Stránka 205 z 206

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 09 led 2020, 18:00
od KhaXon
To nema s vodou nic spolecneho, ale se vzduchem. Omyl.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 09 led 2020, 18:42
od hondambx
To co si poslal na fotke cislo 1 je podla mna EGR ventil....
Ten ale s vodou nema nic spolocne....
Asi by bolo najlepsie,keby si nahral video tesne po doplneni vody,ako ju vyhadzuje z chladica.
Uz si to nepametam,ale len ma tak napadlo, ci sa nedaju prehodit hadice na vodnej pumpe medzi sebou.....

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 09 led 2020, 23:45
od srnka1010
Vodu nesmie vyhadzovať.Nájdi tú odvzdušňovaciu skrutku na karburátori skús to tak odvzdušniť.Ešte ti ide z toho biely dym?Ak áno dostáva sa ti voda do valca.Malo by to byť vidieť na sviečke,pred tým ako natočíš.Ak ti mizla voda,tak by som pozrel to tesnenie pod hlavou.Keď termostat funguje,tak už nemá čo brániť tomu,aby voda cirkulovala.Majda sa ale dlho zohrieva.Keby ti necirkulovala voda,tak by sa ti často zapínala vrtula na chladiči,lebo by sa ti to prehrievalo.Začínam sa ale strácať v tom,čo vlastne riešiš.Začal si s tým bielym dymom a nejak mi ušlo ako to dopadlo.
Ešte raz som to čítal a za 5 minút sa majda nezohreje.Budík ti môže ukazovať do červeného aj keď máš voľný kontakt,ktorý je na motore.Ak by si jazdil ukazuje,že je podchladený.Keď by sa ti prehrieval,zohrial by ti celú vodu -aj v chladiči.Mne zapalo vrtulu,len v lete a keď som to tahal do poriadneho kopca,alebo stál v 35stupnovej teplote aspoň 15min v zápche.Inak mi ju nikdy nezoplo.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 14:13
od KhaXon
Bílý dým šel až se to zahřívalo. Teď co to zkouším, tak zatím nejde dým. Ale když je to v červeném poli, tak vypínám. Zkusím to odvzdušnit, zkoušel jsem dolévat vodu, ale jak říkám, vyhazuje ju ven. Odvzdušnění možná pomůže. Zkusím ještě dotáhnout opatrně hlavu, byla rozdělaná. Vyčistit termostat. Větrák se nepustí, chladič je studený i když je motor přehřátý. Dostanu se k tomu až příští týden, mám to rozdělané v práci. Díky za rady. Stejně to chci na jaře prodat, buď funkční, nebo z vadou. Třeba si to někdo koupí a opraví.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 14:19
od hondambx
Aj je ten motor realne rozpaleny tak, ze by zodpovedal stavu ze je prehriaty?????
Akym sposobom tu vodu vyhadzuje z chladica? Da sa to prirovnat tomu ako ked sa vari voda v kanvici?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 14:56
od KhaXon
Ano je vařící, ruku na něm neudržíš. Vezmeš petku plnou vody a foukneš do ní brčkem, asi tak. Z hadičky od hlavy zatím kouř nejde, ale mám oddělaný airbox a při přehřátí jde kouř z karburátoru. Mám pocit že kdybych to nechal déle nastartované, tak půjde kouř i z hadice od hlavy. Jinak chvilku trvá než se zahřeje, díky tomu že necirkuluje voda, je to rychlejší. Nikdy jsem takové problémy neměl. Když bylo horko, tak jsem při dojetí nechal chvilku nastartované, než nepřestal chladit větrák.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 15:09
od hondambx
No podla mna mas tesnenie pod hlavou prepalene. Dotiahnut pokial je prdnute uz nepomoze. Kto ti skladal motor? Ako a akym momentom utahoval hlavu?
Kludne mozes skusit skompletovat chladenie aj bez termostatu, bude sa zohrievat na normal teplotu aj pol hodinu, ale nesmie voda bublinkovat a musi sa rovnomerne ohrievat chladic spolu s motorom.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 15:13
od KhaXon
Bez termostatu jsem to zkoušel, chladič je prostě studený. Jo jinak i blbě startuje, musím točit vickrát. Někdy chytne hned, ale někdy skoro vůbec.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 15:20
od hondambx
Tak potom rozober vodnu pumpu, pravdepodobne netoci lopatkami. Jedina prekazka medzi chladicom a ,motorom je termostat. Este sa mi raz stalo, ze jeden manik mal podobne problemy a ked vyberal motor, daval do trubiek v chladeni kusky handier, aby tam nenapadal bordel. Potom to zlozil a jednu handricku zabudol vybrat....
Inak skus fuknut do tych hlavnych trubiek, hned za cerpadlom... Musia ist celkom lahko prefuknut... Ale bez termostatu....

-- 11 led 2020, 14:22 --

Olej v motore si kontroloval? Aku ma farbu? Nieje biely ako kava s mliekom?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 17:04
od srnka1010
25.12.2019 si písal,že sa ti podarilo zadrieť.Robil si potom motor?Pred tým si písal,že tam máš kľuku z x-maxa.Robil si GO motora sám?Daj dolu sviečku a prilož k otvoru papierový obrúsok a skús pretočit motor,či ti nevyplúva vodu z valca.Ak áno,preto ti mokrá sviečka nechytí hneď.Jak písal hondambx,prefúkni hadice a pozri otvory.Daj dolu krytku vodnej pumpy a skús,či nemáš odtrhnutú celú tú časť s lopatkami.Pri stojacom motore sa nesmie točiť.
Keď si robil ten motor,doťahoval si hlavu valca cca po 500km?
Podla mňa by bolo lepšie keby si dal dolu hlavu a valec s piestom a budeš si na istom.Zjavne ti tlačí vodu tam kam nemá,zohrievanie a biely dym napovedá tomu,že máš minimálne prerazené tesnenie a asi aj pridretý piest.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 19:24
od KhaXon
Když jsem skůtra dostal byl zadřený, bratr dělal a opravil. Jezdil suprově dva roky. V létě jsem řešil nový regulátor a když jsem měl skůtra na stojanu a bez zadního kola, tak mě spadl. Při nastartování chcal benzín. Bohužel jsem s ním jel domů a zadřel. Dělal se motor, použitá klika, ale bez vůlí z x-maxe. Dělal mě to znovu bratr. Potom už skůtr nebyl živý. Rozjížděl se jakokdyby na dvojku, a max. 80 km/h. Rozdělal jsem karburátor, skůtr byl dlouho rozdělaný, tak jsem si říkal jestli se tam nedostal nepořádek. Nejspíš to benzín v hlavě odmastil. Od té doby tyhle problémy. Od zadření se s ním najelo cca 500 km, takže můžu zkusit dotáhnout, což mě řekl i bratr abych zkusil.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 11 led 2020, 20:58
od srnka1010
Ak sa ti raz pretlačila voda cez tesnenie,tak dotiahnutie asi nepomôže.Ja som tiež robil výbrus,zabehol som to,po 500km som to odstrojil,nastavil ventily,všetko pekne prezrel,zložil a jazdil s úsmevom ešte necelých 500km.Začalo mi vytláčať vodu.Nechápal som prečo,až ma napadlo,že som nedotiahol hlavu.Matice boli volné a šli dotiahnuť skroro o pol otáčky,čo bolo veľa.Dotiahol som to,ale nepomohlo.Znova som to vybral a vymenil tesnenie.Po 500 km dotiahol a odvtedy už makala bez poruchy.S karburátorom som mal tiež zo začiatku problémy.Kolísali otáčky,skapínalo to a jazdilo to jak lemra.Menil som membránu za staršieho karbecu,moja mala dve minidierky.Hneď na to mi začal striekať benzín z kaburátora rovno na valec.Vymenil som zo spodu membránu akcelerácie a tie dve gumičky a potom už to fachčilo.Rýpal som sa v tom 3 mesiace a mal som to toľkokrát rozobrané,že som to v pohode celé odplastoval za 15 minút.Pri 53000km som robil výbrus a pri 82000km som ho predal a ešte stále jazdí.Viac som nemal na motore žiadnu poruchu.

[Vymazáno]

PříspěvekNapsal: 16 bře 2020, 01:37
od Stanley-007
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým Stanley-007 v 23 bře 2020, 10:27.

majesty 250 asi zapalování

PříspěvekNapsal: 07 dub 2020, 10:51
od widra1
Mám prosbu o radu jestli jste se už někdo nesetkal s podobným problémem.
Jedná se o Yamaha Majesty 250DX 1999, poslední model DX se zadním kotoučem.
Připojil jsem analogový otáčkoměr pro doladění válečků.
A když roztočím motor v poklidu bez zátěže tak ukazuje dobře.
Ale když mu přidám do zátěže (pošlu mu víc benzínu), začne otáčkoměr jakoby vynechávat (cuká dolů stupnicí) čím víc ho nakrmím tím větší to má efekt.
Nemůže být třeba už vadná cívka že by nedokázala svíčka dát dostatečnou jiskru pro zapálení hodně bohaté směsi a tím pádem nedojde ke správnému vybití cívky?
Svíčka je Iridiovka doporučená náhrada z Partsdepot
Předem děkuji za vaši odpověď.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

PříspěvekNapsal: 07 dub 2020, 13:20
od josuk
kam je připojený ten snímač? Na svíčku?
Jinak u kabeláže vyšších frekvencí je potřeba počítat i s kapacitou a impedancí - vodiče a jeho izolace (viz koaxiální kabely třeba)