Stránka 53 z 56

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 23 pro 2017, 23:12
od bajza
Ahoj Jerry zdravím na Slovensko. Já ani nevím co tam přesně mám. Zatím jsem jí neřešil, protože funguje. A dokud bude, neměním. Na motobatt jsem koukal a jsou cenově podobné Yuassa se kterou mám dobrou zkušenost. V TGB vydržela dlouho. Letos jsem kontroloval dobíjení a proti palubnímu počítači měřák ukazoval odchylku o cca 0,1 V. Tak předpokládám, že funguje vše tak jak má. Jinak k bateriím velká nespokojenost s Vartou. I se synovou motorkou jsem vyzkoušel cca 3 a ani jedna nedala 3 roky. (jedna dokonce jen rok). Aprilia SR Max má předepsanou v manuálu 14 Ah YTX14-BS. Když jsem ji zadal do vyhledávače najde to i 12 Ah. Tak až bude třeba pokusím se o tu 14 ah.

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 23 pro 2017, 23:58
od petr_maverick
Zdravím jen pro upřesnění. Aku yuasa ytx14bs ma dle nasi normy 12ah. Sam mám v nexusu motobat typ teď nevím. Yuasa je špička, varta je průměr - v motobaterkách. Sam dělam v akumulátorech a start baterkách 12let a vím že u motobaterek je životnost tak 4roky,ale velmi záleží na údržbě.

Odesláno z mého E5823 pomocí Tapatalk

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 24 pro 2017, 00:22
od petr_maverick
Jo a já měl v gilere ytx12bs a ta ytx14bs je vyšší. Z hlavy nedam o kolik.

Odesláno z mého E5823 pomocí Tapatalk

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 24 pro 2017, 00:52
od JRM66
petr_maverick píše: Sam dělam v akumulátorech a start baterkách 12let a vím že u motobaterek je životnost tak 4roky,ale velmi záleží na údržbě.

Odesláno z mého E5823 pomocí Tapatalk
To bude asi aj tým že vačšina kašle na zimnú udržbu baterky ale aj ke moto stoji viac ako mesiac tak to treba stále pribijať nejakou dobrou nabijačkou pripadne to mať stále napojene na pomale nabijanie ked sa nejazdi. Hold väčšina z nás ešte stále podcenuje vybijacie prúdy kedy stači baterke hlavne teraz v zime 2-3 mesiace bez nabitia a je hned skoro kaput! :cry:

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 24 pro 2017, 10:49
od JardaB
Ono je to přesně naopak . V zimě je samovybíjení nižší než v letních vedrech a nabitá baterie v pohodě vydrží bez nabíječky 4-6 měsíců do 80% kapacity.

Obecně a zjednodušeně akumulátoru škodí trvalejší "pobyt" v nenabitém stavu a letní vedro (parkovat v 30 stupních na sluníčku).

http://www.skutrforum.cz/technicke-problemy-se-skutry-f9/shrnuti-provozu-a-udrzby-akumulatoru-or-baterii-t12630.html

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 24 pro 2017, 11:55
od petr_maverick
Trošku se míchají hrušky s jablky. Ano teplota ma velký vliv na samovybijeni akumulátorů. Ale není pravda že v zimě po 5měsících v nízkých teplotách a mrazu, bude mít aku 80%, naopak pravdou je že vysoké teploty nad cca 40st jsou pro akumulátory likvidační.
Pb akumulátory je nutné uchovávat nejlépe v teplotách kolem 18 st.
Z praxe vím (rukama mi prošly tisíce akum.) že výše uvedené tj.80% po 5měs. platí pouze u nových aku.ktera jsou skladována přesně dle podmínek výrobce.
V reálném provozu je lepší přes zimu udržovat aku nabité a uskladněné někde v teple.

Odesláno z mého E5823 pomocí Tapatalk

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 24 pro 2017, 15:58
od bajza
Pánové vy jste se rozjeli a to jsem se jen pozastavil nad tím, že YTX 14 BS má 12 Ah. Čekal bych, že když má 14 v názvu bude mít i tolik Ah. V TGB jsem měl Yuasu a origo vydržela dlouho teď už nevím ale určitě 5 možná 7 let. Varta už nikdy, v motobaterích nestála za nic. Já to vzal včera přes kabely abych jí po 6 týdnech nečinnosti pomohl. Nevím jak je to všeobecně u samovybíjení, ale říkal jsem si že asi něco maličko žere proud, když bliká kontrolka imobilizéru ještě nějaký čas po zhasnutí. Je pravda že dát 1700 za 14 Ah, když 55 ah do auta stála méně, je opravdu zvláštní. Ale na miláčkovi šetřit nehodlám. Má olej ten co má (Eni), řemen taktéž. Tak i baterku mu dopřeji kvalitní. Už s ohledem na absenci nakopávačky. Ještě jsem zvažoval tu powerbanku s možností startování moto i autobaterii. (lidl ji měl) našel jsem ji na alliexpresu, ještě o dost levnější. Jen nevím zda to tam riskovat.

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 26 pro 2017, 18:54
od Dusan14
Ta nakopavacka nieje taka vyhra ano nastartujes. Sice noha dostane zabrat. Ale po 4 takych startoch, pochopis aka super vec je bateria. Moja chcipla na jesen (varta po 3 rokoch) tak uvidim co kupim na jar

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 26 pro 2017, 19:26
od Garrett
Na starém skútru před X lety jsem měl špatnou baterku a startoval pouze nakopávačkou, nebyl to problém, v pohodě, jednou prošlápnout a nastartováno. Tak si myslím, že nakopaváčka pro případ nouze je perfektní (moderní skútry jej prostě nemají). Tak to prostě je ...

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 27 pro 2017, 04:05
od duky5
Dusan14 píše:Ta nakopavacka nieje taka vyhra ano nastartujes. Sice noha dostane zabrat. Ale po 4 takych startoch, pochopis aka super vec je bateria. Moja chcipla na jesen (varta po 3 rokoch) tak uvidim co kupim na jar
Ty si z ktorej planéty?
O nakopávačke sa bavíme predsa ako o núdzovom riešení, že by sa hodila keď ťa zradí batéria.
Nakoľko skúter sa nedá roztlačiť a väčšie kubatúry tú nakopávačku nemajú, treba riešiť štart cez káble a iné auto, resp power banku.

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 12 led 2018, 18:26
od bajza
Ahoj vracím se k jednomu problémku. Koupil jsem si plexi Givi, ale když ho namontuji, nemohu dát plný rejd, kvůli zrcátkům. Narazí na hranu plexi. Neřešil jste to někdo, popřípadě nějak nahradit jinými zrcátky. Mám ty co jsou na řídítkách.

17.1. edit:
Objednal jsem se na seřízení ventilů, aby na sezonu bylo OK. Ale proč píšu mám dilema. Malinko mi teče zadní tlumič. Chci je nechat vyměnit. Ale originální tlumič stojí cca 2400,- nebo zvolit RMS forza za polovinu (1240,-). Máte někdo zkušenost, Je mezi nimi opravdu takový rozdíl?? Děkuji za názory.

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 28 led 2018, 18:48
od bajza
Oleje pro Nexe-Eni i-Ride PG 5W-40 (original)
-Motul Scooter power 4T 5W-40 MA (či Motul 7100 4T 5W-40)
-Castrol power 1 racing 4T 5W-40
-Repsol moto scooter 4T 5W-40
-Valvoline MaxLife 5W-40
Dle mazacích plánů.

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 26 úno 2018, 19:15
od bajza
IMG_20180224_142751.jpg
Tak snad už sezona brzy začne svědí mne ruce. Nakoupil jsem olej na sezonu (3 litry) nové tlumiče a filtr variátoru. Na konce března seřízení ventilů. Už jsem objednaný.

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 26 úno 2018, 19:48
od JRM66
Oleje si meníš sam alebo tiež to dávaš do servisu?

Re: Gilera Nexus 125

PříspěvekNapsal: 26 úno 2018, 20:06
od bajza
Olej si měním sám Jerry, ale tu první letošní výměnu možná nechám udělat zároveň s ventily. A poprvé tak někoho jiného. Koupil jsem rovnou 3 litry měl by být za dobrou cenu. Musel jsem vzít Eni i-ride racing místo Eni i-ride PG ale má stejnou specifikaci API SL (MA,MA2)