Stránka 76 z 129

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 04 lis 2019, 07:41
od Gandalf
Kolem strany 30 tohoto vlákna "majk660" rozebíral záruční výměnu přední pneu kvůli kmitání, resp. vibracím skútru. Po výměně PP Pirelli za Michelin se stav údajně vyřešil. O kmitání zejména v rozmezí cca 60-80 km/h tu psalo víc uživatelů. Řešil to někdo další:
a) výměnou?
b) jste si na to zvykli?
c) nebo to snad časem přestalo?

Díky za vyjádření konkrétních majitelů. Teoretické úvahy majitelů jiných modelů prosím ponechte pro jiná vlákna :)

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 04 lis 2019, 07:59
od forester
Ja som také mierne kmitanie cítil ešte začiatkom sezóny ale teraz už to nekmitá. Myslím že to dosť ovplyvňuje teplota vzduchu/vozovky a zaťaženie zadnej časti/kufru. Keď je teplo 20+ guma zmekne a kmitanie je mizivé až žiadne. To isté kmitanie bolo markantné pri prvých km a po dlhšom odstavení skútra. Ako sa pneumatiky zohriali tak vśetko zmizlo. Posledné dlhšie jazdy včetne včerajšej kratšej 50km boli úplne bez problémov s kmitaním. Naschvál som sa na to zameral a žiadne kmitanie tam už nie je, uvidíme zase z jari :D
Sezónu som včera ukončil z nájazdom 6530km, skúter naleštil a zakril plachtou. Niekedy v zime ho napichnem na nabíjačku a tot všetko. Myslel som že si včera zajazdím viac a aj keď bolo 21st tak fúkalo riadne.

Pokial viem tak na kmitanie sa u Forzi 125 ešte nikto nesťažoval, začalo to až u F300, kde sa začali používať pneumatiky Pirelli.

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 07:37
od quickmoto
Gandalf píše:Kolem strany 30 tohoto vlákna "majk660" rozebíral záruční výměnu přední pneu kvůli kmitání, resp. vibracím skútru. Po výměně PP Pirelli za Michelin se stav údajně vyřešil. O kmitání zejména v rozmezí cca 60-80 km/h tu psalo víc uživatelů. Řešil to někdo další:
a) výměnou?
b) jste si na to zvykli?
c) nebo to snad časem přestalo?

Díky za vyjádření konkrétních majitelů. Teoretické úvahy majitelů jiných modelů prosím ponechte pro jiná vlákna :)


Já to řešil reklamací při první servisní prohlídce v 1000km. Vyměnili mi ráfek i pneu za Michelin. Od té doby je úplný klid.

V mém případě se kmitání nejvíce projevovalo kolem 50kmph nebo při zatížení předního kola, například po ubrání plynu nebo brzdění. Nutno podotknout, že mám verzi bez kufru.

Já jsem se taktéž nějakou dobu přesvědčoval, jestli to řešit nebo ne, ale teprve po výměně jsem zjistil, jak to bylo špatné. Takže doporučuji navštívit servis.

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 07:58
od Gandalf
Pánové, díky za kvalifikované odpovědi :)
quickmoto: Předpokládám, že mluvíme o výměně kola a pneu pouze předního, souhlas?

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 08:04
od forester
Gandalf a čo máš ty za gumy?

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 11:51
od Gandalf
Rudo, to není pro mne, ale pro známého :) Já mám na město 125 a tam jsou z výroby Citigripy.

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 11:53
od forester
No práve aj som si myslel ale si to nespomenul tak som sa opýtal :D

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 13:30
od Gandalf
Na F 300 dávají asi pořád Pirelli, on je tam má taky. Otázkou je, jestli je vadná série pneu nebo i kol, když tu v záruce měnili kompletní kolo...

majk660 píše o výměně pneu za Michelin, quickmoto o výměně kompletního kola, tak mne zajímá, kdo to ještě s prodejcem nějak řešil :)

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 17:53
od Dalton12
Zdravím
to cukání mám taky, V servise jsem to hlásil při kontrole v 1000 km. vyvážily to, takže to trošku pomohlo, ale pořád je to cítit. Je to v rychlosti cca 40-60 km/h. V servise mi řekli, že je to normální. Zatím mám najeto málo, takže změna pneu zatím nebudu dělat.
Tomáš

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 18:57
od JardaB
Opravdovým řešením je tlumič řízení ... dávalo se to na Škoda 100, které tím trpěly (vůle celé přední nápravy a řízení) a některé motorky to mají také.

Jinak je to u skútrú nahodilá vlastnost

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 19:17
od ivos11
Ako som tu už aj ja spomínal to kmitanie bolo pri prvých kilometroch riadne. Teraz po 6700km už je všetko v poriadku. Čím je to spôsobené by mali vedieť v honde. Ale je možné že záleží aj od teploty ako tu bolo spomenuté.

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 21:39
od quickmoto
Gandalf píše:Pánové, díky za kvalifikované odpovědi :)
quickmoto: Předpokládám, že mluvíme o výměně kola a pneu pouze předního, souhlas?


Přesně tak. Výměna komplet předního kola.

Že je to "normální" si nenechávejte namluvit. Není. Já to teď mám klidné jako spící dítě.

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 07 lis 2019, 10:39
od JardaB
To, že říkám, že je to "normální" neznamená, že je to dobře. Má to občas nějaký kus, nesouvisí to jenom s výměnou pneu nebo tlumiči, nebo tebou navrhovanou výměnou předního kola. U mně to třeba přestalo po montáži a demontáži motoru. Já bych to popsal jako "vlastnost" ... těžko odstranitelná vlastnost (nebo vada jestli chceš ... vyjde to ve výsledku nastejno).

Může to souviset s vyvážením pneu, s vůli hlavy řízení nebo s pružností vidlice, může to souviset s tím, že přední a zadní kolo nejedou přesně v jedné stopě (není souosý motor a osa rámu), s těžištěm a zatížením stroje, s vlastní frekvencí celé soustavy "rámu, kol a pohonu" a co já vím ještě s čím ... rozhodně to není způsobeno jednou jednoznačnou příčinou a nemá to spolehlivé řešení a nemůžeš říct: vím čím to je a teď to spolehlivě odstraním. Při dokonalé kontrole kvality výroby je to sice s podivem ... ale prostě se to vyskytne.

P.S: vyvažují se kola skútru radiálně i axiálně (závaží na obou stranách) ?

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 07 lis 2019, 15:28
od josuk
pozn. pokud vím tak se u motorek kola vyvažují jen staticky - dynamické vyvažovačky jako na auta, které kolo roztočí a i stranové nevyvážení se tím pádem větší silou projeví - na motorky myslím normálně nejsou. Tzn. při kvalitní výrobě disku a pneu by normálně nějaké stranové nevývažky u mnohem užší motorkové pneumatiky měly být zanedbatelné..

Re: New Forza 300 (2018+)

PříspěvekNapsal: 07 lis 2019, 15:55
od JardaB
Na rozdíl od auta, kde zavěšení je poměrně tuhé a nad tím je tuhá plechová krabice, je přední vidlice jednostopého trochu pružná i na zkrut a nad tím je něco jako deska. Prostě je to "jen dvourozměrné". Je to jako vyříznout rám z lamina 40mm dát kolo dopředu a dozadu a jet na tom. Chytí to nějakou vlastní rezonanci a je to.

Však tak Asiati prodávají jakýsi ztužující prvek ke zpevnění jednoduchých skútr vidlic https://www.aliexpress.com/item/33046997240.html

Pruboval to někdo ?