácený na klice, pokud leješ 10w-40, podle něj stačí 2000km a motor je k.o, tak nevím.

Tak přesně tohle ( kromě těch kilometrů, kdy to odejde ), říkal i mě servisák, kde servisuju skútr. Myslím s těmi šály. Řekl mi, abych tam lil zásadně 5W-40. Je to kluk co tahá Italy, servisuje je, dováží díly apod. Myslím si, že mu můžu věřit a proto tohle radši vážně dodržuju.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 14:10
od boboh
To Aircombat:
Děláš velkou chybu, že tam leješ [b]10W-40[b] :( , jak už jsem psal minule, tenhle motor se povedl a k jeho bezporuchové dlouhodobé funkčnosti je třeba 5W-40. :!: :idea:

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 14:42
od oldik
Nedělá, ví co dělá. Vždy ten motor má zřejmě vůle, tak potřebude zřejmě i jinej olej. Zřejmě by to jinak dělalo probémy :wink: .
Nevím, co je za doporučenej olej do staršího typu modelu, ale u eva jsem v manuálech našel pouze 5w-40.
Nějak mi uniká důvod, jít si v tomto svoji cestou. Fakt bych ho rád znal, bych byl chytřejší.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 22:16
od Aircombat
Kluci šikovní. dal jsem si tu práci a našel něco pro Vás. Zde si to přečtěte. http://www.hazmioil.cz/Novinky/06.Viskozita%20MO.pdf To spodní číslo má vliv JEN NA ČERPATELNOST. No a opakuji, takovou, jako má olej 5W při -35°C ná W při -30°C. Kluci, statosvatě Vám slibuju, že jak bude tak +5, tak Chrochťa jde odpočívat do garáže a já přesedám do auta. Doufám, že článek si přečtete až do konce. Zejména tu část, kde se píše, že oleje s vyšším rozdílem čísel provozem více degradují. :wink:

No a ten důvod: doporučují ho pro tento motor na http://www.oleje.cz a je to kvalita, syntetika za přijatelný peníz.

Nevím Oldíku, jestlis měl třeba někdy auto od funglovky, ale pokud ne, tak se někoho zeptej, jak těsný je nový motor a jak se změní po ujetí pár tisíc km. Děje se to už zaběhnutím dílů na sebe.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 01 srp 2013, 23:37
od KYBLOS
Z důvodu napadání, nadávek atd., byly smazány poslední příspěvky. Věnujte se tématu a vlastní rozepře řeště prosím přes SZ. Kyblos

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

PříspěvekNapsal: 02 srp 2013, 07:26
od oldik
Pro Aircombat:
Jen mi jde o to, aby ty věčné debaty o olejích nemátly nováčky, kteří nebudou vědět co je teda správně. Což se děje, protože zakládají dotazy na toto téma, místo toho, aby tam bez jakéhokoli zaváhání dali to co je v manuálu.
Jen jsem chtěl upozornit, že na základě domněnek řešit mimo doporučení výrobce něco, co možná není třeba řešit, není úplně správná cesta, zejména pro toho, kdo problematice olejů rozumí asi tak jako já.