Stránka 730 z 736

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 13 srp 2019, 15:47
od bado
Základní údržba je primitivně jednoduchá, tedy pokud nemáš obě ruky levé a chceš mít jistotu odvedené práce, nebo ušetřit. Na Yotube máš nespočet videí, jak kde co se rozebírá. Vyměnit svíčku, filtry, olej není operace mozku, a kontrola variátoru taky ne. To, že se obecně údržba odbývá je pravda, a ještě za ni někomu zaplatíš. Nebo na to někdo kašle vědomně. Potom tu máš a jinde plno nářků, že to nejede, kucká, nestartuje atd. atd.
Vše se odvíjí od toho jaký má majitel kté které věci vztah. Když to nebudeš flákat, tak tě PCX odmění svou spolehlivostí. Olej koupíš kvalitní Motul,Repsol, filtry HIFLO, svíčku origo, Na tom taky ušetříš spoustu peněz. A ty intervaly nejsou zase tak krátké aby tě finančně zruinovaly.

A ta Honda, byla myšlena tak, že výrobce ví nejlíp proč nastavil interval výměny takový jaký doporučil v manuálu. Nebylo to , že to máš nechat servisovat v Hondě, to je čirý nesmysl pokud to nemáš v záruce.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 05:08
od pp07
Citelis píše:Olej jsem si měnil sám, včetně oleje v zadním převodu. Je tam ten samý olej co v motoru, většina mechaniků ho doporučuje měnit společně a ta litrovka na oboje vyjde akorát....
Filtry to nemá žádný, jen sítko před olejovou pumpou..


Vzduchový filter to ma.. A toho prevodoveho oleja tam ide 0,2l? Tu výmenu oleja by som mohol zvládnuť.. Akurát ten prevodový sa horšie bude nalievat..

A predpokladám ze ta tesniaca podložka a tesniaci krúžok toho sacieho koša sa nemusia vymieňať pri každej výmene

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 07:10
od sago2
Oleja do koncoveho prevodu ide 0,12l nie 0,2l a vymienam ho v intervale ako doporučuje vyrobca 24000km/2roky čo je u mna každe 2roky a menit ho spolu s každou výmenou motoroveho oleja ako napisal citelis je úplne zbytočné,pretože aj po 2rokoch vyzera ako nový.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 08:16
od Citelis
Pardon na vzduchový filtr jsem zapomněl.

Podložky a kroužky jsem nechal původní, byli docela pěkný, jen jsem si je oměřil, aby si koupil rezervní měděnky
Já ho měl docela hnusný v 8300km, ale nevím kolik to má najeto ... kupoval jsem ho s 5000km v Hondě po jejich servisu, ale jsem třetí majitel :lol: Když koupim litrovku do motoru a mají mi v tom zbýt 2 deci, který už přiště do motoru stejně nebudu chtít lít, tak proč to nevyměnit ... jsou to 2 zátky.

Koupil jsem v lékárně 60ml stříkačku, krásně pasuje do plnícího otvoru, člověk tam pošle 2 dávky a je to hotový :mrgreen:
Obrázek

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 13:31
od pp07
Ešte ma napadlo, vadí keď nemám momentovy kľúč a len golovku? Však utiahol by som to podla toho ako to bolo predtým nez to povolím, odhadnúť sa to dá.. Inak zatiaľ dik za info, pomohlo mi to

ps. strikacka dobrý nápad :-)

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 14:56
od bado
Tak to seš teda borec. jestli to dokážeš odečíst rukama moment při povolování a potom ho dodržet při dotahovaní.
Pokud ale použiješ rozum a cit tak momentový klíč nepotřebuješ. Jestli ten cit nemáš, tak když ho dotáhneš málo, tak ti za jízdy upadne, olej vyteče, motor se zadře. Když moc, tak ho serveš a oprava je potom drahá. :-)

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 15:21
od pp07
Tak myslím že nejaký ten cit tam je a lavy úplne nejsom.. Tak ako si napísal, treba použiť rozum a cit

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 16:58
od JardaB
Rozum a cit při utahování je k prdu. To platilo v dobách krále Klacka. Např. svíčka mám moment 14 Nm. To je 1,4 kg na páce 1m nebo zhruba 7 kg na páce 20 cm. Ná váze jsem si ozkoušel zda tuto sílu vyvinu jedním nebo dvěma prsty a tak jsem utahoval. Když jsem to origo povoloval, tak to šlo tak volně, jako nebyl vůbec utažené. Pochopím, pokud znáš utahovací moment a propočteš si sílu k používané páce a tu sílu si ne odhadneš ale porovnáš s váhou nebo mincířem. Tvojí metodou to můžeš akorát zkurvit. V pravěku (maje poprvé v ruce golu a ne stranový klíč) jsem ukroutil 2 dlouhé šrouby na půlené Trabantí převodovce a to sem pápěrka.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 18:24
od pp07
Tak svicku by som si asi netrúfol bez momentoveho, ale obyčajný srob utahnut tak aby nebol malo ani moc nemôže byť predsa problém

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 15 srp 2019, 20:59
od xPet
Asi nějakej jinej kmen, nebo co. Celej život dávám svíčku na ruku do závitu a pak pootočím o 90 - 120 stupňů. Není třeba v tom hledat žádnou vědu.
Jinak obecně ocelové šrouby neutahuj na víc jak 70% Re (meze kluzu). Momenťák v podstatě používám jen na variátor, páč ten musí být fest utažený a zároveň je lehké tam strhnout závit - a to opravdu nechceš.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 16 srp 2019, 07:46
od JardaB
Dyť to říkám ... za krále Klacka se dělalo všechno jinak. To co říkáš platilo nejspíše pro svíce s větším průměrem závitu a plechovým těsněním a litinovou hlavou - pro ty, co se utahují na kužel navíc v hliníkové hlavě to asi platit nebude. Další zásadou je měnit svíci jen na studeneém motoru

N17C pro Škoda 100 ... M14 moment 20-30 Nm
NGK CR7E M10 ... s momentem třeba 14 Nm

Obrázek

https://t.tekniwiki.com/cs/zapalovaci-svicky/montazni-tipy/utahovaci-momenty.html

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 16 srp 2019, 08:15
od mirsil
Ideální je řídit se servisním manuálem konkrétního stroje, tak se nedá nic zkazit

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 16 srp 2019, 12:28
od sago2
Presne ako napísal mirsil uvedené momenty sú doporučované výrobcom zapalovacích sviečok no vždy je prvorade riadiť sa tým čo doporučje výrobca daného vozidla,napr.pre hondu pcx150 r.13-17 je v servisnom manuály uvedený utah.moment pre zap.sviečku 16nm čo je ako pozerám v danom prípade min o 4nm viac ako doporučuje výrobca zap.sviečok.Uvedené momenty platia iba pri montážy nových zap.sviečok,pri opätovnej montážy tej istej zap.sviečky treba nastavit utah,moment nižší o 1/3.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 16 srp 2019, 16:00
od JardaB
Že 16 je o 4 víc ? Kde je v tabulce hodnota momentu 12 Nm ? Nevím jestli jsem se trefil na správný chlíveček tabulky , ale 16 je někde mezi 10-20 ? Pokud je v tabulce odporučení např. 10-20 nebo 20-30 je to rozmezí od základu plus 100 nebo 50%. Ty řešíš 4 z 16 (25%).

Krom toho my (já) tu napadáme utahování odhadem od oka ! To je velice ošidné ...

To s tím momentem poníženým o 1/3 při druhé montáži stejné svíce ... jsi četl kde ? Nebude to tím plechovým těsněních, které je už deformované ? ...

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

PříspěvekNapsal: 16 srp 2019, 20:16
od sago2
JardaB ja som reagoval na príspevok od Mirsila a ano netrafil si sa do správneho okna .Nič v zlom toto je vlákno o Honde pcx a nie o Škode 100.Do Pcx-ka ide zap.sviečka s plochým sedlom tesnenia a závitom 10mm v hliníkovej hlave valca takže dop.utah.moment je 10-12nm preto som viz.vyššie uviedol,že výrobca vozidla doporučuje o minimálne 4nm väčší moment ako výrobca zap.sviečky Ngk tebou uvedenej tabulky.A kde som čítal že sa má u opakovanej montážy zap.sviečky znížit moment o 1/3 napr.na stránke amp.cz/jak-spravne-namontovat-svicky-bosch/