Rozdělení řidičských oprávnění

Diskuze o čemkoli.

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod ohka » 13 říj 2009, 00:37

Také mě napadlo, že by tak brzo neměli dávat řidičák na nákladní auto. Právě to prožívám, protože syn bude mít v prosinci 18 let a dělá si řidičák i na náklaďák.( má to v rámci výuky na automobilní průmyslovce). Vůbec si ho ...to moje děťátko.... :wink: neumám představit jak jede v takovém autě. :roll:
Naposledy upravil KYBLOS dne 20 bře 2013, 23:18, celkově upraveno 1
Důvod: Citování posledního příspěvku
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod Morx » 13 říj 2009, 08:47

S těma motorkama je to přímo v zákoně. Že všichni, kdo mají B jsou oprávnění řídit motorky do 45km/h konstrukční rychlosti a dokonce tam je výslovně, že tuto skutečnost nemusí mít uvedenou v řidičském průkaze. Ptal jsem se na to na navíc na magistrátu, když jsem loni dostal řidičák, vysvětlili mi, že už to nepíšou nikdy. Do řidičáku se totiž zapisují jen absolvované zkoušky. Tzn. je tam datum, kdy jsem z toho čeho udělal zkoušku. Nic víc. To, že mě to opravňuje řídit něco dalšího stanovuje zákon, z řidičáku to patrné prostě není a nebude
Morx

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 183
Registrován: 24 zář 2009, 10:18
Skútr / moto: Honda Vision 110

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod airtransit » 13 říj 2009, 10:29

No je to trochu jako na vojně.Když jste se dostal na T-815 tak automaticky brali,že můžete jezdit vlastně všechno od Úžasa až po Tatru nikdy na to žádný přezkoušení člověk nedělal a člověk měl ve vojenský knížce jen tu tatru.
Uživatelský avatar
airtransit

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 46
Registrován: 09 zář 2009, 09:48
Bydliště: Praha 7
Skútr / moto: Yuki Matrix 50 4T
Tuning / úpravy: bez úprav

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod r_b » 13 říj 2009, 12:14

Ja mam taky v ridicaku zaznamy jen u A1 (s harmonizacnim kodem 150 - kdysi jsem delal skupinu M) u A a u B, prestoze muzu ridit jakoukoliv motorku. Ono nektere skupiny ty ostatni v sobe zahrnuji a dozadu se uvadeji jen zkousky, ktere jsi opravdu slozil)
Uživatelský avatar
r_b

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 09 zář 2007, 11:34
Bydliště: Roztoky u Prahy
Skútr / moto: Kymco People S200i

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod GUESS » 13 říj 2009, 18:52

Jeste jednou dekuji za radu :) . Zacnu vybirat skutr, a dehem tohoto mesice kupim si nejaky. Pak vylozim fotky toho co jsem bybral :D
GUESS

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 12 říj 2009, 18:37
Bydliště: Prague

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod DARIUS » 13 říj 2009, 19:30

ten harmonizační kod 150 znamená řidičák na 50cm ale bez omezení KM/H to je ten starej M do 50cm
Uživatelský avatar
DARIUS

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 69
Registrován: 13 kvě 2009, 22:12
Bydliště: BRNO
Skútr / moto: benelli adiva 150
Tuning / úpravy: cafe-racer

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod Pavel » 18 říj 2009, 21:04

Možná se opakuji, ale jen malý souhrn:

Na četné dotazy "jak to vlastně je" podle nové legislativy ohledně řidičských oprávnění vám níže podáváme vysvětlení. Věnujte prosím pozornost harmonizačním kódům uvedených na řidičáku.
Skupina motocykly

mopedy

a) dvoukolové mopedy jsou dvoukolová vozidla s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

b) tříkolové mopedy jsou tříkolová vozidla s jakýmkoli uspořádáním kol, s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

c) lehké čtyřkolky, jejichž hmotnost v nenaloženém stavu je menší než 350 kg, do čehož se nezapočítává hmotnost baterií v případě elektrických vozidel, dále, jejichž nejvyšší konstrukční rychlost nepřesahuje 45 kmh-1 a jejichž zdvihový objem motoru nepřesahuje 50 cm3 u zážehových motorů nebo pro jiné druhy motorů maximální čistý výkon nepřesahuje 4 kW,

motocykly

a) motocykly jsou dvoukolová vozidla s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

b) motocykly s postranním vozíkem jsou vozidla s třemi koly uspořádanými nesouměrně vzhledem k střední podélné rovině, s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

motorové tříkolky a čtyřkolky

a) motorové tříkolky jsou vozidla s třemi koly uspořádanými souměrně vzhledem ke střední podélné rovině s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

b) čtyřkolky jiné než lehké tříkolky, jejichž hmotnost v nenaloženém stavu nepřesahuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě nákladů, do čehož se nezapočítává hmotnost baterií v případě elektrických vozidel a dále, u nichž maximální čistý výkon motoru nepřesahuje 15 kW,

motokolo

jízdní kolo s trvale zabudovaným motorem s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 25 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu.

Skupina A

Se skupinou A je možno řídit všechny shora uvedené motocykly.

Skupina A1

Se skupinou A1 je možno řídit lehké motocykly o objemu válců nepřesahujícím 125 cm 3 a o výkonu nejvýše 11 kW.

Skupina A1 je rovněž vydávána ke skupině B, a to s omezením na 50 ccm (označení kódem 150).

Skupina AM

Se skupinou AM, která je také součástí skupiny B, je možno řídit mopedy a malé motocykly s maximální konstrukční rychlosti do 45 km/h.

Skupina B

Se skupinou B lze řídit motocykl

jehož výkon nepřesahuje 25 kW

nebo s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg,

Skupina B1

Se skupinou B1 lze řídit motocykl

v podobě motorové tříkolky a čtyřkolky obecně se shodnými parametry jako pro skupinu B, avšak současně s tím, že maximální konstrukční rychlost může převýšit 45 km.h-1 nebo jsou poháněny spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm 3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg.

Nové řidičské průkazy vzoru EU již nemají omezení zaznamenávaná na zadní straně slovně, ale tzv. harmonizačními kódy. Například ti, kdo měli dříve skupinu „M“ na motocykly do 50cm3 nyní mají skupinu A1 s harmonizačním kódem 150. Ten znamená omezení na 50 cm3. V žádném případě není možné pouhou výměnou řidičského průkazu získat vyšší skupinu.

Členství České republiky v Evropské unii s sebou nutně přináší povinnost orgánů členského státu co nejpřísněji dohlížet na dodržování zákonných předpisů. Jedním z u nás zatím často porušovaných předpisů je jízda s motocyklem, který svými parametry neodpovídá schválenému typu. Souvisejícím prohřeškem může být i jízda s motocyklem, pro který jeho řidič nemá řidičské oprávnění.

Problém, který se v případě silniční kontroly řeší pokutou, může v případě nehody vygradovat do odmítnutí pojišťovny zaplatit škodu, způsobenou vozidlem neschváleného typu, nebo řidičem, který není držitelem řidičského oprávnění pro konkrétní vozidlo.

A o čem že je řeč? Někdy o úplné maličkosti. V takovém Švýcarsku nechá pojišťovna rozebrat karburátor havarované stopětadvacítky, zjistí, že je v něm větší tryska a je vymalováno. Vozidlo neodpovídá schválenému typu. Sedmnáctiletý kluk má najednou k zaplacení nejen vlastní škodu na plně pojištěném motocyklu, ale k tomu ještě předek od Mercedesu.

Podobných kroků se jistě brzy dočkáme i u nás, takže pozor na takové maličkosti, jako že vaše motorka měla původně snížený výkon na 25 kilowatt, ale 21 let už vám přece dávno bylo a možná máte dokonce i „velký" řidičák, takže se vše zdá být v pořádku. Omyl. Dokud neuvedete v motocykl s Technickým průkazem v soulad, tak vám může nastat velký problém. Nepřejte si s takovým motocyklem havarovat v cizině! V TP bývá uváděn i způsob snížení výkonu, a tím je parametr snadněji kontrolovatelný.

Totéž platí třeba pro skútry se zvýšeným výkonem, často přestavěné na větší obsah motoru. Kdyby došlo na lámání chleba, pak je lhostejné, že máte řidičák na litra, když jezdíte s vozidlem, které nesplňuje základní technické parametry daného typu.

Také koupě krásně upravené motorky z druhé ruky se může vymstít, pokud vám bývalý majitel nepřibalí třeba původní výfuk. Bez něho a dalších podstatných původních dílů by motocykl neměl projít technickou prohlídkou. Nucený návrat motocyklu ke schválenému typu se pak může zatraceně prodražit.
Non-stop tel.: 608313999,
A ten znáte? Jak se pojišťovák a garážová lady na skůtříku svezli?
Pavel

Prodejce/servis
 
Reputace: 34
Příspěvky: 448
Registrován: 03 říj 2006, 23:59
Bydliště: Praha

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod pan.smith » 18 říj 2009, 21:46

Do týhle chvíle, jsem si myslel, že tomu rozumím, ale trochu mě mate toto:

Ty píšeš: Se skupinou B lze řídit motocykl jehož výkon nepřesahuje 25 kW. To platí?
Aktuálně: Gilera Runner 200 ST
Dříve: Piaggio NRG MC2; Gilera Runner 50 SP

Obrázek
Uživatelský avatar
pan.smith

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 328
Registrován: 13 kvě 2009, 18:16
Bydliště: Praha 8
Skútr / moto: Gilera Runner 200 ST (2011)

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod Horvy » 18 říj 2009, 21:54

nene pokud máš řidičák na B (auto) tak můžeš řídit moped do 50 ccm neboli motorku do konstrukční rychlosti 45 km/h
Uživatelský avatar
Horvy

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 140
Registrován: 05 čer 2009, 18:13
Bydliště: Jirkov
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125 r.v. 2004
Tuning / úpravy: žádné

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod pan.smith » 18 říj 2009, 21:56

Já už to našel v zákoně, tam totiž chybí to podstatný, že to musí být minimálně tříkolka nebo čtyřkolka...
Aktuálně: Gilera Runner 200 ST
Dříve: Piaggio NRG MC2; Gilera Runner 50 SP

Obrázek
Uživatelský avatar
pan.smith

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 328
Registrován: 13 kvě 2009, 18:16
Bydliště: Praha 8
Skútr / moto: Gilera Runner 200 ST (2011)

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod jarafari » 18 říj 2009, 21:58

pan.smith píše:Do týhle chvíle, jsem si myslel, že tomu rozumím, ale trochu mě mate toto:

Ty píšeš: Se skupinou B lze řídit motocykl jehož výkon nepřesahuje 25 kW. To platí?

Tohle mi taky neni jasný... kdyby to platilo,jak tady píše pavel,tak proč bych teda u A1 měl ten kód 150 :?:
Uživatelský avatar
jarafari

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 949
Registrován: 17 led 2009, 16:04
Bydliště: Praha 4

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod jarafari » 18 říj 2009, 21:59

pan.smith píše:Já už to našel v zákoně, tam totiž chybí to podstatný, že to musí být minimálně tříkolka nebo čtyřkolka...

Aha :wink:
Uživatelský avatar
jarafari

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 949
Registrován: 17 led 2009, 16:04
Bydliště: Praha 4

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod pan.smith » 18 říj 2009, 22:00

Proto s "B" můžeš řídit třeba toto: http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... 00-lt.html
Aktuálně: Gilera Runner 200 ST
Dříve: Piaggio NRG MC2; Gilera Runner 50 SP

Obrázek
Uživatelský avatar
pan.smith

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 328
Registrován: 13 kvě 2009, 18:16
Bydliště: Praha 8
Skútr / moto: Gilera Runner 200 ST (2011)

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod jarafari » 18 říj 2009, 22:10

Jo jo....tohle vím že řídit můžeme :wink: Tady je aspoň vidět jak je to na palici..... s dvouma kolama můžeš jezdit jen do 50ccm a když to bude mít o kolo víc tak už je to fuk a může to bejt třeba 2000cm... :evil: těžkej kamion můžeš řídit od 18 tudíž bez praxe a na mašinu musíš čekat do těch 24 nebo kolika.... fakt uhozený....by mi zajímalo jak se s tou piaggio tříkolkou jezdí....můj názor že jak na motorce..... už vidim ženskou která nikdy nejela na 50ccm jak sedá na tohle pížo....
Moc to nechápu a vidim v tom zas jen výdělečnou činnost a birokracii....z bezpečností na silnicích myslím že to spolčného nic nemá :roll:
Naposledy upravil KYBLOS dne 20 bře 2013, 23:19, celkově upraveno 1
Důvod: Citování posledního příspěvku
Uživatelský avatar
jarafari

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 949
Registrován: 17 led 2009, 16:04
Bydliště: Praha 4

Re: Rozdělení řidičských oprávnění

Příspěvekod Pavel » 19 říj 2009, 22:37

Ještě je tu jeden link, snad to bude stačit, je v tom pořádný borčus.. http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o ... opravneni/
Non-stop tel.: 608313999,
A ten znáte? Jak se pojišťovák a garážová lady na skůtříku svezli?
Pavel

Prodejce/servis
 
Reputace: 34
Příspěvky: 448
Registrován: 03 říj 2006, 23:59
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron