Stránka 19 z 20

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 07 srp 2015, 08:14
od ORBITH46
Promiň píšu z mobilu u silnice s rozbitym skutrem.

Ja tuhle žlutou zátku mám také v gumě,ale průchozí. Je to správně? Na obrázku je zaslepena. Skútr šel po několika hodinách napoprvé nastartovat. Můj problém je tedy,že se ulije.

Obrázek


Edit: příspěvek upraven.

Poradí někdo?

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 10 srp 2015, 10:29
od zitow
Karburátor ven pořádně vypucovat. Ten molitan patří do té plastové krytky. Možná budeš muset přetěsnit.

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 10 srp 2015, 10:33
od ORBITH46
Přetěsnit co? Jak nastavit bohatost směsi? Za každé info díky

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 11 srp 2015, 09:22
od zitow
Ten molitan patří do toho plastu. Je to filtr zabraňující poškození membrány. Asi budeš potřebovat novou manžetu akcelerační pumpičky. Přetěsnit poškozené tesnění jestli nějaké objevíš. Bohatost směsi ovlivňují trysky.Jediné co můžeš štelovat šroubem je bohatost volnoběžné směsi. Množství paliva reguluje otevíráním trysky, je na levé straně za přírubou karburátoru. Záslepky na obrázku jsou pouze přepravní.

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 11 srp 2015, 10:03
od ORBITH46
Díky za rady. S tou manžetou akcel. pumpičky máš pravdu. Bohatost směsi jsem nastavil dle manuálu na dvě a půl otáčky. Svíčka má dobrou barvu.

Trápí mě max. rychlost. Mám X8 200ccm a nedostanu se přes 100km/h.

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 11 srp 2015, 13:33
od marcusonic
Me ve stejne motorizaci (Piaggio Xevo) pomohla vymena remene. Dal jsem Malosi a razem to lita 130 km/h (tachometrovych). Puvodne 110.

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 11 srp 2015, 13:54
od zitow
Jj řemen a válečky udělají hodně.

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 13 dub 2016, 01:50
od Kolohnát
zdenek.d píše:Ahoj chci se zeptat u X8 mi něco jako rachtá z motoru.Když nastartuji v pohodě trochu přidám plyn a pustím tak se to ozívá přidám a nic,když je zahřátá tak na volnoběh běží dobře.Myslel jsem jestli to nedělá řetěz.Mám najeto 19500km.Měnil ho zvás už někdo?


Zdar,tady ten zvuk,co všichni popisujete a je to nemoc těhle piaggio motorů,způsobuje zvětšená vůle v otvorech unašeče vodní pumpy.Unašeč je plastový a ty 3 šroubky na rotoru altíku co ho unašejí mají navulkanizované gumy,toto se časem omele a dělá to ten rachtavý zvuk,hlavně při nepravidelném volnoběhu nebo příliš nízkých otáčkách,taky je to nejvíc slyšet než se ohřeje motor.Pokud to vyloženě neznamená blížící se konec ložisek nebo těsnění vodní pumpy(mimochodem další nemoc těhle motorů),není to nic vážného,spíš jen o zvuku
Stačí si vzít kus uřízlé násady od koštěte a poslechnout si přes něj dekl alternátoru,je to tam dobře slyšet :wink:

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 13 dub 2016, 09:24
od ORBITH46
Ahoj kluci, budu měnit olej v X8 200. Koupil jsem Repsol Moto Scooter 4T 5W-40 1l, po kolika km měníte? Cca 3000KM? Ten jejich manuál je zmatenej. A ještě mě zajímá interval výměny převodového oleje? Díky za info :)

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 13 dub 2016, 14:24
od speedway
Ja mením olej po 5000 km.Prevodový olej som menil prvý krát po 20000 km.A po vypustení vyzeral ako nepoužívaný.

to som poslal ja

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 13 dub 2016, 15:06
od Kolohnát
ORBITH46 píše:Ahoj kluci, budu měnit olej v X8 200. Koupil jsem Repsol Moto Scooter 4T 5W-40 1l, po kolika km měníte? Cca 3000KM? Ten jejich manuál je zmatenej. A ještě mě zajímá interval výměny převodového oleje? Díky za info :)


No jsou to Taliáni,ti byli vždycky trochu mimo :D

Podle toho manuálu se má olej měnit z počátku,tuším první dvě výměny po 3 tisících,potom už po 6 tisících.Je to z důvodu záběhu a výplachu motoru od různých mikrotřísek po opracování,kdy se prostě předpokládá v oleji větší výskyt mikročástic a je dobrý to dostat ven z motoru.Je to tak snad u všech nových strojů a za komančů to byla z důvodu hrubších technologií opracování a nedokonalých olejů doslova alfa omega další budoucnosti stroje.Dneska už jsou technologie strojírenství trošku jinde a taky marketing,který nepředpokládá nekonečné opravy opotřebených motorů raději mlčí co se týče návodů jak co nejvíce prodloužit život motoru

Do X 8 samozřejmě patří výhradně olej splňující předepsanou normu dle výrobce,píšou to v příručce,píšou to na bloku motoru.Třeba u 200ccm 5W40,je to díky uložení kliky na šálkách,kde jsou předpoklady pro časté starty a nedůkladně prohřátý motor.
Jiné motory,které mají kliku uloženou ve valivých ložiskách mají většinou předepsaný 10W40

Pro bezproblémový předpoklad stačí dodržovat intervaly předepsané výrobcem,když někdo mění u olítané X8 olej po 3tis km,když najede za rok 6000km,tak tím nic nezk*rví,ale taky ničeho nedosáhne,vzhledem k cenám oleje je to spíš nerentabilní.Ideální stav je prostě ten kilometrový průběh za sezónu projet celý a na jaře to po důkladném prohřátí motoru vyměnit.Přece jen stroj je od toho aby sloužil nám,ne my jemu :wink:

Taková perlička z dílny Taliánů:Zrovna nedávno jsem měnil u X8 plastové víčko termostatu(údajně taky bolest piaggia),které bylo prohlé a lehce podsakovalo.V rámci vyčištění od toho fridexového shitu a kontroly těsnění jsem vydloubnul termostat a pod ním na mě koukala pěkná macatá několikkrát přeložená,spirálovitá špona od vrtačky nebo frézky,která skoro úplně zacpala kanálek do hadičky.Na chodu skůtru se to sice celou dobu nijak neprojevovalo,ale je vidět jejich přístup k práci.Jen podotknu,že veškeré šroubky na skútru byly ještě začrtlé tou jejich tužkou od výroby,takže do toho nikdo předtím nehrabal

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 13 dub 2016, 15:56
od TUNER
Přesně tak. Quasar má předepsanou výměnu po 6000 km.

Uvádí : kontrola po 3000 km a po dalších 3000 km výměna (celkem tedy 6000 km )) Nevim jak u X8,ale muj ital se mi pokaždé při vynulování intervalu nastaví na 3000 km které se odpočítávají a jednou na mě po dosažení této hranice začne blikat check - kontrola a když to vynuluju po dalších 3000 km change - výměna ;-)

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 13 dub 2016, 23:45
od Kolohnát
X 8 právě tu kouzelnou hlášku nemá ani nervozní očko.Je tam za plexisklem jen pár hnusných barevných kontrolek a lá karosa vztahujících se k běžným provozním věcem

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 14 dub 2016, 02:57
od ORBITH46
Díky za vyčerpávající info. A interval výměny převodového oleje?

Re: Piaggio X8 250

PříspěvekNapsal: 14 dub 2016, 07:53
od JRM66
Každych 20tkm alebo aspoň 1x za štyri roky!