Stránka 156 z 156

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 07:53
od Gargamell01
Další dotaz bych měl, ahoj :) Jak se projeví ojeté válečky ve variátoru. Myslím tím na jízdě. Je mi jasné, že když to rozeberu, tak to poznám plošku. Případně ty vodítka, jak jsem koukal se také mění. Co těm se stane? Díky

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 08:16
od HonzaR
Většinou otáčky motoru (při rozjezdu, nebo v kopci, kdy rychlost klesá) nejsou konstantní, ale v určitých chvílích (kdy plošky na válečcích uvíznou ve varci a neodvalují se) kolísají. Po překonání odporu plošek variátor zafunguje opět jak má. Snad je to srozumitelné...

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 09:03
od xPet
Jak psal Honza. Plošky na válečcích se ti nejvíc udělají, když to ždímáš nadoraz.
Vodítka se vymačkají, a pak ten variátor "škube" a může rachotit, vibrovat.
Prostě ani jedno není dobré. Na SH bych o válečky neměl strach. Při kontrole v 8tkm byly jak nové, zato vodítka v háji.

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 09:49
od Gargamell01
Já mám aktuálně najeto 36 tis km. A zatím vše původní. Tedy preventivně řemen jsem měnil asi před 12 tis km. Poslední dobou mám takové smíšené pocity. Kromě vidlic, které jsem popisoval výše, mám i dojem takového rachotění, zvonění... jen když jedu podél zdi tak to slyším v zátahu. Není to nic výrazného ani rušivého, ale dříve to podle mě nedělalo. Jen prostě jiný zvuk. Také mám pocit, že maximální rychlost klesla o třeba 2-3 km/h - ručička se zastavovala o pár mm dále. Asi bych mu měl dopřát nějaký ozdravný pobyt v servisu přes zimu :).

Re: Honda SH 125i

PříspěvekNapsal: 17 zář 2019, 10:19
od HonzaR
Ty vidlice nech neprodleně udělat, minimálně vyměnit olej po max 2 letech, nebo 20tkm. Když se na to kašle, přijde pak drahá repase.