Stránka 156 z 161

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 08:53
od Gargamell01
Další dotaz bych měl, ahoj :) Jak se projeví ojeté válečky ve variátoru. Myslím tím na jízdě. Je mi jasné, že když to rozeberu, tak to poznám plošku. Případně ty vodítka, jak jsem koukal se také mění. Co těm se stane? Díky

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 09:16
od HonzaR
Většinou otáčky motoru (při rozjezdu, nebo v kopci, kdy rychlost klesá) nejsou konstantní, ale v určitých chvílích (kdy plošky na válečcích uvíznou ve varci a neodvalují se) kolísají. Po překonání odporu plošek variátor zafunguje opět jak má. Snad je to srozumitelné...

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 10:03
od xPet
Jak psal Honza. Plošky na válečcích se ti nejvíc udělají, když to ždímáš nadoraz.
Vodítka se vymačkají, a pak ten variátor "škube" a může rachotit, vibrovat.
Prostě ani jedno není dobré. Na SH bych o válečky neměl strach. Při kontrole v 8tkm byly jak nové, zato vodítka v háji.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 10:49
od Gargamell01
Já mám aktuálně najeto 36 tis km. A zatím vše původní. Tedy preventivně řemen jsem měnil asi před 12 tis km. Poslední dobou mám takové smíšené pocity. Kromě vidlic, které jsem popisoval výše, mám i dojem takového rachotění, zvonění... jen když jedu podél zdi tak to slyším v zátahu. Není to nic výrazného ani rušivého, ale dříve to podle mě nedělalo. Jen prostě jiný zvuk. Také mám pocit, že maximální rychlost klesla o třeba 2-3 km/h - ručička se zastavovala o pár mm dále. Asi bych mu měl dopřát nějaký ozdravný pobyt v servisu přes zimu :).

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 11:19
od HonzaR
Ty vidlice nech neprodleně udělat, minimálně vyměnit olej po max 2 letech, nebo 20tkm. Když se na to kašle, přijde pak drahá repase.

[Vymazáno]

PříspěvekNapsal: 06 bře 2020, 21:21
od Timgad
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým Timgad v 08 bře 2020, 23:34.

Honda SH 125 - ložisko ve variátoru

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2020, 08:04
od JardaZ.
Ahoj, trápí mne kuličkové ložisko ve variátoru 6902U, vedle něj je ještě široké jehlové. Původní jsem kvůli hlučnosti měnil po 40 tkm, teď to další řve už po 3 tkm. Hlučné je především při tlačení do garáže. V čem je problém? Na jiném skutru jsem si toho zatím nevšiml.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 19 čer 2020, 21:35
od adacarp
Má už někdo nové sh 2020?byl bych rád, kdyby se ozval.Potřebuji něco probrat.Díky

Re: Honda SH 125 - ložisko ve variátoru

PříspěvekNapsal: 20 čer 2020, 09:02
od JardaB
JardaZ. píše:Ahoj, trápí mne kuličkové ložisko ve variátoru 6902U, vedle něj je ještě široké jehlové. Původní jsem kvůli hlučnosti měnil po 40 tkm, teď to další řve už po 3 tkm. Hlučné je především při tlačení do garáže. V čem je problém? Na jiném skutru jsem si toho zatím nevšiml.


Jde o to jaký je výrobce ložiska (nejlevnější z Číny?) a zda montáž to ložisko současně nezkurvila. Pak je (teoreticky) ještě možná nesouosost díry a hřídele.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 08 črc 2020, 10:36
od jeff
Ahoj,
ví někdo, jak je tlusté obložení nových spojkových paken? Mám 2,8 mm a spojka zabírá znatelně později. Dík za odpověď.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 08 črc 2020, 20:38
od sago2
Jeff 4mm a servisný limit je 2mm.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 09 črc 2020, 10:34
od jeff
Sago: Dík za info, tak to zase jen vyčistím a ještě nechám. Najeto zatím 40t.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 27 srp 2020, 20:24
od host.a
Zdravím, včera jsem si koupil SH125-2020. Mám najeto 200km, takže ucelený dojem zatím nemám. Oproti SH125 které mám již 10 roků je tichý a jeho rozjezd je takový "hladší"(nový variátor). Nejrychleji jsem jel tachometrových 85, jinak jezdím do 75. Při první shlédnutí mě tvar neuchvátil, ale dnes se stává mým mazlem. Na digitální tachometr si začínám zvykat. LED osvětlení je opravdu výborné, bezklíčové ovládání také. Musím si pořídit štít, protože jízda bez něho je pro mne utrpením. (Na skútru @125 i starém SH125 jsem štít měl.)

PS: Starou SH125 nabízím.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 11 říj 2020, 13:38
od Gargamell01
Ahoj, ve čtvrtek se mi stala taková nepěkná věc. Jel jsem na oběd - při přistání se mi zdálo, že motor velmi lehce pravidelně cvaká. Bylo to tak jemné, že jsem chvíli přemýšlel, zda to náhodou není normální. Po obědě, jakmile jsem vyjel, už jsem cítil, že motor škube, začal vynechávat...více a více. Dojel jsem ještě asi 5 km - to už se rychlost držela kolem 40km/h, kašlal, prskal. Fakt to prskalo, ven. Měl jsem pocit, že je otevřený ventil v době výbuchu... je možné, že se jen tak odporoučí ventil? Jinak vymýšlím, co k tomu mohlo vést - 1. při výměně oleje jsem zjistil, že dost oleje ubylo a vypustil jsem ho hodně málo. 2. jsem teď začal dojíždět do práce pár km po dálnici, takže ho držím chudáka pod krkem v maximu nějakých 13km po dálnici jedna cesta (to asi bude mít souvislost s bodem 1) a 3. jsem pár dní před incidentem natankoval Vervu 100. Najeto mám 46tis km - slabší verze SH Mode, zatím jen měním olej, gumy, řemen. Pokud někoho napadne nějaký postřeh, budu rád. Díky.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 12 říj 2020, 13:38
od JardaZ.
Ahoj, také jsem v poslední době zaznamenal jistou spotřebu oleje a musím kontrolovat co 1000 km, někdy nechybí nic, jindy i 1,5 dl/1000km (na tachometru je 49xxx). Pravidelně čistím odstředivku.

Ohledně pazvuků bych to viděl nejdříve na kontrolu ventilů. Jinak co se týká oleje a není pod motorem olej, tak to může být buď stírací kroužek nebo vodítka ventilů nebo oboje. Asi bych spojil s kontrolou vůlí, vydělal svíčku a za variátor tím zkusil potočit, jestli není někde znatelná vůle.

Beru, že je to jen 125 ccm a já s výbavou mám přes 100 kg, tak pokud to není nutné, tak to přes 80 km/h nehoním.

Nedávno mi taky skůtr kašlal i když bylo dost benzínu, bylo to po svižném úseku, spravilo to vyčistění filtru pod čerpadlem v nádrži, který byl jako od medu. V acetonu to povolilo a zatím klid.

Nevím, kolik u tohoto skůtru snese rozvodový řetěz nebo lišty s napínákem. Kompresi to zatím má, tak není důvod do toho vrtat.

Napiš, co jsi zjistil.