Stránka 70 z 79

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 09 úno 2019, 23:14
od sollik
Taky jsem dneska přemýšlel jestli nedat baterky do skůtrů a nenastartovat .... ale v Liberci opravdu nejsou silnice příznivy pro jízdu na jednostopém vozidle. A jen tak to startovat a nechat běžet na volnoběh se mi nechtělo, dlouho se to ohřívá :| Měl jsem v plánu zajet příští týden s SW na garančku, ale předpovědi se stále upravují a z původních 6 st. nad nulou jsou náhle jen 2 st. :roll:
Hoši máte-li možnost užívejte a vzpoměňte si na nás ze severu :lol: :lol: :lol:

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 10 úno 2019, 10:32
od venda
Jestli dnes bude tak jak slibují naši meteorologové, tak se pojedu taky kousek projet.Akorát by to chtělo aby se smyla ta sůl ze silnic :cry:

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 10 úno 2019, 10:47
od forester
Sol je síce nepríjemná vec ale zbytky posypového materiálu omnoho horšia. Kamienky sú velmi nebezpečné a v zatačkách niekedy až vražedné. Nejeden nadržaný motorkár po zime na tom zhorel. Neviem ako u vás ale tu Bratislave sú také jamy že je priam isté že keby som do takej vpálil tak letím k zemi. Jednu takú som včera obchádzal autom a nestačil som sa čudovať.

Takže chce to triezvu hlavu a počkať kým sa tento sajrajt zmyje s ciest alebo kým ho upracú cestári. V Rakúsku je bežné že sa zametajú velkým kefovým válcom lesné cesty a horské prechody kde toho bordelu nasypali počas zimy najviac. Soliť sa tam na mnohých horských cestách v Alpách nesmie tak im zostala iba tá drť. Jediný rozdiel od nás je že tam si to nedovolia nechať aby sa to rozjazdilo a všetko sa upratuje.

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 10 úno 2019, 13:47
od sollik
Jaký je váš názor na občasné zimní prohřátí motoru na volnoběh? Nikdy jsem to neřešil, na Dylanu jsem měl "pauzu" vždy max. 6 týdnů v lednu - únoru když to opravdu nešlo, jinak jsem jezdil. Teď ale řeším SW se kterým se opravdu nejezdí.
Kolega z práce který má Bandita 2x až 3x za zimu dojde do garáže, nastartuje a nechá běžet na volnoběh až do úplného ohřátí, pak motor párkrát lehce protočí, vyndá baterku a jde domu.
Co vy na to? Jak řešíte zimní pauzu?

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 10 úno 2019, 14:37
od srnka1010
Tiež to cca raz za mesiac natočím a nechám povrčať až sa to zohreje a potom vypnem.Baterku nevyberám.Občas zapnem nabíjačku a tá mi ukáže stv baterky.V prípade potreby ju nechám deň-dva zapnutú.To je všetko.V garáži mi nikdy neklesne teplota pod 5 stupňov.

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 10 úno 2019, 17:34
od mirsil
Podle mě zbytečné. 30 minut volnoběhu studeném motoru uškodí víc, jak 30 minut jízdy, protože motor jede na minimální otáčky s bohatou směsí a na provozní teplotu se zahřeje maximálně voda v chladiči, takže se spíš zanáší. Studený olej, zvlášť teď v zimě, má po startu horší mazací schopnosti a na ideální teplotu se na volnoběh dostává podstatně déle než při jízdě a normálních sezóních podmínkách. Myslím si, že pár takových studených zimních nedokonalých probuzení bez pořádné projížďky motoru spíš uškodí. To, že se motor nemá zahřívat na volnoběh (max. pár minut), ale klidnou jízdou, je obecně velmi často zmiňované pravidlo.
Já v zimě bez projížďky startuji, jen když musím najet na servisní zvedací plošinu, což se konalo zrovna dnes ;-)

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 11 úno 2019, 17:10
od Dusan14
Asi tak, staci sa starat o baterku, a raz za mesiac pretocit motor stsrterom aby sa obnovil mazaci film na valci. Ti ochotnejsi na odpocinok natankuju plnu nadrz 100okt, alebo naleju vif.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 12 úno 2019, 16:10
od Bostav
O víkendu bude 10 stupňů tak jsem dal baterku "pro jistotu" na nabíječku, jako vždy když začínám sezonu. Mám vlastnoručně vyrobenou nabíječku. Nabíjím 0.8A (na baterii napsáno 0.7A).
Jednu sezonu jetá baterie YUASA YTZ8V (12V 7Ah).
A tady je informace pro ty co zbytečně řeší baterii přes zimu, pro ty co dávají baterii na udržovací nabíječku a (pro mě) podobné blbosti.
V prosinci jsem ji ze skůtru vyndal a vzal domů , dnes po cca.2.5 měsících se "vybila" o cca.12% - měřeno testerem na reálnou kapacitu baterie, tedy se zátěží... (půjčeno z práce) A co z toho plyne ? Nedělat vědu co s baterií přes zimu. Prostě ji stačí dát domů a víc se nestarat.
Každý ať si to přebere sám. S nikým se nehodlám dohadovat co je lepší, jestli z toho dělat vědu na celé téma a pečovat o baterii jako o novorozeně nebo ji nechat ležet a zbytečně nešaškovat.
Osobně dělám: na konci sezony vyndám, na začátku sezony nabiji a jezdím. A tak to dělám už XX let, jen mě napadlo změřit.

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 12 úno 2019, 17:38
od mirsil
U zánovní není problém, ale čím je starší, tím víc tu udržovačku přes zimu uvítá, tak proč jí trochu neprodloužit životnost, když to takovým jednoduchým způsobem jde

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 12 úno 2019, 17:45
od Bostav
Proto jsem zdůraznil že se jedná o "novou" , protože 90% lidí si koupí nový skůtr a pak řeší nabíjení ..

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 12 úno 2019, 18:33
od mirsil
Je to tak, u Visiona jsem na jaře po první a teď i po druhé zimě zkoušel dobíjet, ale nebylo třeba i když zůstala baterie celou zimu v zamrzlém skútru a naopak B650ky devítiletou babičku občas napíchnu i v létě, když nemám pár týdnů kolem dovolené zrovna skútrsezónu.

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 14 úno 2019, 16:23
od MP
Dopoledne s dcerou na lyže.
Obrázek
Rychej oběd a odppoledne vyvětrat Alpa:
Obrázek

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 14 úno 2019, 16:54
od crhy
To je život!
Pěkný!

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 14 úno 2019, 16:56
od Bostav
Přesně tohle mám v plánu na sobotu. Dopoledne se synem lyže a odpoledne jedna stopa.

Re: A zima je tu

PříspěvekNapsal: 14 úno 2019, 17:51
od MP
Když já ty víkendy na sjezdovce nemám rád. Plno lidí. Ale chápu že každej nemůže v tejdnu .
Má bejt pěkně tak ti to vyjde . Co nejdřív na svah , než to začne tát a bude rozježděný ... a pak vypadnout na moto nebo kolo :D