To Michal73: psal jsi "PBM2: havárka zamrzí, se zraněním tuplem. Nelze vyloučit, že by se na to jiný úředník koukal jinak. Nám na kurzech přednášející vtloukal do hlavy, že musíme předvídat, tj. myslet i za druhé, být několik tahů před nimi. Mě osobně se to už hodněkrát vyplatilo. Možná se daly následky zmírnit (nejezdit u krajnice; pokud vidím v zrcátku rozjetý autobus, třeba i zastavím, …). U té havárky jsem nebyl, nemůžu vyhodnotit všechny okolnosti, tím míň ukázat na viníka."
Dostal jsem se k tomu až teď. Tak jen krátce. Dvojitá zatáčka, první vpravo. V zatáčce dub s metrovým kmenem u země, obrostlý do 1 m křovím. Autobus přijížděl z protisměru a najel si do mojí poloviny, aby ten strom objel. A jak projížděl zatáčkou, zadek se vytočil ještě víc ke kraji. Štěrk jinde odhozený jízdou, ale v zatáčce díky tomu, že každý jel spíše středem, byl v širším pruhu. A v místě havárky navíc stékal z přilehlého pozemku v noci déšť, byly tam jazyky štěrku. Takže tak asi. Předvídat můžeš pomalu cokoliv, ale v tomto případě abych do té zatáčky raději šel pěšky vedle motorky
Dvě fotky. První pohled odkud jsem přijížděl. Ty stromy po levé straně byly obrostlé výhony do metrové výšky. Druhý pohled ze strany autobusu. Najel si až pomalu k levé krajnici, aby to vytočil kolek toho stromu. Potvrdil to i řidič Oktávky, co jel za mnou a co zavolal sanitku.