Stránka 1 z 2

Piaggio Sfera 125ccm 4T - jaký řemen?

PříspěvekNapsal: 20 zář 2011, 15:11
od Simson
Zdravim. Jsem tu nový. Doteď jsem jezdil na normálních motorkách ale před pár dny jsem koupil skútra. Vybíral jsem dle rad kámoše co na skútrech závodí, a dle finanční situace. Nakonec jsem domu přitáhl Piaggio Sferu 125 ve 4-taktním provedení. Rok výroby je 1997. Potkalo mě štěstí a při cestě z místa koupě (Česká Třebová) jsem po 50km trhnul řemen. Bohužel v místě kde bylo číslo. Ať hledám, jak hledám, nenacházím uspokojivé informace o rozměrech řemene. někde sou rozměry takové, jinde onaké... Těchto skútrú je zde v republice docela málo, ani manuál ani nic jsem nenašel. Prosím Vás tedy, podělte se o jakékoli info o tomto skútru, moc mi pomohou. Děkuji. :wink:

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 20 zář 2011, 20:11
od tyjo
To musel bejt teda kup jak víno :-) v servisu podle vinu objednají správný....

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 21 zář 2011, 14:41
od Simson
Tyjo: To je krásný, ale trvá jim to 10 dní. Já mám ve městě kde studuji (Bratislava) skútr krám kde prodávaj cokoli, ale dle typu neví co tam pasuje. Jde mi o to, že doma kde je skútr jsem jen o víkendu. Což znamená značné omezení. Hlavně proto, že mě na něm čeká co nejdřív cesta Kolín-Bratislava, a tím pádem čím dřív, tím líp (teploty klesají). To znamená že potřebuju řemen co nejdřív, tedy příklad, zítra ho budu mít, pozítří ho vyměním ale až za tejden múžu jet, ještě mě totiž čeká evidenčka a přihlášení, a najít neděli s hezkým počasím na cestu bude den ode dne obtížnější :wink:

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 22 zář 2011, 09:34
od bajza
Tady je Vespa a Sfera.Co zkusit ten starý přetržený řemen změřit.
http://translate.google.cz/translate?hl ... r%2B_c8206


Docela zajímavá tabulka.Tak zkus hledat.Je tam pár skútrů i s rozměry.

http://www.dayco.com.au/databank/docume ... Dec-09.pdf

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 22 zář 2011, 15:50
od Simson
bajza: Přesně tohle jsem potřeboval! Tu tabulku! Dííííky, tak to hned doma vyzkouším.
Skútr je momentálně odemne 300km takže nemužu maturovat nad detajlama, múžu jen dumat nad hloupostma. V tabulce stojí 18x740 na moji sferku. A teď sou 2 možnosti :mrgreen: zaprve, že někdo do ní nacpal špatné řemen které tam nepatří, nebo zadruhé, jsem vúl a vlastním unikát. Zbytek řemene co zbyl je asi tak 20cm kousek, kterej zrovna neobsahuje čísla, navíc se to stalo při rychlosti nad 80km/h takže krom těch 20cm jsem vytahal asi kilo bordelu. Jinak nic. To je ale vedlejší, co mě zaráží, je že onen 20cm kousek trpí šířkou 22mm!! Pochabuji že by provozem vzrostla šířka řemene z 18mm na 22mm (to by pak lidi pletli řemeny ze stovákú a po 100km tahali tísíce). Nedá mi to, musím se prostě zeptat, co si o tom myslíte? :mrgreen:

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 22 zář 2011, 17:09
od bajza
Možná by stálo zato kouknout se kam patří ten rozměr co máš jen kousek.Délka bude stejná může to být tím,že někdo sehnal jinou šíři a jen se tím netrápil.Myslím,že jsem přitom hledání na rozměr 22 nebo 22,5 také narazil,ale nevím v jaké souvislosti,protože nejčastěji mi to nabízelo P. Hexagon,a Zip ve 125.

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 04 říj 2011, 16:49
od Simson
Zdravim, tak řemenoviny byli vyřešeny, je tam řemen 18x737 kdyby to někoho zajímalo.

Mám ale otázku, najel jsem na něm teď asi 200km a furt se mi zdá, jakoby byl strašně vratkej. Kámoš říkal "To víš, ty jsi zvyklé na 16" kola Símáka a tyhle 10"ky jsou na každé nerovnosti trochu nestabilnější" Dobře ale když na moje "Sferari" sednul známej co má 50ccm skútra číňana, sice si pochvaloval výkon ale říkal že je to strašne neovladatelné, že je určo v pr.... tlumič, nebo něco atd. Táta si myslí to samé. Já nemám s čím srovnávat, pomalu si zvykám, lítám s tím v poho 110, jede to krásně ale jde mi o nejistotu, čeká mě na tom delší cesta tak zda mám čekat že mi upadne kolo nebo něco podobného nebo je to jen nectnost letmo zavěšeného předního kola na kyvce?? Mám si dělat starosti a hledat chyby nebo je to normál?? Díky :wink:

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 10 říj 2011, 15:24
od Slayer
Nevím přesně co si představit pod pojmem vratkost, ale zkus si dotáhnout krk řízení.. mě se povolil a skutr se nedal řídit jednou rukou :) možná to u tebe nebude tohle, ale mrkni na to :)

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 29 říj 2011, 12:09
od Simson
Slayer: To by mohlo bejt vono, jde mi vo to že i když držím řídítka pevně rovně, i na uplně nové silnici skutr klickuje. Doslova dela slalom ale plynulej zadny hrkani v rytmu otacek kol... Zkusim ten krk, jen jak se k nemu dostat?? :shock: Zlatá ČZ, nj asi zkusím posundávat pár plastů, možná pod nima něco najdu :mrgreen:

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 29 říj 2011, 14:36
od Slayer
Jo budeš muset pár plastu sundat a potom jsou tam dvě kontra matky, které mají ovšem na sobě takové drážky (není to na klasický klíč), ale pokud máš nějaký úzký majzlík, tak to jde v pohodě.. hlavne si to nepritáhni moc, aby ti šlo vůbec otáčet řidítkama.. ale na to příjdeš jak to budeš dělat :-D

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 29 říj 2011, 17:32
od Simson
Jo už jsem se tam dostal, našel matky (stejný jak na Simáloji až na ten přístup) , dotáhl prvním co bylo po ruce (sikovky, nj majzlík mě nenapadnul) zas zadělal (jsem se až zapotil, napasovat ty 12letý plasty povohejbaný) a teď přemejšlím o zkušební jízdě. V úterí v případě snesitelného počasí mě na tom čeká 300km cesta tak snad to byl onen problém. Řídítkama jde otáčet v pohodě (jen plasty to trochu brzdí, nj skútr :mrgreen: ) takže jsem to nedotáhl příliš. Tak držte palce klucí, snad s tím dojedu do Bratislavy :wink:

12.11. edit:
Zdar. Tož před týdnem v úterí jsem udělal velký krok, konečně jsem se odhodlal dopravit Sferari po ose do Bratislavy (od Kolína). Plán to byl hezkej ale nadával jsem si už cestou od Čáslavi do Havl. Brodu. Pocity smíšené, něco strašného, něco hezkého. Jak jsem se zmiňoval o nestabilitě stroje, cestou jsem si říkal že to je slabý slovo. Ještě dnes mě bolí celý ruce jak jsem se s ním pral. Tu samou cestu jsem jel na Simsonu v létě takže jsem naštěstí nemusel hledat kudy kam. Problém bylo to vylíčit skútru. Ten prostě rovně nedokázal jet. Krk řízení jsem dle rady dotáhnul ale beze změny. Řeknu vám, je to fakt jízda jet na skútru kterej držíte rovně všemi silami, a von si každou chvilku vzpomene že u krajnice "dlouho" nebyl, pak se mu zachce zkusit protisměr, pak zas zpět, to byla makačka... Vyrazil jsem pozdě (13:00) a chtěl jsem dojet za světla tak jsem rychlostí nešetřil, tachometrových 90-100 tam bylo furt, to jako motorově a převodově bylo bezva... Nejlepší byla jízda dolu kopcom do Zastávky u Brna ze směru od Velké Bíteše (kdo zná, ví vo co de, a když tam máte kilo a skútr zkouší střídavě obě krajnice, to je pak legrace). No to byla hračka... Ale pak po vjezdu do Židlochovic jsem uslyšel divný zvuky ale jen slaboučce. Říkám si, ložisko na předním kole? (při doplnění PHM v Bíteši jsem zjistil že má nepatrnou vůli). Dobrý jedu dál. Pak mě zamrazí když při pojíždění ve městě skútr jednou odmítl podřadit a po přidání plynu si zahrál na podtáčení motoru. Dobrý, jedem dál. No, ale 10m před cedulí Židlochovice pápá zvuk rázem zesílil a skútra jsem tedy radši zastavil. Samozřejmě, hned jsem hledal závadu. Našel. Variátor. Venkovní polořemenice je nanejtovaná na takovým středu s tisícihranem. To jsem ale zjistil až doma, vário jsem samo nepovolil na silnici :roll: Já vůl samozřejmě "neměl čas" opsat si kontakty pro skútristy v nouzi. Tak po asi 2 hodinách práce obsluhy telefónní ústředny (mám 2 mobily, vždy zvonili když jsem telefonoval), jsem nakonec byl zachráněn. Všichni mi říkali "nech to někde tam u někoho a pak se pro něj vrátíš atd..." to já samozřejmě nemohl, i když je to kus plastu a Mussoliniho pomsta. Nechtěl jsem ho opustit. Pak přijel známej z Vyškova s kombíkem, v telefonu pochyboval o tom že by se to tam vešlo, no když to auto viděl hodnej člověk (tímto mu dík) který mě při čekání vzal do tepla a udělal mi kafe, jakožto řidič náklaďáku z povolání konstatoval dostačující velikost auta a obratně (za zvuku praskání plastů a nevím čeho) tam na ležato skútra nacpal... Známej si udělal neplánovanou jízdu do hl. města Slovenska. Takže to dobře dopadlo. Teď o něj zakopáváme s mamkou v předsíni a šetřím na vário a polořemenici. Spolužák ze školy, úspěšnej závodník skútrů malých kubatur když rozdělal vário a sundal onu polořemenici, konstatoval doslova: "Týýý.... volééé... tak toto som ešte nevidel!!!". Polořemenice se jaxi roznejtovala a točila se jak se jí chtělo na tom středovém tom nevím čem :mrgreen: O válečkách řakl jedině kde mám prej dulčik, že na ně uděláme tečky a zahrajem si kostky :D Tak jsem zvědav kdy našetřím na potřebné díly abych se zas mohl ukázat s velkou ostudou na silnici a zase se zařadil mezi skútristy :mrgreen:

9.12. edit:
Tak konečně, polořemenice je doma, v pondělí ji s kámošem nahodíme a snad Sferrari bude opět trhat asfalt :D

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 19 pro 2011, 17:18
od Slayer
tyjo.. delší dobu jsem tohle vlákno nečetl a vcelku zajímavé novinky :-D docela by mě zajímalo čím to může být, že ti to pořád tak strašně hází.. asi vážně tím ložiskem jak jsi psal..

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 26 pro 2011, 10:32
od Simson
Slayer: Už je to na opravě u kámoše skútrzávodníka v Bratislavě, chodíme spolu do školy a on mě navedl na skútra :mrgreen: Tak jsem mu dal práci na zimu :mrgreen: Mám tam "novou" přední vidli, a s tím spojený výměny potřebých věcí, a co říkal když to poprvé zkusil? "Tv kokos, však to sa vobec neda kerovat!!!" :mrgreen: nejdřív mi to nevěřil, říkal "To je normálne, ked sadneš z tých tvojích 19" koles na čezete na 10" kolieska, to je normalne" tak jsem mu říkal že jen ať počká až se sveze :mrgreen: Co jsme byli posledně v kontaktu (jsem od včera v ČR 300km od skútroje) tak to dával za vinu moc dotaženýmu krku s navíc blbejma ložiskama vylágrovanejma a pak moc široké pneu ve předu. Takže až se vrátím do Bratislavy, bude mě čekat Sferrari i se zimními pneu jako nové :mrgreen:
Jinak i při poslední jízdě zatím, když jsem to ke kámošovi vezl, už to vcelku šlo, člověk si zvykne a pak se na tom jezdit dá ale blbě. Takže radši do rukou odborníků :mrgreen:
Jinak pohodové svátky přeje Simson a Sferrari :D

11.3.2012 edit:
Tak průběžné hlášení. Původní připisování házení krku nebylo způsobeno širokou pneu. Zjistilo se, že je ohnutý krk řízení, ložiska na něm seděla na jednom kousíčku místo celého svéhu průměru. Chvilku jsem s tím jezdil (najel tak 30km) a v úterí se mi povedlo domluvit ve škole autogen, tak jsme s kámošema odstrojili předek, učitel to nahřál na jednom místě, které považoval kámoš skútrista za problematické, pak se dotáhnul krk (sedlo si to asi o 3-4mm!), pak ještě jednou nahřát a jednou dotáhnout. Seštelovat pořádně krk, a já vyjel od školy na novém stroji! To je teď úplně jiné kafe, hned jsem to pro jistotu vzal na dálnici, a už na vjezdu na městský dálniční okruh to byla změna - místo zpomalení na 30 a praní se se skútrem ve svislé poloze jsem si tam najel 80 a elegantně škrtal stojánkem :mrgreen: , druhý den jsem to projel i s kámošem do vesnice vzdálené cca 35km, ten den jsem dokupy nalítal něco kolem 100km a Sferrari jsem řídil víceméně jednou rukou. Prostě paráda!! :D

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 11 bře 2012, 12:28
od Slayer
Tak to mam radost, ze jsem vice mene trefil misto zavady, akorat jsem necekal, ze to budes mit ohle :-)

Re: Piaggio Sfera 125ccm 4T

PříspěvekNapsal: 11 bře 2012, 14:01
od Simson
Slayer: Ten kámoš to diagnostikoval takhle: "To bola ku*evská čelovica, buď do stĺpa alebo do auta..." :mrgreen: Teď je to jak nový stroj, ještě dořeším pár problémů a vychytávek (novou palivovou hadičku a fanfárky, tram. zvonec a samolepku se znakem Sferrari) a bude to parádička, letos chci navštívit pár skútrsrazů, tak jsem zvědavý :wink:
Edit: Přidám foto z opravy ve školní svářečské dílně
Obrázek