Stránka 220 z 233

[Vymazáno]

PříspěvekNapsal: 08 zář 2019, 20:20
od MaraLit
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým MaraLit v 09 zář 2019, 07:33.
Důvod: Chybná informace

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 09 zář 2019, 08:02
od MaraLit
MaraLit píše:
srnka1010 píše:Tak si kup ešte novú sviečku a uvidíš.Nieje to zas tak moc peňazí.Stane sa že odídu v dvojvalci aj obe sviečky naraz.Potom si daj zmerať ten stator.


OK, díky! Zkusím tam dát novou svíčku. A nevíš, co kde bych měl na tom statoru změřit? Existuje někde nějaký servisní list (postup), kde by byly vypsány hodnoty, které by se měly naměřit a najakých místech? Myslím, že tohle bych si pak dokázal změřit sám - mám elektroniku jako koníčka, takže i nějaké ty měřáky mám. Nebo je na to potřeba nějakých speciálních přístrojů?



Zdravím. Tak nová svíčka a problém přetrvává. Myslím, že co se týče elektriky, tak je to OK (jiskru to hází stále a pěknou). Tak mě napadlo zkusit změřit kompresi. Podezření, že tam asi není ve válci optimální tlak. Nevím, jaké mají být hodnoty, ale já naměřil: Bez plynu 0,5 MPa, s plným plynem 0,7 MPa. Měřil jsem to několikrát. Četl jsem, že benzínové motory by měly mít tlak 1 – 1,2 MPa. Tak tam mám asi málo a mohla by to být příčina špatných startů. Tak bych potřeboval pomoci: Neměřil jste někdo na svém X-MAXovi kompresi? Nebo mohl byste ji někdo změřit, pokud máte možnost? Nikde jsem nenašel, jaký tlak by tam měl být. Našel jsem, že kompresní poměr je 10:1. To by znamenalo, že by měl mít tlak přes 1,2 MPa. Ale raději bych měl jistotu. Tak proto ta prosba o změření. Díky moc!!!

-- 09 zář 2019, 07:41 --

Zdravím, tak jsem to nakonec na internetu našel. Tak to sem napíšu, kdyby měl někdo stejný problém. Yamaha X-MAX 250 by měl mít kompresní tlaky ve válci:
Minimum 1,12 MPa (11,2 kg/cm2, 159,3 psi)
Standard 1,4 MPa (14 kg/cm2, 199.1 psi)
Maximum 1,57 MPa (15,7 kg/cm2, 223.3 psi)

Takže já to mám úplně mimo toleranci. Myslím tedy, že jsem asi našel příčinu. Mám najeto 33 tisíc. Volal jsem ještě dnes předchozímu majiteli, jestli na tom nechal seřídit ve 20 tisících ventily, jak se píše v servisním manuálu. Samozřejmě, že to nedělal. Takže příčina může být i zde, že ventily nedosedají. Olej to totiž vůbec nežere. Takže musím kouknout na ventily. Bohužel, abych seřídil výfukový ventil, musí motor ven. :-( Nedá se k němu dostat, protože tomu brání nádrž. :-( Nebo je na to nějaký fígl?

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 09 zář 2019, 14:35
od josuk
Dá se to i s pomocí zrcátka ale hodně špatně.. ale jednoduchým seřízením ventilů se to myslím stejně definitivně nevyřeší.. ještě by šlo strčit do válce kameru (měli to i v Lidlu) a podívat se orientačně na karbonizací ventilu

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 09 zář 2019, 19:40
od srnka1010
Stator som si dával merať elektrilkárovi čo robí moto.Tak neporadím ako sa to robí.Robila mi to čína.Niekedy chytila na brnk, inokedy ani neštekla.Tlak vo valci na Majde som mal tež 0,5 a niekde som čítal,že sa má pohybovať niekde medzi 1,1 až 1,4.Mne to ale olej žralo.Srudené štarty ale neboli problém.Skôr,keď mi to chcíplo teplé tak to dlhšie točilo.Na nastavenie ventilov by motor von nemal ísť.Dá sa to zmerať,len musíš plasty odstrojiť.Prípadne odpojiť tlmiče a dá sa motorom hýbať hore aj dolu.Majda má trochu iné plasty ale motory skoro stejné.Vybral som aj valec po spustení motora bez tlmičov.Vybrať motor tiež nieje problém.

-- 09 zář 2019, 18:58 --

Toto bola príčina v mojom prípade a robil som preventívne aj ventily a hlavne guferá na ventiloch.
m3.jpg
m1.jpg
m2.jpg

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 10 zář 2019, 07:45
od MaraLit
Tak jsem to včera kouknul na ty ventily a tam problém nebyl. Takže je to jasné - motor musí ven a kouknout se na hlavu, ventily, píst a válec. Pak se uvidí, kde je problém.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 14 pro 2019, 23:58
od airman007
Ahoj.Tady to už delší dobu nežije! To už všichni jezdíte na něčem jiném? :roll: Já se byl 10.12. ještě 70km projet....Brrrrrrr
Mému X-maxovi v létě cinklo pět let a na tacháku mám teď 39tisíc km a čeká mě druhej velkej servis. V listopadu jsem rozhodil variátor, abych zjistil co všechno mám shánět, a zjistil jsem že válečky a řemen zvládnou min.ještě 5tis.km. Dále musím vyměnit úplně sjetý přední brzdový destičky-jsou původní.
Obě gumy jdou taky dolů. Baterka mi v chladnější dny zlobí už od loňska. Jo a svíčku taky měním po 20tis.
Suma sumárum....minulý týden mi dorazili domů díly asi za 8tis.kč a o zábavu mám postaráno :-) (baterie,řemen,gumy,před.brzd.destičky,svíčka,filtr variátoru,2xvzduch.filtr,válečky a 3Lsudového oleje od kámoše ze servisu).
Na jaře před sezónou jsem rozhodil plasty abych se dostal i na kontrolu výfukových vůlí ventilů. Sací jsem kontroloval už podruhý, ale do výfukových se mi dlouho nechtělo, ale řikal jsem si,že 33tis. už je docela dost a několikahodinovou pakárnu jsem podstoupil. V servisech na to buď kašlou, nebo si to nechaj pěkně zaplatit :-(
Jinak stále jezdím v průměru do 3L/100 a spotřeba oleje od výměny do výměny je malá(není potřeba dolévat). Vzduchový filtr měním každý rok a variátorový po 20tis.+každou výměnu oleje fitry vyfoukám.
Původně jsem si chtěl pořídit něco nového, ale jsem s Maxem tak spokojenej, že si ho ještě tak dva roky nechám(doufám :-) )
Napište ostatní taky svoje zkušenosti ať je přes zimu co číst :-)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 15 pro 2019, 23:43
od RADEK_SL
Jestli měníš baterii kvůli občasnému naskočení palubního napětí na 10,5V, tak je to zbytečný. Bude ti to dělat i s novou baterií, vůle na výfukovém ventilu se nezmenšuje, takže budeš mít vůli o něco větší, tipuji 0,30mm. Po správném nastavení motor bude mnohel lépe vrčet, uvidíš sám.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 17 pro 2019, 13:56
od airman007
Baterku měním,protože je opravdu v háji. To co píšeš ukazuje bat. už víc jak rok, zadruhé jsem ji měřil zátěžákem a před poslední projížďkou moto stála týden a už jsem ji bez oživení bat nenastartoval, zatřetí jsem elektromechanik a poznám to :-)
Ty ventily jsem seřizoval uz na jaře a vůle byla o trochu větší....po seřízení mi motor běží stále jak kocoureka nezměnil se jízdní projev ani spotřeba...asi to bylo ještě v normě :-) ....to taky poznám, protože se v motorech hrabu už přes třicet let :-)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 18 pro 2019, 09:09
od andy.gee
jazdime jazdime :D akurat menej ako bolo v plane, moja prva sezona s Xmaxom bezpecne ukoncena,
do garaze siel 29.11. 8) bolo krasnych 10 stupnov a slniecko takze som si to uzil

celkovo so skutrom velka spokojnost, jedina vec co mi vadila bolo to trasenie pri rozbehoch po studenom starte, to sa odstranilo ked sa cistil variator, vycistila a rozhybala spojka, premazane tie vodiace casti pakni atd.

blbe je iba to, ze sa to trasnie uz jemne pomalicky vracia, takze buduci rok po nejakom najazde urcite minimalne rovnake precistenie/premazanie atd.,
inak planujem iba bezny olejovy servis a chcem vymenit na zaciatku sezony aj obe pneu, zadna je nejako divne zjazdena, predna ma pekny dezen ale je dost dopraskana .. akurat sa neviem rozhodnut, ze ci ostanem pri Michelin alebo skusim nieco ine

po vlastnych skusenostiach vzduchovy filter HIFLO vrelo odporucam, ziadna zmena na spotrebe ani na vykone takze predrazeny original tam uz nikdy nepojde

este rozmyslam nad vymenou brzdovej a chladiacej kvapaliny niekedy buduci rok, kolko rokov tieto kvapaliny vydrzia?

no a v lete ma caka prva STK a podla zmeny zakonov zjavne aj EK :shock: je k tomu malo informacii,
zatial to vyzera, ze od 2021 bude EK na Slovensku povinna aj pre Xmax, snad sa to bude dat urobit vopred resp. bude zaujimave vediet od akeho datumu to bude nutne mat

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 18 pro 2019, 23:18
od tomkob1980
Výrobce doporučuje měnit brzdovou kapalinu 1x za 2 roky a chladicí kapalinu 1x za 4 roky...

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 19 pro 2019, 22:38
od LadaM
Jezdíme, jezdíme, ani to nestíhám umýt :) A asi se mi rozbil teploměr, páč pořád píše ICE :mrgreen:
Nemáte někdo na maxovi bástry? Hefty topí, ale po městě mám stejně furt prsty na brzdách a začínají trochu zábst. Třeba:

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 19 pro 2019, 23:09
od RADEK_SL
airman007 píše:Baterku měním,protože je opravdu v háji. To co píšeš ukazuje bat. už víc jak rok, zadruhé jsem ji měřil zátěžákem a před poslední projížďkou moto stála týden a už jsem ji bez oživení bat nenastartoval, zatřetí jsem elektromechanik a poznám to :-)
....to taky poznám, protože se v motorech hrabu už přes třicet let :-)

To je skvělý, že tu máme nového odborníka. X-Maxe jsem měl cca tři roky, palubní počítač mi občas hlásil vadnou baterii víc jak dva roky, ale nikdy jsem neměl sebemenší problém se startem. Tento jev se mi bohužel opakoval i s novou baterií, takže jsem to pak už neřešil a bral jsem to jako vlastnost, kterou mi potvrdili i jiní majitelé tohoto jinak skvělého stroje. Pokud vysleduješ, nebo zjistíš proč se to děje, budeme rádi za tvé postřehy.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 20 pro 2019, 01:31
od airman007
Taky mi PP v chladnější dny, vždy po startu, poslední dva roky hlásil nízké napětí....a to i přez občasné preventivní dobíjení. Jsem taky docela zvědavej co vydrží nová baterka......u aut to není žádná sláva, vzhledem k principu inteligentního dobíjení a množství spotřebičů el.
Dřív se jezdilo víc podle citu a zkušeností(občas dolít a dobít)....dnes každý čeká až mu něco blikne na displeji a pak teprve hledá řešení nebo proč se to děje a co zanedbal(žně pro servisy a výrobce).
Ještě k tý brzdový kapalině......na jaře jsem ji měnil a ještě u žádnýho vozidla(ať už to bylo auto, moto nebo kolo) jsem neměl tak špinavou brzdovku....takže budu měnit spíš častěji-vyplatí se to! Má někdo podobnou zkušenost?
Blástry jsem taky jednu dobu sháněl, ale částečně to vyřešilo jiné plexi od Puigu a v nejchladnější dny beru péřový rukavice :-)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 20 pro 2019, 05:48
od srnka1010
Vymeniť brzdovku nieje až taký problém,len sa v tom nikomu nechce hrabať.Vydrží veľmi dlho.Ani moc vlhkosti nenaťahá,lebo je lepšie uzavretá.Stráca postupom času bod varu.To je jej problém.Menil som na 20 ročnej moto brzdovku a tá tam bola asi od výroby.V piestikoch bol miesto kvapaliny nejaký sliz-niečo ako redšia vazelína.Ale ešte to brzdilo.Z vnútra nebolo nič vyžraté,vydraté a ani nijak poškodené.I tesniace gumičky boli ok.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

PříspěvekNapsal: 02 úno 2020, 22:49
od nezmar
Zdravím všechny. Měl bych jeden malý rychlý dotaz na znalce x-Maxů. Jedná se mi o originál nosič kufru, modelový rok 14 -17. Je nosič totožný pro motorizaci 250 ccm a 400 ccm, nebo je tam nějaký rozdíl??? Jde mi o montážní rozteče šroubů a pod. Dle katalogových čísel by to snad mělo být totožné, ale chci mít jistotu. Předem děkuji za odpovědi. Ať to všem jezdí.