Stránka 1 z 1

Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 16:48
od w0rm
Dobrý deň.

Zvažujem kúpu novej Honda Forza 125 vs. Yamaha XMAX 125 (model 2019-2020).

Viac sa mi pozdáva Honda (elektricky vysúvateľné plexi, menšia šírka stroja - aby sa mi zmestila do garáže k autu, nižšia spotreba...), no nemá kontrolu trakcie (ktorú XMAX 125 má). Rodinný známy (dlhoročný motorkár) ma upozornil na to, že kontrola trakcie zvyšuje bezpečnosť.

Je naozaj v tejto kubatúre reálny význam a nutnosť trakčnej kontroly? Mám sa iba kvôli trakčnej kontrole prikloniť z hľadiska bezpečnosti k XMAXu?

V jednej stope som začiatočník, pred kúpou si však dorobím vodičák na skupinu A (hlavne kvôli oboznámeniu sa s technikou bezpečnej jazdy a kvôli možnosti voziť sa aj v zahraničí).

Viem, že pri Forze 300 by som mal kontrolu trakcie v štandardnej výbave, no keďže plánujem skúter využívať predovšetkým mimo diaľnic a neplánujem s ním pretekať, radšej by som ostal pri 125ke.

Vopred ďakujem za Vaše názory a rady.

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 17:44
od sago2
No tak v určitých situáciach kontrola tracie aj u 125ky samozrejme má význam a bude prospešná,hlavne pri rozbehu na klzkom alebo nespevnenom povrchu napr.mokre biele čiary/drobné kamienky na asfalte.Ak sa Ti páči viac forza ako x-max a budeš mať Ačko tak sa neboj a chod do tej 300vky a nad 125kou ani neuvažuj,pretože ani 300vka nie je žiaden" trhač asfaltu"a cenový rozdiel medzi oboma je zanedbatelný.

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 18:54
od HonzaR
Jestli plánuješ plné Ačko, rozhodně jdi rovnou do 300. Stejně bys 125ku za rok, dva měnil. A co se týká kontroly trakce - určitě může pomoci, zejména dokud nemáš ovládání "v ruce"

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 19:00
od josuk
Podle mě ASR narozdíl od ABS tak důležité není. Na plné brzdy se někdy musí. Na plný plyn ne, a když tak prokluz zadního kola tolik nevadí a dá se pravá ruka vycvičit.. kupuj co chceš,jestli ale budeš mít A tak bych vzal rovnou nějakou 250-300. (já chtěl taky původně 125 a nechal jsem si poradit.. :-) 125 se hodí do menších strojů jako Vespa líp.

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 21:35
od bado
Pokud máš A, tak rovnou zapomeň na 125. Na peníze je to minimální rozdíl, ale na výkonu obrovský.Tam budeš mít i tu kontrolu. Mě osobně se nepodařilo na X-MAX 300 aktivovat ten protiprokluz. Pouze když jsem to zkoušel na trávě.Za normálních podmínek je i těch cca 21kw s variátorem slabých na nějaké driftování.

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 22:12
od goes
Na suchem asfaltu pri jizde rovne to asi clovek nezaktivuje ani na zminenem 300 ccm skutru. Ale pro tento pripad tam to neni. Ovsem staci mokro a kruhac nebo nizke teploty kdy uz gumy moc nefunguji, v meste, kocici hlavy, tramvajive pasy a neni problem ten protikluz rozblikat i nate 125... na 300 naprosto hrave.

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 22:14
od icask2
Skuter nie je motorka ani moja 400 stovka nehrabe. Ako pisu ostatny ak bude A tak ber vacsi objem ako 125. Ja som mal 4 sezony 125 tak viem ake je to " trapenie". Nebudes mat problem s rychlostou ale bude ti chybat sila a zrychlenie.


Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 22:15
od icask2
goes píše:Na suchem asfaltu pri jizde rovne to asi clovek nezaktivuje ani na zminenem 300 ccm skutru. Ale pro tento pripad tam to neni. Ovsem staci mokro a kruhac nebo nizke teploty kdy uz gumy moc nefunguji, v meste, kocici hlavy, tramvajive pasy a neni problem ten protikluz rozblikat i nate 125... na 300 naprosto hrave.
Pokial poznas viac poloh plknu ako nic a max, tak ani tie kolajnice nie su tak vazne. Jazdis hlavou inak sa zabijes.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 01 pro 2019, 23:11
od goes
S tvou fulozofii nepotrebujes kontrolu trakce nikdy protoze jezdis prece hlavou a znas prece i jinou polohu nez max a min. Jezdim i na litrove motorce apod takze to ze si to chce nekdy sklouznout je bezne i ma skutru. To neni o nepraci s plynem to je proste bezny jev.

Dost casto je to o tom jak jezdis. Pokud hodne opatrbe asi ji nebudes potrebivat ani na snehu.

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019, 10:36
od Citelis
Taky se přidám k táboru za 300ccm. Pokud už budeš mít "A", tak není co řešit. Mám teď PCX (protože nemám A :-) ) - to má sice slabší motor, ale poměr výkon/hmotnost má velmi podobnou Forze. Do města dobrý. Nad nějakých 60-70km/h už tomu dochází trochu dech. 100km/h se s tím dá udělat, ale je to očistec, takže pokud chceš něco za mesto, tak jednoznačně 300ccm ;-)
Na jaře bych si chtěl udělat "A" a vyměnit to za něco silnějšího :idea:

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019, 20:22
od w0rm
Priznám, že som nad 300 spočiatku aj sám uvažoval. Presvedčili ste ma. Pôjdem do 300 s kontrolou trakcie. Už sa neviem dočkať jari.

Všetkým ďakujem za rady a prajem mnoho šťastných kilometrov. :)

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 02 pro 2019, 21:42
od adacarp
Jj 300 bude fajn!ani ne tak kvůli kontrole trakce, to bude takový příjemný bonus, ale kvůli rezervě ve výkonu.Dobře si se rozhodnul,uvidíš že budeš spokojenej

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019, 08:03
od forester
Citelis píše:Mám teď PCX Nad nějakých 60-70km/h už tomu dochází trochu dech. 100km/h se s tím dá udělat, ale je to očistec


Aký očistec? Ste rozmaznané fajnovky :D :D
https://youtu.be/laMCFsTvzV8

3E598E30-1DA8-40DC-9F62-6292E17AFD11.jpeg

Re: Kontrola trakcie na 125 skútri - vyššia bezpečnosť?

PříspěvekNapsal: 03 pro 2019, 12:32
od Winterwolf
otázka již byla zodpovězena