Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 06 kvě 2010, 07:16

To si piš :D :D . A kdo ví jestli ne ještě hůř :) . Vždycky jí říkám" dneska chcípneš " , ale ona i já víme své :wink: .

ROF-PISEK: hele ROFE, určitě jdi do 400, protože kdybys koupil 250, stejně budeš pořád špekulovat že to 400kilo by asi bylo lepší, ne tolik zničený, více prý asi vydrží atd. prostě bys to pořád podvědomě řešil a pak bys tu 250 prodal se ztrátou a sháněl 400kilo a jen bys na tom byl tratný a nespokojený.
Tak a teď trochu praxe: Drtivá většina skůtrů je dovezena z Itálie. Tam je celoročni provoz a bez smilování, takže není problém ročně pro ně najet 15000km. Jenže jak se skůt dostane do Čech tak jako 5 letý má tacho 25000 - 35000km. Mno, ale toho jsi si všiml už sám. Narazil jsem tady na foru, na majitele skůtů kteří si tu vylévají srdíčko nad některými problémy které řeší a kolik že mají najeto a kolik že najedou. No a pak jsem od toho samého viděl na motoinzerci jak ho prodává s ůplně jinými kilometry než jaké tu udával. Mno, to je realita. Takže počítej že kiláky na tachometru jsou více či méně hoooodně orientační. Raději si připočti 30 000 km navíc. Těžko si někdo v Itálili koupí 400kilo na dojížděni 5km do pizzerie.
Dobré u skůtrů a už jsem to tu psal je, že jejich motory mají mnohem větší výdrž než u motek s řadičkou. Varec dělá své a chrání své. bavím se skůtrech od 200ccm a více. Každopádně jsi psal že máš nšjakou 50ku snad s kitem a že ji šolichách na 90kmh a najednou máš strach že 250ka se při 120kmh ničí. Můj názor je že pokud motor má olej jakej má mít a v dostatečné míře( 2/3 měrky) a je na provozní teplotě, tak mu jen více otáček prospívá. četl jsem o peugeotu 1,4 hdi co najel 950 000km téměř bez závady a audiny( ach ty ikony spolehlivosti a kvality) 2,5 tdi které po 350 000km umřely. Že by ta zásilková služba to pažouta šetřila, se mi nezdá. Měl jsem známou co na škoda 120l najela 250000km a lítala s ní do práce denně do němec a honila ji na max neustále, a jiné škodovky při 150t km umíraly. No jednu věc, nevím jak je to u majdy 400 se zadním drzdovým třmenen ale u 250 si pohlídej jeho stav!!!!!! Pokud bude vnitřní brzdová destička našikmo a , tak žádej slevu 11000kč z ceny. tu sice nedostaneš ale aspoň budeš vědětna kolik tě nový třmen vyjde. bazarový sice seženeš ale ve stejném stavu jako ten co už máš. A ještě něco, pokud jde o náklady na jízdu, tak skůtr tě vyjde dráž než tvé HDi. Měj se a lovu zdar. :wink:
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 16:13, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 06 kvě 2010, 12:30

No s tou úmrtností je to spíš o kuse.No jestli dáváš motoru céres tak dlouho nevydrží,opotřebení je mnohem vyšší než u středních"cestovních"otáček,To je aspoň má zkušenost,ale samozřejmě vyjímka potvrzuje pravidlo.Ake jestli ti scoot ještě drží pohromadě jseš toho vzorovým příkladem :D .A ta spotřeba?No když jedeš hul je jasný,že si pápne...to je logický.Když normálně tak si myslim,že se stává spotřeba zajímavou pro nás obyčejné smrtelníky. :mrgreen:

Takže mi chceš říct,že celkový náklady jsou dražší než auto? :shock:
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 16:13, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěky pod sebou
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 06 kvě 2010, 18:10

Jednoho krásného slunečného dne si italský hřebec Angelo Straciatello koupil majesty 250. 3 roky jezdil do 80kmh aby skutít vydržel. Pak hapal a protože to byla vina sktůta a ne jeho, zaklel madonna mia majestina, ukázal paroháče a báčo amore, skuta po bouračce dal na prodej. Toho si všiml šikula čecháček a koupil ho, opravil, stáhl kiláky tak jak to mají kupující v čechách rádi a prodal ho. koupil ho milující a celým srdcem motorkář a skůtař. miloval ho tak že se bál na něj sáhnout a tak jen jezdil. Neměnil nic, nic nekontroloval, a když něco prasklo jako třeba řemen variátoru, tak to opravil doma v garáži a proč ne třeba i lešenářskou trubkou(je větší páka a jak jinak šroub přece povolit). On sám 110kg manželka odhadem 75 -80kg, vyjížděli na dlouhé výlety, dovolené naloženi bágly a vepřovými konzervami. na silnicích 1tř a dálnicích jezdily zajisté na 2/3 plynu to proto aby motor vydržel. to je jasné. vždyť je motorkář celým srdcem. Najeli tacho 48000km a pak ho prodali. A teď nastává ta nejhorší etapa majesty 250.Koupil jsem ho já!! Po tachometrových 50 000km byly poprvé kontrolovány a seřízeny ventily, vyměněn rozvoďák, svíčka, zgenerálkovaný zadní brzdový třmen, poprvé vyměněn olej v zadní převodovce, vyměněny ložiska v hlavě řízení( totálně v prdeli), vyměněna chladící kapalina, brzdová kapalina,vzduchový filtr s včelkou májou, se seminky listnatých stromů,a několika gramy prachu vyčištěn a napuštěn. Byl jsem v tom za cca 20 000kč. On se s ním loučil se slzami v oku a já pak plakal když jsem to viděl a platil. Vydržela to ta majesty, vydržela to všechno a teď ačkoli ji mám já(zlý to majitel) už to vydrží taky, protože teď konečne se o ni někdo stará. a o to jde, každý chce koupit krásný levný skůtr s pár kilometrama,Japonce, jenže právě ta realita je trochu jiná, ale to musí každý vyzkoušet, zaplatit sám. Jinak k té spotřebě, lehká ruka 3,7, heft na dorazu 4,2l/100km. Olej cca 1,5dc/1000km. Výbrus samozřejmě žádný, vše origo. A jestli se někky kolčko poláme, koupíme nové, 4rány kladivem a jedeme dál. Vždyť na tom motoru se nemá co rozbít, je tam akorát klika ,píst, 2 ventily vačka nic víc.(proboha neberte to doslova). Skůtrů se serviskou je tu míň než šafránu ale takovej bych hledal, a ať má třeba 60000km ale origo a víš co bylo a nebylo děláno. jo jo takovej bych hledal. Bez jakýchkoliv kompromisů a sladkých řečiček předchozích majitelů. Howk domluvil jsem.
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 06 kvě 2010, 18:30

Pěknej román.
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 06 kvě 2010, 20:25

Viď :D . Taky nsi říkám, že taková moudra železem do kamene tesat. :P :P . Nejhorší fak je, že to tak fakt je. ROFovi určitě přeju 400kilo, ale ať prosejvá a prosejvá a nenechá se nadchnout pár hezkejma kecama.
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 06 kvě 2010, 20:31

No to je jasný.Teď akorát řešim přidřenej motor.....olejová pumpa :( :(
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 06 kvě 2010, 21:14

to je na kroužky, ale záleží jak moc je přidřetej, pak jinak pilník do ruky a udělat výbrus))),. :P
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 07 kvě 2010, 18:13

Jasný +/- 1400,-,Už to skoro je. :D

V pohodě takovejch motorů už jsem udělal. :wink: No problemo 8)

A co s tím je?

Stírací kroužek

To nevim,musel bych u toho bejt,ale promiň,jsou další věci třeba gufera na ventilkách,ale výměna kroužů neni problém.Mechanik možná nic nepokazil,ale další je těsnění,ale jak říkám musel bych to vidět.......a slyšet.No jestli bude cesta kolem ráád vysvětlim....neni problém :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 16:16, celkově upraveno 4
Důvod: Sloučeno 5 příspěvků pod sebou. Pokud tu chybí text člena 8steve, tak jeho příspěvky, kde vymazal text, byly smazány.
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod mirsil » 08 kvě 2010, 07:19

Pokud je spotřeba oleje po výměně kroužků ještě horší tak už je nad únosnou mez opotřebený i válec, ten se za provozu opotřebuje víc v rovině ojnice a stává se oválným. Tato ovalita by neměly být větší než 0,03 - 0,04mm. Když se potom do takového válce dá přesně kruhový kroužek tak těsní hůř než původní, který se opotřebovává dlouhodobě spolu s válcem do stejné šišatosti. Mechanik asi udělal jedinou chybu, že tuto ovalitu nezměřil :roll:
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1828
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 13 kvě 2010, 17:42

STEVE, to co psal MIRSIL asi bude pravda. Takový zkušenosti nemám, takže jsem se něco nové ho dozvěděl :roll: . Ještě bych zkusil ty nebo to gufero na ventilech. Cenovej pakatel za zkoušku stojí, tamto už je cenově jiná liga, ale mě osobně by nevadilo vymenit píst , výbrus a tak. samozřejmě že je to cenově jinde, ale když už nebude jiná cesta .. . To těsnění na ventilech mám taky měněný. cuuzz
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Yamaha Majesty 250

Příspěvekod zdravotnik » 14 kvě 2010, 14:35

Dobrý deň prajem,
včera som si kúpil skúter Yamaha Majesty 250, ktorý bol vo výbornom stave, ale mojou nešikovnosťou som nechal celú noc zapnuté svetlá - čiže batéria bola vybitá. Problém ale nastal, keď som ju tam dal naspäť. Skúter odmieta naštartovať - horko-ťažko pretočil motor, neskôr sa to strieda s "bzučaním", ale skúter nenakopnem. Za Vaše rady vopred ďakujem.

edit: Téma sločeno. Nezakládej duplicitní témata. Díky Wictor
Uživatelský avatar
zdravotnik

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 14 kvě 2010, 14:30

Re: Yamaha Majesty 250

Příspěvekod MisaKacenka » 14 kvě 2010, 14:46

Tohle tema uz tu je, takze to stejne mod slouci...neva...chce se to kouknout, nez neco napises...

Baterku si, predpokladam, poradne nabil vhodnou nabijeckou, ze?
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250

Příspěvekod zdravotnik » 14 kvě 2010, 14:56

Keďže som v tomto laik, tak som to nabíjal tak ako bolo na nabíjačke - prepol som na 6V a motorku. Mohol som nejako poškodiť baterku? (Nabíjala sa celú noc)
Uživatelský avatar
zdravotnik

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 14 kvě 2010, 14:30

Re: Yamaha Majesty 250

Příspěvekod MisaKacenka » 14 kvě 2010, 14:57

Ty jsi to nabijel v modu pro 6V?

Tak to jsi ji nespise oddelal...vsechny masiny, krom starejch simsonu, maji 12V!
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250

Příspěvekod zdravotnik » 14 kvě 2010, 15:22

Je veľká pravdepodobnosť, že je batéria už v siedmom nebi? Pretože som čítal, že gélové toho vydržia viac... Už som teda dal nabíjať na 12V. Ďakujem
(Môžem ho naštartovať z auta?)
Uživatelský avatar
zdravotnik

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 14 kvě 2010, 14:30

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron