Stránka 53 z 56

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 10 kvě 2020, 12:46
od Azy
Zdravím všechny potřeboval bych zase navest kde mám pátrat. Zámek kufru - po sestavení skútru jednou cvaknul a pak už nic, na dotek byl dost horký, usoudil jsem ze odešel a koupil nový. Vyměnil, ale odemykal hned v první pozici klicku, při zapnutém klicku nešel kufr zacvaknout, no a když jsem všechno zase sestavil tak to najednou zase nefunguje :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 12 črc 2020, 16:58
od radek2821
Zdravím,potřebuji poradit.Koupil jsem satíka rok 2009.Vše ok.Ale dnes asi po dvaceti km.jízdy zhasl motor.Po vypnutí klíče a nastartování jede caa 3km a to samé se opakuje několikrát .Můžete někdo poradit jaká by to mohla být závada.Jsem začátečník.Děkuji.

Edit: (Témata sloučena: Wictor)

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 12 črc 2020, 18:29
od JardaB
Může to být cokoli ... jak jsi začal kontrolu ty, než jsi se zeptal ? Benzín, elektrika atd ... pěkně postupně vylučovat všechny možnosti

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 25 črc 2020, 21:32
od Brian84
Chci pozdravit všechny hrdé majitele těchto strojů.Před nedávnou dobou jsem si pořídil Satelis 2.generace (rok 2016) v edici RS. Začal jsem základními servisnimi úkony jako olej,filtry atd. Před měsícem jsem si pořídil sadu Malossi Multivar (v balení s valeckama 20x17;9g),k nim jsem si dokoupil ještě 4 balení valečků (7;8,5;10;10,5) na doladění variatoru dle mé potřeby. A nyní jsme u toho....má tady někdo reálné zkušenosti s vyladovaním. Už jsem vyzkoušel skoro všechny kombinace nakoupených valečků(zrychlení,zátah do kopce a maximalka).Zatim se mi nejlépe jeví 8-gramové.Zitra chci vyzkoušet poslední variantu 7 gramů...to si říkám,jestli už to nebudou příliš lehké valečky....

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 25 črc 2020, 22:21
od JardaB

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 08 srp 2020, 22:16
od Chong
SAM_2098.JPG
SAM_2092.JPG
SAM_2086.JPG
SAM_2082.JPG
Před měsícem mi přestal Geopolis (upozorňuji, že se jedná o stejný motor jako Satelis) dobíjet. Proměřením třífázového alternátoru bylo jasné že má průraz na kostru. Začal jsem tedy řešit výměnu statoru, procházel jsem weby a nikde žádná bazarovka. Dotazem na scootland jsem se dozvěděl očekávanou dardu.. 7.700kč za stator (no popravdě čekal jsem tak 5tisíc). Kus železa s měděným drátem, na jiné motorky v druhovýrobě za 15stovek.. hm... Bylo jasné že, s ohledem na zůstatkovou hodnotu motorku nebudu krmit nenasžrané žabožrouty a začal jsem pátrat po originálním výrobci a zjistil jsem poměrně brzy, že se jedná o díl z dílny MITSUBA. Bylo jasné že stejný či podobný sator bude i na jiné motorky, lišit se bude snímačem kliky, či jeho absencí a průchodkou motoru. Dost problém, protože k nim nejsou pořádné informace. Takže jsem nakonec narazil na předchozí model statoru co se dával do Hondy 125 SH a ještě do pár dalších motorek. Tedy zakoupil jsem bazarovku za lidových 800kč a přehodil stator (přelisoval a zaizoloval svazek Geopolise na stator Hondy) a namontoval do motoru a nyní již dobíjím. Doplním jen že vnější rozměry i úchyty jsou totožné, jen zapuštění hlav šroubů je hlubší, ale zkracovat šrouby nebylo nutné. Drát, kterým je vinutý je asi o 10% slabší, což souvisí s nižšími otáčkami Hondy oproti Geopolisu, čímž má větší účinnost při nižších otáčkách. Samozřejmě že díky menšímu průměru drátu vinutí bude proudově více namáhaný než s původním, ale údaje obou statorů jsou o shodném výkonu. Což je podivné, ale budiž. Stejně počítám s tím že alternátoru odlehčím. tedy snížím spotřebu. Už nyní mám vzadu nehomologovanou dvouvláknovou LED a stejně tak vyměním potkávací H7/55W za nějaou LED náhradu. Problém motoru řady FD (v mém FD7) je v tom, že frantíci podcenili výkon motoru a při takovém výkonu na kubický centimetr by mu slušel chladič oleje, nebo alespoň chladící žebra na vaně motoru. Ale protože nic z toho nemá, je jasné že není dvakrát dobrej nápad s tímhle motorem dělat dlouhé výlety, díky tomu samozřejmě se nedostatečně chladí i stator alternátoru a proto nikde nejsou bazarovky, protože tohle umírá na těchto motorech velmi často.

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 09 srp 2020, 12:03
od JardaB
Tvůj problém byl (myslím lehce) řešitelný převinutím ... asi řádově levnější

https://www.previjeni-regulatory.cz/

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 09 srp 2020, 14:52
od Dusan14
Uvedomujete si ze to ma skratovy regulator altika? Tj ak nesvietis alebo nenabijas baterlu altik ide do skratu aby sa udrzalo napatie na vystupe regulatora. Cize hreje sa tak ci tak.

Na jednej motorke sme menili stator 2x, pac majitel nechcel kupovat nove vodne chladice, boli zatrepane s krivymi lamelami, samozrejmee zo po par jazdach v horucave stator zhorel.
Po vymene chladica a statora uz v poriadku, hold on sa kulp v min 90st oleji.

Tak ze tym ze das uspornu ziarovku si velmi nepomozes.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 09 srp 2020, 16:00
od Chong
To JardaB: řádově myslíš že namísto 1000kč by mě to stálo stovku? Chtěl jsi za každou cenu říct něco chytrýho, nebo žiješ v socialistických cenách? Stovku nestojí ani špule drátu mědi na tenhle stator :-D Upřímně převinutí byla jedna z variant, ale protože je prázdninovej režim, tak nepředpokládám že by si kvůli mě někdo trhal v nějaké firmě na převíjení žíly a navinul mi to obratem. Proto jsem šel touhle cestou výměnou za statorz jiné motorky. Motor jsem otevřel v sobotu a další sobotu jsem zaklopil a jezdil. To by s převíjením nehrozilo. Chtěl jsem taky ukázat že se nemusí otrocky jít cestou "kup díla a namontuj", nebo hraběcí rada "nechej převinout". Třeba tohle řešení někomu pomůže.
To Dusan14: Ano uvědomuju si že to má zkratový rego, nebo také ztrátovou regulaci. Ono taky jaké jiné rego asi tak k alternátoru s permanentními magnety dát... Nicméně je si také nutné uvědomit, že při zkratu kupodivu není vinutí namáháno. Obyčejná fyzika a matematika v praxi. Ve zkratu u altíku se asi shodneme že na svorkách je 0V. No a ikdyby v takovém případě tekl nekonečný proud vinutím, potom z matematiky víme že jakékoli číslo násobené nulou je nula... tedy pokud předpokládáme že vzorec pro výkon je P=U x I . No a to podle mě tak bude, že ztrátový výkon je ve zkratu velmi malý, blízký nule. Tedy smažení se nekoná. Poprvé jsem na to narazil před pár desítkama let u pionýra, kdy tímto způsobem v továrním zapojení "zhasínají" světlo. Kupodivu se tímto provozem nikdy pól statoru neusmažil. Zeptej se fichtlařů :) Samozřejmě připouštím, že taková je teorie a že PN přechod tyristorů rega nebude úplně nula, ale řekněme že pro zjednodušení to princip jasně vysvětluje. Tedy snížím-li spotřebu, dostanu rego častěji do blokovacího režimu a tím ulehčím vinutí. Tolik zase moje teorie. Samozřejmě že pokud vydrželo tohle vinutí bezmála 30tisíc km, tak to další, jeté vydrží odhadem třetinu. A to mě jako uživateli stačí, protože zas tak dlouho s motkou nepočítám. Mám jí už totiž docela plný zuby a pocit že ten 125ccm motor je pěkná žabožroutská sr..ka a přestává mě bavit do toho motoru furt lézt...

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 09 srp 2020, 16:06
od Dusan14
Zaujave pouzitie matematiky, strc klinec do zasuvky, v zasuvke bude 0V tj ziaden prud nepotecie. (hned ako s rachotom vypadne istic)

Otazka znie aky vykon bol pouzity na vybavenie istica.

No hlavne ze ti to funguje. Ci svietis alebo topis je skoro jedno :D

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 09 srp 2020, 16:32
od Chong
Tak uvedl jsi také příklad měl bys ho podle mého příkladu vyzkoušet v praktické rovině (já to u toho pincka simuloval a měřil na přípravku) spíš zkusit na výstupu hned na alternátoru za parogenerátorem v elektrárně a myslím že bys roztýlil hlavně sebe :), nicméně zásuvka není zároveň induktivní zdroj (to hraje roli v případě omezení max. proudu v závislosti na otáčkách, ale to je jiná věc). Ale budiž, jen si říkám proč se dělá zkratovací rego, když by podle Tvé teorie bylo vhodnější dělat lineární regulaci s proměnlivou zátěží a to teplo rozptylovat na chladiči rega namísto na vinutí... jo napadá mě jedna věc.. asi by toho tepla bylo hodně. Tak namísto toho se podle tebe zkratem rozptyluje 235W na vinutí rotoru? Ještě jednou tolik a je to výkon nejslabší plotýnky na vařiči... ne něco na Tvé teorii bude špatně, protože to by se rotor během chvilky usmažil ikdyby ležel ve studeném fritovacím oleji :)
Nechme toho, uznávám moje péro bude asi malé :-D . Chtěl jsem ještě jednu noticku... před nějakým rokem jsem tu dával info o problematickém umístění snímače tlaku oleje a jeho usmažení od kolene výfuku. Měnil jsem zatím dvakrát. Jednou se usmažil, že puknul jak zrnko kukuřice v pufovači a začal věnovat motorový olej přírodě. Takže oprava této konstrukční vady spočívala v namotání ochranné tepelné pásky na koleno. Nyní jsem měl možnost pozorně si prohlédnout zda to pomohlo. Takže, ano, pomohlo. Tlakový spínač i drát úplně v pohodě akorát ta páska z půlky kolene zmizela. Naštěstí z té druhé kde žádnou funci neplnila, takže torzo původní pásky snímač tlaku oleje chránil. Nyní jsem použil pásku jinou, napuštěnou nějakým sajrajtem a uvidíme zda vydrží víc. Přikládám foto, jak koleno dopadlo a po namotání nové pásky.

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 09 srp 2020, 16:37
od Dusan14
Dovod je jednoduchy, cena regulatora. A tych watov tam tolko nieje, matika ti velmi nejde, skratuje sa jednocestne, takze dajme tomu polovicny vykon, baterka a zapalovanie nieco zoberie a svetla tiez tak ze nejde 100% do tepla, nieco pobere kablik a konektor kym sa dostane k regulatoru.

Len som poukazal ze si montovanim led velmi nepomozes. Kludne tam. Moze ostat klasicka ziarovka. (ostatna debata nieje podstatna)

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 26 zář 2020, 21:09
od Brian84
Potřeboval bych poradit: Mám dvojkoveho Satelise...jedná se o variátor...Originální variator točí max.necelych 9.000 otáček(přitom 1.generace nemá problém točit i 11.000),mám problém jet sotva 100 km/h.Řešil jsem to variatorem Malossi,ale tam to o moc lepší nebylo(zkoušeno i více druhů gramáží).Zkusil jsem i pokus,že jsem si sehnal variator z 1.generace,ale pořad je to stejné.Kde muže být chyba?:(

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 27 zář 2020, 11:56
od JardaB
Točí motor nebo variátor ? Jaké max otáčky motoru jsou uvedeny v techničáku ?

Re: Peugeot Satelis 125

PříspěvekNapsal: 24 lis 2020, 19:11
od george2205
Zdarec ogaři, kde najdu na Satelisu 125i rv.2010 olejový filtr? Dííky