Stránka 14 z 16

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2013, 22:27
od Jezdič
Kdyz si chci zajezdit, tak i to 300 je sumak, pak sednu na BMW 1200 :-)
Ale mezi SH125 a 300 jsou svetelne roky, to mi verte :-)

Ale kdyz si nekdo neudelal poradny papiry na masinu a ted mu legislativa umoznila drandit na 125, chapu ze pro mnohe je to raketa. :D Mezi ne patri i moje draha polovicka :-) Znala jen 50ccm a ted je z 125 na vetvi :-)

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2013, 09:22
od HonzaR
To, že nad sh300 už není moc kam koukat, jsem myslel samozřejmě jen pouze v rámci městských skútrů. :)

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2013, 09:28
od Jaery
Ahoj pánové
Mám SH 150 2010 dopusud jsem jezdil na servis do Hondy.Chci si už měnit olej sám,jaký typ oleje by jste mi doporučili.
Dealera Hondy mám 70km a nechce se mi kvůli tomu tam jet. V návodě píšou 10W - 30, JASO standart T903 MB,API SG vyjma olejů uchovávající energii a ještě nepoužívat API SH a vyšší.¨

Díky za radu Jaery

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2013, 19:25
od HonzaR
Především je nutné dodržet normu API, nebo JASO, pak teprve viskozitu - tu navíc nemusíš nutně přesně dodržet.

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2013, 21:43
od Jaery
Díky za radu,neznas něco od motorexu nebo jiný.......

Jaery

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 06 kvě 2013, 07:43
od HonzaR
Značka je to poslední, co hraje roli. Z manuálu si zjisti normu API a podle té pak vyber vhodný olej. Klidně u první benzinky. malá odchylka ve viskozitě nevadí - viskozita pouze určuje tekutost - čerpatelnost oleje, tedy zejména, jak rychle se studený olej dostane na mazaná místa.

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 18 kvě 2013, 01:25
od mickielli15
Toto téma se mi momentálně hodí do krámu. Myslel jsem, že už mám vybráno a ejhle...
Chci říci, že ohledně oleje je tu toho napsáno hodně. Všechno jsem přečetl, přečetl jsem i příručku k mé Hondě. Stejně ale nemám jasno, obzvláště po dnešní návštěvě Scootlandu.
Příručka píše použití oleje 10W30, API SG, JASO MB... Některé příručky dokonce píšou, nepožívat API SH a vyšší. Takový olej neseženu. 10W30, API SG, JASO MB jsem prostě nenašel.
Proto jsem se rozhodl používat Castrol Xtra Scooter 5W40, JASO MB, API SJ. Při minulé výměně oleje jsem ho rychle nesehnal, tak jsem přešel na Repsol 5W40, JASO MA, API SJ. Teď jsem si byl pro olej ve Scootlandu a tam mi řekli, že 5W40 je do SH-čka nevhodný a že tam patří 10W. Prý kvůli opotřebení ložisek při zátěži. Na 5W40 oleje jsou prý stavěné většinou motory Piaggio. Normálně bych to bral jako "jedna paní povídala", ale když mi to řekl zapálený odborník, kterému za rok projdou rukama stovky skútrů, znejistěl jsem.
Vím i o všech názorech, které tu padaly, jako že do skútru se dá nalít běžný auto olej 10W40. Nicméně, jsem po dvou výměnách Castrolu Xtra Evo Scooter 5W40 , teď dojíždím Repsol Scooter 5W40, a teď budu v neděli tedy dávat Repsol Moto 10W40, JASO MA, API SJ. Můžu u něj už zůstat?
Chci se zeptat především těch, kteří s tímto motorem najeli spousty km, tedy např. Novaka, nebo _Tom_, jaký olej používali, díky za info.

Prosím, nepište "tys nečetl vlákno", nebo "vždyť je to stokrát napsáno" Jak říkám, olej "z manuálu" nejde sehnat a informace ze Scootlandu praví "NE" viskozitě 5W. Což je viskozita, kterou jsem používal do teď, protože s touto viskozitou se dá sehnat jediný olej s JASO MB, kterou mám v manuálu. Chci se ustálit na jednom oleji a ten měnit klidně dřív, než za 4000km (což dělám už teď, 4000 se snažím nepřekročit, spíše naopak). Dík. :)

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 22:21
od ddt
HonzaR píše:Ahoj, z vlastní zkušenosti ti rovnou radím, jdi do sh300, ušetříš si "přestupní stanici". Jsem sice o 4cm menší, než ty, loni jsem měl sh150 ale tříkio, co mám teď, má mnohem lepší ergonomii, komfortnější podvozek, širší sedlo, výš řídítka a v kombinaci s Givi Air flow je to na město dokonalý stroj. Jezdím z 90% také Prahu. Spotřeby se neboj, je cca stejná, jako u 150, protože netaháš tolik za plyn - kde se 150 jedeš na plnej, s tříkilem jedeš na 1/2.

Tak nakonec jsem se projel v Letech na třístovce a bylo vymalováno :) Jen jsem se musel rozhodnout jestli vzít jetou s Leo Vince laďákem a nebo funglovku. Zvuk to byl náramný, ale já to budu mít jako denní přibližovadlo napříč Prahou a nechci každý den prudit všechny kolem sice libým, ale přec jen hlukem. :) Takže svou dnes už řádně natřepanou zadnici přesouvám do sekce SH 300 :) Díky všem za rady a názory.

BTW: zítra už budu mít 1000 km... to to letí :) Spotřeba zatím cca 3.5

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 21 čer 2013, 08:23
od Winterwolf
Ahoj,
napadá někoho z Vás kde by mohl být problém když mi Shčko 150 (2003) občas při dojezdu na křižovatku chcípne.
Děje se to naprosto nepravidelně :x
Je mu jedno jestli je vedro nebo prší nebo zima , zároveň nezáleží jestli je motor studený nebo teplý a stav benzínu je také různý...... :?

Řeším to zatím tak,že buď přidávám plyn když dojíždím ke křižovatce a nebo simuluji STOP&START systém :mrgreen:

Díky za názory
Lukáš

7.8.2014 edit:
Tak jsem včera nasadil variátor a spojku Malossi a musím říct , že mě to vcelku zklamalo..... :?

Asi jede líp než s originálem,ale přísun výkonu není tak nárazový jak jsem četl a čekal.... Vmax zůstala zachována cca 110km/h dle tachometru ale už se motor pocitově tolik netrápí.

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 20 říj 2014, 21:40
od riseh
Zdravím, Sh 150 od 25.9. matná šedá. Najeto již cca 800 km proti bábě "rychlonožka"...Spotřeba mimo město (záběh-volněji do 80km/h) 2,3l/100km.., městský provoz po najetých 500km (už trochu za to tahám, aby si zvykala...)2,7l/100km. Zatím spokojenost. Uvažuji o plexi zatím pouze hledám v diskuzích, které by bylo nejpraktičtější.... Jak máte uchycenou navigaci nebo spíše tel. Díky

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 11 led 2015, 21:27
od riseh
Tak plexi namontováno. Originál Honda-nefouká na "tlamu" (otevřená přilba...), když se trochu natáhnu vidím přes (183cm). Vítr je srážen na zátylek. Najeto 1800km. 1.servis Honda Jarov 1608.-Kč.
WP_002884.jpg

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 09 dub 2015, 00:21
od riseh
Koukam na sh 150i nikdo zadne zavady.Mam uz najeto 3400 (po Praglu s plexi)spotreba cca 2,64.Zatim take bez prolemu, akorat to zacalo troch vice skakat na "hoblech",na Jarove tvdi ze je to normal..tak snad.Prosim o radu zkusenejsi...merka oleje, co se povazuje za horni rysku? Mam skoro 2cm nad konec zuzeni(v tluste casti meky)Jarov tvrdi zeje to spravne,ale nevim nevim..v navode neco jineho...asi bude treba zmnena servisu...

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 09 dub 2015, 16:00
od janon
Nevim, jak ta tva merka vpada presne, ale na mem SW je na zuzene casti cca 2mm od konce znacka minima a cca 2mm pred koncem zuzene casti merky znacka maxima. Nasledne merka pokracuje zesilenou casti po zavit a zatku. Pokud ta hladinka je 2cm v tluste casti, nerekl bych, ze to bude ok. Ale zalezi, co ti pisou v uzivatelskem manualu, byva tam vetsinou i velmi srozumitelny obrazek. Koukni na to. Ti borci v nekterych servisech nevedi nic. Zrovna na Jarove, prodavac vubec netusil, ze u Integry a NC s DCT, zasahovat do automatickeho rezimu, lze kdykoliv zasahnout manualne tlacitky. A to je znackovy prodejce. Ze nezna produkty jinich znacek chapu, ale ze nezna ani Hondu, to mne prekvapilo. Asi tak.

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 31 kvě 2015, 19:50
od riseh
Po 4800 km jsem vyměnil olej,(abych "Hondičce" udělal dobře...) a dal ho tam jak by mělo být podle rysky a ne podle Jarova. Vyměnil jsem i vzduchový filtr, který byl dost zas.... asi i od přelitého oleje.
filtr sh 150i po 4800km.jpg

Také jsem rozebral místo, kde bych předpokládal nějaký filtřík pro vzduch do variátoru, ale nic jsem mezi plasty nenašel. možná, že od roku výroby 2014 tam již nic nemá být..., nebo že by někdo zapomněl dát zpět při prohlídkách... :D
filtr variátoru.jpg

Re: Honda SH 150/125

PříspěvekNapsal: 01 čer 2015, 08:14
od Winterwolf
Ahoj, máš to správně, filtr tam pro rok 2014 není :

Obrázek