Stránka 65 z 120

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 17 lis 2020, 12:12
od moto.joker
10w30 :mrgreen:
Výrobce je jedno. Jakýkoliv dnes vyráběný olej bude OK.

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 19 lis 2020, 14:19
od Petros1
Pro jednoduchost ten samý co dáváš do motoru. Se tam v tom stejně čmachtají dvě kolečka :-)

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 21 lis 2020, 15:13
od josuk


Narazil jsem na videa těhle řeků, rozbalovaní z krabice není asi tak zajímavé, jako demontáž montáž kol, opěrky, výfuku, koho by to zajímalo..


a tady variátor, kontrastka, jak se to a kde maže, jak se to utahuje, kde se to diagnostikuje a jak to pak jede.. rozumět slovům asi netřeba

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 23 lis 2020, 10:09
od bouky
Ahoj, chci se zeptat. Mate nekdo nejak poresenou diagnostiku? Alespon nacteni a mazani chybovych kodu? dekuji

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 25 lis 2020, 13:07
od bado
Já to měl. (str. 20)

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 26 lis 2020, 13:51
od bouky
Měl bych na vás dotaz. Všiml jsem si, že skutr pod plynem, někde mezi 80-90km/h, začne odněkud drnčet/rezonovat. Když pustím plyn, tak to přestane. Neřešil toto někdo z vás? Děkuji

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 28 lis 2020, 09:43
od aldav
Jakmile tohle začneš sledovat, jsi zralý na Chocholuška. Ten můj má dny, kdy je v této rychlosti absolutně sametový a pak najednou jindy "drnčí" . Přikládám to vlivu atmosferickeho tlaku.

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 28 lis 2020, 11:35
od HANZTD
bouky

přesně jak psáno vejš aldav.. každej skutr je original a žije si svojim vlastnim životem , neřikám , neřešit že ti odlítáva kapotáž nebo lehky vypodložení , ale SEM TAM drnčení při ňakejch otáčkách je originální vlastnost čehokoliv ... neřeš jezdi nebo se nesvezeš 8)

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 30 lis 2020, 17:15
od icask2
Moj otec hovoril: kazdy stroj ma svoje cvrcky.
Zacni sa bat, az sa tie pravidelne zvuky stratia. Az to bude problem.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 30 lis 2020, 19:49
od JardaB
Ano ... variátor je vyvážená soustava pružin, závaží, odstředivých sil, klínových řemenic a kmitajícího řemene, který kmitá vlastní, za provozu měnící se frekvencí. Frekvence jsou závislá od napětí řemen. Pokud je budící frekvence shodná s vlastní frekvencí řemene - amplituda rozkmitu výrazně vzroste.

Vibrace řemene jsou nežádoucí - snižují jeho životnost a vyvolávají hluk. Kmity je možné v běžných řemenových převodech ovlivnit správným napnutím řemene a tlumícímu kladkami. V případě skútru, má na frekvenci a velikost kmitů vliv stav (napětí) kontrastní pružiny a volnost chodu a hystereze pohyblivých klínových řemenic při změně jejich šířky. Další nepatrný vliv má možná opotřebení řemene - jeho zmenšující se šířka a tím menší hmotnost.

Variátor by byl rozhodně ještě zajímavější pokud by obsahoval i nakloněné roviny, šroubové převody, jednoklonné a dvouklonné páky. Někdy přemýšlím, jak to vůbec může fungovat ... je to zázrak techniky.

P.S.: Přes primitivnost této technologie dokonce ještě dnes, najdeme auto s variátorem ... jedním z nich je MITSUBISHI SPACE STAR. motor 50-60kW, maximálka 170km/h, hmotnost těsně po 1.000 kg, délka 380cm, spotřeb 4,5-5,5 litru A hlavně vyšš posaz ... díky němu budou jásat i senioři, kteří po ukončení výroby modelů Ford Fusion nebo Hyundai iX20 nemají moc po čem sáhnout.

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 02 pro 2020, 02:03
od aldav
Tohle je prostě nejlepší univerzální strojek, dynamičtější než Forza 300 a úspornější. Ověřeno!

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 02 pro 2020, 15:08
od sraldo rýny
JardaB píše:Ano ... variátor je vyvážená soustava pružin, závaží, odstředivých sil, klínových řemenic a kmitajícího řemene, který kmitá vlastní, za provozu měnící se frekvencí. Frekvence jsou závislá od napětí řemen. Pokud je budící frekvence shodná s vlastní frekvencí řemene - amlituda rozkmitu výrazně vzroste.

Vibrace řemene jsou nežádoucí - snižují jeho životnost a vyvolávají hluk. Kmity je možné v běžných řemenových převodech ovlivnit správným napnutím řemene a tlumícímu kladkami. V případě skútru, má na frekvenci a velikost kmitů vliv stav (napětí) kontrastní pružiny a volnost chodu a hystereze pohyblivých klínových řemenic při změně jejich šířky. Další nepatrný vliv má možná opotřebení řemene - jeho zmenšující se šířka a tím menší hmotnost.

Variátor by byl rozhodně ještě zajímavější pokud by obsahoval i nakloněné roviny, šroubové převody, jednoklonné a dvouklonné páky. Někdy přemýšlím, jak to vůbec může fungovat ... je to zázrak techniky.

P.S.: Přes primitivnost této technologie dokonce ještě dnes, najdeme auto s variátorem ... jedním z nich je MITSUBISHI SPACE STAR. motor 50-60kW, maximálka 170km/h, hmotnost těsně po 1.000 kg, délka 380cm, spotřeb 4,5-5,5 litru


Tak sakra?! To abych na ten tvůj vyklad použil slovník.

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 13 led 2021, 18:42
od Matta
Už mě nebavilo rozdělávat tu masku. Vývod konektoru na nabíjení do pravého kastlíku to vyřešil. :D :idea:

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 13 led 2021, 19:23
od treson
pěkné, ale to co jde z plus polu z výroby tak je buď extrapořádně izolované, nebo je to přes pojistku -- tzn. jestli by se ten tenkej hnědej někdy poškodil může to začít hořet

Re: Yamaha X-max 300

PříspěvekNapsal: 13 led 2021, 19:53
od bouky
Mně v servisu nabídli, že by mi to někdy v budoucnu upravili, aby 12V zasuvka zustala permanentne pod napetim, a mohlo se pres ni nabijet. Cenu ani zpusob jsem zatim nezkoumal.