Stránka 20 z 27

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 03 čer 2019, 22:25
od JardaB
Náhody se dějí ...

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 04 čer 2019, 00:08
od VlČek
Ahoj, buďme rádi, že to JardaB napsal, třeba to někdy někomu pomůže. Osobně bych to přičítal předváděcímu skútru, který byl více namáhaný než běžný kus anebo vada řemene. Dobrou noc. V.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 04 čer 2019, 05:15
od crhy_
Nějak by jsem to nedramatizoval, ta kšanda je přece jen kus gumy, sice vyztužená aramidovým, či kevlarovým vláknem, ale je to jen kus gumy. Prasknout kdykoliv může i ten nejlepší řemen na světě...
Hlavně, že snad všechno dobře dopadlo a nikdo se nezranil...

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 04 čer 2019, 08:58
od JardaB
Souhlas - německý techničák, vyplněná servisní knížka

Místo poruchy super (blízko bydliště a stín pod mostem pro čekání), super počasí, nikam jsme nechvátali, bez následků na zdraví. Když se vám děje něco v levém pruhu vedle kol kamionu ... nic moc. Mě děsí ta blokovaná řemenice motoru - po zastavení nešlo nastartovat ... aby to nebyl větší problém.

-- 04 čer 2019, 09:43 --

Tak resume ze servisu: prasklým řemenem to nebylo, po otevření byla zjištěna povolená matice spojky, řemen mimo v nejnižší poloze, kam se normálně nedostane.

Pravá příčina není zcela jasná. Zda byla první povolená matice spojky nebo se matice povolila až když kontrastka s řemenem udělaly nějakou nepravost a řemen spadl níže něž měl. Poškozený řemen je jen následek. Oprava bude přes 10 tisíc. Pojedu se na to podívat a udělám foto.

Edit - šířka řemene 24mm (min je 22 mm) - řemen spadl až dolu do pod kuželovou část řemenici k hřídeli, do rovnoběžné nýtované části u hřídele a tam se kousnul - čelo spojky (22350 - deska spojky) a kontrastka vyžíhaná teplem, poškozen závit jedné polořemenice.

https://buchtikj.rajce.idnes.cz/Porucha_spojky_variatoru_Kymco_Downtown_350/

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 04 čer 2019, 11:01
od icask2
Len k remenu: Downtown 125 a 300 ma interval vymeny tusim len 8 000 km. Ja som ho tak nejak aj menil. Na prvy pohlad bol v poriadku ale po prehnuti opacne kopa prasklin. Isiel tam kevlar a ten pri 21 000 km sirka ok praskliny ziadne. Remen netreba nechavat do nemoty a hlavne ak niekto jazdi vyrazne dynamicky.

K celej veci. Hups to je mrzute co sa ti stalo. Je to nahoda a na forach sa najdu prusery u vsetkych znaciek. Hlavne, ze ste v poriadku.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 04 čer 2019, 15:34
od josuk
Jardo hlavně gratuluju k dalším narozeninám! ;-) Je skvělé, že to tak dobře dopadlo.. že se nekouslo i zadní kolo.. ale to se asi stát nemůže, když se přestane točit spojka tak by měla vypnout..

A to jsem zvědav jak se řemen dostal kam neměl..vždyť když je spojka složená, tak udrží řemen i kdyby nebyla na hřídeli napevno.. a těch 10 to snad stát nebude... i když kymco originál si taky dovedou říct cenu..

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 04 čer 2019, 15:50
od JardaB
I toť. Měl jsem pocit, že to na mžik bloklo. Ve čtvrtek pojedu do servisu kouknout a nechám si vysvětlit v jaké poloze to našli po otevření. Budou měnit skoro vše spojka, kontrastka, řemen a nějaké drobnosti okolo.

O a ještě --- když jsme ten den došli domu, čekal na mě ve schránce dopis z Rakouska - dejte nám 45 Eur. Jel jste 17.5. mimo obec na sedmdesátce skoro 84km/hod. Tam jsem jim neodporoval a dnes požadované poslal a mailem požádal o foto suvenýr z dovolené :-)

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 04 čer 2019, 22:14
od MaxRossi
Tak remen jako takovy nekdo pro kymco nebo hondu vyrabi... to se muze stat na sebeznackovejsim stroji. Dulezite je jak se k tomu prodejce postavi a jestli to neodneslo i neco jineho.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 07 čer 2019, 07:57
od josuk
DSC05045.jpg

Jardo, to tedy koukám, jak to tam muselo příšerně topit.. a jakoby od středu.. že by ložisko?? To muselo žhavit dočervena.. :roll:

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 07 čer 2019, 08:18
od JardaB
Povolila se matice spojky a celá sestava se to "rozjela". Byla to chvilinka ... než jsem dojel ve 120-cítce setrvačností ke krajnici.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 07 čer 2019, 08:37
od josuk
podle mě se to muselo hřát dlouhodobě a proto povolila ta tenká velká matice.. když se to rozpadlo, tak se to kouslo přestalo točit a za tu chvíli se nemohlo takhle ohřát... podle mě je potřeba najít ten "zdroj" tepla..

Edit: a ještě mě napadá, ta hřídel z převodky..je taky vyžíhaná?.. prochází celou spojkou až ke zvonu... co to ložisko na krytu variátoru.. https://www.bike-parts-kymco.uk/kymco-m ... 26/12/0/26

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 07 čer 2019, 10:08
od JardaB
https://www.bike-parts-kymco.uk/kymco-motorcycle/350-SCOOTER/DOWNTOWN/DOWNTOWN_350_I_ABS_EURO_4/VARIATOR--CLUTCH/160/35/0/160

Ne, ne ... zjevně poškozené jsou jen závit na polořemenici, deska spojky a kontrastní pružina. Je pravda, že v tuto chvíli nevím proti čemu se to třelo. Připadá mi, že se po uvolnění matice a zablokování polořemenic se zastavila i kontrastní pružina a buď spolu s dosedacím kroužkem a nebo bez něj se o třelo proti desce spojky. Tření je pěkný žrout energie ... jako brzdy, bylo to nechlazené na malé plošce. Existuje i třecí svařování.

Mechanik takovou závadu neviděl. Protože jim povolení té matky samovolně připadá nepravděpodobné vymýšleli ještě jednu teorii, že z důvodu "oslabené" kontrastní pružiny se polořemenice rozjely, řemen spadl až ke hřídeli a polořemenice zablokoval. Matka se povolila následně ... to se mi nezdá.

Utahovací moment matice na polořemenici je nějakých 80Nm (8kg na rameni 1 metr ... nebo 40 kg na klíči s pákou 20 cm).

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 07 čer 2019, 11:21
od josuk
Deska spojky se ale taky netoci.. společně s kolem se točí jen zvon a hřídel.. která prochází skrz spojku..

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 07 čer 2019, 11:32
od xPet
Já to vidím jako na málo dotaženou matici na spojkové řemenici.
A nezdá se mi, že by tam mělo být jen 80 Nm. Na Hondě LEAD 110 jsem měl 80. ( Na Pjádžu 350 mám 145 ) U toho Dauntauna 350 bych rozhodně pod 120 nikdy nechodil. Ty silové poměry jsou tam vyšší, než u 125 kubatury.

Re: Kymco Downtown 350i

PříspěvekNapsal: 07 čer 2019, 13:23
od crhy_
Tak nakonec nejsou škody zas až tak "vysoké", což je fajn, z těch fotek mě přijde, že se hryzlo kuličkový lóžo na spojce, proto je to tak vyhřátý okolo a jak píše Matěj: z té vysoké teploty na hřídeli se povolila matka spojky (vysoká teplota ji povolí i přesto, že byl použit loctite) :wink:
Ale třebas to bylo všechno jinak...