Stránka 1 z 3

Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 13 čer 2014, 14:48
od Zdana
Zdravím všechny

Zde popravuju clanek, co se tyka problemu se Satelisem. V prvni rade, vse je o prodejci. Zatimco muj prodejce tak nejak plnil sve povinnosti co se tyce servisnich prohlidek, jako resitel problemu a reklamaci naprosto selhal. Zde bych rad vyzdvihl pristup importera Peugeotu do CR, kdyz sem byl z prodejce uz zoufalej,zavolal sem primo importerovi. Ten vyresil vsechny problemy, at uz spatneho chovani motoru nebo nefunkcnich soucasti skutru. Jen se clovek nesmi nechat odbyt a za sve penize pozadovat vse, na co ma narok. A jeden postreh na zaver: Ze zakona (OZ) se vsechny zavady u nove veci, ktere se projevi do pul roku od koupe,povazuji za vadu z vyroby ! Proto se nenechte odbyt prodejcem, ze ste si to udelali sami spatnou manipulaci. Trvejte na vymene a pohrozte treba ČOI, to zabere. Nyni mam skutr po 2 mesicich z reklamace doma, vsechny prace probehli u importera a nyni skutr opravdu vypada jak mel vypadat v den koupe.

Protože sem chtěl kupovat něco nového a relativně i velkého za normální cenu, nakonec sem zvolil právě tuhle motorku, která byla v akci. Důvod pro tenhle stroj byla jak sem řekl cena, pak i zkušenost s pežotama protože můj zadek se už kolem 12let vozí na designově nestárnoucím speedfightu 100 a to bez problémů.

Musim říct že s motorkou sem jako s celkem spokojen ovšem má zatim jisté mouchy co se týče kastlíku,stupačky,nosiče kufru (při montáži na moto jim upadl a je kousek odštípnutý) a prodejce není moc pružný v jejich řešení, ovšem beru jeho tvrzení že tyhle díly v čr nejsou.


Vzhledem k tomu že tenhle skutr je celkem raritka a zde na foru sem našel zminky hlavně o 125 a 500,založim nové vlákno kam časem přidám některé postřehy z provozu tohodle stroje.

Zatim tedy po 1000km :

1) celkem živý,cestování ve dvou je díky "schodovitým" sedačkám celkem pohodlné a přítelkyně mě už datluje minimálně
2) malá kola - na našich cestách zlo a člověk musí pořád hlídat silnici.
3) trošku mě zaráží přední tlumiče, sice vypadaj že chodí jak maj,na zdvihu odhadem 10-15cm ale jaksi neplní tu základní funkci a to tlumení,možná se mi to zdá, protože předek skutru je vlastně ohromnej plastovej buben ale najetí i do menší díry je vždy rána.
4) at jen nekritizuju musim pochválit brzdy,s tema sem max. spokojenej
5) spotřeba zatim i ve dvou 3.3l
6)jak si nechate namontovat přidavny kufr,stava se otevírání kufru motorky celkem žonglováním,protože nejdřív se musí odklopit externí kufr a pak teprve může řidič otevřit elekronicky kufr motorky,nemusí vypínat motor, takže jedna z dobrých myšlenek, že se otvírá zadní část kufru,řidič při tom může sedět na nastartovaném stroji dostává menší trhlinku. Prostě postup odklopit,otevřít,zavřit,zaklopit už není tak komfortní.
7) kufr pod sedlem je opravdu velky, na dve helmy,kolikrát na vyjíždce dáme naše helmy do skůtru a helmy kolegů do externího kufru ( 4 celkem)
8) velke + je ulozne misto pod riditky a mezi riditky (ktere mi nefunguje protoze mechanismus co ho zavira je rozbitý,řešení v záruce)
9) El. zasuvka v kastliku,super pro nabijeni navigace nebo mobilu,snad nejlepsi vec :)
10) Chcipani motoru pri zastaveni,treba na semaforech, sice to neni nikterak caste ale v pripade delsi jizdy se stim da minimalne aspon jednou pocitat,reseno s prodejcem a je tu moznost elektronickeho navyseni otacek,stim ze by to mohlo problem vyresit. Prodejce nebyl schopen vyresit,vyreseno prehranim map a nevim co vse u importera
11) bud mam spatný kus nebo nevim,maximální pohodlná rychlost 90km/h gps(100 tacho) cca 6700ot. pri 100gps (110tacho) 7000ot, co je nad 7000ot uz na rychlosti neprida. Prijde mi to na skutr tohoto obsahu poněkud málo. Opet problem s vyse zminenejma mapama, po prehrati softwaru a nevim co stim jeste delali, bez problemu 120kmh ve dvou a co se otacek tyce,motor pridava i pri 8500+ otackach,coz predtim byla utopie
12) základní plexi je na prd,pri mé vysce 178cm mi pri desti vse lita na helmu a ramena. Dalsi veci je ze plexi nema "spodni prisavani", pritom sem koukal na predchozi model satelisu a ty ho maji. Takze se za nim vytvari takovy divny vir vzduchu a strasne se klepe ale zkratka frantici to tak vymysleli tak to asi tak bude.Budu resit deflektorem na plexi.

tot asi vse,treba se casem neco jeste najde.


Edit 1:

Tak jsem na satelisu absolovoval prvni vetsi vylet do Drazdan na cumendu a na nakupy. Vseho vsudy 300km ve dvou. Jelikoz trasa Liberec - Decin - Drazdany je pro nas severany notoricky znama a nudna,vzali sme to pres Zitavu a dale jen nemecko.

Dalsi poznatky:
Pokud jedete ve dvou,je dobre mit naplneny/zatizeny kufr o ktery se opira spolujezdec. Min potom klepe a vibruje do zad.

Opet musim pochvalit brzdy,v krizovych situacich opravdu plni svou praci na 100%

A ted vec co me stve,jeji vyskyt je minimalni ale porad tu je: Pri zastaveni,dokonce jednou jizdou z kopce (bez plynu po dlazebnich kostkach takze dost pomalu) chcipa motor. proste prijedete na semafor a motorka chcipne. Nastesti pokazde chytne na prvni pokus. Ale i tak, chapal bych pokud to bude delat spatne nastaveny karburatoru ale u strikacky je to trochu desive. Vyreseno

Jinak cestovani je pohodlne,ve dvou neni problem drzet predpisovych 90 az 100km\h takze brzdou provozu na silnici clovek neni. Vetsi kopce se daji jezdit v 80. Prekvapilo me jak snadno a pritom bez pocitu, ze uz je motorka na hrane, se necha opravdu hodne a bez namahy pokladat do zatacek. Kolikrat sem si rikal ze bych to chtel videt z pohledu nekoho jineho, protoze sem si rikal kdy zacnu brousit stojanek :shock:

Edit 2:

Po 2000km dlouhem zatezkavacim vylete do alp nasledujici poznatky:

1) skutr se do zatacek vodi sice hezky ale pozor,opravdu hodne ale tim myslim hodne zavrene zatacky mu uplne nejdou,velikost stroje a mala kolecka + muj strach ho opravdu nedokazali primet aby se choval jako mensi stroje kolegu.

2) zmizelo chcipani motoru pri zastaveni
Ted to chcipa na vterinu primo za jizdy,bude se resit jaks prodejcem,tak s dovozcem a jestli me nastvou,pisu do Francie Vyreseno

3) po 3600km se ulomil zamek predni schranky. Za jizdy se otevrela,tak sem si rikal asi spatne zamceno. Zastavim a koukam,nic uz nezamknu Vyreseno

4) koupena brasna mezi nohy,asi jediny zpusob jak zvetsit zavazadlovy prostor,pozor,ne na ukor spolujezdce ! Celkova kapacita mista na bagaz neco pres 110l
Obrázek

edit 3

5000km a ceka me druha,tedy prvni velka garancka

1) poslednich 1000km prestal motor sám od sebe chcípat pri zastaveni,dokonce uz ani za jizdy. Presto na garancce budu chtit vymenu svicky a kontrolu ridici jednotky.

2) motor uz si asi "sednul" a prijde mi ze celkove je potreba tocit o 700+- otacek mene nez predtim (50km/h - 4800ot)

3) zacali "kmitat riditka", obvzlast citelne je to v naklonu na levou stranu. Pri jizde rovne to tolik citit neni,pokud ale pustim riditka,rozkmitaj se opravdu hodne. Kotroloval sem tlak v pneu i pneu vizualne vypada ok. Nevim tedy kde muze byt problem. Bude se resit v grarance kdyz uz tam jedu.

4) vsechny odkladaci prihradky momentalne mam zalepene izolepou. Snad se na garancce predvedou a daji to dohromady. Vyreseno

edit 4

5000km - 7500km, kilometry nahoněny na výletu rakouske alpy,benátky,istrie a domu.

po garančce se opět objevilo "chcípaní motoru", za celych 2500km asi 5x. Začínám mít podezření že to vypadá jako by se vypla spojka. Ale sakra jak muze vypnout pri 5000+ otáčkách ? Nevim,prodejce na diagnostice nic nezjistil a ted si dopisuju s dodavatelem do čr,zda o tom nemá víc info. Vyreseno

Na garančce opravena pouze schránka mezi řídítky a to výměnou z jiného skůtru. Dodavatel do čr neuznal upadnutí zámku v záruce,je to věc se kterou manipuluje uživatel a proto se záruka na toto nevztahuje. Plastový kroužek za cca 2kč tedy stojí 3800kč za celou novou sadu zámků a klíčů. Opět nedořešena stupačka a vůbec nedořešen zničený držák kufru od prodejce. Zase dopisování se vsema certama a reseni.Vyreseno

Potvrdilo se že plexi je na prd, na moji postavu nedostatečné a budu řešit do budoucna deflektorem. Taky nevim proc chybí spodní přisávání pro plexi kdyz predchozí model ho má. No budiz.

Dalsi veci je rychlost,vubec nebudu brat v potaz tachometr,vse mereno s gps. Se satelisem,ac je to 300, je cestovni rychlost 90km/h pri 6500 ot. Jeste se da jet 100km/h pri 7000ot. Vyssi rychlost je mozna ale pri 8000ot asi 110,coz je ovsem situace ve ktere motor nechci drzet dyl nez na predjeti kamionu. Buď mam špatný kus,nebo tak to satelity maj. Jinak perlicka,tachometr ukazoval 120km/h ale navigace udavala 105 :D Vyreseno

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 30 čer 2014, 20:40
od Milan57
Taky postupně koukám po něčem silnější a jedním z adeptů byl právě i Satelis. Na našich stránkách mtvoučko a třístovce. Na zahraničních jsem vygooglil právě naprosto stejný problém jako jsi zažil ty ( chcípání motoru) a to dokonce jen při příjezdu ke křižovatce na volnoběh- když přibrzdil- po rovné ne hrbolaté silnici docela mě to zarazilo- dotyčný psal, že ho skoro smetl náklaďák jak mu to uprostřed křižovatky chcíplo. Problém prý je, že servis neví co s tím, citoval tam i zástupce výrobce. Takže raději zkus ihned kontaktovat servis- třeba od té doby se něco změnilo a už vědí co s tím- do té doby buď hodně ostražitý- protože jak jsem pochopil seřízení ( ventily...) nepomohlo. U jiných modelů Peugeot se to prý nevyskytlo jen u Satelise 300.
Napiš další poznatky jak situace vyvíjí.Chyba může být v řídící jednotce...
Díky

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 16 črc 2014, 08:28
od vladako
Zdravím všechny!
Díky za toto vlákno. Před 10ti dny jsem si přivezl nový Satelis 300 domů (zatím jsem na něm najel jen 900 km) a jakékoli zkušenosti jsou moooc vítané. Teď jsem tři roky nejezdil na skútru, protože jsem neměl garáž.
Předtím jsem tři roky jezdil na Hondě 400 SW a tak mohu srovnávat:

1. Satelis je úžasně ovladatelný a perfektně se pokládá do zatáček. Na dálnici skvěle drží stopu, ve 120 km/h začne být nervózní. To bych řekl že je jeho cestovní bezpečná maximálka.
2. Satelis je na svoji velikost lehký (160 kg) a to je úžasný. Honda měla 240 kg, hůř položený těžiště. Byla stavěná na vyšší rychlosti na dálnici, ale na okreskách či ve městě to byl boj.
3. Variátor u Satelisu je bezvadně udělanej na město - krásně a pozvolně zrychluje a v pohodě udržíte nízkou rychlost - třeba v koloně tříctku - to u hondy nešlo. Ta jela za plynem ja býk - takže brzda - plyn.
4. Motor u Satelisu je asi maximum, co lze z jednoválce této kubatury dostat. Jede tak akorát na český silnice, jeho zvuk je pištivý. To honda jak výkonem (dvouválec), tak kulturou byla jinde. Ale pozor - váha skutečně všechno degradovala.
5. Brzdy má satelis naprosto dostatečný, honda lepší. Hlavně to, že stačí brzdit jen předkem a skútr si sám dobržďuje druhým kolem - v praxi to fakt bezchybně funguje.
6. Úložný prostor u Satelisu je bezkonkurenční. Super.
7. Honda byla extrémně tvrdá. Takový prkno. Nevím, ale byl to až takový extrém, že k nějaký bezpečnosti provozu s výjimkou vysokých dalničních rychlosti to moc nevede. Satelis je perfektní. Umím si dokonce představit, že by mohl být ještě mekčí.
8. Spotřeba byla u Hondy kolem 4,3, u Satelisu jsem tak o litr míň. Výkonem byla honda jinde. Ale pozor - proč jsem si koupil skútr - chci normáně jezdit a kochat se. A být hýčkán. A na to je peugeot ač to zní hloupě, lepší.
9. Z čeho jsem ale velmi nemile překvapen a dá se říci že zaskočen, je chcípnutí motoru na červené. Zatím se mi to stalo jednou, ale koukal jsem jak vrána. Na hondě jsem najel 18 000 km a nikdy nic. A tady jsem se dočetl, že by to měl být kolorit tohoto skútru. A s tím se nechci smířit. Moc prosím, pokud máte někdo OSOBNÍ zkušenosti napiště prosím.

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 16 črc 2014, 10:03
od Zdana
Po nejakych 1300 km se prestalo chcipani pri zastaveni objevovat. To je ta dobra zprava :) Horsi zprava je ta ze se to ted deje za jizdy :( Osobne sem si vsiml ze to dela pri delsi jizde konstantni rychlosti,cele to vypada tak ze padnou otacky,jakoby se vypne motor,brzda motorem,nic prijemneho a za 1.5s se chytne zase zpet a normalne se dak jede. Ted za 2000km se mi to stalo 3x ale pokazde kdyz se jelo delsi dobu nejaky delsi usek konstantni rychlosti.

zavazadlovy prostor je opravdu dobry,s brasnou mezi nohy,kufrem a kufrem pod sedlem se da dostat neco pres 110l. Jen je nevyhoda tasky mezi nohy,ze je potreba naskakovat jak na kozu.

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 19 črc 2014, 22:22
od Zdana
Najeto 3600km a dnes na vyjizdce se rozpadl zamek predni schranky Provizorne opraveno na dojezd a v pondeli kontakt prodejce na reklamaci. Bohuzel se skutr rozpada rychleji nrz mi ho staci opravovat ObrázekObrázek

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 20 črc 2014, 17:45
od vladako
Tak jsem konečně měl chvíli a najel 600 km za čtyři dny. Celkem mám přes 1200 km. Spokojenost trvá a vše, co je výše popsáno sedí i s nájezdama do opravdu prudkých zatáček, jak píšete. Nechci to ani říkat nahlas, ať to proboha nezakřiknu, ale skútr nechcípá. Po první garnčce se hezky rozjel a není problém jet 130 po dálnici s drobnou zásobou výkonu. Právě při téhle jízdě (nebo spíše zkoušce) mě něco ťuklo do kolena. Uvědomil jsem si, že to nebyl žádný pozdrav z hůry, ale krytka v palubní desce vpravo - tedy záslepka nad hrdlem chladící kapaliny. Fakt jsem nezastavil, abych se vydal proti proudu aut hledat kousek černého plastu. Ale po 14 dnech, co skútr vlastním ... A to jsem ji před tím nijak nezkoumal ani neosahával - tak jak byla z výroby odletěla. Jo a prohlídka po 500 km stála 2450 Kč, což mě teda překvapilo... Budu kontaktovat prodejce, ač to dělám velmi velmi nerad, ale potřebuju novou ulétnutou plastovou záslepku a skutečně ji nechci platit... Ale jinak skutečně jsem spokojenej. Tohle beru jako takový lišej, ale na jízdy se těším a dokonce jsem na satelisu začal jezdit i do práce, což jsem vůbec nečekal, že k tomu dojde.

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 20 črc 2014, 20:12
od Zdana
Tak 2500 za prvni servis je ostry. Japlatil nejakych 700 za vymenu toho,co se podle servisky menit melo. Koupeno v Praze,Cerny most.

Tu rychlost beres tachometrove nebo gps ?

Jeste otazecka,mas ho za plnou cenu nebo jsi jeste stihl ty akcni ? Protoze me zajima zda mas na pravem riditku ovladac palubniho pc ci ne.

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 21 črc 2014, 14:38
od vladako
To bych řek, že 2500 je hrůza. Mám ho za 120 a ovladač palubního PC asi určitě nemám. Ta záslepka mě fakt zaskočila - jako že jedeš a z novýho skútr Ti odlítne plast je dost soda. Prý se zeptají importéra, co on na to. Řekl jsem, že platit tenhle špás už určitě nebudu...
VK216534int.jpg

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 21 črc 2014, 18:00
od Zdana
Ja dnes taky volal prodejci, to co je na reklamaci (ta odskakovaci schranka,stupacka) uz dorazilo,to co znicili pri montazi ( nosic kufru ) nejak nevi na koho hodit, takze stale resi jak to vymenit protoze reklamovat to nejde. Tam uz jsem je vyrval ze sem si kupoval novou vec,v predavacim protokole ta zavada je tak at se mrskaj,nedam 120 za neco co je znicene nez to pouziju :evil:

A rovnou sem jim rekl at si vyresi ten zamek, poslal sem jim fotky aby aby vedeli kde je problem.

Jinak za 2500 bych chtel videt vyuctovani, praci mas mit zadarmo, platis pouze olej atd. 2500kc ocekavam ze bude stat prohlidka na 5000km,tam uz se resi celkem dost veci.

Kazdopadne jak rikas, prekvapeni z odletle schranky si dokazu predstavit. Me osobne prekvapila ta odskakovaci schranka, to ze se vysype zamek me prekvapilo o dost vic. Uz si vozim v kufru izolepu, nikdy nevis na co ji bude potreba :shock:

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 11 srp 2014, 15:27
od Zdana
5000km a ceka me druha,tedy prvni "velka" garancka

1) poslednich 1000km prestal motor sám od sebe chcípat pri zastaveni,dokonce uz ani za jizdy. Presto na garancce budu chtit vymenu svicky a kontrolu ridici jednotky.

2) motor uz si asi "sednul" a prijde mi ze celkove je potreba tocit o 700+- otacek mene nez predtim (50km/h - 4800ot oproti minulim 5500)

3) zacali "kmitat riditka", obvzlast citelne je to v naklonu na levou stranu. Pri jizde rovne to tolik citit neni,pokud ale pustim riditka,rozkmitaj se opravdu hodne. Kotroloval sem tlak v pneu i pneu vizualne vypada ok. Nevim tedy kde muze byt problem. Bude se resit v grarance kdyz uz tam jedu.

4) vsechny odkladaci prihradky mam momentalne zalepene izolepou :D Snad se na garancce predvedou a daji to dohromady.

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 19 srp 2014, 18:23
od Zdana
Tak garancka po 5000 s vymenou svicek,oleje atd. probehla v poradku a cena nikterak zavratna.

Dovozce neuznal ani jednu z reklamaci rozbitych odkladacich schranek. Oduvodneni je,ze to je soucast motorky se kterou manipuluje uzivatel. Proto se na to zaruka nevztahuje. Nefunkcni odkladaci schranku prodejce opravil,vymenou z jineho skutru. Stim ze u noveho to oni vyreklamuji. Tomu rikam ferovej pristup. Bohuzel uzamykatelna schranka,se takhle vymenit neda. Takze bud oprava svepomoci,u 3 mesice stareho skutru, nebo vymena vsech zamku za 3000kc.

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 19 srp 2014, 18:37
od Mohy 125
to bych jim tam asi bouchl vzteky... :roll: A udělal docela čurbes..a už psal na nejbližší zastoupení Peugeotu, bud v CR nebo lépe EU...

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 20 srp 2014, 20:50
od dany01
3) zacali "kmitat riditka", obvzlast citelne je to v naklonu na levou stranu. Pri jizde rovne to tolik citit neni,pokud ale pustim riditka,rozkmitaj se opravdu hodne. Kotroloval sem tlak v pneu i pneu vizualne vypada ok. Nevim tedy kde muze byt problem. Bude se resit v grarance kdyz uz tam jedu.

- predna pneu už bude v čudu - mne to robí tiež pri menších rýchlostiach v zákrute alebo na kruháči-dolava mi to robí viac a doprava vôbec - ja už len musím tie Dupnlopy hodiť do najhlbšieho koša. a ak máš v zadu kufor , kmitanie pri určitých rýchlostiach spôsobuje podla všetkého on.

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 30 srp 2014, 15:15
od Zdana
5000km - 7500km, kilometry nahoněny na výletu rakouske alpy,benátky,istrie a domu.

po garančce se opět objevilo "chcípaní motoru", za celych 2500km asi 5x. Začínám mít podezření že to vypadá jako by se vypla spojka. Ale sakra jak muze vypnout pri 5000+ otáčkách ? Nevim,prodejce na diagnostice nic nezjistil a ted si dopisuju s dodavatelem do čr,zda o tom nemá víc info.

Na garančce opravena pouze schránka mezi řídítky a to výměnou z jiného skůtru. Dodavatel do čr neuznal upadnutí zámku v záruce,je to věc se kterou manipuluje uživatel a proto se záruka na toto nevztahuje. Plastový kroužek za cca 2kč tedy stojí 3800kč za celou novou sadu zámků a klíčů. Opět nedořešena stupačka a vůbec nedořešen zničený držák kufru od prodejce. Zase dopisování se vsema certama a reseni.

Potvrdilo se že plexi je na prd, na moji postavu 178cm je nedostatečné a budu řešit do budoucna deflektorem. Taky nevim proc chybí spodní přisávání pro plexi kdyz predchozí model ho má. Nevim jestli diky tomu,ale behem jizdy se to plexi chova divne,prsi za nej,mouchy se rozplacavaj o budiky atd.

Dalsi veci je rychlost,vubec nebudu brat v potaz tachometr,vse mereno s gps. Se satelisem,ac je to 300, je cestovni rychlost 90km/h pri 6500 ot. Jeste se da jet 100km/h pri 7000ot. Vyssi rychlost je mozna ale pri 8000ot asi 110,coz je ovsem situace ve ktere motor nechci drzet dyl nez na predjeti kamionu. Buď mam špatný kus,nebo tak to satelity maj. Jinak perlicka,tachometr ukazoval 120km/h ale navigace udavala 105 :D

Re: Peugeot Satelis 300

PříspěvekNapsal: 30 srp 2014, 15:25
od Mohy 125
omlouvám se ale musím:

když to tak čtu... a pak ve vlákně o X-Maxech taky, samej problém..tak si říkám: ZLATÉ KYMCO... :roll: