Stránka 243 z 256

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 01 úno 2019, 17:27
od signalCZ
No tak to zni vice nez dobre :) do mesice se do toho pustim a podam info jak se mi to v kilu rozlozilo :D

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 02 úno 2019, 15:13
od Winterwolf
Rozebrat skutr je vcelku hračka. Majdu jsem odplastovaval dá se říci co vikend než byla ve stavu kdy se dalo jezdit i déle než 5dni...

1. Nedělej to sám 2 par rukou se dost části hodí.

2. Rovnej si sroubky k dílům - ušetříš čas při hledání.

3. Co se ti nebude líbit nebo nalomis tak vymen.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 03 úno 2019, 12:57
od signalCZ
Diky kluci, takhle po netu to vypada ze se do toho muzu i pustit :) uvidime realita :D

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 03 úno 2019, 23:06
od KaCzaba
Je jediny prudi na 4kilu ze abych sundal sedacku s tim ulozakem pod ni a dostal se na motor, musi dolu komplet vse krom predniho plastu se svetlem :-D
Na 125 majde to je pravy opak. Tam je ten plast venku hned

Odesláno z mého MHA-L29 pomocí Tapatalk

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 05 bře 2019, 14:18
od uv-pen
Nazdar uz sa pocasie pomaly zoskutrieva tak rozmyslam nad servisom co treba. Zaujima ma ci ste niekto neskusali papierove filtre z Majdy vyrezat a umiestnit tam penove? Priestor aj moznost na to je.

Inak a kam sa chystate tento rok? Ja toho vela nepojazdim nakolko v Juni sa mame rozsirit o noveho clena v domacnosti.
Ale do terminu chceme s kolegom na Sr Maxe 300 este otocit Istanbul.
Cca 4200km. Trasa Madarsko - v Rumunsku popri Dunaji a prechod do Bulharska, tam cela cesta cez narodny park do Istanbulu. Z Istanbulu po Bulharskom pobrezi pozret deltu Dunaja. A potom uz len v Moldavsku nakupit konaky a vrchom Rumunska domov cez zastavku v solnej bani Turda. Z Turdy uz potiahnut na Slovensko.

Vidim to tak na tych 10 flias konaku co by som niekam popchal. Potom bude uloha nedat sa vymaknut na hraniciach. :)

Inak toho tento rok vela nepobeham. Stara Majda to hadam zvladne, ked nie presadnem kolegovy.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 05 bře 2019, 15:21
od forester
Pekné plány na moto dovolenku, Istanbul to bude zážitok. To by ma ani nenapadlo tom ísť. Neviem ako je to tam z bezpečnosťou a kultúrou na cestách ale mal by som s toho trocha obavu. Tie koňaky si veru kúp to budeš na tej rumunskej hranici asi potrebovať. Ja som svojho času nosil pivo pre colníkov vždy pýtali :D

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 31 bře 2019, 20:45
od vavra.tom
Zdravím všechny,
jsem čerstvým majitelem Majesty z roku 2006 a dovolím se na něco zeptat.
Pročítal jsem celé forum a už se to tu řešilo dříve, ale bez nějakého konkrétního závěru. Moje Majda je z dovozu a jsem prvním majitelem v CZ, takže první věc co jsem udělal, byla výměna oleje a všech filtrů. Podle kolegy, který se skůtrům věnuje, bylo vše docela v cajku. Motorka jede slušně, neškube, netřepe, variátor je v pohodě, nicméně mě zaráží jedna věc. Olej v levém airboxu. Jak už tady kluci psali, lehce jim to prášilo, takže jednou za čas vylít olej ze záchytně hadičky na konci airboxu. Jenže....
Pokud jedu v klidu, do 90ky, což je necelých 5000 otáček, nic se neděje, ale stačí trochu zvýšit rychlost a tím především otáčky, byť jen po krátkou dobu, tak to vypadá, že olej z airboxu teče skro proudem.
Po přečtení několika příspěvků v tomto vláknu, jsem ubral trochu oleje a vypadalo to, že to bude OK. jenže teď už jsem na konci olejové měrky a po každé jízdě vyteče z airboxu aspoň "štamprle" oleje.
Někdo tu psal o možnosti prasklého pístníh kroužku, ale to by snad bylo poznat na chdu motoru a taky na modrém dýmu z výfuku. Ale ani jedno se neděje. U jiného typu majesty někdo psal, že na odvětrání klikové skříně je ještě před airboxem přepouštěcí ventil, který by snad měl případnému oleji zabránit ve vniknutí až do airboxu.
Nevíte někdo prosím co s tím, nebo na co se případně zaměřit ?
Předem díky moc za jakoukoliv radu.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 01 dub 2019, 09:35
od JardaB
Ani jsi nenapsal kolik najetých kilometrů ti "slíbili" ... to je pro odpověď na tvůj dotaz poměrně zásadní. Odpouštěcí hadička se špuntem pod motorem ... kouknout a vypustit. Do airboxu jde odvětrání klikovky, pokud toho jde více (jak píšeš) zkusit hustší olej. Zaměřovat se nemusíš vůbec na nic, ale udělat to co velí prostý selský rozum. ... prověřit kompresi a následně buď jen kroužky - kontrola/ výměna, nebo vše ... tzn. výbrus (válec a píst). Poslední nejjednodušší dočasné řešení - nejezdit na plnej (jak píšeš).

A ještě poznámka ... kontrola oleje u některých výrobců se koukáš na vyšroubovanou měrku a u jiných musíš měrku vyšroubovat - otřít, pouze vložit a pak kontrolovat. Oleje by nemělo vít více.
==========
EDIT ... asi píši jen pusté teorie: možnou příčinou opotřebení kroužků a pístu okolo horní úvratě (pokud to není kilometrovým nájezdem) je trhání olejového filmu za vysokých teplot (250 stupňů) ... asi proto má Kymco DT300 a 350 předpis oleje API SJ 5W-50 ... tak široký rozsah viskozity je podle teploty prostředí nesmysl - ale je dobrá čerpatelnost po nastartování (motor běží bez oleje kratší dobu) a na teplé straně je tam rezerva proti trhání olejového filmu pro tepelně zatížená místa. Majesty má SAE 10W30 nebo 20W40 SJ SE, SF SG ... a nižší výkonnostní specifikace (moto má menší měrný výkon) ... jak říkám, moje teoretická úvaha.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 01 dub 2019, 21:01
od vavra.tom
Ahoj,
tak na budíku je nějakých 28tkm a nedělám si iluze že je to pravda.
Přeci jen je to rok 2016, takže to může být dvojnásobek, ne-li víc.
Hadička pod motorem - ta na konci toho airboxu - ano, když ji sundám, tak vyteče cca štamprle oleje. Pokud jde o hustotu oleje, tak je tam čerstvě nalitý 10W-40, můžu zkusit hustší, ale při tomto mnžství vyházeného oleje si myslím že to zas až tak nepomůže.
Asi opravdu nezbude než zkusit změřit tu kompresi a podle toho třeba ty kroužky atd. Zase kdyby byly chycené kroužky, tak by to kouřilo modře - snad.
Stejně mi hlava nebere, že to odvětrání klikovky by bylo až tak "naostro", bez nějakého zachytávacího sítka na olej. Anebo soudruzi taliáni před prodejem někde udělali chybu, šak on si to čehůn už spraví. Nu což. Řešíme dál.
Co se týče kontroly oleje podle měrky, ani na to u tohoto stroje není jednotný názor.
Každopádně díky moc za radu
TV

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 02 dub 2019, 00:26
od JardaB
vavra.tom píše:Ahoj,
Co se týče kontroly oleje podle měrky, ani na to u tohoto stroje není jednotný názor.
TV


Kam jsem se to dostal mezi lotry! Neděláš si na Apríla legraci ?. Stav oleje zkontrolovat neumí, je spokojený sám se sebou a ještě to o sobě veřejně troubí ? Každý má na kontrolu stavu oleje jiný názor ? Aha, tak už i kontrola stavu oleje je motorkářská magie, jako jedna paní povídala ? Příručka dosažitelná taky není ?

https://www.motorkari.cz/motorkari/?act=manualy&scr=268&act=manualy-stahnout&s%5Bmotorka%5D=Yamaha+Majesty+400&ss%5BmotorkaId%5D=3017

Soubor "2004 majesty400" - na straně 6-14 ... a když už jsi takový ... , tak ti to i přečtu:

1. skútr postavit na rovinu
2. nastartuj motor na pár minut a vypni jej
3. pár minut počkej
4. vyšroubuj a otři měrku
5. zasuň měrku (nešroubovat !)
6. měrku vytáhni, olej musí být mezi dvěma ryskami
7. zasuň měrku a zašroubuj ji

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 02 dub 2019, 17:53
od vavra.tom
Asi není třeba více rozebírat.
DĚKUJU.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 03 dub 2019, 12:09
od Ozzac
chlapi ako vymenim tu malu žiarovku ,na stretavačkach pri prednom blinkri ? kade sa k nej mam dostať ?

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 03 dub 2019, 15:24
od larva
Sundej ten plast nad světlem ,potom plexi a plast pod ním.Až povolíš ten blinkr, tak ho vysuň směrem dopředu. Jde to blbě, protože na tom blinkru je kolík kterej je zasunutej do plastu za ním.

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 04 dub 2019, 08:52
od Ozzac
a ten plast nad svetlom je tam len nejak nacvaknuty ,či prišrobovaný ,abych ho nezlomil ?

Re: Yamaha Majesty 400

PříspěvekNapsal: 04 dub 2019, 08:58
od larva
Pod Plexi jsou dva šrouby. Pak se musí opatrně vycvaknout.